Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Taas lapsettomista häistä

Vierailija
27.08.2012 |

Nyt olisi hääkutsut lähetetty. Kutsuttuja on 110 (mukaan siis laskettu avecit), meillä molemmilla on isot suvut ja paljon ystäviä. Juhlapaikan ja budjetin takia jouduimme laittamaan kutsuihin ns. lapsikiellon. Lapsista tykkäämme kyllä, mutta jos olisimme myös perheiden penimmätkin kutsuneet niin laskujemme mukaan lapsia olisi tullut yli 30.

Haluamme häistämme aikuisten juhlat, enkä nyt tarkoita viinalla läträämistä (itse en edes juo) vaan hyvää ruokaa, hyvä bändi, seurustelua ja rentoa hauskanpitoa. Menukin on suunniteltu aikuisempaan makuun jne.

Nyt kuitenkin osa taas on ottanut tämän henkilökohtaisena loukkauksena. En vaan voi käsittää. Minun käsitys romanttisista häistä ei käsitä 30 lasta, joista en tunne puoliakaan. Toki olisimme lapset myös kutsuneet jos niitä olisi lähipiirissä esim. 10, mutta yli 30 alkaa jo vaatimaan erityisiä järjestelyitä (ruoan, ohjelman, istumapaikkojen jne. suhteen.) Silti osalle äideistä tämä ei vaan kelpaa perusteluksi. Haluaisin kuitenkin kaikki kutsutut juhlimaan kanssamme ja en halua riidellä tällaisesta asiasta.

Tarkoittaako lapsettomien häiden jäårjestäminen automaattisesti viinalla läträämistä ja lapsivihaa?

Kommentit (119)

Vierailija
101/119 |
28.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaiset häät oli sellaiset, että jos olisin ollut vieraana, olisin ampunut mieluummin pyssyllä jalkaani, kuin ollut vieraana. Se, että tarvitaan lastenvahti ei ole vaivan arvoista, jos palkintona on jonkun häät. Menen mieluummin silloin mieheni kanssa kahdestaan ulos, kuin tylsistymään häihin vaikka olisi 14 000 lyhtyä ja joka pöydässä kynttelikkö. Hauska ilta häissä on harvinaisuus, koska yleensä häissä joutuu istumaan jonkun puoli tutun ja typerän sosiaalisesti rajoittuneen parin kanssa ja on niin tylsää, että ei tiedä kestääkö enää tuntiakaan. Tietysti on olemassa hauskojakin häitä, mutta niistä 30 häistä joissa olen ollut, muistan kahdet todella hyvät häät. Muut olivat joko kidutusta tai ihan ok.

Yllättäen parhaat häät olivat minulle tuntemattoman pariskunnan häät (miehen lapsuudenkaveri ja mökkinaapuri), joissa oli perinteinen maalaishäätunnelma eli ei lainkaan alkoholitarjoilua. Viinat oli jokaisella takapaksissa, örvellyskännissä ei ollut kukaan. Kaikki tunsi kaikki (paitsi siis minä en ketään)eikä morsiuspari lähtenyt kavereitten kanssa kesken illan jatkoille vaan kummit ja mummit saivat olla mukana loppuun asti. Lapsia oli vinha liuta ja heillä aikuisia peräänkatsojina. Siellä oli aidosti kivaa kaikilla.

Vastapainona olen istunut monissa tönkköhäissä, joissa morsian on unelmiena päivään ladannut enemmän kuin liikaa. Itkua ja valitusta ja sulhasen örvellystä on nähty ihan tarpeeksi.

Vierailija
102/119 |
28.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin haluan tietää, mikä ruoka on sellaista, mitä lapset eivät voi syödä? Kyllä lapset syövät muutakin kuin lihapullia, elleivät nyt ihan vauvoja ole.

Muuten vaan, että teidän juhlat, te päätätte. Mutta ei voi olettaa myöskään, että kaikki silloin häihin tulevat, jos lapset pitäisi kotiin jättää. Ihmisillä voi olla muuten muitakin syitä, miksi eivät halua tai pääse juhliin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/119 |
28.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

30 lasta vihkimisen aikana = katastrofi. Kun ne kaikkien lasten äidit ja isät eivät kuitenkaan saa sitä lastaan hiljennettyä, eivätkä todellakaan kaikki edes yritä.

30 lasta missä tahansa juhlapaikassa = vielä isompi katastrofi ellei tila ole lasten pelihalli/hoploppi tai muu vastaava. Ja kun niille kaikille pitäisi varata jotakin viihdykettäkin ja sitten kun ilta alkaa hämärtää ja väsy iskeä päälle... en edes harkitsisi omien 1v ja 2v mukaan ottamista, itseäkin ärsyttää väsyneen lapsen kitinä ja jos siellä olisi 28 muuta... huh huh...

Anna muiden vain loukkaantua, juhlat ne on aikuistenkin juhlat eikä siitä tarvitse kenenkään hernettä nenään vetää. Ja voi hyvää päivää, eikö ne aikuiset ihmiset ymmärrä, että olishan heidänkin IHANA lähteä pariskuntana KAKSISTAAN kuhertelemaan häihin! :-) Niin me ainakin tehdään kun seuraava hääkutsu tulee, ja lastenvahtipalvelu saa pitää huolta tästä meidän vauhtikaksikosta.

Tsemppiä, ap ja ihania häitä!

Nyt olisi hääkutsut lähetetty. Kutsuttuja on 110 (mukaan siis laskettu avecit), meillä molemmilla on isot suvut ja paljon ystäviä. Juhlapaikan ja budjetin takia jouduimme laittamaan kutsuihin ns. lapsikiellon. Lapsista tykkäämme kyllä, mutta jos olisimme myös perheiden penimmätkin kutsuneet niin laskujemme mukaan lapsia olisi tullut yli 30.

Haluamme häistämme aikuisten juhlat, enkä nyt tarkoita viinalla läträämistä (itse en edes juo) vaan hyvää ruokaa, hyvä bändi, seurustelua ja rentoa hauskanpitoa. Menukin on suunniteltu aikuisempaan makuun jne.

Nyt kuitenkin osa taas on ottanut tämän henkilökohtaisena loukkauksena. En vaan voi käsittää. Minun käsitys romanttisista häistä ei käsitä 30 lasta, joista en tunne puoliakaan. Toki olisimme lapset myös kutsuneet jos niitä olisi lähipiirissä esim. 10, mutta yli 30 alkaa jo vaatimaan erityisiä järjestelyitä (ruoan, ohjelman, istumapaikkojen jne. suhteen.) Silti osalle äideistä tämä ei vaan kelpaa perusteluksi. Haluaisin kuitenkin kaikki kutsutut juhlimaan kanssamme ja en halua riidellä tällaisesta asiasta.

Tarkoittaako lapsettomien häiden jäårjestäminen automaattisesti viinalla läträämistä ja lapsivihaa?

Vierailija
104/119 |
28.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne olisi vieneet 6 viikonloppua polttareineen.

Toki toiset ei halua viettää aikaa lastensa kanssa ja on keinolla millä hyvänsä pois niiden luota. Mutta me mieheni kanssa päätimme satsata vähäisen vapaa-ajan perheeseen.

Ei perhe-elämä ole siitä kiinni, mutta en ala olemaan kuutta viikonloppua pois kahden kuukauden aikana. Toisaalta en viitsi äitiäni edes vaivata niin monena viikonloppuna lastenhoidon vuoksi. Töissä hänkin vielä kulkee.

olen samaa mieltä, että jos me ei voida tulla perheenä, niin ei tulla ollenkaan.Mä en todellakaan ymmärrä näitä lapsettomia häitä.Olenkin jo 40 ja vähän enemmän elämää nähnyt kuin nämä häärinsessat=)...

Silloin kun on jo aikuinen, tietää, että kaikilla ei ole lapsenvahteja.Toisilta on vanhemmat kuolleet ja kun ihmiset nykyään asuvat kaukana synnyinseudultaan niin matkat voi olla todella pitkiä.Itse olimme kesähäissä, ja lasten ilo oli suunnaton!

Kun et ymmärrä ettei niitä häitä sinun mukuloittesi riemuksi järjestetä. Minä olen myös yli nelikymppinen, elämänkokemusta ja lapsia on. En koskaan alentuisi nokkimaan kenenkään tapaa järjestää omia juhliaan. Ei se perheen yhteinen aika ole todellakaan kiinni muutamista juhlista vuodessa. Toivottavasti.

Vierailija
105/119 |
28.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kahdestaan ilman hääkutsuja.

Surullista jos teillä ei ole yhteistä aikaa ilman teennäistä lapsetonta hääkutsua.

30 lasta vihkimisen aikana = katastrofi. Kun ne kaikkien lasten äidit ja isät eivät kuitenkaan saa sitä lastaan hiljennettyä, eivätkä todellakaan kaikki edes yritä.

30 lasta missä tahansa juhlapaikassa = vielä isompi katastrofi ellei tila ole lasten pelihalli/hoploppi tai muu vastaava. Ja kun niille kaikille pitäisi varata jotakin viihdykettäkin ja sitten kun ilta alkaa hämärtää ja väsy iskeä päälle... en edes harkitsisi omien 1v ja 2v mukaan ottamista, itseäkin ärsyttää väsyneen lapsen kitinä ja jos siellä olisi 28 muuta... huh huh...

Anna muiden vain loukkaantua, juhlat ne on aikuistenkin juhlat eikä siitä tarvitse kenenkään hernettä nenään vetää. Ja voi hyvää päivää, eikö ne aikuiset ihmiset ymmärrä, että olishan heidänkin IHANA lähteä pariskuntana KAKSISTAAN kuhertelemaan häihin! :-) Niin me ainakin tehdään kun seuraava hääkutsu tulee, ja lastenvahtipalvelu saa pitää huolta tästä meidän vauhtikaksikosta.

Tsemppiä, ap ja ihania häitä!

Vierailija
106/119 |
28.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

te päätätte ketä kutsutte ja kutsutut päättävät tulevatko. Mautonta tosin, mikäli vielä joku pitää häitä lauantaisin ja aloittaa puolilta päivin. Tyylikkäät aikuiselle juhlaväelle suunnatut häät voi pitää perjantai-iltana, vihkiminen ja juhla samassa tilassa. Ja tilahan ei sitten olisi mikään seuraintalo vaan tyylikäs ja arvokas paikka. Joo, ymmärrän ettei suurin osa suomalaisista ole tällä linjalla... Meillä oli lapsettomat häät perjantai-iltana, enkä menisi itse käyttämään lauantaita kenenkään häihin, lapsien kanssa tai ilman. Vanhanaikaiset lauantaihäät ovat todella tympeitä ja ymmärrettäväähän toki on, että jos aloitetaan lauantaina klo.14 voisi juhla hyvin loppua viimeistään klo.18. Hävettäviä kaikki tv:ssä esitetyt häät!

Vierailija
107/119 |
29.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ihmiset osaa olla onnellisia toisten puolesta? Luulin, että hääkutsut lähetetään niille, jotka halutaan osalliksi suurena päivänä (itse en ole naimisissa, enkä vähään aikaan menossakaan). Hääkutsut olen ottanut onnellisena vastaan ja juhlinut mielellään sekä koko perheen iltapäivätilaisuudessa että aikuisten iltajuhlassa.

Koskaan en ole ollut koko viikonlopun mittaisissa häissä, saati polttareissa. Ja voi ne polttarit jättää väliin, jos tuntuu, että rasittaa liikaa. Tämä siis tuolla, joka marisi, että kolmiin häihin menee kuusi viikonloppua!?! En ymmärrä, että miten tämä on mahdollista, ellei nyt ihan jossain ulkomailla asu.

Jos jollain mun ystävälläni olisi häät jossain kauempana, eikä meillä olis kaikilla varaa lähteä, niin lähtisin tietty yksin. Sama juttu miehen kanssa, totta kai hän lähtis sitten ystävänsä häihin. Pahoiteltaisiin vain sitten, ettei ollut mahdollisuutta molempien lähteä, kun toisen piti jäädä lapsen kanssa.

Ootteko te kaikki jotain vanhoillislestadiolaisia, tms. kun niitä hääkutsuja yhtenään satelee? Tosin kolmet häät vuodessa ei minusta ole niin paljon, että olisi syytä marista niiden viemästä ajasta. Kai nyt kolmeksi illaksi voi lastenvahdin ottaa? Jos ei sitä mummoa viitsi rasittaa vaikkapa peräkkäisinä viikonloppuina, niin tosiaan niitä lapsenvahteja voi ihan palkatakin.

En ees tiiä, et viitsinkö ikinä mitään häitä pitää, jos ihmisten asenne on tää. Mä nimen omaan haluaisin, että olis mahdollisuus kutsua kaikki läheiset paikalle (lapsineen), mutta jos se on niin pirun vaikeeta, niin onko tuo nyt sitten vaivan arvoista? No, itse asiassa olen melko varma, että oma lähipiirini ei ole noin idiottia. Ihan vain päätellen niistä juhlista ja osallistumisprosentista, joita olen todistanut.

Mä kyllä toivon, että kukaan ei tule velvollisuudentunnosta paikalle, jos ei oikeesti pysty olemaan vain onnellinen mun puolesta ja halua osallistua siksi, niin ei tarvii tullakaan. Ja totta kai toivon, että kaikilla vieraillani on sitten joskus tulevaisuudessa mukavat häät. Vieraille se juhla tehdään!

Ja yhdyn muuten aiempiin, että ei toi menu viinejä lukuun ottamatta kuulostanut sen epäsopivammalta aikuisille kuin lapsillekaan. Oma taaperoni ainakin vetelee kyllä kaikki katkaravut, oliivit, ynnä muut, kunhan käsiinsä saa. En toki normaalisti niitä hirveesti anna vedellä, kun ovat melko suolaisia, jne, mutta kyllä nyt juhlapäivänä saisi! :)

JA EN SIIS TODELLAKAAN TUOMITSE AP:N TAI KENENKÄÄN MUUNKAAN LAPSETTOMIA HÄITÄ!

Vierailija
108/119 |
29.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin, en ole pieni rakkaasi. Minusta on ällöttävää kun vanha kanttura ylemmyydentunteessaan kutsuu kaikkia "pieneksi rakkaaksi", oli se sitten vauva tai aikuinen. Ja varsinkin vauvalle jutellessa, huulet tötteröllä sillleen... yyyy....

Mutta asiaan: minusta on ihana mennä jakamaan kahden ihmisen tärkeä juhla, kun kahdesta itsenäisestä aikuisesta tulee aviopari ja perhe. Olkoonkin, että vielä lapseton.

Menen mielelläni kaksin ihanan mieheni kanssa juhlimaan näiden kahden rakkautta, sillä tästä tulee myös omat häämme mieleen.

Mitä tulee tuohon teennäiseen lapsettomaan kutsuun: oliko teillä siis jo kaikki lapset hankittuna ja viimeinen pulla uunissa, kun vihille menitte? Vai onko teitä ehditty vielä vihkiä ollenkaan? Vai oliko sulla sitä miestäkään vielä?

Me osaamme kuherrella missä vain, ihmisistä piittaamatta. Emme siis tarvitse autiotupaa keskellä erämaata, vaan voimme olla luontevasti lähekkäin muidenkin läsnäollessa. Eikä meitä ole vielä iän tuoma katkeruus ja kauna polttanut korpuksi, kuten sinun viestistäsi tulee mieleen.

Edelleen, ihanat juhlat olet ap järjestämässä, kaikki häät PITÄISI järjestää lapsivapaina. Tsemppiä!

Voi pieni rakas kun me osaamme mennä kuhertelemaan

Surullista jos teillä ei ole yhteistä aikaa ilman teennäistä lapsetonta hääkutsua.

Vierailija
109/119 |
29.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin, en ole pieni rakkaasi. Minusta on ällöttävää kun vanha kanttura ylemmyydentunteessaan kutsuu kaikkia "pieneksi rakkaaksi", oli se sitten vauva tai aikuinen. Ja varsinkin vauvalle jutellessa, huulet tötteröllä sillleen... yyyy....

Mutta asiaan: minusta on ihana mennä jakamaan kahden ihmisen tärkeä juhla, kun kahdesta itsenäisestä aikuisesta tulee aviopari ja perhe. Olkoonkin, että vielä lapseton.

Menen mielelläni kaksin ihanan mieheni kanssa juhlimaan näiden kahden rakkautta, sillä tästä tulee myös omat häämme mieleen.

Mitä tulee tuohon teennäiseen lapsettomaan kutsuun: oliko teillä siis jo kaikki lapset hankittuna ja viimeinen pulla uunissa, kun vihille menitte? Vai onko teitä ehditty vielä vihkiä ollenkaan? Vai oliko sulla sitä miestäkään vielä?

Me osaamme kuherrella missä vain, ihmisistä piittaamatta. Emme siis tarvitse autiotupaa keskellä erämaata, vaan voimme olla luontevasti lähekkäin muidenkin läsnäollessa. Eikä meitä ole vielä iän tuoma katkeruus ja kauna polttanut korpuksi, kuten sinun viestistäsi tulee mieleen.

Edelleen, ihanat juhlat olet ap järjestämässä, kaikki häät PITÄISI järjestää lapsivapaina. Tsemppiä!

Vierailija
110/119 |
29.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ellet sitten tarkoittanut tuota joka puhuttelee pieneksi rakkaaksi tuota vastaajaa? Minusta on todella lapsellista ivata noin lapsettomia häitä. Mutta ehkä se loukkaa sinua jollakin tavalla, jota et halua edes itsellesi tunnustaa? Säälittävää silti.

Lapselliselle ihmiselle puhutaan kuin lapselle

Vierailija
111/119 |
29.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun ei varmaan kannata mennä yksiinkään häihin mököttämään, jos toisen puolesta onnellisena oleminen on noin vaikeaa. Ellei jopa mahdotonta.

Vai ajattelitko huutaa vihkimisen jälkeen vihkiparille heidän suudellessaan, että "lapsellista!" ??? :-DDD

Lapselliselle ihmiselle puhutaan kuin lapselle

Vierailija
112/119 |
29.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ei olla otettu lapsia häihin vaikka olisi saanutkin. kaksissa häissä on olleet mukana osanaikaa ja illalla on mummi tullut hakemaan luokseen ja me ollaan jatkettu juhlia. häät on häät, ainutlaatuiset ja kyllä, tahdon itse ainakin juhlia ystävieni häitä täysillä enkä siten että koko aika menee lapsia vahtiessa ja niiden perässä joustessa. Olen ollut häissä joissa pieni taapero huutaa koko vihkimisen ajan, voin sanoo että kyllä otti aivoon kun ei kuullut mitään mitä pappi sanoi. joten multa löytyy täysi ymmärrys lapsettomille häille.

Vierailija
113/119 |
29.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näiden isojen prinsessahäiden ongelma on se, että morsian on ladannut kaikki odotukset mitä ikinä häille on mahdollista laittaa ja on ihan tärinässä koko päivän ja kun kaikilla ei ole ratkiriemukkaan hauskaa joka minuutti, sitten ollaan pettyneitä, purraan huulta ja yritetään kauheasti olla reippaita. Loppujen lopuksi kenelläkään ei ole kivaa, koska pettymys näkyy kasvoilta ja on niin paha mieli, että vieraatkin pettyvät. OIen ollut häissä, joissa morsian mökötti ja kiukutteli ja lopulta itki, kun kaason järjestämät kivat leikit, eivät olleetkaan kivoja. Se myötähäpeä oli todella rajua.

Meillä on paljon ystäviä, harrastuksia ja tuttuja, joten saamme usein kutsuja häihin ihmisten häihin, jotka eivät ole niin läheisiä rakkaita ystäviä. Jos joku rakas ja läheinen menee naimisiin, menen mielelläni ja hankin sen lastenvahdin. Jos kyseessä on joku vähän tuntemattomampi ja neuroottisempi bridezilla, en viitsi vaivautua.

Lähelläkin pidettäviin lauantai-häihin meillä menee lauantai-aamusta yhdeksästä seuraavaan puoleen päivään, koska aamulla menee pari tuntia kun viemme lapset mummulaan, tälläydymme, ajamme juhlapaikalle, juhlimme ja seuraavana päivänä vielä pitää hakea ne lapset mummulasta. Meille jää viikonlopusta lasten kanssa siis enää sunnuntai-iltapäivä. Lapsemme ovat vielä tarhaikäisiä ja ovat täydet päivät tarhassa, joten se on minusta liian vähän aikaa nähdä heitä. Tähän päälle vielä polttarit, lahjojen perässä juokseminen ja muut mahdolliset järjestelyt.

Viime kesänä olisi ollut neljät häät, joista kahdet lapselliset, joissa olimme koko perhe ja kahdet lapsettomat, joista toisissa kävimme pikaisesti piipahtamassa, että pääsemme lapsiemme kanssa olemaan jo illalla. Toiset jätimme suosiolla väliin, koska epäilimme, että häistä tulee bridezillahäät ja morsian stressaa niin, että kellään ei ole kivaa.

Vierailija
114/119 |
29.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitopalvelu veloittaa tietyn ikäisistä lapsista tietyn, kiinteän hinnan ja aikuisista samoin. Eihän sillä ole mitään merkitystä, syökö vieras yhden perunan vai kolme täyttä lautasellista ruokaa, sama hinta menee joka tapauksessa.

Budjetti ei ole syy. Lapset ei esim. syö paljon mitään. Eikä niiden vanhemmatkaan ehdi, kun katsovat lastensa perään.

Vierailija
115/119 |
29.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

voit jättää kaikki häät välistä ja antaa muiden juhlia. Ei sinne ole mikään pakko ja velvollisuus mennä pönöttämään, vaan siellä on tarkoitus JUHLIA.

Täydet pinnat AP:lle, hyvä että lapset rajataan pois! 30 lasta kirkossa kihertelemässä ja kitisemässä... hullujako te lapsia sinne häihin vaativat olette?

Ja tälle yhdelle vielä, jos se morsian on tuntematon, miten tiedät että onko tämä bridezilla? :-DDD Aika rankkaa yleistämistä noin muutenkin, mutta meitähän on moneen junaan.

Ja kun kuitenkin vastaat: ei, et loukannut omia häitäni. Meillä oli pienet, intiimit häät 30:lle aikuiselle, pienessä tunnelmallisessa ravintolassa, joka oli meille kokonaan varattu. Koko juhla vihkimisineen siellä, eikä ollut mitään noloja leikkejäkään. Eikä polttareitakaan, koska emme sellaisia halunneet. Lapsia on, mutta eivät he häihin mukaan tule.

En tykkää häistä.

Näiden isojen prinsessahäiden ongelma on se, että morsian on ladannut kaikki odotukset mitä ikinä häille on mahdollista laittaa ja on ihan tärinässä koko päivän ja kun kaikilla ei ole ratkiriemukkaan hauskaa joka minuutti, sitten ollaan pettyneitä, purraan huulta ja yritetään kauheasti olla reippaita. Loppujen lopuksi kenelläkään ei ole kivaa, koska pettymys näkyy kasvoilta ja on niin paha mieli, että vieraatkin pettyvät. OIen ollut häissä, joissa morsian mökötti ja kiukutteli ja lopulta itki, kun kaason järjestämät kivat leikit, eivät olleetkaan kivoja. Se myötähäpeä oli todella rajua.

Meillä on paljon ystäviä, harrastuksia ja tuttuja, joten saamme usein kutsuja häihin ihmisten häihin, jotka eivät ole niin läheisiä rakkaita ystäviä. Jos joku rakas ja läheinen menee naimisiin, menen mielelläni ja hankin sen lastenvahdin. Jos kyseessä on joku vähän tuntemattomampi ja neuroottisempi bridezilla, en viitsi vaivautua.

Lähelläkin pidettäviin lauantai-häihin meillä menee lauantai-aamusta yhdeksästä seuraavaan puoleen päivään, koska aamulla menee pari tuntia kun viemme lapset mummulaan, tälläydymme, ajamme juhlapaikalle, juhlimme ja seuraavana päivänä vielä pitää hakea ne lapset mummulasta. Meille jää viikonlopusta lasten kanssa siis enää sunnuntai-iltapäivä. Lapsemme ovat vielä tarhaikäisiä ja ovat täydet päivät tarhassa, joten se on minusta liian vähän aikaa nähdä heitä. Tähän päälle vielä polttarit, lahjojen perässä juokseminen ja muut mahdolliset järjestelyt.

Viime kesänä olisi ollut neljät häät, joista kahdet lapselliset, joissa olimme koko perhe ja kahdet lapsettomat, joista toisissa kävimme pikaisesti piipahtamassa, että pääsemme lapsiemme kanssa olemaan jo illalla. Toiset jätimme suosiolla väliin, koska epäilimme, että häistä tulee bridezillahäät ja morsian stressaa niin, että kellään ei ole kivaa.

Vierailija
116/119 |
29.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka kokevat, että heidän tehtävänsä ja oikeutensa on näpäytellä vittumaisesti, jos toisen ihmisen valinnat eivät ihan miellytä??? Tai näitä mielensäpahoittajia, jotka ottavat toisten ihmisten valinnat ja tekemiset aina henkilökohtaisena loukkauksena?

Mä häpeäisin silmät päästäni, jos mulla olisi noin käsittämättömän törkeä ja moukkamainen isä.

Vieraiden kannattaa tehdä kuten isäni aikanaan teki eli laittaa onnittelukortti ja toivottaa runsaasti lapsettomia vuosia. Siitäkin morsiamet vetivät herneen nenään, vaikka kortti varmasti sopi häiden teemaan.

Vierailija
117/119 |
29.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei me niin kivoja olla, että ihan tuntemattomien häihin kutsutaan ,-) Ja yleensä nämä bridezillat aloittavat värikoordinoinnin ja hössöttämisen jo vuotta ennen kuin on kukaan edes kosinut ketään.

Vierailija
118/119 |
29.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sunnuntaina nähdään Neljät häät -ohjelmassa kouvolalaisten Siskon ja Kimmon häät.

Häissä räiskyy, kun morsian suuttuu häiden ohjelmasta.

Siskolle ei kelpaa sulhasenryöstö, koska hän haluaisi morsiamenryöstön. Murjotukselta ei häävalssikaan ota sujuakseen, ja vieraat kuvailevatkin tanssia enemmän painiksi.

Vihdoin kun koittaa morsiamenryöstö, Sisko ei haluakaan lähteä leikkiin mukaan.

Nimim. häävalokuvaaja, joka on ollut mukana 50 hyvissä häissä, 400 tylsissä häissä ja 10 todella kamalissa häissä

P.s. Vapaa-ajallani teen mitä tahansa muuta kuin menen häihin ellei ole rakkaan ihmisen häät

Vierailija
119/119 |
29.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et mites teidät ventovieraiden häihin toistuvasti kutsutaan. :-)

Tuosta voi toki päätellä yhtä sun toista, ja valitettavasti omakohtainen kokemus tukee myös tätä näkökulmaa. Arvatenkin se lopullinen sävy teemavärissä vaihtuu sata kertaa ja viimeisen kerran sen jälkeen kun kaikki on jo tilattu? :-D

Ei me niin kivoja olla, että ihan tuntemattomien häihin kutsutaan ,-) Ja yleensä nämä bridezillat aloittavat värikoordinoinnin ja hössöttämisen jo vuotta ennen kuin on kukaan edes kosinut ketään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme viisi