Kaupoista kadonneet karkit/jäätelöt
Eli mitä herkkua olet jäänyt kaipaamaan jonka valmistus on lopetettu?
Itse kaipaan kalak valkosuklaata!! Miksi sitä ei enää tehdä :'(
Kommentit (298)
Mä muistan semmoiset Muumi jäätelöt. Muumipeikon muotoisia tikkujäätelöitä, kauttaaltaan vaaleanpunaisen "kuoren" peitossa. Ei tainnut kuitenkaan suklaata olla.. Oli ihan tajuttoman hyvää!! Olin varmaan joku 5.v kun viimeksi semmoista söin, voikun niitä vielä tehtäisiin!
N-92
90-luvulta pirkka(?) jäätelö, vihreä kääre jossa papukaijan kuva; jossa keltainen mehujää kuorrute :P
Pienet pehmeät versiot turkinpippureista! Voi nam! Semmosia mustia pallukoita olivat!
Minä niiiin olen kaivannut fazerin omenajogurttisuklaapatukkaa ja kahvisuklaata! Olivat aivan ylivertaisia molemmat.
Chymoksen valmistama keltakääreinen riisisuklaa! Täydellistä ♥
Mahtavaa, jos Doveja on vielä myynnissä! En ole mielestäni nähnyt niitä hetkeen missään, mutta voi olla, että en vain ole huomannut. Jee. -35
[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 20:31"]
Minä niiiin olen kaivannut fazerin omenajogurttisuklaapatukkaa ja kahvisuklaata! Olivat aivan ylivertaisia molemmat.
[/quote]
Oi joo, tuo omenajugurttipatukka oli aivan taivaallisen ihanaa! Ja tämä ei ole karkki tai jäätelö, mutta Pirkan rommileivoskeksit olivat myös toooosi hyviä.
Minäkin kaipaan Shamppanja Magnumia. Eikä oikeastaan kiinnosta, oliko siinä oikeasti shamppanjaa vai ei. :D
Ja sitten onkohan suklaa-banaani-toffee jätskitrioa vielä olemassa? Myytiin 2 L pakkauksessa. Olikohan Ingmanin tuote?
SunIcen jäätelöt yleensäkin. Lemppareita olivat ainakin lakritsa- ja päärynätuutit. Ostin karkkipäivinä lähikaupasta (T-kauppa, niitäkään ei enää ole!) aina vain heidän valmistamiaan jäätelöitä. Yksi lemppari oli appelsiinimehujää, joka oli niin raikas ja hyvänmakuinen, ettei muiden valmistajien kitkerät versiot ole sen jälkeen maistuneet.
Fazer Nordic Gourmet! :( aivan ihania! metsästin jouluna konvehtihyllyiltä, eikä löytynyt, ajattelin että oisko niistä tullut kausituotteita...
Kuten joku jo aikasemmin kirjoitti, niin aakkosmehujäät ja fazerin minttusuklaa, semmonen missä oli valkoisia minttupalloja suklaan joukossa.
Joskus 90-luvulla oli fazerilla suklaapatukka missä oli pieniä valkoisia minttukuulia seassa, parasta ikin. Ja samaa sarjaa oli myös appelsiini.
Cool bits, nam!
[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 20:37"]
SunIcen jäätelöt yleensäkin. Lemppareita olivat ainakin lakritsa- ja päärynätuutit. Ostin karkkipäivinä lähikaupasta (T-kauppa, niitäkään ei enää ole!) aina vain heidän valmistamiaan jäätelöitä. Yksi lemppari oli appelsiinimehujää, joka oli niin raikas ja hyvänmakuinen, ettei muiden valmistajien kitkerät versiot ole sen jälkeen maistuneet.
[/quote]
oi, appelsiinimehujää! Sen olinkin unohtanut! SunIce jäätelöt oli aidon makuisia, appelsiini maistuis appelsiiniltä, päärynä päärynältä ja mansikka mansikalta. Jättituutti taitaa olla ainoa tuote joka on jäljellä sunice ajoilta, taisi olla niiden viimeinen tuotekin. Mutta nekään eivät ole niin kermaisia eikä esim lakritsassa ole niin paljon lakritsia kuin aidossa alkuperäisessä.
t, aikaisemmin sunicesta kirjoittanut
Kaipasin kauan lions suklaa patukoita. Ainakin pienellä paikkakunnalla niitä ei näkynyt moneen vuoteen. Nyt asun isommassa kaupungissa ja huomasin että pari kuukautta sitten löysin lions patukoita. Ja tarjouksesta! Oli muuten nostalginen makuelämys, tuli lapsuus mieleen ^^
[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 20:12"]Fanny-vanukkaat!
[/quote]
Fannyistä ollaan monta kertaa miehen kanssa puhuttu ja haaveiltu, että kunpa joskus saisi vielä maistaa niitä. Ihan ylivertoja!
Maraboun Kookossuklaa oli törkeän hyvää! Ei ole enää myynnissä ruotsissakaan, ei ainakaan tavallisissa marketeissa näkynyt missään. Muistaako kukaan muu tätä herkkua? :)