Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä pelkäsitte lapsena?

Vierailija
16.05.2026 |

Itse pelkäsin sellaisia hylättyjä traktoreita mitkä oli pysäköity johonkin tontin metsänreunaan. Niiden lamput näytti ihan silmiltä.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
16.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pelkäsin mallinukkea,  jolla oli reikä otsassa. En halunnut edes kävellä kyseisen kaupan ohi.

Vierailija
2/13 |
16.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muumien mörköä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
16.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puppaa

Vierailija
4/13 |
16.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulipaloa. Lähellä kotiamme paloi rivitalo perustuksia myöten, ja äitini ei luopunut elävistä kynttilöistä (esim joulukuusessa) moisen takia. Aina kun meillä poltettiin kynttilöitä, se tarkoitti minulle valvottua yötä.

Vierailija
5/13 |
16.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsuuden pelot eivät ole realistisia. Pelkäsin tätä laulua:

Vierailija
6/13 |
16.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muumumörköä ja Paavo Lipposta joka oli kuin King Kong.

Vierailija
7/13 |
16.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

meitä peloteltiin noilla tummempi-ihoisilla vähemmistökansan ihmisjoukoilla, että tulevat hevoskärryillään ja vievät jos ei olla kunnolla

Vierailija
8/13 |
16.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nytkin iskua palleaan. Lapset helposti huitovat toisiaan. Oli kivempi välttää sellaista kohtaamista. 

Vierailija
9/13 |
16.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulipaloa. Lähellä kotiamme paloi rivitalo perustuksia myöten, ja äitini ei luopunut elävistä kynttilöistä (esim joulukuusessa) moisen takia. Aina kun meillä poltettiin kynttilöitä, se tarkoitti minulle valvottua yötä.

Yöllä kynttilät paloivat kuusessa vahtimatta? Koulussa oli paljon kynttilöitä juhlissa.

Vierailija
10/13 |
16.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

meitä peloteltiin noilla tummempi-ihoisilla vähemmistökansan ihmisjoukoilla, että tulevat hevoskärryillään ja vievät jos ei olla kunnolla

Mua peloteltiin että mut myydään mustalaisille jos en käyttäydy kunnolla

256
11/13 |
16.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sotaa. Olen syntynyt 1959 ja muistan Tsekkoslovakian miehityksen 1968; näin sotapainajaisia pitkälle aikuisuuteen, viimeisin muistamani about 50-vuotiaana.

Vierailija
12/13 |
16.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pimeää, makuuhuoneen oven piti olla aina raollaan. Sängyn alla olevaa krokotiilia. Olin varma, että se puree jos käsi tai jalka oli peiton ulkopuolella.

Vierailija
13/13 |
16.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkäsin muumeja. Ne eivät silloin olleet japanilaisten pyöristämiä palleroita, vaan rumia ja pitkulaisia. Näin niistä painajaisia, joten vanhempani lopettivat lukemasta mulle muumikirjoja. Vieläkin puistattaa ja niitä tulee nyt aivan joka paikassa vastaan. 
Toinen oli valkoiset lakanat. En suostunut nukkumaan niissä. Koin, että olen ruumisarkussa. En edes tajua mistä lapsena keksin koko ruumisarkun, koska en ollut koskaan nähnyt ruumista tai arkkua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme yksi