Kuinka usein vietätte koko päivän kotona lähtemättä ulos ollenkaan?
Tuli vain tuosta kotivaateketjusta mieleen tämä asia. Meillä jo koiran lenkitys saa ainakin aikuiset ulkoilemaan vapaapäivänä ja huonollakin ilmalla muutaman kerran, mutta lapsetkin saavat mennä ulos ainakin hetkeksi joka päivä. En muista päivää, jolloin en olisi ulkona edes käväissyt.
Kommentit (113)
No silloin kun oli koiria, niin oli pakko käydä ainakin avaamassa ovi ja päästää koira ulos.
Harvemmin kuin kerran viikossa on sellainen päivä että en käy ulkona, mutta kyllä niitä päiviä on.
Ihan joka ikinen päivä käyn ulkona. Kävin myös viisi vuotta sitten kun sairastuin influenssaan, pakko oli koiran kanssa käydä ulkona ja apteekissa hakemassa lääkettä.
Parempi on kaikkien kannalta, jos ulos mennään, koska lapset hyppivät seinille muuten. Jos keli on todella kurja, auttaa jo maisemanvaihdoskin kanavoimaan energiaa eli vaikkapa kyläily. Kuralammikoissa pomppiminen on lasten mielestä parasta, ainoastaan pakkasen noustessa reippaasti kahdenkympin päälle lapset valitsevat mieluummin sisäleikit.
Jos lapset ovat niin kipeitä, että lähinnä vain nukkuvat. Muissa tapauksissa ei ikinä. :)
Joka päivä ollaan ulkona, oli keli mikä tahansa. Pukeutuminen vaan sen mukaan. Nykylapsilla ja varsinkin nuorilla alkaa tuo ulkoilu olla aika minimissä. Tiedän monia perheitä, joissa pikkulapset pääsevät vain harvoin ulos!
Olen kotona noin 3-4 päivää viikosta. Jos käyn ulkona, käyn tupakalla.
Yleensä sunnuntait menee sisällä, varsinkin syksyllä/talvella. Tällöin voi lomapäivätkin mennä sisällä, jos ei kaupassa tarvii käydä.
Kesällä on kiva olla ulkona kun on kaunis ilma, mutta inhoan ulkoilua syksyllä ja talvella. On pimeetä melkein vuorokauden ympäri ja on kylmä, sataa, tuulee. Hyi.
Riippuen viikosta, välillä jopa kerran viikossa. Tietysti aina kun ollaan kipeänä ei mennä ulos ennenkuin tauti lähtee paranemaan päin..
Usein olen koko viikonlopun sisällä.perjantaina töistä tullessa käyn kaupassa ja la ja su oon vaan kotona. Ehkä roskat voin viedä.
Aina ollut koira, joten en muista että olisin koskaan ollut koko päivää sisällä.
Joka päivä täälläkin. Ulos lähtee myös teini, sillä en kestä katsoa apaattista sisällä lojumista ja laahustamista.
Miltei joka vko 1-3 päivää. Ei mulla ole menoja minkä takia lähtisin ulos.
Pari kolme päivää viikosta on tuollaisia, etten välttämättä astu ulos ollenkaan. Ainakin jos olen ollut enemmän ihmisten kanssa tekemisissä, on seuraavat päivät niin veto pois ja tyhjä olo, että olen vain kotona enkä välttämättä vastaa puhelimeenkaan.
Vain, jos olen sairas. Eli varmaan viime keväänä olen viimeksi ollut päivän sisällä. Muuten on vapaapäivinäkin pakko päästä käymään edes pienellä kävelylenkillä, oli keli mikä tahansa.
[quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 08:31"]
Pari kolme päivää viikosta on tuollaisia, etten välttämättä astu ulos ollenkaan. Ainakin jos olen ollut enemmän ihmisten kanssa tekemisissä, on seuraavat päivät niin veto pois ja tyhjä olo, että olen vain kotona enkä välttämättä vastaa puhelimeenkaan.
[/quote]
Ihan kiva, että joku täällä on rehellinen... eikä vain laita poliittisesti korrektia vastausta :-D
Entä kuinka usein ne kotonaolopäivät ovat pyjamapäiviä? Minulla n. 1 vuodessa ja 1 muuten vaan sisäpäivä. Yleensä silloin kipeä tai muuten vaan yliväsynyt.
[quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 08:35"][quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 08:31"]
[/quote]
Ihan kiva, että joku täällä on rehellinen... eikä vain laita poliittisesti korrektia vastausta :-D
[/quote]
Aika harvalla on edes mahdollista viettää edes yhtä päivää viikossa täysin kotona.
[quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 08:31"]
[/quote]Yök, en ymmärrä tuollaista saamattomuutta, juroutta ja ihmispelkoisuutta ollenkaan.
Tuskin koskaan... varmaan viimeksi sairaana ohessa?