Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nykyään vierastetaan ajatusta, että parisuhteen eteen on tehtävä töitä. Erotaan muutaman vuoden jälkeen kun ''suhde ei toimi''

Vierailija
27.02.2025 |

Ainakin omassa lähipiirissä tuntuu olevan tyypillistä, että n. 4-5 vuoden seurustelun jälkeen todetaan että on tylsää ja toinen ärsyttää eikä tunnu enää perhosia vatsassa. Mihin on kadonnut ymmärrys siitä, ettei parisuhteen kuulukaan tuntua samalta ensimmäisenä vuonna ja vaikka kuudentena? Rakkaus muuttaa muotoaan ja arkistuu, ja juuri tuossa kohdassa viimeistään pitää herätä siihen, ettei suhteen toimivuus ole mistään sattumasta kiinni vaan se vaatii ihan oikeasti panostamista molemmilta.

Palavien rakkaudentunteiden laantuminen tulkitaan merkiksi siitä ettei meitä oltu tarkoitettu yhteen ja on aika erota. Monelta jää kokematta hienoja asioita, joita pitkä suhde voi tarjota. 

Kommentit (341)

Vierailija
1/341 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/341 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun parisuhde alkaa tuntua työltä, on aika erota. Ei ennen mietitty ja pohdittu, että miltä nyt tuntuu. Ennen elettiin täysillä, joskus riideltiin ja joskus rakastettiin, mutta ei joka käänteessä mietitty, että mites me nyt tätä parisuhdetta ylläpidettäisiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/341 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henkisesti jälkeenjääneiden ja keskenkasvuisten juttuja.

Vierailija
4/341 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluan parisuhteen, en työsuhdetta.

Vierailija
5/341 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työt kuuluu töihin, ei kotiin saatikka parisuhteeseen.

Vierailija
6/341 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä ymmärrä miksi pitäisi roikkua pahalta tuntuvassa suhteessa.

Yksin eläminen on todella helppoa ja mukavaa.

Toisaalta on olemassa myös ihmisiä joiden kanssa oleminen on antoisaa eikä kuluttavaa. Etsii mieluummin sellaisen.

Vierailija
7/341 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä ymmärrä miksi pitäisi roikkua pahalta tuntuvassa suhteessa.

Yksin eläminen on todella helppoa ja mukavaa.

Toisaalta on olemassa myös ihmisiä joiden kanssa oleminen on antoisaa eikä kuluttavaa. Etsii mieluummin sellaisen.

Vierailija
8/341 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdenkään suhteen ei tarvitse olla työläs. Riittää, kun rakastaa ja joustaa puolison hyväksi. Valitettavasti se on itsekkyys, joka tulee monissa suhteissa ongelmaksi. Kun huuma on ohi niin ei halutakaan sille rakkaalle mitään hyvää, vaan itsekkäästi vaaditaan kaikkea ja unohdetaan oman toiminnan merkitys. 

Vierailija
9/341 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hyvän parisuhteen eteen tarvitse tehdä työtä tai hokkus pokkus temppuja. Hyvä parisuhde boostaa itse itseään ja roihuaa itsellään. Pari vaan pitää valita siten että on muitakin yhteisiä kiinnostuksen aiheita kuin se seksi joka loppuu 4 vuoden kuluttua.

Vierailija
10/341 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erityisesti demiseksuaalisuus joka nyt somessa trendaa on tuon työn jota parisuhteen eteen täytyy tehdä, tuhonnut täysin.

Ihmiset ovat nykyään äärimmäisen itsekkäitä kun ainoa peruste parisuhteelle on se että pitää tuntea syvästi että voi rakastua, mutta tietenkin demiseksuaalit jättävät sen tutustumisen ja suhteen ylläpitämisen täysin toiselle osapuolelle, koska heidän täytyisi ensin tuntea syvästi jotta voisi alkaa sitä työtä tekemään.

Ovat kuin keskenkasvuisia kakaroita.

Vierailija
11/341 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Erityisesti demiseksuaalisuus joka nyt somessa trendaa on tuon työn jota parisuhteen eteen täytyy tehdä, tuhonnut täysin.

Ihmiset ovat nykyään äärimmäisen itsekkäitä kun ainoa peruste parisuhteelle on se että pitää tuntea syvästi että voi rakastua, mutta tietenkin demiseksuaalit jättävät sen tutustumisen ja suhteen ylläpitämisen täysin toiselle osapuolelle, koska heidän täytyisi ensin tuntea syvästi jotta voisi alkaa sitä työtä tekemään.

Ovat kuin keskenkasvuisia kakaroita.

Nyt on kyllä niin huttua että, miksi ei saisi vaatia että tuntee syvästi?

Vierailija
12/341 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se suhde tuntuu työltä, kumppani on väärä. Jos seksi loppuu muutamassa vuodessa, kumppani on väärä.

Vierailija
13/341 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos se suhde tuntuu työltä, kumppani on väärä. Jos seksi loppuu muutamassa vuodessa, kumppani on väärä.

Monesti tuota mantraa jauhava ihminen on itse väärä. Kenelle. Tahansa.

Vierailija
14/341 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä tuota juttua, että parisuhteen eteen on tehtävä töitä. Mitä töitä? Mentävä terapiaan? Vai käytävä treffeillä? Meillä ei ole harrastettu kumpaakaan, mutta ihan ilman työn tekemistä ollaan oltu yhdessä 25 vuotta, tai ihan kohta 26 vuotta. Parisuhteessa on erilaisia vaiheita. On se huuma, kun kaikki on ihanaa. Sitten on arkea. On erilleen kasvamista, kun ihmiset voi haluta eri asioita. Annetaan toiselle tilaa, myös omien haaveiden toteuttamiseen. Tehdään yhdessä asioita, jaetaan arkea. Ei tarvita mitään työn tekemistå parisuhteen eteen, kun se suhde on niin pitkään olemassa kunnes toinen haluaa jotain muuta. Voihan olla, että mekin ollaan mieheni kanssa yhdessä vielä seuraavat 26 vuotta. Sen pidemmälle ei uskalla ajatella, kun aika voi jättää. Joka tapauksessa minun toiveeni on, että jos sairastun vakavaan muistisairauteen, minua ei alkaisi hoitaa kukaan läheinen. Valitettavasti olen ollut sekö äidin että myöhemmin mummon kohdalla ihan liikaa kiinni hoidossa. Ihmisestä jää pelkkä kuori. Läheisille on hätä ja huoli ja tietysti suuri suru. Olen itse sanonut jo nyt, että jos mummon ja äidin kohtalo osuu minun kohdalle, tehkää mitä tahansa muuta, mutta älkää omaishoitajan rooliin alkako kukaan (ei mies eikä lapset).

Vierailija
15/341 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sen oikean kanssa tarvitse tehdä töitä. Jos suhde tuntuu työltä olet väärän ihmisen kanssa.

Vierailija
16/341 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sen oikean kanssa tarvitse tehdä töitä. Jos suhde tuntuu työltä olet väärän ihmisen kanssa.

Niin. Tai olet itse väärä ihminen kaikille😉

Vierailija
17/341 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on takana 20-vuotinen suhde, jossa piti tehdä työtä. Ja menossa 10+-vuotinen suhde, jossa ei tarvitse tehdä työtä.

ajattelen, että jotain on vikana, jos pitää tehdä _työtä_. Se, että huomioin toista, joskus jopa palvelen, ei ole _työtä_. 

Vierailija
18/341 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Monelta jää kokematta hienoja asioita, joita pitkä suhde voi tarjota."

Voi jäädä ja voi tarjota :D

Mitä nämä asiat on?

Vierailija
19/341 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, parisuhteen eteen ei tarvitse tehdä työtä. Siinä vaiheessa, kun vain työllä saa parisuhteen pysymään kasassa, kannattaa erota.

P

Vierailija
20/341 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, parisuhteen eteen ei tarvitse tehdä työtä. Siinä vaiheessa, kun vain työllä saa parisuhteen pysymään kasassa, kannattaa erota.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme viisi