Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Taas lapsettomista häistä

Vierailija
27.08.2012 |

Nyt olisi hääkutsut lähetetty. Kutsuttuja on 110 (mukaan siis laskettu avecit), meillä molemmilla on isot suvut ja paljon ystäviä. Juhlapaikan ja budjetin takia jouduimme laittamaan kutsuihin ns. lapsikiellon. Lapsista tykkäämme kyllä, mutta jos olisimme myös perheiden penimmätkin kutsuneet niin laskujemme mukaan lapsia olisi tullut yli 30.

Haluamme häistämme aikuisten juhlat, enkä nyt tarkoita viinalla läträämistä (itse en edes juo) vaan hyvää ruokaa, hyvä bändi, seurustelua ja rentoa hauskanpitoa. Menukin on suunniteltu aikuisempaan makuun jne.

Nyt kuitenkin osa taas on ottanut tämän henkilökohtaisena loukkauksena. En vaan voi käsittää. Minun käsitys romanttisista häistä ei käsitä 30 lasta, joista en tunne puoliakaan. Toki olisimme lapset myös kutsuneet jos niitä olisi lähipiirissä esim. 10, mutta yli 30 alkaa jo vaatimaan erityisiä järjestelyitä (ruoan, ohjelman, istumapaikkojen jne. suhteen.) Silti osalle äideistä tämä ei vaan kelpaa perusteluksi. Haluaisin kuitenkin kaikki kutsutut juhlimaan kanssamme ja en halua riidellä tällaisesta asiasta.

Tarkoittaako lapsettomien häiden jäårjestäminen automaattisesti viinalla läträämistä ja lapsivihaa?

Kommentit (119)

Vierailija
21/119 |
27.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin se vaan menee että suurin osa lapsettomista ei vaan tajuu...

Vierailija
22/119 |
27.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkia ei vain voi miellyttää, näin se on ja siihen on syytä sopeutua. Jos joku vetää herneet nenään siitä ettei lapsia ole kutsuttu niin antaa olla sitten. Harvinaisen hölmöjä ystäviä ap:lla jos muka kaikki ajattelevat että lapsettomat häät tarkoittaa lapsivihaa. Aika moni normaali ihminen kuitenkin ymmärtää ettei se niin mene, mutta nämä martyyriäidit vain eivät halua ymmärtää asiaa.

Jos joku ei saa lapsenvahtia tai ei halua tulla ilman lapsia niin sitten jättää tulematta, yksinkertaista. Älkääkä nyt ihmeessä tehkö niin että annatte osalle luvan tulla lapsen kanssa, siitä vasta toiset suuttuvatkin. Ja olen myös aivan varma että osa käyttää tätä lapsikorttia tekosyynä jos ei halua tulla juhliin.

Kukin järjestää sellaiset juhlat kuin haluaa ja kutsutut päättävät haluavatko osallistua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/119 |
27.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi ei odoteta niin pitkään, että on riittävästi rahaa kasassa kattamaan hääpaikka ja tarjoilut myös lapsille?

Siis sinä olisit oikeasti valmis lykkäämään häitäsi vaikka parilla vuodella ja viettämään ne ei-niin kivassa paikassa oman haluamasi hääpaikan sijasta? Plus tietysti maksamaan kustannukset jotta saisit paikalle läjän puolituntemattomia lapsia.

Oi mitä ihailtavaa altruismia! =D

Vierailija
24/119 |
27.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

/haluatte. Ei niitä lapsia sinne tarvitse kutsua, ne on sun ja miehesi häät, ei vieraiden. Kyllä nyt jokaisella sen verran ystäviä/tuttuja/naapureita on, että voivat ottaa lapsen/lapset hoitoon siksi aikaa, kun vanhemmat ovat häissä. Ei tätä pidä ottaa henk.koht.loukkauksena, en minä ainakaan ottaisi.

-Äiti itsekin

Vierailija
25/119 |
27.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidan olla outolintu. Minä en ota lapsia mukaan häihin, olivat he kutsuttuja tai eivät. Tosin en ole koskaan saanut "lapsetonta" kutsua ja olisin sellaisesta enemmän kuin tyytyväinen.

Koen että ei se perheen yhteinen aika ole kiinni yksistä (tai usemmista) häistä.

P.s. samoin jos lähtisin lomalle valitsisin ehdottomasti lapsilta- kielletyn hotellin jne.. Lienen sitten lapsivihaaja?

Vierailija
26/119 |
27.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen samaa mieltä, että jos me ei voida tulla perheenä, niin ei tulla ollenkaan.Mä en todellakaan ymmärrä näitä lapsettomia häitä.Olenkin jo 40 ja vähän enemmän elämää nähnyt kuin nämä häärinsessat=)...

Silloin kun on jo aikuinen, tietää, että kaikilla ei ole lapsenvahteja.Toisilta on vanhemmat kuolleet ja kun ihmiset nykyään asuvat kaukana synnyinseudultaan niin matkat voi olla todella pitkiä.Itse olimme kesähäissä, ja lasten ilo oli suunnaton!

Vierailija
27/119 |
27.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jossain laissa, että lapset pitää kutsua häihin! Ei todellakana lue. Ärsyttävää, että jotkut suuttuvat siitä, jolle lapsia saa kutsua häihin mukaan. Kaikki eivät välttämättä halua muksuja sinne riehumaan ja huutamaan, tai muuten vaan haluavat pitää aikuisten häät. Mikä siinä on niin vaikea ymmärtää?

Ja ei, meillä ei ollu lapsettomia häitä. Lapsia siellä oli ja meille se kävi, mutta joillekkin se ei vain jostain syystä sovi. Ei siitä voi suuttua ja valittaa, että me tulemme joko koko perhe tai emme ollenkaa! Ymmärrän jollei lapsille saa mistään hoitajaa, mutta jos vain ei viitsitä edes yrittää hoitajaa hankkia sen takia, kun lapsi ei kutsua saanut niin hohhoijaa.

Vierailija
28/119 |
27.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme lapsettomia (omasta tahdosta),vihaan lapsia. Omat häät ensi kuussa ja lapsia omaaville perheille kyllä terotettu että juhlat K18. Eikä kukaan ole lapsia tuomassa,ovat helpottuneita että välillä voi juhlia aikuisten kesken. Jos emme muutenkaan kutsu ketään k***päitä häihimme,miksi kutsuisimme lapsia.

Vierailija
29/119 |
27.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Budjetti ei ole syy. Lapset ei esim. syö paljon mitään. Eikä niiden vanhemmatkaan ehdi, kun katsovat lastensa perään.

Ilmeisesti tämä vastaaja (ja moni muukin lapsettomia häitä karsastava) on omat häänsä juhlinut perinteisesti nuorisoseuran talolla, ja tarjolla on ollut pitopalvelusta lohisoppaa. Aika monet pitävät häänsä nykyään nk. ravintolaolosuhteissa (esim. erilaiset kartanot, joissa ruoka ja juoma tulee samaan syssyyn), joissa ei voi ilmoittaa järjestäjille, että "meillä tulee sitten 130 vierasta, mutta ruokaa (ja laskutusta!) ei tarvitse varata kuin 100:lle, koska ei lapset ja niiden vanhemmat syö kuitenkaan paljon mitään". Eli se on ihan herttaisen yhdentekevää, paljonko kukanenkin syö, kun laskutus tulee henkilömäärän mukaan. Samalla logiikalla jokaiselle lapsellekin täytyy varata istumapaikka, vaikka hän viettäisikin suurimman osan ajasta vanhemman sylissä/muualla juoksennellen.

En ymmärrä AP:n nillittäjäkavereita ja muita valittajia tässä ketjussa. Toki ymmärrän, etteivät kaikki pääse välttämättä tulemaan, jos lapsenvahtia/halua ei löydy, mutta minään loukkauksena sitä ei kutsuttujen kannattaisi ottaa. Paitsi että täällä AV:llahan on yleisesti tunnettu tosiasia, että toisten häät ovat jälki-istuntoon verrattavissa olevaa kärsimystä alusta loppuun, ja kaikkien suurin huolenaihe on toukokuussa laskea, kuinka monta tuskallista hääkutsua on taas tällekin kesälle tullut ja kuinka mahdottomasti niihin taas meneekään rahaa...

Hassua. Itse olen nauttinut kaikista häistä, missä olen ollut, sekä lasten kanssa että ilman. Jos joskus sattuisi tulemaan jonkun puolitutun sukulaisen häihin kutsu, joka tuntuisi enemmän rasitteelta ja velvoitteelta kuin vilpittömältä ilonaiheelta, silloin voisin kuvitella kieltäytyväni kohteliaasti kutsusta vedoten johonkin olemassa olevaan tai keksittyyn verukkeeseen. Tähän mennessä näitä kutsuja ei ole tullut, vaan kaikki on otettu ilolla vastaan.

Vierailija
30/119 |
27.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä hölmöä ja pikkusieluista loukkaantua moisesta. Jos juhlapaikka ei anna myöten lasten kutsumista, niin sitten ei anna. Ja muutenkaan ei kutsuttujen pitäisi ruveta napisemaan hääparin vieraslistasta. Moukkamaista käytöstä!

Olen itse ollut lapsen kanssa ja ilman häissä, ja paljon rennompaa oli mennä ilman lasta. Kun lapsi oli mukana, joutui lähtemään heti kahvin jälkeen, että ehtii kotiin nukkumaanmenoajaksi. Ja mies jäi yksin jatkamaan iltaa. Oli paljon kivempaa olla lapsettomissa häissä, ja pikkuinenkin (silloin ihan vauva vielä) viihtyi hyvin mummolassa hoidossa.

Vierailija
31/119 |
27.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen samaa mieltä, että jos me ei voida tulla perheenä, niin ei tulla ollenkaan.Mä en todellakaan ymmärrä näitä lapsettomia häitä.Olenkin jo 40 ja vähän enemmän elämää nähnyt kuin nämä häärinsessat=)...

Silloin kun on jo aikuinen, tietää, että kaikilla ei ole lapsenvahteja.Toisilta on vanhemmat kuolleet ja kun ihmiset nykyään asuvat kaukana synnyinseudultaan niin matkat voi olla todella pitkiä.Itse olimme kesähäissä, ja lasten ilo oli suunnaton!

Voisi tosissaan luulla, että ymmärrät tosiaan muitakin kuin itseäsi. :) Tuollainen "minun tapa on oikea tapa" ei kerro siitä että olisit jotenkin kokeneempi elämän suhteen ;)

Vierailija
32/119 |
27.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niille jatkona ovat yleensä myös lapsettomat ristiäiset.

Ei muuten pidä loukkaantua, jos pitää lapsettomat häät ja siitä eteenpäin saa itse kaikki kutsunta lapsettomina. Aika moni tuollainen morsian kun ei käsitä sitä, että saa lapsettoman kutsun mummon 60-v synttäreille.

Vierailija
33/119 |
27.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos saisin kutsun lapsettomiin häihin. Olisin itse asiassa vaan tyytyväinen ja hankkisin lapselle hoitajan. Ja olen mielestäni ihan hyvä äiti ja vietän paljon aikaa lapsen kanssa, joten yhdet häät voin kyllä viettää ilman häntä ja ihan mielelläni vietänkin. Ihmiset oikeesti kyllä suuttuu joskus aika pienistä jutuista!

Vierailija
34/119 |
27.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukin kutsuu tavallaan ja juhlii tavallaan.

Mutta sama koskee sitten myös kutsujaa: Jos pitää lapsettomat häät, niin ei siitä saa ottaa itseensä, jos se jollekulle on ongelma. Sitten pitää vain hyväksyä mukisematta se, että joku saattaa jättää tulematta, kun lapset eivät ole tervetulleita.

Vierailija
35/119 |
27.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin sinunn pitää hyväksyä myös se että jokut eivät tule häihin ja sanovat syyksi sen, että kun lapset ei pääse, niin ei tulla.

Vierailija
36/119 |
27.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun mielestä on ihan sama, mikä on syy, että joku pitää lapsettomat häät. Hääparin juhlahan se on! Jos jollain on ongelmia, niin jättäköön tulematta, ei se sen kummempaa ole. Minun siskoni aikoo pitää lapsettomat häät, on itse lapseton, ja meillä hänen siaruksillaan on lapsia, mutta ei meistä kukaan loukkaantunut :D

Vierailija
37/119 |
27.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja minä jätän tulematta, sillä olen mieluummin eläissäni niiden ihmisten kanssa, jotka tulevat arkulleni itkemään kuin niiden kanssa, joita minun elämäni häiritsee niin paljon, ettei koko perhettä voi kutsua juhliin. Minä valitsin perheellisyyden. Jos se ei sinulle kelpaa, ei ongelma ole minulla vaan sinulla.

Vierailija
38/119 |
27.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

elämää nähnyt 50 vuotta ja juuri sen takia ymmärrän näitä lapsettomia häitä. Nykyajan lapsista käyttäytyy todella huonosti suuri osa. Lapsien pitää olla kaiken keskipisteenä, täytyy saada juosta kirkon käytävällä, kiljua vihkimisen aikana, häävalssi on juuri lapsia varten ja niitä mammoja, jotka ihallen katsovat pomppivia lapsiaan. Siinä jää hääpari toiseksi. Omissa häissäni 25 vuotta sitten oli lapsia, mutta silloin vielä lapset osasivat käyttätyä suht normaalisti.

Vierailija
39/119 |
27.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi ei odoteta niin pitkään, että on riittävästi rahaa kasassa kattamaan hääpaikka ja tarjoilut myös lapsille?

Siis... Siis sinä olisit oikeasti valmis lykkäämään häitäsi vaikka parilla vuodella ja viettämään ne ei-niin kivassa paikassa oman haluamasi hääpaikan sijasta? Plus tietysti maksamaan kustannukset jotta saisit paikalle läjän puolituntemattomia lapsia.

...ja joillakin taas ei ikävä kyllä kumpaakaan.

Vierailija
40/119 |
27.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, joillakin on sekä rahaa että käyttäytymisen tajua

Siis... Siis sinä olisit oikeasti valmis lykkäämään häitäsi vaikka parilla vuodella ja viettämään ne ei-niin kivassa paikassa oman haluamasi hääpaikan sijasta? Plus tietysti maksamaan kustannukset jotta saisit paikalle läjän puolituntemattomia lapsia.

...ja joillakin taas ei ikävä kyllä kumpaakaan.

Onnekseni ei ole, jos sitä rahaa ja käyttäytymisen tajua kuvastaa lihabullapöytä ja ympäriinsä kirmailevat lapset... :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän seitsemän