No jopas oli laiska nainen!!Mies oli apuna maalaushommissa ja..
Miehen kaveri oli pyytänyt miestäni maalaamaan uutta taloaan ja mies menikin auttamaan hommissa.
Miehet sit maalasivat taloa, mutta mieheni kertoi että tämän kaverin vaimo oli vaan istunut koko ajan sisällä lukemassa kirjaa! Ei ollu laittanut miehille mitään ruokaa, ja miehen ystävä lähti sit hakemaan paikallisesta baarista pitsat (kun sen vaimo ei niitäkään voinu kai hakee tai käydä kaupassa ostaa ruokaa??) ja mieheni jäi jatkamaan maalaamista ihmetellen no jopas. Tämä rouva ei edes puhunut miehille mitään, ja laittoi itselleen voileipiä.
Mies ajatteli että eipä kyllä rouvaa paljon kiinnostaa talonsa maalaus, että miksiköhän hän edes on täällä maalaamassa. Jos nyt rouva ei voi jostain syystä osallistua talon maalaamiseen, niin edes laittaisi tekijöille sapuskaa/kävisi kaupassa?
Seuraavaksi päiväksi mieheni "keksikin muuta tekemistä" vaikka häntä pyydettiin maalaushommiin.
On kyllä ihme ämmä täytyy sanoa, joku tulee maalaamaan sulle taloa, eikä yks jaksa persettään penkistä nostaa.
Kommentit (163)
Jos naisella olisi joku yleisesti hyväksytty syy käytökseensä, joko hän tai mies olisi sen kertonut tai edes keksinyt tekosyyn. Älkää siis turhaan runoilko tarinoita väitöskirjoista ja sairauksista. Naisen talkoolaisia halveksivan käytöksen syynä oli varmasti elämänasenne, jota edes ahkera aviomies ei osannut eikä uskaltanut hyväksi selittää.
että hänen ympärilleen oli rakennettu talo. Ja jos se oli sopinut siitä kirjan lukemisesta jo kauan sitten. Onhan näitä syitä. Emme me voi tietää.
Ehkäpä mies ei ollut edes kertonut, että on työpäivä suunnitteilla. Jos oli vaan aamulla tokaissut, et tänään maalataan talo. Tai sitten nainen oli kipeä tms. Onhan noita syitä. Miten se apumies muuten ehti maalaukseltaan kyttäämään naisen tekemiset? Luulisi, että ulkotöitä tehdessä ei kovin usein sisällä käydä vahtimassa...
Ei kukaan auta toiste, jos talkoissa ei saa ruokaa, kahvia ja muuta särvintä. Itse jos olisin talkoissa, niin lähtisin sitten kotiin syömään nälän yllättäessä ja soittaisin, että raukaisee ja en jaksa tulla takaisin. Törkeätä olla tarjoamatta ilmaiselle työntekijälle ruokaa ja sellaiset hävyttömät ihmiset saavat tehdä hommansa ihan itse.
paitsi että sitä ruokaa ei tarjonnut nöyrä nainen. Sekös ap:n miestä kismittää.
Mies ja kaverinsa laittaa usein autoja meidän autotallissa, joskus jopa pari kertaa kuussa. Kertaakaan en ole tarjonnut äijäporukalle ruokaa tai mennyt juttelemaan mukavia enkä mitenkään muutenkaan osoittanut, että olen innoissani heidän tarjoamastaan avusta. En edes ole kysynyt, miten niissä meidän kahdessa autossa voi olla niin paljon korjaamista. Mieskään ei ole varmaan nolona kehdannut sanoa minulle mitään, vaikka kaverit on takuulla kaivanneet lohikeittoa tai muuta talkooruokaa. Häpeä, ovat joutuneet tuomaan jopa omat juotavansakin, kun en ole persettä penkistä saanut ja hakenut kaljaa kaupasta. Kiitos av-palsta, nyt olen tajunnut, että kaveriporukan talkoissa tärkeintä ei ole se, mitä saadaan aikaan vaan se, että saadaan talon nainen toimimaan oikein. Minäkin olen sisällä keittiössä lukenut lehtiä tajuamatta, että olisi pitänyt tehdä voileipiä.
ei autojen rassaaminen ole mitään talkootyötä. Sehän on harrastus jota monet miehet tekee mielellään ja vapaaehtoisesti. Talon maalaus on perinteistä ja ikävää talkootyötä
Miksi ei ole? Ihan samalla tavalla talon maalaaminen voi olla hauska harrastus eikä silloin tarvitse ketään ruokkia.
jos perheen mama makailis vaan sohvalla ja määkis että kuule ihan ootte vapaaehtoisesti tänne tullu, ei kiinnosta. Et herrat/rouvat on hyvät ja haekaa pitsat huoltikselta. Luuletteko et mä joku piika olen. Kyllä tulis aika nopee mieleen että tosiaan, mitähän täällä teen. Ja seuraavaksi päiväksi olisi muuta ohjelmaa. :-)
Ap:n kaverin mies pyysi ap:n miestä apuun. Missään ei ole sanottu, että pyysi erikseen talkoisiin tms. En ymmärrä, miksi kenenkään pitäisi lähteä pihalle katsomaan, mitä mies ja kaverinsa tekevät. Ap:n miehen tilanne ei olisi muuttunut yhtään, vaikka talo olisi ollut ihan tyhjä, joten miksi inistä? Onko se mies vai marjanpimija?
kunhan nyt talkooihmiselle saataisiin sellanen tunne, että hänen työpanostetaan arvostetaan ja se otetaan ilolla vastaan. Eikä hän ole vain riippa, jolle pitää vielä piikoakin. Ja viihdyttääkin (=kysellä esim kuulumiset)!
Ystäväsi pyytää sinua avuksi maalaamaan heidän taloaan. Menet ja teet töitä koko päivän, kun ystäväsi mies istuu saman ajan sohvalla lukemassa kirjaa tai pelaamassa pleikkarilla eikä reagoi mitenkään sinuun ja tarjoamaasi apuun. Huvittaako mennä seuraavana päivänä?
Totta, mutta mehän emme tiedä millainen "työnjako" tässä perheessä on. Ap:n miestä vaan vituttaa kun akat ei kaikkialla pompi kun hän käskee...
Ystäväsi pyytää sinua avuksi maalaamaan heidän taloaan. Menet ja teet töitä koko päivän, kun ystäväsi mies istuu saman ajan sohvalla lukemassa kirjaa tai pelaamassa pleikkarilla eikä reagoi mitenkään sinuun ja tarjoamaasi apuun. Huvittaako mennä seuraavana päivänä?
eli kytiksellä koko ajan saman ikkunan takana.
Ystäväni olisi pyytänyt minua, ei miehensä. Yhdessä olisi naurettu, paranneltu maailmaa ja maalattu. Välillä olisi osattu käydä ihan itse keittämässä kahvit ja yhdessä käyty syömässä jossain huoltoasemalla tms.
Se, mitä mies tekee, ei kiinnostaisi minua. Hän ei minua pyytänyt paikalle, joten miksi minä kerjäisin huomiotaan?
joka kyllä aina ilmoittautuu vapaaehtoiseksi, mutta ei tee oikeastaan mitään. Ainoa kiinnostava asia on tarjoilu. Suu käy, kädet on toimettomat eli ei osaisi varmaan edes seinää maalata vaan olisi "päällysmiehenä".
Mutta lounasaikaan ilmoittaisi suureen ääneen, mitä talon tulee talkooväelle tarjota. Voisin hyvin kuvitella tyypin yhden ainoan ikkunan äären koko päiväksi tuijottamaan sisälle sen sijaan, että älyäisi maalata.
joka ei tulis yhtäään ulos, tai ei tulis yhtään auttelee ja juttelee. Maalausilma on yleensä aina kaunis kesäpäivä, ja tää vaan jörris kotona. Tulis mieleen että onko sillä joku mielenterveysongelma, masennus, pelkääkö ihmisiä tai jotain.
eli kytiksellä koko ajan saman ikkunan takana. Ystäväni olisi pyytänyt minua, ei miehensä. Yhdessä olisi naurettu, paranneltu maailmaa ja maalattu. Välillä olisi osattu käydä ihan itse keittämässä kahvit ja yhdessä käyty syömässä jossain huoltoasemalla tms. Se, mitä mies tekee, ei kiinnostaisi minua. Hän ei minua pyytänyt paikalle, joten miksi minä kerjäisin huomiotaan?
ja huonosti käyttäytyvä tässä kuviossa on talkoita tekemään tullut mies.
joka kyllä aina ilmoittautuu vapaaehtoiseksi, mutta ei tee oikeastaan mitään. Ainoa kiinnostava asia on tarjoilu. Suu käy, kädet on toimettomat eli ei osaisi varmaan edes seinää maalata vaan olisi "päällysmiehenä". Mutta lounasaikaan ilmoittaisi suureen ääneen, mitä talon tulee talkooväelle tarjota. Voisin hyvin kuvitella tyypin yhden ainoan ikkunan äären koko päiväksi tuijottamaan sisälle sen sijaan, että älyäisi maalata.
Ei kukaan auta toiste, jos talkoissa ei saa ruokaa, kahvia ja muuta särvintä.
Itse jos olisin talkoissa, niin lähtisin sitten kotiin syömään nälän yllättäessä ja soittaisin, että raukaisee ja en jaksa tulla takaisin.
Törkeätä olla tarjoamatta ilmaiselle työntekijälle ruokaa ja sellaiset hävyttömät ihmiset saavat tehdä hommansa ihan itse.
Etkö osaa lukea??? Kyse oli vaan siitä ettei talkootalon muija toiminut ap:n miehen toivomalla tavalla. Jos vaimo olisi hakenut pitsat, olisi asia ok.
Ja toisaalta, mitähän ap olisi tuumannut, jos vaimo olisi ollut talkoissa mukana maalaten vaikkapa bikineissä.
Meitä on moneksi. Meillä tarjotaan maksullisille rakennusmiehille kahvit ja syötävää silloin kuin ollaan itsekin työmaalla. Ja syötetään talkooväki. Tosin käytännön syistä se on meillä yleensä mies, joka nämä hommat hoitaa.
että se joka ei maalaa, olisi hakenut ne pizzat? Niin ne muut olisivat voineet jatkaa maalaamista ja homma olisi ollut nopeammin valmis.
Tarina ei kerro, mutta maalannut mies joutui varmaan vielä vaihtamaan maaliset vaatteensa lähtiessään hakemaan pizzoja ettei sotke paikkoja, vaikka autoa. Ja odottelee niitä pizzoja, maalausurakan kannalta ihan turhaan ajanmenetystä.
Etkö osaa lukea??? Kyse oli vaan siitä ettei talkootalon muija toiminut ap:n miehen toivomalla tavalla. Jos vaimo olisi hakenut pitsat, olisi asia ok.
että se joka ei maalaa, olisi hakenut ne pizzat? Niin ne muut olisivat voineet jatkaa maalaamista ja homma olisi ollut nopeammin valmis.
Tarina ei kerro, mutta maalannut mies joutui varmaan vielä vaihtamaan maaliset vaatteensa lähtiessään hakemaan pizzoja ettei sotke paikkoja, vaikka autoa. Ja odottelee niitä pizzoja, maalausurakan kannalta ihan turhaan ajanmenetystä.
Mutta näin ei nyt jostain, meille tuntemattomasta, syystä, käynyt. AP:n mies sai kuitenkin ruokaa, ainoa ongelma että se oli väärän ihmisen tarjoilemaa.
Kyse oli vaan siitä ettei talkootalon muija toiminut ap:n miehen toivomalla tavalla. Jos vaimo olisi hakenut pitsat, olisi asia ok.
Tuskin ap:n miehellä oli erityisiä toivomuksia. Mutta olisihan se ollut isäntäväen OMAN EDUN mukaista, jos vaimo olisi ne pitsat hakenut ja molemmat miehet olisivat saaneet jatkaa työtä keskeytyksettä. Ei kai kukaan nyt sitä mieltä sentään ole, että ap:n miehellä olisi ilmaiseksi työvoimaksi tullessaan pitänyt olla omat eväät mukana?
Minä mietiskelin tätä ketjua lukiessa sitä, että mahtavatko nuo, joiden mielestä naisen ei tarvitse osallistua oman kotinsa kunnostukseen tai talkooväen kestitsemiseen samoja ihmisiä kuin ne, jotka toisissa vieraanvaraisuutta käsittelevissä ketjuissa haluavat kyläilijän tuovan heille tullessaan vähintään kukkapuskan tai pullapitkon, mielellään molemmat, sekä lisäksi lahjoja lapsille.
Kyse oli vaan siitä ettei talkootalon muija toiminut ap:n miehen toivomalla tavalla. Jos vaimo olisi hakenut pitsat, olisi asia ok.
Tuskin ap:n miehellä oli erityisiä toivomuksia. Mutta olisihan se ollut isäntäväen OMAN EDUN mukaista, jos vaimo olisi ne pitsat hakenut ja molemmat miehet olisivat saaneet jatkaa työtä keskeytyksettä. Ei kai kukaan nyt sitä mieltä sentään ole, että ap:n miehellä olisi ilmaiseksi työvoimaksi tullessaan pitänyt olla omat eväät mukana?Minä mietiskelin tätä ketjua lukiessa sitä, että mahtavatko nuo, joiden mielestä naisen ei tarvitse osallistua oman kotinsa kunnostukseen tai talkooväen kestitsemiseen samoja ihmisiä kuin ne, jotka toisissa vieraanvaraisuutta käsittelevissä ketjuissa haluavat kyläilijän tuovan heille tullessaan vähintään kukkapuskan tai pullapitkon, mielellään molemmat, sekä lisäksi lahjoja lapsille.
Isäntäväelle tämä tuntui jostain syystä olevan ok, mutta ap:n miehelle ei.
Hehän siinä olivat saamapuolella, kun heitä oli kaveri ilmaiseksi auttamassa.
Olen aina luullut, että talkoissa on enemmänkin työväkeä ja kaikki osallistuvat. En sanoisi talon maalausta, johon on pyydetty yksi ystävä avuksi, talkoiksi.
Ei edes silloin, kun on suoraan itselle saatavasta hyödystä kyse. Olen ollut talonrakennustalkoissa, joissa ei talkoolaisille tarjottu edes vettä. Hellepäivänä. Ei edes vettä! Tontilla ei ollut vielä kunnon hanaa, eli vettä ei ollut lainkaan saatavilla. Taloa rakentava pariskunta vaan veteli huikkia omasta limupullostaan, joka oli visusti tallessa, ja ruoka-aikaan kaivoi esiin oman makkarapaketin. Yhden paketin. Ehdotin tuolla paikassa useammin talkoohommissa käyville, että olisivat lähteneet syömään pitkän kaavan mukaan paikalliseen ravinteliin. Niin että päivästä olisi kulunut kolmannes ruokataukoon. Olisikohan rakentaja-rouva silloin tajunnut varata jotakin syötävää, tai edes juotavaa?
Sama rouva oli myöhemmin meillä talkoissa ja ihmetteli, kun tilattiin pitsat. Niitä syödessä hän vielä naureskeli, että ei me vaan kenellekään tarjottu mitään. Ei tajunnut mitään siitäkään, että kukaan paikalla olleista ei kommentoinut mitenkään (olivat myös olleet talkoohommissa mukana).
Tuskin ap:n miehellä oli erityisiä toivomuksia. Mutta olisihan se ollut isäntäväen OMAN EDUN mukaista, jos vaimo olisi ne pitsat hakenut ja molemmat miehet olisivat saaneet jatkaa työtä keskeytyksettä. Ei kai kukaan nyt sitä mieltä sentään ole, että ap:n miehellä olisi ilmaiseksi työvoimaksi tullessaan pitänyt olla omat eväät mukana?Minä mietiskelin tätä ketjua lukiessa sitä, että mahtavatko nuo, joiden mielestä naisen ei tarvitse osallistua oman kotinsa kunnostukseen tai talkooväen kestitsemiseen samoja ihmisiä kuin ne, jotka toisissa vieraanvaraisuutta käsittelevissä ketjuissa haluavat kyläilijän tuovan heille tullessaan vähintään kukkapuskan tai pullapitkon, mielellään molemmat, sekä lisäksi lahjoja lapsille.
Ei kukaan auta toiste, jos talkoissa ei saa ruokaa, kahvia ja muuta särvintä.
Itse jos olisin talkoissa, niin lähtisin sitten kotiin syömään nälän yllättäessä ja soittaisin, että raukaisee ja en jaksa tulla takaisin.
Törkeätä olla tarjoamatta ilmaiselle työntekijälle ruokaa ja sellaiset hävyttömät ihmiset saavat tehdä hommansa ihan itse.