Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi lapsia ja niiden äitejä vihataan niin paljon? Olen joutunut kokemaan ihan liikaa.

Vierailija
24.08.2012 |

Olen ihan tavallinen äiti. En nuori, en vanha. Meillä on kolme lasta. Se on ihan tavallista. Ei yhtä, joka olisi pilalle hemmoteltu, eikä kahtatoista yhteiskunnan varoja imemässä.

Olen keskipituinen, normaalivartaloinen, pukeudun tylsän harmaasti. Lapsilla on ihan tavalliset keskiluokkaiset vaatteet. Ei likaisia ryysyjä, eikä mitään Guccin kumppareita.

Joudun viikottain kuuntelemaan aivan hirveitä asioita vain siksi, että olen äiti ja kuljen lasten kanssa julkisilla paikoilla.

Kesän saldoa:

"Mitä vittua sä kävelet keskellä jalkakäytävää noiden lastenvaunujen kanssa? Ei tästä kukaan pääse vittu ohi!" (n. 40v mies)

"Pitäis lapset ottaa tollasilta pois! Idiootti, kato etees!" (n. 50v mies huusi Bemaristaan, kun olin jäänyt kirjoittamaan kadun kulmaan tekstiviestiä ja kuski luuli, että odotan pääsyä kadun yli)

"No on pakko änkee bussiin kokonaisen tarharyhmän kanssa? Tekis varmaan hyvää noille mukeloillekin kävellä ite? (n. 15v poika, kun pyysin siirtymään bussin keskiosasta pois, jotta kaksostenrattaat ja kävelevä lapsi mahduttaisiin sisään)

"Voisitteko te ystävällisesti leikkiä kauppaa kotona? Meillä työtä tekevillä aikuisilla on näin lounasaikaan vähän kiire!" (tokaisi n. 40v nainen kaupan kassalla, kun nostettiin lasten kanssa ostoksia yhdessä hihnalle - todellakin nopeammin kuin jos olisin yksin niitä nostellut..)

"Pidä nyt sen kakaran turpa kii! Mul on krapula!!!" (n. 20v nainen huusi bussipysäkillä, kun odotin korvakipuisen itkevän lapsen kanssa bussia mennäkseni lääkäriin)

Ihan koko ajan. En provosoi ketään. Elän ihan normaalisti. Välillä ahdistaa edes astua ulos ovesta, kun taas sataa niskaan.

Kommentit (107)

Vierailija
41/107 |
24.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tietää, että kuinka sinun vanhemmat ovat sinua kuskanneet paikasta toiseen sinun ollessa lapsi? (Mitä olet kyllä edelleen.)

Miten pienet esim vavat tulisi bussissa kuljettaa turvallisesti, jos ei vaunuissa?

Onko sinulle koskaan käynyt niin, ettet mahdu bussiin, koska bussissa on jo kahdet vaunut?

(Minulle on. Se hieman harmittaa, kun on 25astetta pakkasta)

Istuitko itse lapsena ravintolassa täysin hiljaa ja paikallasi?

Vai vietiinkö sinua minnekkään ikinä?

Enemmän mua ottaa aivoon teinit, jotka räkii, heittelee tavaroita, kittaa bisseä ja perseilee muutenkin julkisilla paikoilla. Ovat olevinaan niin aikuisia.

Karma is a bitch

16v yli ihmiselle

Vierailija
42/107 |
24.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on oikeasti 16-vuotias tyttö :DDD Vauvapalstalla, hih :) Joku av-mamma trollaa teitä kunnolla ja mammojen tunteet käy kuumina :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/107 |
24.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän mua ottaa aivoon teinit, jotka räkii, heittelee tavaroita, kittaa bisseä ja perseilee muutenkin julkisilla paikoilla. Ovat olevinaan niin aikuisia.

Karma is a bitch

Noi nuoret ärsyttää, ja itseasiassa vielä enemmän ärsyttää seurakuntanuoret, poliittisesti aktiiviset nuoret, kasvissyöjä-eko-hihhulinuoret ja muut aikuista leikkivät nuoret :D Että joo, vihatkoot toi 16-v meidän räkänokkia, me vihataan sitä :D

Vierailija
44/107 |
24.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

EI OLE ARVOSTETTU LUKIO. vaihdoin koska porukka on lapsellista. YKSI HELPOIMMISTA LUKIOISTA HELSINGISSÄ PÄÄSTÄ SISÄÄN.

t. ex - medialukiolainen

Vierailija
45/107 |
25.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska vittu melkein kaikki kakarat ON VITUN PERSEESTÄ. Mulla on ääniyliherkkyys ja lisäks vituttaa että paskalta haisevat kakarat saa pilata kaikkien elämän huudollaan. Jotkut haluaa esim. shoppailla tai syödä ravintolas rauhas, onks liikaa pyydetty????? Että kakarat olis joskus hiljaa.

- Ei toki kaikki lapset oo perseestä. Jotkut lapset on ihan hauskoja ja jopa söpöjä. Tykkään esim mun 6v veljentyttärestä.

P.S. Myös vaunut dösäs on vitun perseestä, vie muuten tilaa iha vitusti.

Sori ku avauduin. T: 16v nuori likka

Paljonkohan sinusta on lapsena lähtenyt ääntä kun tuota meteliä tuntuu löytyvän vieläkin. Joo ei tuoda lastenvaunuja minnekään ja pyydetään kaikkia leikki-ikäisiä ja koululaisia olemaan hiljaa joka tilanteessa. Samalla voitais oikeestaan lopettaa koko lasten hankkiminen ja saaminen. Tämä kun ois ymmärretty jo silloin kun sinua väsättiin, niin olis yks täysikäisyyttä lähestyvä, äänekäs ja nenäkäs tyttönen vähemmän.

Vierailija
46/107 |
25.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei medialukio oo ehkä jonkun ressun eliittisnobilukion tasonen, mutta se on mulle paras opiskelupaikka. av-mammat on vaa pirun kateellisii kun ei ite oo koskaan päässy lukioon. ja kun mä olin lapsi mua kuskattiin AUTOLLA, ei olla ikinä oltuniin köyhii että olis dösään joutunu meneen. eikä mun porukat vieny mua mihinkään ylimääräsiin paikkoihin, ja olin lapsena ravintolas aika hiljanen. ja enkö mä just sanonu että en mä kaikkia lapsia vihaa! itellänne tais olla paska äikännumero kun luetunymmärrys ei pelaa.sori vaan mutta teidän lapset ei oo muille mikään maailman napa jonka rääkäsyjä olis kiva kuunnella.

esimerkiks oltii kavereiden kaa kampis syömäs eikä voitu jutella mitää kun viereises pöydäs kakara huus ja itki KOKO AJAN...

että just tän takia tää vihamielisyys kukoistaa. äitien tyhmyyden takia.

Vierailija
47/107 |
25.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

No enpä käy "elittisnobilukiota", mutta hallitsen silti kieliopin. Samaa ei ilmeisesti voi sanoa sinusta?

Vierailija
48/107 |
25.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En olis paremmin pystynyt itse sanomaan!

Jos yrittäisit edes hillitä sitä huutamista ja ravaamista suhtautuisin ehkä positiivisemmin. Etkö kuule sitä järjetöntä kiljuntaa? Etkö oikeasti ymmärrä etteivät sinun lapsesi ole minun maailmani napa, että sinunkin pitää ymmärtää, että ihmisten ilmoilla tallaa monenlaista kulkijaa eikä järjetön huuto ja ravaaminen ole jonkun toisen mielestä yhtään kivaa.

Lapsivihamielisyys on kukkua. Äitivihamielisyys sen sijaan ei. KASVATA niitä mukuloitasi niin saat huomattavasti ymmärtävämpää suhtautumista. Yrittäisit edes.

Mikä tekee sinun tarpeesi tärkeämmiksi kuin lapsen? Lapsi on ihminen siinä missä sinäkin. Jos lapsi itkee korvakipuaan, on äärimmäisen naiivia kuvitella, että kyse on kasvatuksen puutteesta. Toivon, että jos joskus katkaiset jalkasi tai murrat kylkiluusi, niin joku lapsi tulee viereen ilkkumaan ja ehkä tallomaan päällekin. Tajuat sitten, miltä tuntuu, kun on toisen luokan kansalainen.

Myös äitivihamielisyys on kukkua. Kyse on nykypäivän sairaista ihmisistä, joilla ei ole kykyä ymmärtää ja kanavoida tunteitaan ja jotka siirtävät omaa pahaa oloaan muihin ihmisiin. Ei nähdä metsää puilta ja luullaan, että sen pahan olon aiheuttaa se lapsen itku tai ravaaminen tai huuto, kun oikeasti sitä vikaa on ihan siellä omassa humisevassa pääkopassa.

Sanon ihan tosissani, että jos ei kestä julkisessa paikassa lastenvaunuja tai tekstiviestiä lähettävää äitiä tai korvakipua itkevää lasta, niin ihan kaikki ei ole hyvin siinä omassa elämässä. Maailmassa on paljon ääntä, huutavia teinejä, humalaisia, liikenteen melua jne. On myös tilaa vieviä ihmisiäkin. Valitset silti juuri lapset ja heidän äitinsä, joille purat kiukkuasi aiheesta.

Kannattaa käydä ammattilaisen juttusilla, niin elämään voi tulla taas iloa. On normaalia, että julkisilla paikoilla on meteliä. On normaalia, että bussissa on lastenvaunuja. En nähnyt ap:n tekstissä mitään sellaista, mikä olisi epänormaalia ja oikeuttaisi aikuisten ihmisten sietämättömän huonon ja itsekeskeisen käytöksen. Ymmärtäisin hiukan, jos ap olisi kertonut, että lapset tanssivat bussin käytävillä ja ap parkkeerasi vaununsa bussin oven eteen, jotta kukaan ei päässyt ulos. Tai ap vei korvakipuisen lapsensa ravintolaan ja päätti syödä pitkän kaavan mukaan. Mutta tässä tilanteessa vika löytyy kyllä ihan sinun korviesi välistä.

Vierailija
49/107 |
25.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa lapset on jotain sellaista, että niitä voi tuijottaa kiukkuisesti, niiden vanhemmille voi mussuttaa vapaasti ja tottahan toki koko porukalle voi vaikka kiroilla äänekkästi.

Minäkin olen joihinkin törmännyt. Ne mulkoilut ovat ehkä kaikista ärsyttävämpiä, tulisikin joku mulle suoraan sanomaan, niin sanoisin kyllä takaisin :D enkä jäisi siinä sanasodassa kakkoseksi.

En ymmärrä kyllä miten tämä meidän maa on niin lapsivastainen. Ei tarvitse mennä kuin rajan yli niin meno on aivan toista. Etelä euroopassa lapset saavat ihan erilaista huomitota vierailta aikuisilta...positiivsta. Ei mikään ihme, että täällä meillä kasvaa kiukkuisia aikuisia kun kukaan ei ole lapsena saanut tuntemattomalta ihmiseltä yhtään positiivista kommenttia tai hymyä. Ei mikään ihme, että johdamme itsemurha tilastoja, ei mikään ihme, että teemme perhesurmia. Sillä täällä ei kertakaikkiaan voi kasvaa kuin kieroon!

Vierailija
50/107 |
25.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta mua vaan ärsyttää lapset, joku noista kommenteista vois olla mun suusta.

Vierailija
51/107 |
25.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin vilpittömästi suosittelen jotain pientä maalaislukiota. Ei muutenkaan pääsis haittaamaan nuo kaupungin äänet, vaan ois sitä luonnonrauhaa. Pienemmillä paikkakunnilla esim. rajan pinnassa ja Lapissa ei edes ole lapsiperheitä niin paljon, vaan väestöstä suurin osa alkaa olla eläkeiässä eivätkä pidä kovin paljon meteliä.

Vierailija
52/107 |
25.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei medialukio oo ehkä jonkun ressun eliittisnobilukion tasonen, mutta se on mulle paras opiskelupaikka. av-mammat on vaa pirun kateellisii kun ei ite oo koskaan päässy lukioon. ja kun mä olin lapsi mua kuskattiin AUTOLLA, ei olla ikinä oltuniin köyhii että olis dösään joutunu meneen. eikä mun porukat vieny mua mihinkään ylimääräsiin paikkoihin, ja olin lapsena ravintolas aika hiljanen. ja enkö mä just sanonu että en mä kaikkia lapsia vihaa! itellänne tais olla paska äikännumero kun luetunymmärrys ei pelaa.sori vaan mutta teidän lapset ei oo muille mikään maailman napa jonka rääkäsyjä olis kiva kuunnella.

esimerkiks oltii kavereiden kaa kampis syömäs eikä voitu jutella mitää kun viereises pöydäs kakara huus ja itki KOKO AJAN...

että just tän takia tää vihamielisyys kukoistaa. äitien tyhmyyden takia.

Et kaikkia lapsia vihaa :D mutta vihaat siis kuitenkin tuntemattomia lapsia. Aika vahvoja tunteita sinussa aiheuttaa täysin tuntemattomat lapset. Ihan vihaa!!!! Huomaa, että olet pumpulissa kasvatettu äitin ja isin pikku herranterttu joka ei ole koskaan saanut kuulla sanaa "et saa" tai "ei käy" Ja kyllä nyt pikku prinsessaa ottaa päähän kun joku lapsi kehtaa huutaa siellä missä sinä olet ja sinun halusi ei vaikutakaan tuon taivaallista siihen loppuuko lapsen huuto vaiko ei. No nyt on korkea aika sinunkin sitten oppia, että enää ei isi ja äiti voi pehmittää tietäsi ja tarjoilla sinulle elämää kultalautasella. Pian olet omillasi, joudut törmäämään ihmisiin jotka pitävät ääntä mistä et pidä ja sinä et vaan voi sille yhtään mitään. Koita elää sen asian kanssa tai vedä itsesi jojoon. Jos vihasi lapsia kohtaan jatkuu, sinun ehkä kannattaisi hakea ammattilaisen apua (esim terapautin), sillä vaikka sinä vaikutta ehkä tyhmimmältä teiniltä mitä olen koskaan "tavannut" niin en minäkään silti kaikkia teinejä vihaa!!!

Vierailija
53/107 |
25.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki on vaan kiukkusiä ja äreitä ja ärsyyntyvät kaikesta, mitä joku muu tekee. Yhteisöllisyys on hävinnyt ja tilalle tullut ihan käsittämättömän itsekäs tapa ajatella.

Narsisteja ja perhesurmaajia on maa pullollaan, sama minäkeskeinen maailmankuva kaikilla. Epämääräinen vitutus kaikilla ja ajatellaan, että sen purkaminen johonkin toiseen ihmiseen on ihan ok - näinhän av:n haukkujatkin asiaa perustelevat, "ei sitä tarvi ottaa vakavasti". Ei osata asettua toisen ihmisen asemaan.

Äiti-lapsi-pari on raukkiksille hyvä angstinpurkukohde, koska puolustautumista ei todennäköisesti ole odotettavissa. Lapset on pieniä ja heikkoja, äidit pyrkivät suojelemaan niitä ja välttämään kahakoita.

Vierailija
54/107 |
25.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on hyvä esimerkki siitä millaisia teinejä ja millaisia tulevia aikuisia näistä meidän lapsistamme täällä kasvaa. Opitaan vauvasta/lapsesta asti, että tuijotetaan vaan omaa napaa koko ajan. Kukaan ei saa olla ystävällinen toiselle ja tuntemattomat ei vaan kertakaikkiaan voi hymyillä tai jutella toisilleen. Se olisi aivan kauheaa. Sitten ne pienet vauvat/lapset jotka on epätoivoisesti koittaneet saada siellä vaunuissa kontaktia muihin ihmisiin toteavat, että täällä kuuluu katsoa suppesti maailmaa vain omassa pikku ympyrässään. Ja kas, meillä on lisää näitä teinejä jotka elää ihan nirppanokkana omaa napaa tuijottaen ja kasvattaa omat lapsensa samanlaisiksi. Pahenee vaan tästä vuosien saatossa..

Vierailija
55/107 |
25.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta niiden äidit..Vähän sama kun koirassa sanotaan ettei ole vikaa vaan siellä hihnan toisessa päässä,tässä vähän sama juttu.

Vaunujen kanssa voi kulkea rinnatusten jotta juttelu onnistuu mutta kun tulee joku vastaan niin tiivistäkää pliis.

Täytyykö sinne dösään änkeä vielä niiden kaksien vaunujen lisäksi,muistattehan että siinä vaarannat sen lapsen myös.

Tilanne taju,jos lapsesi ei edelleenkään useiden minuuttien huudon,itkun,raivareiden jälkeen rauhoitu esim. kahvilassa/ruokakaupassa niin tehkää jotain,älkääkä antako tilanteen jatkua,ainakaan kaikkien ihmisten keskellä,

toki lapsi on lapsi ja kaikki ollaan oltu lapsia mutta jos olen maksanut lounaastani sievoisen summan niin sen voin myös haluta syödä ilman huutavaa lasta.(Toki sama koskee aikuisia.)

Vierailija
56/107 |
25.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta niiden äidit..Vähän sama kun koirassa sanotaan ettei ole vikaa vaan siellä hihnan toisessa päässä,tässä vähän sama juttu.

Vaunujen kanssa voi kulkea rinnatusten jotta juttelu onnistuu mutta kun tulee joku vastaan niin tiivistäkää pliis.

Täytyykö sinne dösään änkeä vielä niiden kaksien vaunujen lisäksi,muistattehan että siinä vaarannat sen lapsen myös.

Tilanne taju,jos lapsesi ei edelleenkään useiden minuuttien huudon,itkun,raivareiden jälkeen rauhoitu esim. kahvilassa/ruokakaupassa niin tehkää jotain,älkääkä antako tilanteen jatkua,ainakaan kaikkien ihmisten keskellä,

toki lapsi on lapsi ja kaikki ollaan oltu lapsia mutta jos olen maksanut lounaastani sievoisen summan niin sen voin myös haluta syödä ilman huutavaa lasta.(Toki sama koskee aikuisia.)

liittyneet siihen,jos kadulla kävelee ihan ilman mitään joka herättäisi huomiota ja "muuten vain" tuijotetaan ilman syytä,toki se on kummallista,mutta kai se on niinkuin joka asiassa että jos joukossa on yksi mätä omena,niin se syyllistää kaikki.

Suomessa on kai kettuilu kultuuri,koskee muitakin kuin lapsia,koiran omistajia yhtälailla.

Jotkut ihmiset vaan ovat kyllästyneet lapsiin,jos tapaa vaan niitä huonosti käyttäytyviä joita ei vanhemmat edes komenna,tai sitten niitä joille taas karjutaan pienestäkin virheestä.

Vierailija
57/107 |
25.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

a) Olet vielä itse lapsi.

b) äidinkielen tunneilla olet nähtävästi nukkunut. Ainakin mitä kielioppiin tulee.

c) pisteen jälkeen tulee iso kirjan

d)Tuo lukio ei nyt parhaimmasta päästä ole kuka tahansa pääsee sisään.

Lisäksi 2-3 vuotias pikku nuppua ri ole helppo hallita kaupassa, varsinkaan uhman ollessa. Lapsi huutaa ja kirkuu ja riehuu pahimmillaan pienistäkin asioista.

Bussissa ei myöskään voi valittaa pelkästään lapsen äänensävystä, kun monesti ne 16-VUOTIAAT ovet niitä jotka pahimpaa meteliä pitävät. Sori mutta kaikkia ei kiinnosta TEIDÄN jutut kaverille joka on vieressä taikka puhut tälle puhelimessa.

VAi vietiin sinut AUTOLLA kouluun sun muualle? Taidat siis olla isin ja äidin lellikki? Rahaa muille jakaa ja hienoimmat vaatteet saat? Sori kaikilla ei ole tähän varaa. Ja ihan tiedoksi Kamppi ei ole tarkoitettu teille teinipennuille, vaan kaikille.

Vierailija
58/107 |
25.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja joo muilla ihmisillä on myös oikeus saada syödä rauhassa ravintolassa/kahvilassa, on oikeus saada tehdä ostoksensa rauhassa kaupassa. Mutta pitääkö kaupassa tunkea juuri siihen kassaan missä näkee äidin pienten lasten kanssa? Helpotat omaa oloa jos menet toiseen kassa jonoon.

Ottakaa ihmiset hyvät huomioon, että mammat yrittävät parhaansa hillitä lastaan/lapsiaa, mutta se ei aina ole kuin elokuvissa. He ovat oikukkaita ja jokaisella on oma luonteensa. Jotkut ovat rauhallisia kuin pienet enkelit ja toiset taas vilkkaampia ja äänekkäämpiä.

Tsemppiä ap:lle sanot vaan ihmisille takaisin tai annat mennä toisesta korvasta ulos ja toisesta sisään :D

T.23-vuotias 3v pojan äiti

Vierailija
59/107 |
25.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuli vaan se biisi mieleen.

10 vuotta eteenpäin niin tuokin yks jo pukkaa lastenvaunuja tai ainakin haaveilee niiden pukkaamisesta.

Vierailija
60/107 |
25.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kokemuksia on mullakin ja paakaupunkiseudulla tietsti. Tuntuu etta pahimmat lapsivihaajat ovat 60+++ mummot ja papparaiset. Joskus ihmettelee etta kuinka ovat onnistuneet noinkin kauan maan pintaa tallomaan ilman etta minkaanlaisia kaytostapoja on tarttunut matkaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä yhdeksän