Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olenko kylmä ihminen kun en ymmärrä?

Vierailija
31.08.2012 |

Siis mielestäni tämä 8-vuotiaan tytön tapaus on todella järkyttävä, ja toivon sydämestäni ettei tällaista tapahdu enää kenellekään.

Tässä uutisoinnissa minua silti ihmetyttää ihmisten raivo; sosiaalityöntekijöitä ja yleensä järjestelmää kohtaan. Vaaditaan päitä vadille, eikä ymmärretä ettei sosiaalityöntekijät voi lausua asiasta julkisesti vaitiolovelvollisuuden vuoksi. Se koskee myös kuolleita.

Ihmiset soittelevat naiselle, joka oletetusti on murhaajan äiti ja haukkuvat tätä. Hänellähän ei välttämättä ole osaa eikä arpaa asiaan. Ja vaikka olisikin jotenkin vaikuttanut Helsingin sosiaalitoimen päätöksiin, tuskin hän on tiennyt poikansa taipumuksista kidutukseen? Käsi sydämelle, ettekö itse usko aina lapsestanne parasta? Täällä on joka päivä keskusteluja, jossa mammat vakuuttavat etteivät usko heidän lastensa valehtelevan heille.

Mielestäni tapaus on järkyttävä, ja sosiaalitoimen toiminta pitää tutkia. Kuitenkin, täytyy muistaa että mikäli he ovat toimineet lain puittteissa, heidän toiminnassaan ei ole mitään moitittavaa. Sitten voidaan kyseenalaistaa se, onko biovanhemman oikeudet liian suuret Suomessa, mutta _se_on_eri_keskustelu.

Ei mulla muuta, toivoisin että järkevät aikuiset (oletettavasti) nyt vetäisivät hieman happea ja hakisivat sitä syyllistä sieltä, missä se oikeasti on.,

Kommentit (81)

Vierailija
21/81 |
31.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen tässä jo pari päivää ihmetellyt tätä hommaa täällä. Eli näitä jatkuvia aloituksia tyyliin ahdistaa itkettää en voi lukea ym ym. En koskaan ole ymmärtänyt sitä miksi asiasta tehden ryvetään toisten surussa.

olen kirjoittanut tästä aiemminkin tälle palstalle ja minut haukuttiin maan rakoon tunteettomana ja kylmänä ihmisenä, ja vain siksi etten osallistu kollektiiviseen suremiseen ja siinä kieriskelyyn.Siitä syystä en harrasta sitä,että se ei johda mihinkään muuhun kuin omaan ahdistukseen ja pahaan oloon. omissa asioissakin on tarpeeksi mietittävää.

Tottahan toki se on kamala juttu, ja allekirjoittaisin heti jonkun adressin joka auttais tällaisia tapauksia, mutta en kieriskele ja vello niissä. se suru on lapsen äidin suru ja muiden lähiomaisten- ei minun suruni.

Olen asunut pitkään kehitysmaissa ja nähnyt todellista inhmillistä hätää (joka siis tämä pienen tytön tragedia on myös), niin ehkä se on jotenkin kovettanut; en voi kantaa kaikkea maailman murhetta sisälläni. Toisaalta se antaa myös perspektiiviä maailmaan.

Minulla on akateeminen loppututkinto yhteiskunnalliselta alalta, joten ehkä sekin toisaalta auttaa ymmärtämään yhteiskuntaa ja sen toimintaa (sekä viranomaista koskevaa lainsäädäntöä), eikä siten ole suu vaahdossa kiljumassa yksittäisen virkamiehen päätä mestattavaksi.

AP

koskaan pidä muuttaa? Kyllä kaikki muutkin varmaan ymmärtävät että lastensuojelulaki säätelee sosiaalityöntekijöiden toimintaa. On kuitenkin olemassa keino nimeltä kiireellinen huostaanotto, jos todetaan lapsen olevan vakavassa vaarassa. Tätä ei kuitenkaan tytön kohdalla ole "todettu", siitä huolimatta että hänellä on ollut mustelmia, hiuspuutoksia jne. Ja nämä kaikki on viranomainen NÄHNYT, todistetusti.

Koulutus ilmeisesti tekee joistain ihmisistä sokeita ja kuuroja...

Kirjoitin aloituksesani, että lastensuojelun kokonaistila on eri keskustelu, kuin tämä jota nyt käydään. Nyt käydään keskustelua siitä, miksei nämä kyseiset sosiaalihuollon työntekijät tule esiin ja myönnä virheitään, soitellaan ehkäpä täysin ulkopuoliselle naiselle ja niin edelleen.

Se ei ole järkevää keskustelua aiheesta, ja siitä mitä pitäisi tehdä vastaavien virheiden ehkäisemiseksi.

ap

Vierailija
22/81 |
31.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kaikki olisivat sinun ja sinua komppaavien kaltaisia, lapsia kuolisi jatkossakin tällaisissa oloissa.

Nyt on mahdollisuus pelastaa edes joitakin lapsia, koska sosiaaliviranomaisten toimia aletaan tutkia.

Sivistyneeseen valtioon ja sivistyneen ihmisen normaalitoimintoihin kuuluu, että yritetään parantaa olemassaolevia käytäntöjä. Jos ihmisen historia olisi täynnä sinun kaltaisiasi, eläisimme anarkiassa ja eläinten lailla.

En ymmärrä sinua, en ollenkaan. Ja aion tehdä kaikkeni omalta osaltani, että asia tullaan viemään eteenpäin. Olen ottanut yhteyttä useisiin viranomaisiin ja tehnyt kansalaisaloitteita. Onneksi kaltaisiani on tuhansia, joten tämä ei varmasti jää tähän.

T: Myös 8 vuotiaan tytön äiti

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/81 |
31.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sosiaalitoimi on mokannut, tehnyt virheen. Lapsen ympärillä olevat viranomaiset ovat tehneet virkavirheitä, tapaamisvalvojakin (kun äiti ja lapsi valvotussa tapaamisessa) että odotetaan, että isä pahoinpitelee neljännen kerran, kun lapsi paikalla mustelmilla.

Minusta tämä on pöyristyttävää!!

Ja miten pajon tehdään aiheettomia ilmoituksia, joihin sossut tarttuu kynsin hampain kiinni perusteellisin selvittelyin, ja sitten edessä on lapsi, joka on hakattu mustelmille, eikä kukaan tee mitään.

Se, että sossut asetetaan - vihdoinkin !! - vastuuseen, on ihan oikein.

Vierailija
24/81 |
31.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on akateeminen loppututkinto yhteiskunnalliselta alalta, joten ehkä sekin toisaalta auttaa ymmärtämään yhteiskuntaa ja sen toimintaa (sekä viranomaista koskevaa lainsäädäntöä), eikä siten ole suu vaahdossa kiljumassa yksittäisen virkamiehen päätä mestattavaksi.

AP

Olen silti sitä mieltä, että virkavastuu suojaa usein liikaa virkamiehiä. Tähän tapaukseen en voi suoraan ottaa kantaa,koska en tiedä tarpeeksi faktoja.

Vierailija
25/81 |
31.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sosiaalitoimen että todellisessa hädässä tai kriisissä olevien ihmisten kanssa, ja olen asiasta eri mieltä kuin sinä.

Itsekin vaitiolovelvollisena tiedän ettei sos. toimi voi antaa julkisia lausuntoja asiasta, mutta kun tiedetään mustelmat, äidin huoli, koulun tekemät ilmoitukset jne. niin kyllä! uskallan olla suoraan sitä mieltä että sos. toimi tyri, ja asia täytyy selvittää. Se on vähintä mitä tuon pienen Eerikan eteen täytyy tehdä; kukaan ei välittänyt tarpeeksi hänen eläessään, ja siitä on asianosaisten vastattava nyt.

Kaikki me terveydenhuollon edustajat saamme kyllä hoitovirhesyytteen jos aihetta on ja asiakas menehtyy/vammautuu tms. mutta sosiaalitoimea ei saa virheistään syyttää eikä rankaista?

On hyvä jos joku pystyy kovettamaan itsensä tällaisilta asioita, minä en pysty vaikka työni takia minua usein pidetään "tunteettomana ja kovana".. no, en ole, pystyn hillitsemään tunteeni työssäni, mutta suren Eerikan kohtaloa, menetettyä elämää, kärsimyksen- ja pelontäyteistä lapsuutta vailla turvaa, rakkautta ja huolenpitoa.

Minusta on myös luonnollista että ihmiset surevat; ihminen ja eläimet on luotu huolehtimaan "kaikista pennuista", ei vain omistaan.. siksi tällainen voi oikeasti satuttaa sivullisiakin.

Juu ei mulla muuta, tää on vain mun mielipide.

Vierailija
26/81 |
31.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen tässä jo pari päivää ihmetellyt tätä hommaa täällä. Eli näitä jatkuvia aloituksia tyyliin ahdistaa itkettää en voi lukea ym ym. En koskaan ole ymmärtänyt sitä miksi asiasta tehden ryvetään toisten surussa. olen kirjoittanut tästä aiemminkin tälle palstalle ja minut haukuttiin maan rakoon tunteettomana ja kylmänä ihmisenä, ja vain siksi etten osallistu kollektiiviseen suremiseen ja siinä kieriskelyyn.Siitä syystä en harrasta sitä,että se ei johda mihinkään muuhun kuin omaan ahdistukseen ja pahaan oloon. omissa asioissakin on tarpeeksi mietittävää. Tottahan toki se on kamala juttu, ja allekirjoittaisin heti jonkun adressin joka auttais tällaisia tapauksia, mutta en kieriskele ja vello niissä. se suru on lapsen äidin suru ja muiden lähiomaisten- ei minun suruni.

Olen asunut pitkään kehitysmaissa ja nähnyt todellista inhmillistä hätää (joka siis tämä pienen tytön tragedia on myös), niin ehkä se on jotenkin kovettanut; en voi kantaa kaikkea maailman murhetta sisälläni. Toisaalta se antaa myös perspektiiviä maailmaan. Minulla on akateeminen loppututkinto yhteiskunnalliselta alalta, joten ehkä sekin toisaalta auttaa ymmärtämään yhteiskuntaa ja sen toimintaa (sekä viranomaista koskevaa lainsäädäntöä), eikä siten ole suu vaahdossa kiljumassa yksittäisen virkamiehen päätä mestattavaksi. AP

Miten voit muuta väittääkään? Ehdottomasti pitäisi erottaa tehtävistään.

Vaikka oletkin ollut kehitysmaissa ja asunut vaikka savimajassa miljoona vuotta, niin muista että Suomi ei ole kehitysmaa.

Se että lastenoikeudet ovat jossain Timbuktussa sitä mitä ovat, ei voi olla mikään syy hoitaa asiat miten sattuu täällä Suomessa!

M

Tarkoitin, että se antaa minulle perspektiiviä maailmaan, enkä näin ollen raivoa hullun lailla netissä.

Ja edelleen, me _emme_ tiedä lastensuojelun toiminnasta kuin yhden puolen, sillä työntekijät eivät voi itseään julkisesti puolustaa. Tämä toiminta tutkitaan ja siitä tulee asianmukaiset seuraamukset. Se, että sinä olet sitä mieltä että virhe on tehty, ei tarkoita että näin olisi tapahtunut.

Edelleen:_me_emme_tiedä_muuta_kuin_mediasta_kuulemamme_yhden_puolen

Vierailija
27/81 |
31.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

siitä " raivo " suhtautuminen.

Ihmiset käsittelevät asioita eri tavalla, ihmiset reagoivat asioihin omalla tavallaan. Sallittakoon se heille.

Vierailija
28/81 |
31.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja olen myös akateemisesti koulutettu yhteiskuntatieteiden alalta. Akateemisuus ei todellakaan tee kenestäkään parempaa ihmistä, mutta hyvässä lykyssä se saattaa antaa ihmiselle taidon ajatella asioita rationaalisesti ja ikään kuin etäisyydeltä, joka taas johtaa siihen, ettei riehuta ja vihata päättömästi ja soitella vihapuheluita, siinä ihminen alentaa itse itsensä samanlaiseksi kuin vihan kohteensa.

ja ilman sitä ja sen kanssa tajuan, ETTÄ SOS.TOIMI ON VIRKAKONEISTO JA SELLAISENAAN PÖHÖTTYNYT, BYROKRAATTINEN LAITOS, joka EI TOIMI, JOLLEI SITÄ PAKOTETA TOIMIMAAN.

Se, että sen toimintaa ÄÄNEEN PAHEKSUTAAN, on mahtava voima, jolla jokainen voi vaikuttaa. Me kaikki, jotka täällä RAIVOAMME, olemme hyvän puolella pahaa vastaan.

Paha = kaltaisesi hyväuskoiset hölmöt, jotka kuvittelevat, että hillitty ja pintasiloiteltu asioille nyökkäily on tapa vaikuttaa.

Ei ole.

Case-esimerkki: vasta kun yksittäistapauksista raivoamainen johti voimakkaaseen julkiseen paheksuntaan ja tiedotusvälineiden laajempaan mukanaoloon, vanhustenhuoltoon saatiin LAKISÄÄTEISIÄ muutoksia.

Jos epäkohdat olisi jätetty vain vanhustenhuollon itsensä hoidettavaksi, mitää muutoksia ei olisi tullut. Sun mielstä tämä kaikki oli väärin koska siitä tuli vähän meteliä ja

SULLA ON SENTÄÄN AKATEEMINEN TUTKINTO :D :D :D

no okei... mee sen kanssa jatkamaan unias :D :D

Vierailija
29/81 |
31.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäkääs rouvat kahvitauko

Vierailija
30/81 |
31.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ns valkoinen roskaluokka,joille tällaiset tapahtumat ovat mainio keino päästä moittimaan yhteiskuntaa.Teko on järkyttävä ja hirveä mutta olisi syytä tutkia asiat huolella ennen tuomioita.

Kansan sivistystaso on kyllä nolla. Joku yrittää muistuttaa, että josko tutkittais ennenkuin hutkittais ja toiset huutaa pikkutytön kidutuksesta. Tottakai pikkutytön kidutus on kamalaa, sitä ei KUKAAN kiistä! Sen sijaan se pääsyyllinen tekoon on se isä ja hänen naisystävänsä, ei sossu, ei miehen äiti.

Yksittäisen sosiaaliviranomaisen toiminta tutkitaan ja häntä rangaistaan asiaan kuuluvalla tavalla, JOS löytyy jotain virheitä.

Yhteiskunta, etenkin sosiaalitoimi, on lakien ja byrokratian viidakko eikä siellä voi toimia sillä periaatteella, että kunhan minä olen tätä mieltä niin homma on ok....

Sosiaalitoimiston toimia ei silti voida katsoa läpi sormien. Asia pitää tutkia ja mahdollisesti irtisanoa tai muulla tavoin saattaa vastuuseen velvollisuutensa laiminlyöneet työntekijät.

Minua ärsyttää suunnattomasti juuri tuo asenne, joka joillain on: yhteiskunta ja sosiaalitoimi nyt vain ovat monimutkaisia ja toiminta ontuu, mutta hei, ei sille voi mitään.

Miksei voi? Miksi toimimattomia yksiköitä ei uudisteta?

Vierailija
31/81 |
31.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi vaatia julkisuudessa asian selvittämistä ja miettiä, mikä käytännöissä on vikana - SE on hedelmällistä.

Nimeltä mainiten syyllisten etsiminen ja tuomitseminen ilman mitään tutkintaa on LYNKKAUSTA. Se ei sovellu oikeusvaltioon, vaikka miten päin asiaa yrittäisi perustella toisin.

Yksittäishenkilöiden demonisointi sitä paitsi on erityisen huono idea, jos halutaan välttää tällaiset tapaukset vastaisuudessa! Jotta tästä jotain voisi oppia, pitäisi tutkia tarkkaan ja paikallistaa ne kohdat järjestelmässä, jotka mahdollistavat tuollaiset mokat.

Mutta hei: huonosti koulutettujen ja mustavalkoisesti maailmaa tarkastelevien ihmisten taipumus on maailman sivu ollut etsiä syntipukkeja ahdistaville asioille. On liian pelottavaa tunnustaa, että mikään valvonta tai järjestelmä ei estä kaikkea pahaa tapahtumasta. Ja järjestelmän vikojen etsintä ei ole psyykkisesti samalla lailla tyydyttävää kuin projisoida vihaa ja ahdistusta yksilöihin.

Lynkkausta siis, suomeksi sanottuna.

Vierailija
32/81 |
31.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin siis minä ymmärrän että ollaan vihaisia ja otetaan kantaa jotenkin, mutta en ymmärrä jatkuvaa vellomista surussa kun kerran ahdistaa. Siis jotkut ahmimat kaikki uutiset jotka kertovat tästä,itketään ja väännellään käsiä ja ollaan niin ahdistuneita. Ja sitten sitä en ymmärrä että soitellaan ventovieraiden ihmisten kotiin tms.Joku roti se pitää olla surussa ja vihassakin. Minusta tällaisellia ihmisillä ei ole omaa elämää, eletään toisten murheiden kautta. Mutta minähän olenkin kylmä itsekäs paska. Mutta ei haittaa,minusta on ihan hyvä suojella itseäänkin ettei lyyhistyisi tällaisen alle.Jos alkaa tähän niinjoka päivä saisi surran jonkun kuoleman takia. 3

Et sinä ole itsekäs tai paska, mutta älä martyyreeraa tuolla. huoh!

Ei ole normaalia velloa surussa tai soitella vihapuheluita jne... mutta se mitä pitää tehdä on saada tekijät vastuuseen ja lastensuojeluviranomaiset myös vastuuseen. Lastensuojeluviranomaiset ovat joltain osin myös vastuussa siitä millaiseen paikkaan he palauttavat huostaanotetun lapsen jota on pahoinpidelty.

Vierailija
33/81 |
31.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kaikki olisivat sinun ja sinua komppaavien kaltaisia, lapsia kuolisi jatkossakin tällaisissa oloissa.

Nyt on mahdollisuus pelastaa edes joitakin lapsia, koska sosiaaliviranomaisten toimia aletaan tutkia.

Sivistyneeseen valtioon ja sivistyneen ihmisen normaalitoimintoihin kuuluu, että yritetään parantaa olemassaolevia käytäntöjä. Jos ihmisen historia olisi täynnä sinun kaltaisiasi, eläisimme anarkiassa ja eläinten lailla.

En ymmärrä sinua, en ollenkaan. Ja aion tehdä kaikkeni omalta osaltani, että asia tullaan viemään eteenpäin. Olen ottanut yhteyttä useisiin viranomaisiin ja tehnyt kansalaisaloitteita. Onneksi kaltaisiani on tuhansia, joten tämä ei varmasti jää tähän.

Aloituksessahan sanotaan, että tapaus tulee tutkia! Ja parannuksia tehdä! Se, mitä en ymmärrä on tämä hulluus, jossa ahdistellaan ihmisiä ja vaaditaan päitä vadille!

AP

Vierailija
34/81 |
31.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloituksessahan sanotaan, että tapaus tulee tutkia! Ja parannuksia tehdä! Se, mitä en ymmärrä on tämä hulluus, jossa ahdistellaan ihmisiä ja vaaditaan päitä vadille!

AP

Vierailija
35/81 |
31.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni on pelottavaa, että yhteiskuntatieteilijä on noin auktoriteettiuskovainen, ettei ymmärrä kyseenalaista järjestelmää.

Minäkin olen AKATEEMINEN ja osaan analysoida tilannetta, ja päädyn hyvin erilaiseen ajatteluun kuin sinä.

Yksityinen on yleistä. Yhden ihmisen tragedia on seurausta systeemistä. Siksi tämän yhden tytön kuoleman syistä puhuminen ei ole missään "kollektiivisessa surussa piehtaroimista".

olen tässä jo pari päivää ihmetellyt tätä hommaa täällä. Eli näitä jatkuvia aloituksia tyyliin ahdistaa itkettää en voi lukea ym ym. En koskaan ole ymmärtänyt sitä miksi asiasta tehden ryvetään toisten surussa.

olen kirjoittanut tästä aiemminkin tälle palstalle ja minut haukuttiin maan rakoon tunteettomana ja kylmänä ihmisenä, ja vain siksi etten osallistu kollektiiviseen suremiseen ja siinä kieriskelyyn.Siitä syystä en harrasta sitä,että se ei johda mihinkään muuhun kuin omaan ahdistukseen ja pahaan oloon. omissa asioissakin on tarpeeksi mietittävää.

Tottahan toki se on kamala juttu, ja allekirjoittaisin heti jonkun adressin joka auttais tällaisia tapauksia, mutta en kieriskele ja vello niissä. se suru on lapsen äidin suru ja muiden lähiomaisten- ei minun suruni.

Olen asunut pitkään kehitysmaissa ja nähnyt todellista inhmillistä hätää (joka siis tämä pienen tytön tragedia on myös), niin ehkä se on jotenkin kovettanut; en voi kantaa kaikkea maailman murhetta sisälläni. Toisaalta se antaa myös perspektiiviä maailmaan.

AP

yläpuolella kun sinulla on ihan AKATEEMINEN loppututkinto. Voi luoja mitä ylimielisyyttä.

Akateeminen loppututkinto on näköjään kylmyyden ja välinpitämättömyyden symboli.

Mitä koulutetumpi ihminen, sitä enemmän suolletaan tyhjää liirumlaarumia yhteiskunnallisista rakenteista, kun pikkutyttö kidutettiin kuoliaaksi.

Kukaan ei käsittääkseni vaadi kenenkään yksittäisen virkamiehen päätä vadille, mutta onhan tämä tapaus todiste siitä että VIRHEITÄ on tehty.

Vaikka sinä oletkin sitä mieltä että AKATEEMINEN koulutus tekee ihmisestä erehtymättömän jumalan...

Onko sinulla ongelmia luetun ymmärtämisessä? Se, että minulla on akateeminen loppututkinto antaa minulle mahdollisuudet analysoida yhteiskuntaa ja sen toimintaa laajasti. Toki tähän voi pystyä ilman tutkintoakin, mutta minun kohdallani näin.

Ja enhän missään vaiheessa ole kieltänyt, etteikö virheitä ole tehty. En vain ymmärrä tätä _lynkkausmielialaa_ joka täälläkin vallitsee. Tajuatko?

ap

Vierailija
36/81 |
31.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP

yläpuolella kun sinulla on ihan AKATEEMINEN loppututkinto. Voi luoja mitä ylimielisyyttä.

Akateeminen loppututkinto on näköjään kylmyyden ja välinpitämättömyyden symboli.

Mitä koulutetumpi ihminen, sitä enemmän suolletaan tyhjää liirumlaarumia yhteiskunnallisista rakenteista, kun pikkutyttö kidutettiin kuoliaaksi.

Kukaan ei käsittääkseni vaadi kenenkään yksittäisen virkamiehen päätä vadille, mutta onhan tämä tapaus todiste siitä että VIRHEITÄ on tehty.

Vaikka sinä oletkin sitä mieltä että AKATEEMINEN koulutus tekee ihmisestä erehtymättömän jumalan...

Onko sinulla ongelmia luetun ymmärtämisessä? Se, että minulla on akateeminen loppututkinto antaa minulle mahdollisuudet analysoida yhteiskuntaa ja sen toimintaa laajasti. Toki tähän voi pystyä ilman tutkintoakin, mutta minun kohdallani näin.

Ja enhän missään vaiheessa ole kieltänyt, etteikö virheitä ole tehty. En vain ymmärrä tätä _lynkkausmielialaa_ joka täälläkin vallitsee. Tajuatko?

ap

Osaat kyllä analysoida yhteiskunnan toimintaa, mutta ihmismielen toimintaa et tunnu ymmärtävän ollenkaan. Olisiko kannattanut lukea muutama psykologian kurssi lisää, niin sinäkin tietäisit että lynkkausmieliala on ihmiselle ihan luontainen reaktio tällaisessa tilanteessa.

Kaikki meistä eivät ajattele aina ja joka tilanteessa analyyttisesti (eikä tarvitsekaan).

Ja minä kysyn sinulta edelleen, että miksi se on lynkkaamista jos sosiaalitoimiston toimet tutkitaan?

Vierailija
37/81 |
31.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sosiaalitoimen että todellisessa hädässä tai kriisissä olevien ihmisten kanssa, ja olen asiasta eri mieltä kuin sinä.

Itsekin vaitiolovelvollisena tiedän ettei sos. toimi voi antaa julkisia lausuntoja asiasta, mutta kun tiedetään mustelmat, äidin huoli, koulun tekemät ilmoitukset jne. niin kyllä! uskallan olla suoraan sitä mieltä että sos. toimi tyri, ja asia täytyy selvittää. Se on vähintä mitä tuon pienen Eerikan eteen täytyy tehdä; kukaan ei välittänyt tarpeeksi hänen eläessään, ja siitä on asianosaisten vastattava nyt.

Kaikki me terveydenhuollon edustajat saamme kyllä hoitovirhesyytteen jos aihetta on ja asiakas menehtyy/vammautuu tms. mutta sosiaalitoimea ei saa virheistään syyttää eikä rankaista?

On hyvä jos joku pystyy kovettamaan itsensä tällaisilta asioita, minä en pysty vaikka työni takia minua usein pidetään "tunteettomana ja kovana".. no, en ole, pystyn hillitsemään tunteeni työssäni, mutta suren Eerikan kohtaloa, menetettyä elämää, kärsimyksen- ja pelontäyteistä lapsuutta vailla turvaa, rakkautta ja huolenpitoa.

Minusta on myös luonnollista että ihmiset surevat; ihminen ja eläimet on luotu huolehtimaan "kaikista pennuista", ei vain omistaan.. siksi tällainen voi oikeasti satuttaa sivullisiakin.

Juu ei mulla muuta, tää on vain mun mielipide.

Ja mahdollisia syyllisiä rangaista mutta av-mammojen vihakampanja ja uhkailusoittelu, Helsingin sossujen henkilötietojen kaivelu tms. EI ole parannusta asiaan. Se on sulaa sekopäisyyttä, ja _sitä_ kritisoin.

Oikeasti, komppaan tuota kommenttia valkoisesta roskaluokasta ja sivistyksen puutteesta. Ettehän te osaa edes lukea!

ap

Vierailija
38/81 |
31.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikenlainen uhkailu ja mesoaminen on aivan turhaa enkä oikein ymmärrä, mitä ihmiset saa kirjoittamalla kuvitelmiaan siitä, mitä toivoisivat näille rikoksen tekijöille tyyliin "kunpa heitä kidutettaisiin vankilassa" jne. Moisissa aatoksissa vellominen ei auta minua yhtään.

MUTTA vaikka minunkin tietoni lepää vain mediasta saatujen tietojen varassa, on mitä ilmeisintä, että tässä tapauksessa on tehty varsin räikeitä virheitä. Sen takia älömölö perusteellisen tutkinnan tarpeellisuudesta on mielestäni lähes hyväksyttyä. Ettei vain käy niin, että asia hautautuu hiljaisuudessa. Myös kansalla on mielestäni oikeus tietää, mikä on mennyt pieleen, koska se, ettei esim. naapurien tekemät lastensuojeluilmoitukset johtaneet lapsen suojeluu, herättää kyllä suurta epäluottamusta koko systeemiä kohtaan ja tapaus on kaiken kaikkiaan hyvin ahdistava.

Väkivallan merkit on nähty, niihin on reagoitu niin naapurit kuin koulu ja silti pahoinpitely sai jatkua ja lopuksi julmasti toteutettu murha. Tässä on BABY B:n ainekset koossa. Huomauttaisin, että eilisessä HS:ssa eräs äiti kertoi lapsesta, joka joutuu menemään isälleen, vaikka pelkää tapaamisia niin, että pissaa alleen ja on kerran tullut tapaamisesta tupakanjälki otsassaan. Silti sosiaaliviranomaiset ovat sitä mieltä, että isällä on oikeus tavata lastaan normaalisti. Tämä todistanee, että kyseessä ei tässä 8-vuotiaan tapauksessa ole yksittäistapauksesta.

Se, ettei tapaus aiheuta sinussa ilmeisesti surua eikä ahdistusta, on onni sinulle. Minä olin eilen varsin ahdistunut, vaikka olen koulutettu ja tiedostan varsin hyvin, että vastaavan kärsimyksen juttuja tapahtuu maailmassa joka sekunti. Mitä sitä yhdessä vellomaan. Ko. asiat nyt kuitenkin joskus tuppaavat ahdistamaan. Sekin lienee varsin normaalia, eikä mitenkään merkki yksinkertaisesta ihmisestä.

Vierailija
39/81 |
31.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

siitä " raivo " suhtautuminen.

Ihmiset käsittelevät asioita eri tavalla, ihmiset reagoivat asioihin omalla tavallaan. Sallittakoon se heille.

tälläkin asialla pätemään...

"ME emme halua lynkata ketään, koska ME ymmärrämme asiat syvemmin kuin muut, ME emme ryve asiassa koska ME Olemme Akateemisia ja ME olemme valkoisen roskaväen yläpuolella!"

Vierailija
40/81 |
31.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

koko yhteiskuntaa koskettavaan tapahtumaan, joka saisi mut reagoimaan näin voimakkaasti.

yllätyin itsekin tätä surun ja tuskan määrää, enkä vaan mahda tunteilleni mitään, en kertakaikkiaa.

ensimmäistä kertaa osallistun itse tällaiseen "kollektiiviseen suremiseen", jotenkiin tätä vaan täytyy käsitellä.

minä tosin nyt vaan suren sitä tyttöä, enkä ota kantaa viranomaisten toimintaan. mutta sinä yhteiskuntatieteilijä: eikös se ole normaalireaktio juuri tuo tarve vihata ja kohdistaa se viha konkreettisesti johonkin henkilöön?