Kuinka usein vietätte koko päivän kotona lähtemättä ulos ollenkaan?
Tuli vain tuosta kotivaateketjusta mieleen tämä asia. Meillä jo koiran lenkitys saa ainakin aikuiset ulkoilemaan vapaapäivänä ja huonollakin ilmalla muutaman kerran, mutta lapsetkin saavat mennä ulos ainakin hetkeksi joka päivä. En muista päivää, jolloin en olisi ulkona edes käväissyt.
Kommentit (113)
Käyn uimassa ja jumpassa monta kertaa viikossa. Käyn myös pitkillä kävelyillä. Ihan hyvä kunto omasta mielestäni. Ei sairauksia.
Jos on ihan hirveä keli, sataa vettä, kova pakkanen tms. niin sit ei mennä ulos vaan esim.uimahalliin tai kylällä. Et koko päivä neljän seinän sisällä vaan silloin kun lapset sairaina.
Cooperin juoksen 2800 m. Ihan ok kunto. En jaksa jokapäivä käydä ulkona mutta liikun ulkona paljon. Mutta en siis joka päivä.
[quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 11:29"][quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 11:14"]
Ikävä myöntää että äitiyslomalla ollessa joka viikko on pari päivää vaan kotona. Lrnkille lähtöä suunnittelee usein, mutta touhuiluun tai väsymykseen se usein kaatuu.
[/quote]
No kai se väsyttää, jos on vaan sisäilmassa päivästä toiseen.
[/quote]
Väsymykseni ei johdu sisäilmasta, vaan vähistä unista.
Voin olla pari viikkoa - kuukautta käymättä missään. Teen töitä kotona eikä ulos ole asiaa. Välillä ruoka ja lääkevarastot pitää täyttää, tosin kaveritkin voi kaupassa käydä jos en malta lopettaa hommia kesken, ja yleensä en pystykään.
Silloin kun on huono keli niin ollaan sisällä. On tosi inhottavaa olla ulkona kun hyytävä syystuuli menee vaatteista läpi. Jos sataa kaatamalla niin ulkona ei tarvitse olla kuin muutama minuutti niin on jo tuulipuvusta tullut vesi läpi ja palelen likomärkänä.
Olen introvertti ja mun on saatava olla kaksi päivää viikossa yksin kotona. Käyn kuitenkin kaupassa ja lenkillä/salilla. Lasken tämän kotonaoloon, koska en tapaa ihmisiä tai tee mitään "järkevää."
Joka viikonloppu olen käymättä ulkona 1-2 päivää. ei ole mitään tarvetta lähteä ulos.
Kunto ja terveys on ok. Käyn töissä, uimassa, lenkillä, kirjastossa jne. Mutta viikonloput pysyn sisällä, jos ei ole asiaa minnekään. yleensä ei ole. Joskus kipaisen alakerran kioskilla tupakkaostoksilla.
Jos sataa kaatamalla tai on kova pakkanen niin voin hyvin olla kotona päivän tai muutaman joskus muutenkin. Onnea sekin ettei ole pakko lähteä mihinkään jos ei vaan huvita. En mikään erakko ole ja puolisokin on ja paljon ystäviä..mutta ihanaa kun voi itse päätää meneekö vai eikö. Koirakin on mutta se pääsee ovesta ulos kun mieli tekee, toki tehdään myös pitkiä lenkkejä usein.
Vietän usein monta päivää viikosta noin. Parhaimmillaan kai viisi seitsemästä, usein vähintään kaksi olen kotona.
Onko täällä oikeasti sellaisia jotka lähtevät ulos vaikka sataa vettä kaatamalla? Eikö kastuminen yhtään haittaa teitä. Minusta vesisade on ihan pätevä syy olla sisällä. Flunssanhan siitä saa! Kerrankin kun jouduin pyöräilemään 15 km melkein kaatosateessa niin kastuin likomäräksi. Vaikka oli ulkoiluun suunniteltu vettähylkivä tuulipuku päällä niin vesi pääsi läpi ja olin todella kylmissäni ja vilustuin. Seuraava viikko meni flunssaa potiessa.
Sairaana, tai jos vapaapäivälle sattuu todella raju myrsky. Tältä vuodelta en muista sellaista päivää. Töihin menen aina kävellen tai pyörällä, joten vähintään sen olen ulkona arkisin, tosin on vain 2 km/suunta. Yleensä enemmän. Myös salille, 5 km, menen useimmiten pyörällä.
[quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 17:01"]
Sairaana, tai jos vapaapäivälle sattuu todella raju myrsky. Tältä vuodelta en muista sellaista päivää. Töihin menen aina kävellen tai pyörällä, joten vähintään sen olen ulkona arkisin, tosin on vain 2 km/suunta. Yleensä enemmän. Myös salille, 5 km, menen useimmiten pyörällä.
[/quote]
Entä jos sataa aivan kaatamalla kun pitää lähteä töihin? Mitä laitat päällesi? Etkö kastu ihan läpimäräksi? Kun jouduin pyöräilemään töihin rankkasateessa niin olin aivan läpimärkänä jo kahden kilometrin jälkeen kun oikein paha sadekuuro osui kohdalle. Vettähylkivän tuulipuvun alla oli kaikki vaatteet likomärkinä.
[quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 17:07"]
[quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 17:01"]
[/quote]
Entä jos sataa aivan kaatamalla kun pitää lähteä töihin? Mitä laitat päällesi? Etkö kastu ihan läpimäräksi? Kun jouduin pyöräilemään töihin rankkasateessa niin olin aivan läpimärkänä jo kahden kilometrin jälkeen kun oikein paha sadekuuro osui kohdalle. Vettähylkivän tuulipuvun alla oli kaikki vaatteet likomärkinä.
[/quote]
Täällä oli mm. viime elokuussa tuollaisia tosi rajuja sateita, mutta juuri silloin minulle sattui loma ja olin muualla suomessa, missä oli kauniit ilmat. Mulla on varavaihtovaatekerta töissä, jotka vaihdan vessassa, mutta yleensä on sadeasu pitänyt. Työmatka on kuitenkin sen verran lyhyt ja usein olen töissä vähän pitempään jos lähdön ajaksi sattuu rajumpi kuuro. Samoin aamulla jos on luvattu sadetta, saatan lähteä vähän etuajassa, että ehdin kuuron alta pois. Minulla on häglöfsin kuoripuku ja goretex-kengät sekä matalaa että varrellista mallia, noiden päälle rajulla sateella laitan joskus vielä kertakäyttösadetakin.
Yksi-kaksi päivää viikossa. Olen siis vauvan kanssa kotona. Jos on tosi huono ilma, sataa ja tuulee, ei vauvaa viitsi viedä ulos. Yleensä kyllä käydään lenkillä tai kaupassa. Joskus viikonloppuisin otetaan vaan rennosti ja levätään.
Kaikesta päätellen tästä tulee sellainen päivä. Aamutakki päällä. Aamu vähän venyi. Oli kyllä tarkoitus käydä ainakin kaupassa. Huomenna täytyy mennä luennolle ja käyn myös ruokakaupassa.
Ruvetkaa tekin jatko-opiskelijoiksi.
Minkälainen peruskunto ja terveys teillä sisällä oleilevilla on? Minkälaisia harrastuksia teillä on?