Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi lääkäri pitäisi erikseen valita?

Vierailija
01.07.2015 |

Kaikki saa kuitenkin saman koulutuksen (myös helsinkiläiset vaikka onkin olevinaan muita parempia), ja jo opiskelupaikan hankkiminen osoittaa ettei ole alisuorittaja. Miksi siis jotkut saattaa selata tuntikaupalla Mehiläisen lääkärilistaa ja verrata lääkäreitä ties millä perustein toisiinsa?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 14:23"]

[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 14:13"]

No itse selaan "tuntikaupalla" yksityisiä lääkäreitä, koska maksan siitä hunajaa ja haluan, että maksan oikeasti asiantuntevasta hoidosta. Kävin atooppisen ihottuman vuoksi ihotautilääkärillä ja vastassa oli juuri atopiaan erikoistunut lääkäri. Sain todella hyvät rasvat ja lääkkeet sekä todistuksen kelalle. Vuoden päästä menin uudelleen ihotautilääkärille, mutta toiselle tällä kertaa. Tottakai hänkin tiesi atopiasta hyvin paljon, mutta keskittyi lähinnä vittuilemaan jyrsijäharrastuksestani. Sain rasvat ja lääkkeet eikä lääkkeistä ollut mitään apua.

[/quote]

Mistä tämä lääkäri? Minulle vain ihotautispeciaalit ovat määränneet rasvoja eivätkä usko ettei atoopikko tarkoita että tarvitsisi rasvaa jatkuvasti. Ongelma on että ihoni on normaali rasvainen eikä kuiva ja atopiani esiintyy rakkuloina jotka puhkeavat. Olen luonnon lääkkeillä päässyrt parempaan tulokseen kuin apteekki tavaralla. Hyvä jos sinulle on apua lääkäreistä minua ne ovat ohjanneet vain väärään suuntaan.

Ihoni tulehtuu juuri rasvaamisesta huulirasvakin on ehdoton ei. Suola aurinko ja muutama oma resepti toimivat paremmin. Ruokaan rasvoja ja pitää vältää tiettyjä ruokia sekä olla tarkka omien allergioiden suhteen. Kortisoni on ehdoton ei ja takrolimus ei herätä luottamusta. Onneksi osaan jo itse parantaa itseni paremmin kun lääkärit. Luulisi lääkäreiden jotka eivät osaa auttaa kiinnostuvan siitä millä minä olen onnistunut se osoittaisi heidän oikeaa mielenkiintoa aiheeseen. Mielestäni omalle tietämättömyydelleen naureskelu ei anna kuvaa älykkäästä ihmisestä.

[/quote]

Rasvaan jatkuvasti huuliani ja ne ovat kuitenkin tulehtuneet. Haluaisitko neuvoa, miten itse hoidat niitä? 

Vierailija
2/16 |
02.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 23:13"]

[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 14:37"]

[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 14:22"]

Lisäksi en käy kuin naislääkärillä.

[/quote]

Ja lisäksi vielä tämä niin. Haluatko vähän avata?

[/quote]

En pysty olemaan luontevasti mieslääkärillä ja intiimivaivat on helpompi kertoa naiselle. Tunnen vain oloni paremmaksi naislääkärin kanssa, mies herättää kuitenkin aina sellaisen seksuaalisen jännitteen.

[/quote]

Miksi miinus? Kai mä nyt saan käydä naislääkärillä jos se on mulle helpompaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
02.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 00:19"][quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 23:13"]

[/quote]

[/quote]

En pysty olemaan luontevasti mieslääkärillä ja intiimivaivat on helpompi kertoa naiselle. Tunnen vain oloni paremmaksi naislääkärin kanssa, mies herättää kuitenkin aina sellaisen seksuaalisen jännitteen.

[/quote]

Miksi miinus? Kai mä nyt saan käydä naislääkärillä jos se on mulle helpompaa.
[/quote]

Et saa

Vierailija
4/16 |
02.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 00:20"]

[quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 00:19"][quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 23:13"] [quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 14:37"] [quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 14:22"] Lisäksi en käy kuin naislääkärillä. [/quote] Ja lisäksi vielä tämä niin. Haluatko vähän avata? [/quote]

En pysty olemaan luontevasti mieslääkärillä ja intiimivaivat on helpompi kertoa naiselle. Tunnen vain oloni paremmaksi naislääkärin kanssa, mies herättää kuitenkin aina sellaisen seksuaalisen jännitteen. [/quote]

Miksi miinus? Kai mä nyt saan käydä naislääkärillä jos se on mulle helpompaa. [/quote] Et saa

[/quote]

No totta vitussa saan omilla rahoillani.

Vierailija
5/16 |
02.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen selvittäminen netistä, miten lääkärin kanssa synkkaa ja millaiset ovat hänen kliiniset taitonsa on ihan mahdotonta. Työkavereista pääsääntöisesti oman erikoisalan sisällä tiedän, kenelle menisin. Muuten edes tällä koulutuksella lääkärin valinta on ihan arpapeliä. Ihan turha sieltä on niitä tietoja selata. Proffa voi olla huono kliinikko ja ne "kiinnostuksen kohteet" on ihan mainoskuttuja. Jengi kirjoittelee sinne aiheista joista muodostuu iso potilasvirta kuten " verenpainetauti" tai "kilpirauhasongelmat" vaikka oikea kiinnostuksen kohde olisikin pitkä qt syndrooma tai neuroendrokriiniset kasvaimet.

Vierailija
6/16 |
02.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 01:55"]

Sen selvittäminen netistä, miten lääkärin kanssa synkkaa ja millaiset ovat hänen kliiniset taitonsa on ihan mahdotonta. Työkavereista pääsääntöisesti oman erikoisalan sisällä tiedän, kenelle menisin. Muuten edes tällä koulutuksella lääkärin valinta on ihan arpapeliä. Ihan turha sieltä on niitä tietoja selata. Proffa voi olla huono kliinikko ja ne "kiinnostuksen kohteet" on ihan mainoskuttuja. Jengi kirjoittelee sinne aiheista joista muodostuu iso potilasvirta kuten " verenpainetauti" tai "kilpirauhasongelmat" vaikka oikea kiinnostuksen kohde olisikin pitkä qt syndrooma tai neuroendrokriiniset kasvaimet.

[/quote]

jatkan

Yhden kikan voin kertoa. Valitkaa n 40-50 vuotias lääkäri. Vanhemmat voi joko hukkua omnipotenssiin tai pudota kelkasta ja nuoremmilla ei välttämättä ole kertynyt vielä yhtä hyvää kokemusta. Korrelaatio osaamiseen tällä iällä on heikko, mutta pientä merkitystä sillä on, 

Vierailija
7/16 |
02.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 01:55"]

[/quote]

Itseasiasta ulkonäöstä pystyy myös tosi hyvin päättelemään ihmisen persoonallisuudesta. Itse ainakin olen pystynyt :) Se vaatii vähän harjaantumista. Lääkärit myös usein kuvauksessaan kertovat, mitä toimenpiteitä eivät tee, esim joku sanoi ettei esim tee todidstuksia aselupaa varten. Tämä on aika tärkeä teito henkilölle, joka haluaa todistuksen aselupaa varten.

Vierailija
8/16 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No itse selaan "tuntikaupalla" yksityisiä lääkäreitä, koska maksan siitä hunajaa ja haluan, että maksan oikeasti asiantuntevasta hoidosta. Kävin atooppisen ihottuman vuoksi ihotautilääkärillä ja vastassa oli juuri atopiaan erikoistunut lääkäri. Sain todella hyvät rasvat ja lääkkeet sekä todistuksen kelalle. Vuoden päästä menin uudelleen ihotautilääkärille, mutta toiselle tällä kertaa. Tottakai hänkin tiesi atopiasta hyvin paljon, mutta keskittyi lähinnä vittuilemaan jyrsijäharrastuksestani. Sain rasvat ja lääkkeet eikä lääkkeistä ollut mitään apua.

Vierailija
9/16 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

noh, neljä ekaa lääkäriä käskivät vain kärsiä ja odotella taudin ohimenoa, viides vasta ymmärsi tarvitsevani lääkettä! Vihdoin voin taas jatkaa normaalia elämää, tosin 200e köyhempänä... Ja ei se lääkäreiden opiskelu tutkintoon päädy, sen jälkeen kiertävät kursseilla, lisäkoulutuksissa ja seminaareissa.

Vierailija
10/16 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No koulutuksesta huolimatta lääkäreissä on melkoisesti eroja. Jopa siis ihan hoitomenetelmien harjoittamisessa löytyy eroja, ja toiset ovat vaan luonnostaan mukavampia tai parempia ihmisten kanssa (ja sosiaalisia taitoja siellä lääkiksessä ei opeteta vaikka joidenkin kohdalla todellakin pitäisi). Kielitaitoeroja löytyy myös; kyllä esim. italialainen tuttuni tykkää kovasti kun saa puhua lääkärin kanssa joko sujuvaa englantia tai äidinkieltään.

Vierailija
11/16 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluan valita lääkärin joka on miellyttävä, asiantunteva ja jonka kanssa kemiat synkkaa.

Vierailija
12/16 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 14:13"]

[/quote]

Mistä tämä lääkäri? Minulle vain ihotautispeciaalit ovat määränneet rasvoja eivätkä usko ettei atoopikko tarkoita että tarvitsisi rasvaa jatkuvasti. Ongelma on että ihoni on normaali rasvainen eikä kuiva ja atopiani esiintyy rakkuloina jotka puhkeavat. Olen luonnon lääkkeillä päässyrt parempaan tulokseen kuin apteekki tavaralla. Hyvä jos sinulle on apua lääkäreistä minua ne ovat ohjanneet vain väärään suuntaan.

Ihoni tulehtuu juuri rasvaamisesta huulirasvakin on ehdoton ei. Suola aurinko ja muutama oma resepti toimivat paremmin. Ruokaan rasvoja ja pitää vältää tiettyjä ruokia sekä olla tarkka omien allergioiden suhteen. Kortisoni on ehdoton ei ja takrolimus ei herätä luottamusta. Onneksi osaan jo itse parantaa itseni paremmin kun lääkärit. Luulisi lääkäreiden jotka eivät osaa auttaa kiinnostuvan siitä millä minä olen onnistunut se osoittaisi heidän oikeaa mielenkiintoa aiheeseen. Mielestäni omalle tietämättömyydelleen naureskelu ei anna kuvaa älykkäästä ihmisestä.

Vierailija
13/16 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Vierailija
14/16 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmislääkäreitä en ole niinkään selaillut, mutta eläinlääkäreitä sitäkin enemmän ja kyllä on kannattanut. 

Jotkut ELL on erikoistunut tosi tarkkaan alueeseen ja jos lemmikilläsi on se vaiva, niin hoito on aivan eri tasoista kuin tavan eläinlääkärillä. Eläinlääkäreissä ainakin on huomannut niin järjettömän suuria "tasoeroja" että olen nykyään äärimmäisen tarkka kenelle eläimeni vien. 

Esim. kaksi tavan eläinlääkäriä diagnosoi vaivan, jonka olemassaololle asiaan erikoistunut eläinlääkäri naurahti. Ei mitään vaivaa. Onneksi menimme, koska aiempi "diagnoosin" ja sen hoitotoimet olisi kustantanut meille jopa 1500e turhaan, mitään vikaa siitä ei olisi löytynyt.

Vierailija
15/16 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 14:49"]Ihmislääkäreitä en ole niinkään selaillut, mutta eläinlääkäreitä sitäkin enemmän ja kyllä on kannattanut. 

Jotkut ELL on erikoistunut tosi tarkkaan alueeseen ja jos lemmikilläsi on se vaiva, niin hoito on aivan eri tasoista kuin tavan eläinlääkärillä. Eläinlääkäreissä ainakin on huomannut niin järjettömän suuria "tasoeroja" että olen nykyään äärimmäisen tarkka kenelle eläimeni vien. 

Esim. kaksi tavan eläinlääkäriä diagnosoi vaivan, jonka olemassaololle asiaan erikoistunut eläinlääkäri naurahti. Ei mitään vaivaa. Onneksi menimme, koska aiempi "diagnoosin" ja sen hoitotoimet olisi kustantanut meille jopa 1500e turhaan, mitään vikaa siitä ei olisi löytynyt.
[/quote]

Ell on kannattaakin valita huolella, jos on rokotuksia suurempi juttu kyseessä. Itse käytin bi-silmäistä (toinen silmä ruskea, toinen sininen) huskyani ell luona. Ell kysyi onko toinen silmä sokea. Hetken luulin sen olevan vitsi

Vierailija
16/16 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]