Uusperhe: onko minulle syyttä herne nenässä?
Hei!
Miehellä on yksi lapsi ja minulla kaksi. Miehen äiti oli tehnyt OMALLE lapsenlapselleen villasukat ja tumput :).
Ei siinä mitään, kyllä minä hankin omilleni moiset, mutta en voi olla miettimättä, että onko ihan oikeasti mahdottomuus edes kohteliaisuudesta tehdä myös minun lapsilleni?
Ymmärrän, että isovanhempi saa itse päättää, miten lapsia kohtelee, hänhän ei ole minua ja lapsiani valinnut, mutta olen hieman loukkaantunut. Mitä mieltä olette onko aihetta vai ei?
Kommentit (139)
No ei korostanut. Mutta miehen lapsen kädessä ja jaloissa olivat :). ap
Täysin aiheetta, sun lapsella lienee myös isovanhemmat jotka ne sukat ja tumput voi tehdä. Miehen äidillä ei ole mitään velvollisuutta tehdä kuin omalle lapsenlapselleen. Et voi vaatia omillesi mitään erityiskohtelua.
Jaa-a, tuli mieleen että eipä anoppi ole munkaan pojalle koskaan neulonut villasukkia, omille lapsenlapsilleen kyllä. En tosin ole tullut asiaa edes ajatelleeksi ennenkuin nyt kun sanoit. Riippuu tietysti monesta muustakin tekijästä. Muistaako esim. jouluna yms?
5 no kyse ei ollut minun mielipahastani, vaan eleestä. ap
Vaaditko omia vanhempiasi tekemään myös miehen lapselle jotain (esim neulooko oma äitisi miehesi lapselle)?
Meilläkin anoppi neuloo lapsen serkuille mutta ei minun lapselleni. Luottaa siihen, että minä neulon itse (niin kuin neulonkin ja jos anoppikin neuloisi, niin tulisi liikaa sukkia ja lapasia).
Antaako se yleensä joulu- ja synttärilahjat myös sun lapsille vai pelkästään vain omalleen?
Ap tässä. Oma sukuni kohtelee miehen lasta kuin omiani. Ehkä se sen takia tekee niin kipeää.
Se voi olla mahdottomuus esim. kädet ei kestä enempää kutomista.
10 - ei minun tarvitse vaatia äitiäni tekemään, kun hän tekee kaikille automaattisesti. Hänellä ei tulisi mieleenkään jättää yhtä lasta ilman.
Siksi kyselen, kun itselle tasapuolisuus on IHAN HIRVEÄN tärkeä asia. Nyt uusperheen myötä olen tajunnut, että kaikki eivät ajattele samalla tavalla siitä kuin minä. Siksi kyselen muiden mielipidettä. ap
Miksi ihmeessä mummon pitäisi neuloa sunkin lapsille?! Voi elämä näitä minäminäihmisiä! Enpä tiedä nauraisko vai itkisikö. Btw, joko on yhteisiä muksuja suunnitteilla? Heille mummo varmasti neuloo, ole huoleti.
[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 10:19"]
Ap tässä. Oma sukuni kohtelee miehen lasta kuin omiani. Ehkä se sen takia tekee niin kipeää.
[/quote]
Se on sinu sukusi oikeus. Se ei kuitenkaan velvoita anoppiasi toimimaan samoin. Anoppi saa ihan itse päättää kenelle neuloo ja kenelle ei.
[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 10:21"]10 - ei minun tarvitse vaatia äitiäni tekemään, kun hän tekee kaikille automaattisesti. Hänellä ei tulisi mieleenkään jättää yhtä lasta ilman.
Siksi kyselen, kun itselle tasapuolisuus on IHAN HIRVEÄN tärkeä asia. Nyt uusperheen myötä olen tajunnut, että kaikki eivät ajattele samalla tavalla siitä kuin minä. Siksi kyselen muiden mielipidettä. ap
[/quote]
No, se on se UUSPERHE. Se ei ole ydinperhe. En minäkään tajua, miksi mummon pitäisi ventovieraille lapsille neuloa? Eikö heillä ole omaa mummoa? Toisaalta jo ei ole, sekin on sitä luonnollista elämää.
15 itse näen meidät perheenä. Perheenjäseniä pitäisi minun mielestäni kohdella tasapuolisesti.
Jos ajattelette ydinperhettä, niin eihän sitä nyt vain yhdelle lapselle tehdä sukkia/tumppuja?
Ja ei, yhteisiä muksuja ei tule.
[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 10:21"]
10 - ei minun tarvitse vaatia äitiäni tekemään, kun hän tekee kaikille automaattisesti. Hänellä ei tulisi mieleenkään jättää yhtä lasta ilman.
[/quote]
Mun mielestä on eri asia kun neuloo jo kahdelle, niin neuloa yhdet lisää kuin neuloa yhdet ja tehdä siihen kahdet lisää.
No lapset eivät ole mummolle ventovieraita :).
Mutta okei, ymmärrän pointin. Ne vieraiden lapset eivät merkitse mitään toisille ihmisille. Pahaa tekee, mutta tämän kanssa pitää elää. Tai sitten erota ja kohdella omia lapsia tasapuolisesti :D. ap
Nyt on kyllä niin, että toisen lapset eivät ole omia. Mummun ei ole mitään velvollisuutta tehdä mitään mitä ei halua. Teet itsestäsi tyhmän jos pohdit tällaisia asioita ääneen. Voihan olla että mummu on vaikka tekemässä sinun lapsillesi joululahjaksi, hiukanko on noloa jos hänen korviinsa kantautuu valituksesi.
Pidä siis mölyt mahassasi, tasapuolisuutta joka pikkuasiassa et tule tavoittamaan koskaan.
[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 10:21"]
[/quote]
Tuore uusperhe ja pienet lapset?! Varaudu siihen, että joudut tinkimään tuosta sinulle hirveän tärkeästä asiasta, että ei tule lisäpettymyksiä. Edes ydinperheessä ei voida aina olla tasapuolisia. Kaikki perheen lapset on erilaisia ja heidän tarpeensa on myös erilaisia.
Mites lastesi toinen mummo (siis eksäsi äiti), neuloohan hän varmasti myös miehen lapselle sukkia?
No herran jestas sentään, en kai minä tätä nyt ääneen ole sanonut? Eikö av ole sitä varten, että voi kysellä muiden mielipidettä itselle tärkeään asiaan?
En minä niitä villasukkia tarvitse. Ele olisi lämmittänyt. Mutta ei niin ei :). ap
Mielestäni loukkaannuit turhaan. Vanhalta ihmiseltä on melko kohtuutonta odottaa kolminkertaista työtä ihan vaan siksi, ettei sinulle tulisi paha mieli.