Miksi lapsia ja niiden äitejä vihataan niin paljon? Olen joutunut kokemaan ihan liikaa.
Olen ihan tavallinen äiti. En nuori, en vanha. Meillä on kolme lasta. Se on ihan tavallista. Ei yhtä, joka olisi pilalle hemmoteltu, eikä kahtatoista yhteiskunnan varoja imemässä.
Olen keskipituinen, normaalivartaloinen, pukeudun tylsän harmaasti. Lapsilla on ihan tavalliset keskiluokkaiset vaatteet. Ei likaisia ryysyjä, eikä mitään Guccin kumppareita.
Joudun viikottain kuuntelemaan aivan hirveitä asioita vain siksi, että olen äiti ja kuljen lasten kanssa julkisilla paikoilla.
Kesän saldoa:
"Mitä vittua sä kävelet keskellä jalkakäytävää noiden lastenvaunujen kanssa? Ei tästä kukaan pääse vittu ohi!" (n. 40v mies)
"Pitäis lapset ottaa tollasilta pois! Idiootti, kato etees!" (n. 50v mies huusi Bemaristaan, kun olin jäänyt kirjoittamaan kadun kulmaan tekstiviestiä ja kuski luuli, että odotan pääsyä kadun yli)
"No on pakko änkee bussiin kokonaisen tarharyhmän kanssa? Tekis varmaan hyvää noille mukeloillekin kävellä ite? (n. 15v poika, kun pyysin siirtymään bussin keskiosasta pois, jotta kaksostenrattaat ja kävelevä lapsi mahduttaisiin sisään)
"Voisitteko te ystävällisesti leikkiä kauppaa kotona? Meillä työtä tekevillä aikuisilla on näin lounasaikaan vähän kiire!" (tokaisi n. 40v nainen kaupan kassalla, kun nostettiin lasten kanssa ostoksia yhdessä hihnalle - todellakin nopeammin kuin jos olisin yksin niitä nostellut..)
"Pidä nyt sen kakaran turpa kii! Mul on krapula!!!" (n. 20v nainen huusi bussipysäkillä, kun odotin korvakipuisen itkevän lapsen kanssa bussia mennäkseni lääkäriin)
Ihan koko ajan. En provosoi ketään. Elän ihan normaalisti. Välillä ahdistaa edes astua ulos ovesta, kun taas sataa niskaan.
Kommentit (107)
vai että turhake, käyn arvostettuu helsingin medialukiota ja aion hakee korkeakouluun ja tuun menestyyn paljon paremmin elämäs kun te laiskat kotimammat :) ootte yhtä paskamaisii kun kakaranne, huomaatteko, vissiin seura tekee kaltaisekseen:DD enkä myöskään oo pissis. T.16v lukiolaistyttö,
mutta on se kyllä kieltämättä perseestä jos joku lapsi ulvoo ja riehuu julkisilla paikoilla.
Joskus saatan mulkaistakin, jos rankan päivän päätteeksi istun bussissa ja joku kakara siellä rääkyy. Samoin ravintoloissa, onko niitä lapsia pakko sinne raahata?
vai että turhake, käyn arvostettuu helsingin medialukiota ja aion hakee korkeakouluun ja tuun menestyyn paljon paremmin elämäs kun te laiskat kotimammat :) ootte yhtä paskamaisii kun kakaranne, huomaatteko, vissiin seura tekee kaltaisekseen:DD enkä myöskään oo pissis. T.16v lukiolaistyttö,
http://fi.wikipedia.org/wiki/Helsingin_medialukio
Saatan maanantaina tulla lasten kanssa kulmille.
"koska vittu melkein kaikki kakarat ON VITUN PERSEESTÄ. Mulla on ääniyliherkkyys ja lisäks vituttaa että paskalta haisevat kakarat saa pilata kaikkien elämän huudollaan. Jotkut haluaa esim. shoppailla tai syödä ravintolas rauhas, onks liikaa pyydetty????? Että kakarat olis joskus hiljaa.
- Ei toki kaikki lapset oo perseestä. Jotkut lapset on ihan hauskoja ja jopa söpöjä. Tykkään esim mun 6v veljentyttärestä.
P.S. Myös vaunut dösäs on vitun perseestä, vie muuten tilaa iha vitusti.
Sori ku avauduin. T: 16v nuori likka "
silti oot vauva.fi keskusteluissa??!
Niin, tämä on pohjimmiltaan hyvin lapsivihamielinen maa, vaikka näennäisesti lapsista pidetään hyvää huolta. Lastensuojeluilmoituksia ollaan kyllä väsäämässä turhaakin turhemmasta, mutta oikeasti lapsi ei saa näkyä ei kuulua. Ei ihme että äidit ovat masentuneita kun eivät uskalla lähteä ihmisten ilmoille. Itse olen kyllä törmännyt noihin avoimesti lapsivihamielisiin, tosin ollut itse sen verran narttu että olen laukonut melko törkeitä takaisinkin.
Niitä lastens.ilmoituksia tehdään silloin, kun lapsiperhe tai lapsi näkyy ja kuuluu. Kun eletään ja siitä lähtee ääntä.
Jokainen itkevä lapsi on pahoinpidelty lapsi, vähintään kotona hakataan seinään. Jokainen äiti joka hermostuu, korottaa ääntään, komentaa on potentiaalinen lapsenhakkaaja sitten kotona . Jokainen äiti, joka sanoo jotain tympääntyneellä tai väsyneellä äänellä, on uupunut, väsynyt lapsiinsa, tarvitsee yhteiskunnan lastensuojelullisia tukitoimia jos nyt eihan huostaanottoa (tässä vaiheessa mutta ehkä myöhemmin..) eikä rakasta lapsiaan.
Näin se oikeasti menee.
niitä kiljuvia ja haisevia kakaroita.
Mä olen saanut kestää av- mammoja, kun olette olleet lapsia.
Olen teitä vanhempi. Ikää mulla 47v.
Helsinki onkin ihan paska paikka.
Mulla lapset 8v. ja 10v. ja ei Tampereella ainakaan huudella.
Vai oikein arvostettua medialukiota ja vielä aiot hakeutua korkeakouluun!
Päivän parhaat naurut - kiitos!
on oikeasti 16-vuotias tyttö :DDD Vauvapalstalla, hih :) Joku av-mamma trollaa teitä kunnolla ja mammojen tunteet käy kuumina :)
Kirjoitat otsikossasi, että olet joutunut kokemaan ihan liikaa.
Olet siinä mielessä, että sulle on tultu sanomaan suoraan ja törkeästi.
Minä sanon nykyään takaisin, eikä minulle kukaan uskalla tullakaan sanomaan mitään, koska minun ilmeeni kertoo jo valmiiksi, että " pidä sinä vaan turpasi kiinni äläkä tule minua neuvomaan!" jos on joku tilanne päällä, lapsi hankala tai omatkin hermot lopuissaan.
Olen asunut pienellä paikkakunnalla jossa joudimme tapahtuman X ja tilanteen B jälkeen pitäjässä silmätikuiksi. Samaan aikaan kun minua pidettiin lapseni pahoinpitelijänä ja tehtiin lastens.ilmoituksia, eräskin äiti raahasi noin 2.vuotista parkuvaa räkänokkaansa (kyllä vain, räkävana valui virheänä ja paksuna) pitkin kylän raittia. Samainen äiti hermostui monta kertaa pieniin lapsiinsa, veti korville ja selkään ja tarttui korvasta, tukasta, ihan muidenkin nähden. Kiroili päälle.
Mutta oli kyläläisiä.
Minä en.
Kukaan ei koskaan nähnyt minun tekevän mitään, ei rieputtavan, ei lyövän tms. enkä kertonut kellekään tekeväni sellaista, koska sellaista ei tapahtunut.
Mutta silti kylällä meni oma juorunsa että hakkaan lapsia, olen lapsiini väsynyt, uupunut, kyllästynyt, pahoinpitelen heitä jne. ja kun hyvä tilaisuus tuli, tehtiin lastens. ilmoituksia: olen seurannut äidin toimintaa lastensa kanssa pidemmän aikaa ...
Tai: perheestä kuuluu tätä ja tätä ääntä.. lapsella on vamma joka on vanhempien väkivallalla aikaansaama
Vitun kiva, sanon minä.
Millä minä todistan, ettei tätä vammaa ole ollut, ei onnettomuudesta eikä väkivallasta johtuen, kun ei olla käyty kontrollissa, kun ei sellaisen tarvetta ole ollut... kierre.
LIIKAA olet kokenut sitten, kun joku tekee teistä viranomaisilmoituksen jonka mukaan olet sitä etkä ole tätä, ja joudutte monen monen kuukauden syyniin sen suhteen, oletko vai et.
koska vittu melkein kaikki kakarat ON VITUN PERSEESTÄ. Mulla on ääniyliherkkyys ja lisäks vituttaa että paskalta haisevat kakarat saa pilata kaikkien elämän huudollaan. Jotkut haluaa esim. shoppailla tai syödä ravintolas rauhas, onks liikaa pyydetty????? Että kakarat olis joskus hiljaa.
- Ei toki kaikki lapset oo perseestä. Jotkut lapset on ihan hauskoja ja jopa söpöjä. Tykkään esim mun 6v veljentyttärestä.
P.S. Myös vaunut dösäs on vitun perseestä, vie muuten tilaa iha vitusti.
Sori ku avauduin. T: 16v nuori likka
on oikeasti 16-vuotias tyttö :DDD Vauvapalstalla, hih :) Joku av-mamma trollaa teitä kunnolla ja mammojen tunteet käy kuumina :)
Olenko jotenkin kummajainen, kun olen 17- vuotias ja silti täällä? Mutta enpä kyllä minäkään usko, että 16-vuotias on kyseessä. Pikemminkin joku juuri yläasteelle päässyt pikku teini joka viljelee kirosanoja pönkittääkseen egoaan.
ettei "arvostetussa medialukiossa" opeteta kunnolla kirjoittamaan äidinkieltä! Luulisi sen olevan ensiarvoisen tärkeää. Ehkäpä 16-vuotias neiti Pissiksemme vaan toivoo olevansa medialukiossa, mutta jäi rannalle, kun keskiarvo ei riittänytkään ylipäätään mihinkään lukioon.
odottaessani esikoistani. Reppana teiniäiti silloin :) Siitä on jo kohta 9 vuotta.
Olenko jotenkin kummajainen, kun olen 17- vuotias ja silti täällä? Mutta enpä kyllä minäkään usko, että 16-vuotias on kyseessä. Pikemminkin joku juuri yläasteelle päässyt pikku teini joka viljelee kirosanoja pönkittääkseen egoaan.
Uskaltaako sinne Stadiin enää tullakaan täältä Espoosta?! Hurjia kommentteja olet saanut... Tjaa, osasitko edes sanoa mitää noille ääliöille takaisin?
Jännä etei mulle ole juuri koskaan mitää tuollaista sattunut, itse olen kyllä joutunut hokemaan anteeksi, anteeksi, kun porukat ei tajua väistää vaunuja esim kaupan käytävillä.
Huomasin kyllä yhden "voi ei"-katseen lentokoneessa kun menin hänen viereensä istumaan 7kk vauvani kanssa. Mutta mitä pienistä, ein vauvakaan tainnut häntä häiritä kun imetin vauvaa aina kun hän vähänkin alkoi itkeä. Ainiin, julkinen imetyskin on paheksuttavaa, olisi varmaan pitänyt antaa vauvan itkeä...
missään kuullut vastaavaa. Missä asut? Minä espoolaisessa lähiössä.
http://www.mtv3.fi/uutiset/kotimaa.shtml/lukiovertailu-2012-tassa-helsi…
Onnea pääsykokeisiin :)
Mihin ajattelit hakea? Ehkä joku AMK Itä-Suomesta voisi tärpätä? Ja ulkomailla voit selvitä ihan lukukausimaksuilla!
et ole kummakainen, minäkin olin täällä odottaessani esikoistani. Reppana teiniäiti silloin :) Siitä on jo kohta 9 vuotta.
En edes ole raskaana... :) Alkaa vasta pikkuhiljaa naisvaistot heräämään.
tietää, että kuinka sinun vanhemmat ovat sinua kuskanneet paikasta toiseen sinun ollessa lapsi? (Mitä olet kyllä edelleen.)
Miten pienet esim vavat tulisi bussissa kuljettaa turvallisesti, jos ei vaunuissa?
Onko sinulle koskaan käynyt niin, ettet mahdu bussiin, koska bussissa on jo kahdet vaunut?
(Minulle on. Se hieman harmittaa, kun on 25astetta pakkasta)
Istuitko itse lapsena ravintolassa täysin hiljaa ja paikallasi?
Vai vietiinkö sinua minnekkään ikinä?
Enemmän mua ottaa aivoon teinit, jotka räkii, heittelee tavaroita, kittaa bisseä ja perseilee muutenkin julkisilla paikoilla. Ovat olevinaan niin aikuisia.
Karma is a bitch
Eihän tuo ole voinut keneltäkään mennä ohi. Eihän? Vastauksetkin kannattaa opetella tulkitsemaan tai ohittaa suosiolla koko keskustelun sivupolku :)
just niin. Itse taidat vielki olla se kakara. Ja ihan vieltä v****N P****'stä pumkenut maailmaan sinäkin. Sunkin kannattais käydä avautumassa jolllekin joka osaa auttaa sua. Et vaikuta kovinkaan onnelliselta ja tasapainoiselta nuorelta:(