Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka usein vietätte koko päivän kotona lähtemättä ulos ollenkaan?

Vierailija
10.11.2014 |

Tuli vain tuosta kotivaateketjusta mieleen tämä asia. Meillä jo koiran lenkitys saa ainakin aikuiset ulkoilemaan vapaapäivänä ja huonollakin ilmalla muutaman kerran, mutta lapsetkin saavat mennä ulos ainakin hetkeksi joka päivä. En muista päivää, jolloin en olisi ulkona edes käväissyt.

Kommentit (113)

Vierailija
41/113 |
10.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 10:16"]

[quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 08:31"]

Pari kolme päivää viikosta on tuollaisia, etten välttämättä astu ulos ollenkaan. Ainakin jos olen ollut enemmän ihmisten kanssa tekemisissä, on seuraavat päivät niin veto pois ja tyhjä olo, että olen vain kotona enkä välttämättä vastaa puhelimeenkaan.

[/quote]

Sama mulla. Joskus olen sen 6 päivääkin putkeen kotona, ja sitten pitää käydä kaupassa. Kauemminkin voisin pysyä sisällä.

[/quote] Täällä myös yksi, joka käy kerran viikossa/kahdessa kaupassa, välillä ei tule käytyä useinkaan ulkona.

Vierailija
42/113 |
10.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/113 |
10.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikottain. Olin ulkona viimeksi perjantaina ja huomenna seuraavan kerran suunnitelmissa. En ole sairas, muttei ole tarvetra ulkoillakaan.

Vierailija
44/113 |
10.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävä myöntää että äitiyslomalla ollessa joka viikko on pari päivää vaan kotona. Lrnkille lähtöä suunnittelee usein, mutta touhuiluun tai väsymykseen se usein kaatuu.

Vierailija
45/113 |
10.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyrin siihen että olisi yks villasukkapäivä viikossa. 

Vierailija
46/113 |
10.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 07:39"]

Tuli vain tuosta kotivaateketjusta mieleen tämä asia. Meillä jo koiran lenkitys saa ainakin aikuiset ulkoilemaan vapaapäivänä ja huonollakin ilmalla muutaman kerran, mutta lapsetkin saavat mennä ulos ainakin hetkeksi joka päivä. En muista päivää, jolloin en olisi ulkona edes käväissyt.

[/quote]

Aika harvoin,yleensä tulee huono olo jos en käy edes roskia viemässä,vaan linnoittaudun kotiini koko päiväksi.Nyt viikonloppuna isänpäivä masensi sen verran,etten saanut lähdettyä ollenkaan ulos. Eli yleensä "kotipäivät" on sellaisia,että olen kipeä,joko henkisesti tai fyysisesti,ei vain pysty ulkoilemaan.

Vierailija
47/113 |
10.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikonloput ainakin, tykkään linnoittautua. Jos on vapaata koulusta niin silloin pitempäänkin

Vierailija
48/113 |
10.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 07:39"]

[/quote]

Aika harvoin. Eilen oli sellainen päivä. Lapset on jo ylä-asteella. Poika oli kipeä, tyttären paras kaveri reissussa ja toiseksi paras kotiarestissa. Iskää laiskotti eikä jaksanut mennä salille ja minä olen flunssatoipilas. Nukuttiin kymmeneen, luettiin lehtiä puoli kahteentoista, pelattiin Kimbleä,  siivosin miehen kanssa pölyt kattolampuista ja kirjahyllyn ja keittiökaappien päältä. Syötiin karjalanpaistia, joka oli ollut kymmenestä uunissa. Päiväunet viidestä puoli seitsemään ja loppuilta menikin telkkaa töllöttäessä ja neuloessa, mies surffasi tabletilla. Tyttäreltä kuulustelin englannin sanat. Oikein leppoisa sunnuntai. Ai, kävinhän mä ulkona, nimittäin roskapussin viemässä...no sitä ei lasketa.

Vierailija
49/113 |
10.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 11:14"]

Ikävä myöntää että äitiyslomalla ollessa joka viikko on pari päivää vaan kotona. Lrnkille lähtöä suunnittelee usein, mutta touhuiluun tai väsymykseen se usein kaatuu.

[/quote]

No kai se väsyttää, jos on vaan sisäilmassa päivästä toiseen. 

Vierailija
50/113 |
10.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 10:59"]

Saattaa mennä kolmekin päivää putkeen. Puuhaillaan sisällä paljon; siivotaan, pyykätään, järjestellään vaatekaappia, leivotaan. Syödään kiireettömästi ja hyvin. Lasten kanssa askarrellaan, hassutellaan ja rakennetaan maja, luetaan majassa taskulampun valossa satukirjoja. Pyydetään vieraita kylään kun en itse lähteä ulos kotoa. Olen introvertti kotihiiri ja enkä kärsi siitä. Lapsi on alle 3 ja käy harrastuksissa 3 kertaa viikossa. Kotipäiviä kertyy silti monta viikossa.

[/quote]

Eikö sinun lapsesi ulkoile päivittäin? Vai hoitaako joku muu sen puolestasi?

Vierailija
51/113 |
10.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä iso kotitalo niin viihdymme 9kk vauvan kanssa sisällä parempi kuin ulkona.
Joskus 3-4 päivää en käy missään. Paitsi haen puita pönttöunin lämmityksen takia.

Vierailija
52/113 |
10.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen vaikeasti masentunut intrivertti, ja asun nyt yksin. Taistelen erakoitumusta vastaan. Olisin helposti aina vain kotona. Töissä käyn normaalisti ja siellä olen sosiaalinen. Kun tulen töistä, olen aivan puhki. Etäpäivien aikana en niin ole.

käyn kyllä lenkillä ja jumpissa, mutta lähteminen on vaikeaa.

Vierailija
53/113 |
10.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No enpä enää ihmettele av:n juttujen tasoa, jos sinne kirjoittelee näin mökkihöperöä porukkaa. 

Vierailija
54/113 |
10.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 11:39"]

Minä olen vaikeasti masentunut intrivertti, ja asun nyt yksin. Taistelen erakoitumusta vastaan. Olisin helposti aina vain kotona. Töissä käyn normaalisti ja siellä olen sosiaalinen. Kun tulen töistä, olen aivan puhki. Etäpäivien aikana en niin ole.

käyn kyllä lenkillä ja jumpissa, mutta lähteminen on vaikeaa.

[/quote]

Sinä yrität ja teet sen mihin pystyt. Hienoa, että olet jaksanut noin hyvin!

Vierailija
55/113 |
10.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 11:40"]

No enpä enää ihmettele av:n juttujen tasoa, jos sinne kirjoittelee näin mökkihöperöä porukkaa. 

[/quote]

Minä en oikein ymmärrä mitä eroa se ulkona käyminen tekisi, ei täältä kävellen pääse mihinkään, ja kaikki porukkaharrastuksetkin maksavat, joten eivät ole köyhän sairaan juttu.

Sillähän minä täällä olen, kun ei ole muita sosiaalisia kontakteja, kun ei ole ystäviä tai tuttavia. Mutta se juttujen taso mielestäni on kyllä vielä hirveämpi niillä jotka täällä yksinäiselle vastailevat aika törkeästi.

Vierailija
56/113 |
10.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 11:51"]

[/quote]

Minä en oikein ymmärrä mitä eroa se ulkona käyminen tekisi, ei täältä kävellen pääse mihinkään, ja kaikki porukkaharrastuksetkin maksavat, joten eivät ole köyhän sairaan juttu.

Sillähän minä täällä olen, kun ei ole muita sosiaalisia kontakteja, kun ei ole ystäviä tai tuttavia. Mutta se juttujen taso mielestäni on kyllä vielä hirveämpi niillä jotka täällä yksinäiselle vastailevat aika törkeästi.

[/quote]

Aika harva on sisällä sairauden vuoksi pakotettuna, siksi ei tullut mieleen, että olisi kyse muusta kuin omasta valinnasta, kun kerran ilmiö on näin yleinen. Olen itsekin ollut masentunut ja tiedän, että silloin ei ole voimaa muuta kuin rämpiä päivästä toiseen. Itsellä meni valtaosa vuorokaudesta nukkuen. Mutta tiedän senkin, että luonnossa likkuminen ja ylipäätään käveleminen on ihmiselle tosi hyvää terapiaa. 

Vierailija
57/113 |
10.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 11:30"][quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 10:59"]

Saattaa mennä kolmekin päivää putkeen. Puuhaillaan sisällä paljon; siivotaan, pyykätään, järjestellään vaatekaappia, leivotaan. Syödään kiireettömästi ja hyvin. Lasten kanssa askarrellaan, hassutellaan ja rakennetaan maja, luetaan majassa taskulampun valossa satukirjoja. Pyydetään vieraita kylään kun en itse lähteä ulos kotoa. Olen introvertti kotihiiri ja enkä kärsi siitä. Lapsi on alle 3 ja käy harrastuksissa 3 kertaa viikossa. Kotipäiviä kertyy silti monta viikossa.

[/quote]

EI ulkoile joka päivä. Kesäisin saatetaan vastaavasti olla ulkona koko päivän, samoin kuin lomalla. Syksyisin ja talvisin tulee näitä sisäpäiviä jolloin puuhastellaan kotona. Sisällä on temppurata yms liikuntajuttuja koska lapsi on aktiivinen. Asumme ison kaupungin ydinkeskustassa joten ulkoilupaikat on kaukana.

Eikö sinun lapsesi ulkoile päivittäin? Vai hoitaako joku muu sen puolestasi?
[/quote]

Vierailija
58/113 |
10.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen sen verran vanhanaikainen, että elän sen opetuksen mukaan, että jokaisena päivänä tulisi jokaisen viettää edes hetki ulkona. 

-N40

Vierailija
59/113 |
10.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]Samaa mietin! Jotkut mammat eivät mene edes lastensa kanssa ulkoilemaan - miksi? Kaupat ovat pullollaan kivan näköisiä ulkovaatteita, jotka kestävät vettä ja tuuli ei tule läpi, joten se ei ole kovin hyvä syy pitää lapsia sisällä syksyllä. Nyt viime viikonlopussakaan ei ollut mitään vikaa säiden puolesta ainakaan täällä pääkaupunkiseudulla, ei tuullut, oli lähes kymmenen astetta lämmintä ja ei edes satanut.

Vierailija
60/113 |
10.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Kiitos. Täytyy tosiaan myöntää, että en roikkuisi täällä jos en nyt olisi sairauslomalla. Olen korkeastikoulutettu hyvässä ammatissa oleva ihminen, joka yleensä olen käynyt naureskelemassa tälle palstalle. No, tulin alas korkealta ja kovaa ja täällä nyt vertaisteni kanssa keskustelen. Vähän armoa hei, kyllä se kolahtaa joskus sinullakin jajoudut myöntämään että enhän minä olekaan sen kummempi kuin noi muut. T. 53