Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olenko kylmä ihminen kun en ymmärrä?

Vierailija
31.08.2012 |

Siis mielestäni tämä 8-vuotiaan tytön tapaus on todella järkyttävä, ja toivon sydämestäni ettei tällaista tapahdu enää kenellekään.

Tässä uutisoinnissa minua silti ihmetyttää ihmisten raivo; sosiaalityöntekijöitä ja yleensä järjestelmää kohtaan. Vaaditaan päitä vadille, eikä ymmärretä ettei sosiaalityöntekijät voi lausua asiasta julkisesti vaitiolovelvollisuuden vuoksi. Se koskee myös kuolleita.

Ihmiset soittelevat naiselle, joka oletetusti on murhaajan äiti ja haukkuvat tätä. Hänellähän ei välttämättä ole osaa eikä arpaa asiaan. Ja vaikka olisikin jotenkin vaikuttanut Helsingin sosiaalitoimen päätöksiin, tuskin hän on tiennyt poikansa taipumuksista kidutukseen? Käsi sydämelle, ettekö itse usko aina lapsestanne parasta? Täällä on joka päivä keskusteluja, jossa mammat vakuuttavat etteivät usko heidän lastensa valehtelevan heille.

Mielestäni tapaus on järkyttävä, ja sosiaalitoimen toiminta pitää tutkia. Kuitenkin, täytyy muistaa että mikäli he ovat toimineet lain puittteissa, heidän toiminnassaan ei ole mitään moitittavaa. Sitten voidaan kyseenalaistaa se, onko biovanhemman oikeudet liian suuret Suomessa, mutta _se_on_eri_keskustelu.

Ei mulla muuta, toivoisin että järkevät aikuiset (oletettavasti) nyt vetäisivät hieman happea ja hakisivat sitä syyllistä sieltä, missä se oikeasti on.,

Kommentit (81)

Vierailija
81/81 |
31.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuitenkin provosoidut valtavasti siitä kun koulutuksesi kyseenalaistetaan, se on siis voimakkaasti persoonallisuuttasi määrittävä asia.

On siis ok provosoitua koulutuksensa arvostelusta, mutta ei 8-vuotiaan kuolemasta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla