Kaupoista kadonneet karkit/jäätelöt
Eli mitä herkkua olet jäänyt kaipaamaan jonka valmistus on lopetettu?
Itse kaipaan kalak valkosuklaata!! Miksi sitä ei enää tehdä :'(
Kommentit (298)
[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 19:25"]Päärynä-kinuski pingviinituutti<3 ja vihreät soleromehujäärakeet purkissa!
[/quote]
Vieläki muistelen lämmöllä tota tuuttia. Parasta oli jos kinuskikolo oli todella iso, ja sai kerralla syyä ne kaikki <3
[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 22:36"][quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 22:23"]
Tää ei oo karkki eikä jäätelö, mut silti kommentoin. Muistatteko taffelin sellasta vihreän väristä sipsipussia, sitä myytiin joskus ennen vuosia 2008-2009. Ne oli ihan sairaan hyviä, paljon oli maustetta niissä!!! En tajuu miks valmistus loppui :/
[/quote]
Joo, muistan, jos ne oli näitä: http://www.chipscollection.com/Foto/Fi-04.jpg
Samaa "sarjaa" oli myös punainen pussi. Vihreät oli kuitenkin parhaita!
[/quote]
Just noita! Ai että ku sais<3
Nami nami-vanukkaista minä kaipailen sitä mansikan makuista suklaavanukasta.
Mövenpickin munaliköörijäätelö, jossa oli pitkulaisia suklaapaloja seassa
80-luvulla kioskin irtokarkkivalikoimista valkoisia sitkeitä salmiakkikarkkeja nimeltään Hainhampaat
Ne tikkarit jotka dipattiin suussa rapisevaan ja porealtaan jauheeseen! Jauhe oli kunnon ärtsyä kamaa :)
Se viinanmakuinen fazerina, oliskohan ollut irish cream. Ja Cool Bits-jäätelöpalat 90-luvilta, ne käsien ja jalkojen muotoiset! Parasta limsaa oli myös Jaffan puolen litran pulloissa myytävä sitruuna-kiivi, mutta sitäkään ei ole saanut enää vuosiin ellei jopa vuosikymmeneen.
Black Pete oli se littana salmiakkilevy mistä ei saanut sitä paperia irti millään.
Salmiakkipatu oli se kova pötkö jossa salmiakkijauhoa sisällä.
Ingmanin Creamy Romanovin mansikat. Oli niin ihanan raikas kesäjäätelö :( Tilalle tulleet (etenkin mokkapala!!) ovat kamalan makuisia muovimössöjä.
[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 23:53"]
Royal-suklaalevyt ja varsinkin se valkosuklaa.
[/quote]
Eihän nämä ole kadonneet? Meiltä löytyy ihan alepastakin.
Mitämitä eikö tervaleijonia enää ole?!
Ja itse kaipailen anis-karkkeja, niitä punaisia ja keltaisia kovia karkkeja. Kumpa jostain löytäisi... :(
Riisisuklaa. Se mitä chymos teki aikanaan. Mitään niin hyvää ei enää ole.
[quote author="Vierailija" time="24.05.2015 klo 15:16"]Mitämitä eikö tervaleijonia enää ole?!
Ja itse kaipailen anis-karkkeja, niitä punaisia ja keltaisia kovia karkkeja. Kumpa jostain löytäisi... :(
[/quote]
Kyllä niitä anis-karkkeja on vielä! En itse niistä piittaa, mutta työharjoittelussa olin kaupassa ja laitoin karkkeja esille, niin siellähän niitå mukana oli :)
[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 18:31"]
Joskus 2000-luvun alkupuolella oli myynnissä Pantteri salmiakkimehujäätä, muistaako kukaan? Se maistui ihan oikeasti kunnon salmiakilta ja siinä oli lakritsin makuinen kuorrute. Sellainen jääkiekon näköinen. Se oli maailman parasta jätskiä, kaipaan vieläkin <3
[/quote]
Tätä olin juuri tulossa kirjoittamaan! Jos jotain pakastealtaan tuotetta on ikävä niin se on tuo. Tosin toinen, jonka katoamista olen harmitellut, on Ben & Jerry's Baked Alaska, jota ei ole pariin vuoteen näkynyt missään. Se oli aivan loistava makenhimon taltuttaja.
Ifa-pastilleja en ole hetkeen nähnyt missään. Sit jos jossain tulee vastaan niin täytyy vähän hamstrata...
Monissa karkeissa häiritsee maun muuttuminen aikaisemmasta. Esim. aakkoset maistuu ihan erilaisilta kuin ennen ja Halvan vanhat autot maistui ainakin jokunen aika sitten ihan saippualta (ne hedelmäkarkit).
En tiedä, onko jo mainitty, mutta Pepe-jäätelötuuttia kaipaan kovasti. Ja Smartieseja, onneksi niitä saa kuitenkin vielä Lidlistä.
[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 23:42"][quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 18:31"]
Joskus 2000-luvun alkupuolella oli myynnissä Pantteri salmiakkimehujäätä, muistaako kukaan? Se maistui ihan oikeasti kunnon salmiakilta ja siinä oli lakritsin makuinen kuorrute. Sellainen jääkiekon näköinen. Se oli maailman parasta jätskiä, kaipaan vieläkin <3
[/quote]
Tätä olin juuri tulossa kirjoittamaan! Jos jotain pakastealtaan tuotetta on ikävä niin se on tuo. Tosin toinen, jonka katoamista olen harmitellut, on Ben & Jerry's Baked Alaska, jota ei ole pariin vuoteen näkynyt missään. Se oli aivan loistava makenhimon taltuttaja.
Ifa-pastilleja en ole hetkeen nähnyt missään. Sit jos jossain tulee vastaan niin täytyy vähän hamstrata...
Monissa karkeissa häiritsee maun muuttuminen aikaisemmasta. Esim. aakkoset maistuu ihan erilaisilta kuin ennen ja Halvan vanhat autot maistui ainakin jokunen aika sitten ihan saippualta (ne hedelmäkarkit).
[/quote]
Komppaan aakkosia! Lähetin kerran leafille sähköpostiakin että mitä sirkusaakkosille tapahtui :( oikeasti suren niitä.
Ps. Ifa-pastilleja olen nähnyt kyllä monessa kaupassa ja huoltoasemalla. Mutta ehkä nekin on loppumassa :(
[quote author="Vierailija" time="24.05.2015 klo 14:55"]
[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 23:53"]
Royal-suklaalevyt ja varsinkin se valkosuklaa.
[/quote]
Eihän nämä ole kadonneet? Meiltä löytyy ihan alepastakin.
[/quote]
Ei kyllä ole suklaalevyjä varmaan pariinkymmeneen vuoteen näkynyt, niitä patukan kokoisia on joo ja uutuutena joku rommi-rusina. Tossa levyssä oli sellainen iso kolmikulmainen pala keskellä ja sit niitä pienempiä puikkomaisia paloja..
[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 19:35"]
Aakkosmehujäät! Se salmiakki oli niiiin nam!
[/quote]
Joo nämä jätskit oli parhaita mitä on koskaan ollu! Olis kiva jos valmistus aloitettaisiin taas. Kuka lie niitä silloin valmisti mutta ainakin jäätelöautosta niitä sai.
Pikkurillin mittaiset Hobo-toffeet?
Magnum double!! Kahden suklaakerroksen välissö ihanaa kinuskia. Nam, miksi on hävinnyt.
Myös Magnum Come, superepäterveellinen mutta aivan ihana mahtituutti. Daim-tuutti liippaa läheltä muttei kuitenkaan.
Minäkin kaipaan raikkaita Solero-puikkoja myös :(.