Kuinka usein vietätte koko päivän kotona lähtemättä ulos ollenkaan?
Tuli vain tuosta kotivaateketjusta mieleen tämä asia. Meillä jo koiran lenkitys saa ainakin aikuiset ulkoilemaan vapaapäivänä ja huonollakin ilmalla muutaman kerran, mutta lapsetkin saavat mennä ulos ainakin hetkeksi joka päivä. En muista päivää, jolloin en olisi ulkona edes käväissyt.
Kommentit (113)
[quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 19:32"]
Olen kahden lapsen kanssa äitiyslomalla lapset 2v 2 kk ja 7kk. En käy ulkona kuin max hakemassa postit tai kerran viikossa kaupassa. Voi mennä 2 viikkoakin etten pistä nokkaani pihalle.
[/quote]Eivätkö lapsetkaan pääse ulos? Eikö nuorin edes nuku ulkona päiväunia? Minkä kokoinen kartano asuntomme on, että vanhempi lapsista ei tule hulluksi sisällä möllöttäessänne? Kai hän pääsee vaikka isänsä kanssa ulkoilemaan jos sinä et äitinä sinne halua lähteä?
[quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 19:51"]
Hulluksi tulen jos en pääse edes kerran päivässä ulos
[/quote]
Minua taas kummastuttavat nämä ihmiset, joiden on pakko ulkoilla. Aikuiset ja lapset. Ei minulla ole mitään pakottavaa tarvetta mennä ulos ulkoilun vuoksi. Samoin eivät lapsemmekaan hypi seinille vaikka olisivatkin vain sisällä. Esim. viime su oltiin koko päivä sisällä, mitä nyt kuopus haki lehden postilaatikosta ja mies vei roskapussin. Kiva päivä oli.
[quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 08:31"]Pari kolme päivää viikosta on tuollaisia, etten välttämättä astu ulos ollenkaan. Ainakin jos olen ollut enemmän ihmisten kanssa tekemisissä, on seuraavat päivät niin veto pois ja tyhjä olo, että olen vain kotona enkä välttämättä vastaa puhelimeenkaan.
[/quote]
Mulla oli ennen sama, töiden lisäksi jaksoi sosiaalista elämää vain rajallisen määrän. Sitten saatiin lapsia ja nykyään pakottaudun 1-2 krt päivässä ulkoilemaan, puistoihin ja kerhoihin - tosin tällä hetkellä en käy töissä. Aika pitkälti joka päivälle tulee sovittua etukäteenkin jotain. Mutta pidän edelleen huolen että edes kerta kahteen viikkoon pidetään kotipäivä: ollaan pyjamissa, leikitään, lojutaan ja siivotaan. Tarvitsen sitä itse ja en näe että se ainakaan pahaa tekee noille lapsillekaan. Sairastellessa tulee sitten useampi kotipäivä putkeen ja silloin kyllä jokainen täällä hyppii seinille. Sosiaalisen elämän koen jossain määrin raskaana joten silloin tällöin pidetään myös päiviä että käydään vaan keskenään ulkoilemassa eikä mennä puistoon tai nähdä kavereita. Mutta kaiken kaikkiaan lapset ovat tehneet minusta kuitenkin sosiaalisemman ja ulospäinsuuntaituneemman.
[quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 20:04"][quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 08:31"]Pari kolme päivää viikosta on tuollaisia, etten välttämättä astu ulos ollenkaan. Ainakin jos olen ollut enemmän ihmisten kanssa tekemisissä, on seuraavat päivät niin veto pois ja tyhjä olo, että olen vain kotona enkä välttämättä vastaa puhelimeenkaan.
[/quote]
Mulla oli ennen sama, töiden lisäksi jaksoi sosiaalista elämää vain rajallisen määrän. Sitten saatiin lapsia ja nykyään pakottaudun 1-2 krt päivässä ulkoilemaan, puistoihin ja kerhoihin - tosin tällä hetkellä en käy töissä. Aika pitkälti joka päivälle tulee sovittua etukäteenkin jotain. Mutta pidän edelleen huolen että edes kerta kahteen viikkoon pidetään kotipäivä: ollaan pyjamissa, leikitään, lojutaan ja siivotaan. Tarvitsen sitä itse ja en näe että se ainakaan pahaa tekee noille lapsillekaan. Sairastellessa tulee sitten useampi kotipäivä putkeen ja silloin kyllä jokainen täällä hyppii seinille. Sosiaalisen elämän koen jossain määrin raskaana joten silloin tällöin pidetään myös päiviä että käydään vaan keskenään ulkoilemassa eikä mennä puistoon tai nähdä kavereita. Mutta kaiken kaikkiaan lapset ovat tehneet minusta kuitenkin sosiaalisemman ja ulospäinsuuntaituneemman.
[/quote]
Ja lapset nyt 1,5v ja 6kk
Ehkä kerran viikossa. Joskus voi olla ettemme mene ulos, mutta joku tulee meille kylään.
Vierailija kirjoitti:
[quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 17:17"]
[quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 17:07"]
[quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 17:01"]
Sairaana, tai jos vapaapäivälle sattuu todella raju myrsky. Tältä vuodelta en muista sellaista päivää. Töihin menen aina kävellen tai pyörällä, joten vähintään sen olen ulkona arkisin, tosin on vain 2 km/suunta. Yleensä enemmän. Myös salille, 5 km, menen useimmiten pyörällä.
[/quote]
Entä jos sataa aivan kaatamalla kun pitää lähteä töihin? Mitä laitat päällesi? Etkö kastu ihan läpimäräksi? Kun jouduin pyöräilemään töihin rankkasateessa niin olin aivan läpimärkänä jo kahden kilometrin jälkeen kun oikein paha sadekuuro osui kohdalle. Vettähylkivän tuulipuvun alla oli kaikki vaatteet likomärkinä.
[/quote]
Täällä oli mm. viime elokuussa tuollaisia tosi rajuja sateita, mutta juuri silloin minulle sattui loma j
Menisin kyllä itse autolla jo tuon 5km :DD Ulkona olo on ihan paskaa, esim salilla käynti ok mutta ulkona möllöttäminen tuntuu että kaikki aika valuu hukkaan
Loka-maaliskuussa helposti 5/7 pv viikossa sisällä. Inhoan ulkona oloa talvella.
Käyn vain pakolliset kaupassa, joskus avannossa ja tarvittaessa luomassa lumet pihalta
Aika kovasti kipeä saisin olla eikä oikeastaan silloinkaan. Koira lenkitetään 4 kertaa päivässä olosuhteisiin katsomatta.
Jätän menemättä ulos ainoastaan jos olen niin sairas että en voisi mennä.
En koskaan, koska mulla on koira ja olen yksin vastuussa sen ulkoiluttamisesta.
Elämästä tuli todella tylsää sisällä nököttämistä, kun muutti rivarista kerrostaloon, eikä ole enää mökkiäkään. Ennen tuli oltua pihalla päivittäin. Nyt pitäisi aina jaksaa lähteä jonnekin kävelylle tm., jos haluaa ulos ja raitista ilmaa. Sen takia on paljon päiviä, kun on vaan sisällä. Joskus sitä ihan halajaa happea, kun on niin paljon sisällä.
[quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 09:42"][quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 08:31"]
Pari kolme päivää viikosta on tuollaisia, etten välttämättä astu ulos ollenkaan. Ainakin jos olen ollut enemmän ihmisten kanssa tekemisissä, on seuraavat päivät niin veto pois ja tyhjä olo, että olen vain kotona enkä välttämättä vastaa puhelimeenkaan.
[/quote]Yök, en ymmärrä tuollaista saamattomuutta, juroutta ja ihmispelkoisuutta ollenkaan.
[/quote]
Yök, meitäpä ei haittaa laisinkaan, että sinä et ymmärrä.