Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi lapsia ja niiden äitejä vihataan niin paljon? Olen joutunut kokemaan ihan liikaa.

Vierailija
24.08.2012 |

Olen ihan tavallinen äiti. En nuori, en vanha. Meillä on kolme lasta. Se on ihan tavallista. Ei yhtä, joka olisi pilalle hemmoteltu, eikä kahtatoista yhteiskunnan varoja imemässä.

Olen keskipituinen, normaalivartaloinen, pukeudun tylsän harmaasti. Lapsilla on ihan tavalliset keskiluokkaiset vaatteet. Ei likaisia ryysyjä, eikä mitään Guccin kumppareita.

Joudun viikottain kuuntelemaan aivan hirveitä asioita vain siksi, että olen äiti ja kuljen lasten kanssa julkisilla paikoilla.

Kesän saldoa:

"Mitä vittua sä kävelet keskellä jalkakäytävää noiden lastenvaunujen kanssa? Ei tästä kukaan pääse vittu ohi!" (n. 40v mies)

"Pitäis lapset ottaa tollasilta pois! Idiootti, kato etees!" (n. 50v mies huusi Bemaristaan, kun olin jäänyt kirjoittamaan kadun kulmaan tekstiviestiä ja kuski luuli, että odotan pääsyä kadun yli)

"No on pakko änkee bussiin kokonaisen tarharyhmän kanssa? Tekis varmaan hyvää noille mukeloillekin kävellä ite? (n. 15v poika, kun pyysin siirtymään bussin keskiosasta pois, jotta kaksostenrattaat ja kävelevä lapsi mahduttaisiin sisään)

"Voisitteko te ystävällisesti leikkiä kauppaa kotona? Meillä työtä tekevillä aikuisilla on näin lounasaikaan vähän kiire!" (tokaisi n. 40v nainen kaupan kassalla, kun nostettiin lasten kanssa ostoksia yhdessä hihnalle - todellakin nopeammin kuin jos olisin yksin niitä nostellut..)

"Pidä nyt sen kakaran turpa kii! Mul on krapula!!!" (n. 20v nainen huusi bussipysäkillä, kun odotin korvakipuisen itkevän lapsen kanssa bussia mennäkseni lääkäriin)

Ihan koko ajan. En provosoi ketään. Elän ihan normaalisti. Välillä ahdistaa edes astua ulos ovesta, kun taas sataa niskaan.

Kommentit (107)

Vierailija
1/107 |
24.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä ole tuollaista kohdannut...

Vierailija
2/107 |
24.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta elämme todella lapsivihamielisessä yhteiskunnassa. Onneksi sitä trendiä ei ole muualla Euroopassa.

Nykyäänhän lapsi katsotaan häiriöksi, epänormaaliksi ilmiöksi, jonka kanssa ei saisi liikkua julkisesti, ennen kuin on vähintään kouluikäinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/107 |
24.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä oikein asut? En minä ole tuollaista kohdannut...

Ehkä täällä liikkuu niin paljon ihmisiä, että skaala on laaja..

ap

Vierailija
4/107 |
24.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta elämme todella lapsivihamielisessä yhteiskunnassa. Onneksi sitä trendiä ei ole muualla Euroopassa.

Nykyäänhän lapsi katsotaan häiriöksi, epänormaaliksi ilmiöksi, jonka kanssa ei saisi liikkua julkisesti, ennen kuin on vähintään kouluikäinen.

Suomi on todella lapsivihamielinen. Auta armias, jos uskaltautuu menemään kahvilaan lapsen kanssa. Saa vihaisia katseita, vaikka lapsi käyttäytyisi paremmin kuin äiti Teresa.

Kyllä mullekin huudellaan ties mitä. Annan mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Mutta ihan hirveitä asioita ihmiset päästää suustaan.

Vierailija
5/107 |
24.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, tämä on pohjimmiltaan hyvin lapsivihamielinen maa, vaikka näennäisesti lapsista pidetään hyvää huolta. Lastensuojeluilmoituksia ollaan kyllä väsäämässä turhaakin turhemmasta, mutta oikeasti lapsi ei saa näkyä ei kuulua. Ei ihme että äidit ovat masentuneita kun eivät uskalla lähteä ihmisten ilmoille. Itse olen kyllä törmännyt noihin avoimesti lapsivihamielisiin, tosin ollut itse sen verran narttu että olen laukonut melko törkeitä takaisinkin.

Vierailija
6/107 |
24.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska vittu melkein kaikki kakarat ON VITUN PERSEESTÄ. Mulla on ääniyliherkkyys ja lisäks vituttaa että paskalta haisevat kakarat saa pilata kaikkien elämän huudollaan. Jotkut haluaa esim. shoppailla tai syödä ravintolas rauhas, onks liikaa pyydetty????? Että kakarat olis joskus hiljaa.

- Ei toki kaikki lapset oo perseestä. Jotkut lapset on ihan hauskoja ja jopa söpöjä. Tykkään esim mun 6v veljentyttärestä.

P.S. Myös vaunut dösäs on vitun perseestä, vie muuten tilaa iha vitusti.

Sori ku avauduin. T: 16v nuori likka

Vierailija
7/107 |
24.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos yrittäisit edes hillitä sitä huutamista ja ravaamista suhtautuisin ehkä positiivisemmin. Etkö kuule sitä järjetöntä kiljuntaa? Etkö oikeasti ymmärrä etteivät sinun lapsesi ole minun maailmani napa, että sinunkin pitää ymmärtää, että ihmisten ilmoilla tallaa monenlaista kulkijaa eikä järjetön huuto ja ravaaminen ole jonkun toisen mielestä yhtään kivaa.

Lapsivihamielisyys on kukkua. Äitivihamielisyys sen sijaan ei. KASVATA niitä mukuloitasi niin saat huomattavasti ymmärtävämpää suhtautumista. Yrittäisit edes.

Vierailija
8/107 |
24.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilmeisesti sun vanhemmatkin on inhonnu lapsii kun kielenkäyttösi on tuollaista

Vierailija
9/107 |
24.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ollut kohtuuttoman huonoa tuuria. Ei minua ole lapseni kanssa moitittu koskaan.

Koiran kanssa sen sijaan olen saanut lunta tupaan, vaikka kerään kaikki jätökset ja liikun vain sallituilla alueilla. Huonoa tuuria sanon minä sinulle.

Vierailija
10/107 |
24.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska vittu melkein kaikki kakarat ON VITUN PERSEESTÄ. Mulla on ääniyliherkkyys ja lisäks vituttaa että paskalta haisevat kakarat saa pilata kaikkien elämän huudollaan. Jotkut haluaa esim. shoppailla tai syödä ravintolas rauhas, onks liikaa pyydetty????? Että kakarat olis joskus hiljaa.

- Ei toki kaikki lapset oo perseestä. Jotkut lapset on ihan hauskoja ja jopa söpöjä. Tykkään esim mun 6v veljentyttärestä.

Sinäkö muka 16v?! Ei kyllä uskoisi noin lapsellisen kielenkäytön perusteella. Ja lapsi-kulta, lapsi olet itsekin - et vielä läheskään aikuinen.

Vierailija
11/107 |
24.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kurja juttu. Sun pitää vain kovettaa itsesi. Näytä tuommoisille bemarikuskeille vaikka keskaria, ei hän pysty kuitenkaan mitään sulle tekemään.

Ai niin, mutta äitinä et tietenkään saisi näyttää lapsillesi huonoa esimerkkiä...

Kävin ekaa kertaa elämässäni muuten Italiassa tänä kesänä. Tuli mieleeni tämäkin aihe. Monessa paikassa oli kuvia hellästä äidistä pikkulapsi sylissään, varmaan Madonna-kultin vaikutuksesta. Iltaisin rannalle kerääntyi perheitä pikkuvauvoineen. Vauvoja suukoteltiin ja ihasteltiin. Päivisinkin lapsiin näytettiin suhtautuvan hellästi ja huolehtivaisesti, kärsivällisyydellä. Oli erilainen tunnelma kuin täällä.

Tsemppiä vain, ihmiset purkavat äiteihin omaa pahaa oloaan, mikä ei ole sinun syysi.

Vierailija
12/107 |
24.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos yrittäisit edes hillitä sitä huutamista ja ravaamista suhtautuisin ehkä positiivisemmin. Etkö kuule sitä järjetöntä kiljuntaa? Etkö oikeasti ymmärrä etteivät sinun lapsesi ole minun maailmani napa, että sinunkin pitää ymmärtää, että ihmisten ilmoilla tallaa monenlaista kulkijaa eikä järjetön huuto ja ravaaminen ole jonkun toisen mielestä yhtään kivaa.

Lapsivihamielisyys on kukkua. Äitivihamielisyys sen sijaan ei. KASVATA niitä mukuloitasi niin saat huomattavasti ymmärtävämpää suhtautumista. Yrittäisit edes.

ei varmaan ei toivottavasti ole lapsia!

luuletko sä että on inhimillistä tai edes mahdollista pitää lapsen suu kokoajan kiinni?? nehän on jumankauta lapsia! vai oletko itse lapsena istunut kokoajan turpa tukossa ja leikkinyt hiljaa, tuskimpa vaan. muuta sä idiootti maalle tai metsään niin ei äänet haittaa! lapset on maailman ihanin asia varsinkin omat! jota sä toivottavasti et koskaa saa huomata!

Vierailija
13/107 |
24.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tekee sinun tarpeesi tärkeämmiksi kuin lapsen? Lapsi on ihminen siinä missä sinäkin. Jos lapsi itkee korvakipuaan, on äärimmäisen naiivia kuvitella, että kyse on kasvatuksen puutteesta. Toivon, että jos joskus katkaiset jalkasi tai murrat kylkiluusi, niin joku lapsi tulee viereen ilkkumaan ja ehkä tallomaan päällekin. Tajuat sitten, miltä tuntuu, kun on toisen luokan kansalainen.

Myös äitivihamielisyys on kukkua. Kyse on nykypäivän sairaista ihmisistä, joilla ei ole kykyä ymmärtää ja kanavoida tunteitaan ja jotka siirtävät omaa pahaa oloaan muihin ihmisiin. Ei nähdä metsää puilta ja luullaan, että sen pahan olon aiheuttaa se lapsen itku tai ravaaminen tai huuto, kun oikeasti sitä vikaa on ihan siellä omassa humisevassa pääkopassa.

Sanon ihan tosissani, että jos ei kestä julkisessa paikassa lastenvaunuja tai tekstiviestiä lähettävää äitiä tai korvakipua itkevää lasta, niin ihan kaikki ei ole hyvin siinä omassa elämässä. Maailmassa on paljon ääntä, huutavia teinejä, humalaisia, liikenteen melua jne. On myös tilaa vieviä ihmisiäkin. Valitset silti juuri lapset ja heidän äitinsä, joille purat kiukkuasi aiheesta.

Kannattaa käydä ammattilaisen juttusilla, niin elämään voi tulla taas iloa. On normaalia, että julkisilla paikoilla on meteliä. On normaalia, että bussissa on lastenvaunuja. En nähnyt ap:n tekstissä mitään sellaista, mikä olisi epänormaalia ja oikeuttaisi aikuisten ihmisten sietämättömän huonon ja itsekeskeisen käytöksen. Ymmärtäisin hiukan, jos ap olisi kertonut, että lapset tanssivat bussin käytävillä ja ap parkkeerasi vaununsa bussin oven eteen, jotta kukaan ei päässyt ulos. Tai ap vei korvakipuisen lapsensa ravintolaan ja päätti syödä pitkän kaavan mukaan. Mutta tässä tilanteessa vika löytyy kyllä ihan sinun korviesi välistä.

Vierailija
14/107 |
24.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pimein ääliöitä:(( Suomi on lapsikielteinen maa, sen saa kokea vähän joka asiassa, mutta se kielteisyys näkyy usein julkisissa instansseissa ja siinä miten rahat jaetaan. Noiden ihmisten käytöshän on aivan törkeää ja kertoo paljon heidän elämäsään, ei susta.

Vierailija
15/107 |
24.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä olet vasta vähän aikaa sitten ollut se vitun perseestä oleva kakara :D Nyt olet vitun perseestä oleva teiniangsti-kakara ja parin vuoden päästä vitun perseestä oleva aikuiskakara. Voin vaan kuvitella kuinka mitätön rääpäle olet vanhemmillesi :D Onnea elämääsi, yhteiskunnalle arvoton turhake.

Vierailija
16/107 |
24.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

paskalta haiseva kiljuva kakara. Kun itse olin sinun ikäisesi, sinä olit uhmaikäinen hirviö, joka vain huusi ja kiukutteli. Minä en kuitenkaan haistatellut yhdenkään pikkulapsen vanhemmalle, koska olin saanut kotikasvatuksen ja lisäksi minulla oli sen verran suhteellisuudentajua, että ymmärsin jo ikäisenäsi, että ennen kuin olin vittumainen teini-ikäinen, olin ollut ärsyttävä pikkulapsi.

Minun mielestäni teinit ovat huomattavasti ärsyttävämpiä kuin pikkulapset, koska tuollaisten yläasteikäisten pikkupissisten olisi jo pitänyt oppia käyttäytymään. Kaksivuotias vasta opettelee.

Vierailija
17/107 |
24.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vakavasti häiriintyneen ihmisen, joka luuli et lapset voi tosiaan sulkea milloin huoneeseen, milloin johonkin "lapsiparkkiin" ja että heidän ääntelynsä on vanhempien säädeltävissä. Normaalisti ehittynyt aikuinen osaa jopa laittaa omnia tarpeitaan syrjään lapsen vuoksi- myös muiden kuin omansa. Se on LAJIN SELVIÄMISEN edellytys. Jos sunkaltaiset olis vastuussa ihmiskunnan jatkuvuudesta, me istuttais vieläkin autistisina jossain perunakuopan reunalla. Niinkuin joku sanoikin, sä olet itse häiriintynyt. Ihminen joka ei osaa tuntea myötätuntoa heikompaansa tai ylipäätään toista elollista kohtaan on häiriintynyt, vaaraksi ympäristölle, eikä hänestä ole mitään iloa kenellekään. Että menepä tosiaan hoitoon niin vois sullakin olla elämä.

Vierailija
18/107 |
24.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan noita lapsia, montakin. Melkein aikuisia jo. Kielenkäytöstäsi päätellen sinä olet juuri näitä meluterroristeja joiden lapset huutavat ja juoksevat joka paikassa. Ei ihme että saat paskaa palautetta. Sitten kun olette kaikki hieman kasvaneet ulos tuosta pikkulapsivaiheesta huomaat, että järjetön vieraiden ihmisten kiljunta ei sinustakaan ole kivaa. Ehkä silloin muistat tämän keskustelun :D

luuletko sä että on inhimillistä tai edes mahdollista pitää lapsen suu kokoajan kiinni?? nehän on jumankauta lapsia! vai oletko itse lapsena istunut kokoajan turpa tukossa ja leikkinyt hiljaa, tuskimpa vaan. muuta sä idiootti maalle tai metsään niin ei äänet haittaa! lapset on maailman ihanin asia varsinkin omat! jota sä toivottavasti et koskaa saa huomata!

[/quote]

Vierailija
19/107 |
24.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

paskalta haiseva kiljuva kakara. Kun itse olin sinun ikäisesi, sinä olit uhmaikäinen hirviö, joka vain huusi ja kiukutteli. Minä en kuitenkaan haistatellut yhdenkään pikkulapsen vanhemmalle, koska olin saanut kotikasvatuksen ja lisäksi minulla oli sen verran suhteellisuudentajua, että ymmärsin jo ikäisenäsi, että ennen kuin olin vittumainen teini-ikäinen, olin ollut ärsyttävä pikkulapsi.

Minun mielestäni teinit ovat huomattavasti ärsyttävämpiä kuin pikkulapset, koska tuollaisten yläasteikäisten pikkupissisten olisi jo pitänyt oppia käyttäytymään. Kaksivuotias vasta opettelee.

LUEPPA PISSIS TÄÄ JA MONEEN KRTAAN ENNEKU ALAT TÄÄLLÄ LISÄÄ KIRJOTTELEEN MIELIPITEITÄS!

Vierailija
20/107 |
24.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla vain katkera... Ehkä kirjoittaja itse ei ole saanut lapsia vaikka haluaisi?

Itselläni ei vielä ole muksuja, olen 24 v., mutta toivon kyllä saavani joku päivä useammankin :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan seitsemän