Kuinka usein vietätte koko päivän kotona lähtemättä ulos ollenkaan?
Tuli vain tuosta kotivaateketjusta mieleen tämä asia. Meillä jo koiran lenkitys saa ainakin aikuiset ulkoilemaan vapaapäivänä ja huonollakin ilmalla muutaman kerran, mutta lapsetkin saavat mennä ulos ainakin hetkeksi joka päivä. En muista päivää, jolloin en olisi ulkona edes käväissyt.
Kommentit (113)
Kökötän sisällä vain jos olen kipeä tai ulkona on joku ihan sairaan järkky sää ja se osuu viikonlopulle. Töihin on pakko mennä sateessa ja tuiskussakin. Lapsen kanssa kotona ollessa tulin tosi nopeesti mökkihöperöksi jos en poistunut kotoa. Joten sanon, että poikkeus on, jos en poistu kotoani edes hetkeksi.
[quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 17:52"]
Kökötän sisällä vain jos olen kipeä tai ulkona on joku ihan sairaan järkky sää ja se osuu viikonlopulle. Töihin on pakko mennä sateessa ja tuiskussakin. Lapsen kanssa kotona ollessa tulin tosi nopeesti mökkihöperöksi jos en poistunut kotoa. Joten sanon, että poikkeus on, jos en poistu kotoani edes hetkeksi.
[/quote]Me myös keksimme lasten kanssa vaikka tikusta asiaa, että pääsemme ulos. Menemme usein illalla pimeälläkin pyöräilemään tai metsään taskulamppujen kanssa. Koskaan ei ole lapsia tarvinnut ulos käskeä. Äsken tulimme tihkusateesta juuri sisälle ja lapset leikkivät nyt rauhallisina ja tyytyväisinä huoneissaan.
Sairaana tai darrassa tulee pysyteltyä kotona. Miten usein noita sitten on - sairauspäiviä muutama vuodessa, paha darra ehkä kerran kuussa. Silloin ihmiset pelottaa, ja raitis ilma tulee nautittua ikkunan kautta.
Ehkä kerran kolmessa tai neljässä viikossa. Teen töitä kotona, ja jos on karsea ilma tai kamalasti töitä ja välipäivä liikunnasta, jään tyytyväisenä neljän seinän sisälle. Meille myös lapsena taottiin kalloon tuota että joka päivä on käytävä ulkona, ja vasta nyt aikuisena on tajunnut, että ei muuten todellakaan ole pakko, jos ei vaan satu tuntumaan siltä.
[quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 08:11"]
Usein olen koko viikonlopun sisällä.perjantaina töistä tullessa käyn kaupassa ja la ja su oon vaan kotona. Ehkä roskat voin viedä.
[/quote]
Sama täällä. Koko viikon juoksen pää kolmantena jalkana, joten on ihana viettää pari päivää oikeasti tekemättä yhtään mitään. Lähikaupassa saatan piipahtaa.
Etä-opiskelijana tulee käytyä harvoin kodin ulkopuolella. Kaverit käyvät joskus mun luona jos jaksavat, itse tykkään olla vain kotona. Aina vituttaa kun pitää lähteä esim.kauppaan :D.
Pitäis ottaa tavpitteeksi lenkkeily kerran päivässä, mutta sekin jää kun tulee jalkavaivoja.
[quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 19:27"]Kaupungeissa asuvat, kysymys teille! Missä te ulkoilette jos joka päivä mennään ulos? leikkipuistoissa vai missä? Kun meillä ainakaan lapset eivät jaksa olla puistoissa kovin pitkään, ehkä max puoli tuntia. Ymmärrän sen kyllä kun eihän sinne voi mitään varsinaista omaa leikkiä laittaa pystyyn, ts. rakentaa majaa tai tehdä mitään pysyvämpää leikkiä mihin rakentelisi vaikka autorataa, leikkikeittiötä, ponitalla ja ties mitä kaikkea mitä sitten taas aina sisällä keksivät. Aina on leikit ja rakennelmat rikottu seuraavaksi päiväksi jos vähänkin jotain tekee. Ei niissä muutamassa keinussa ja liukumäessä jaksa kovin pitkään keikkua.
Itse tykkäisin, että olisi terveellistä ulkoilla joka päivä, mutta tulee kyllä välillä lipsuttua. On vaan niin turhauttavaa pukea näillä kurakeleillä 6v., 3v. ja 1v. puolta tuntia varten kaiken maailman kuravermeisiin.
[/quote]
Lapsista en tiedä, mutta kaksi koiraa ja emäntä pukee sadevaatteet tarpeen tullen vartinkin happihyppyä varten. Joo, vie turhaan säätöineen ja jälkipesuineen aikaa, mutta en vaihtaisi poiskaan.
[quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 09:42"][quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 08:31"]
Pari kolme päivää viikosta on tuollaisia, etten välttämättä astu ulos ollenkaan. Ainakin jos olen ollut enemmän ihmisten kanssa tekemisissä, on seuraavat päivät niin veto pois ja tyhjä olo, että olen vain kotona enkä välttämättä vastaa puhelimeenkaan.
[/quote]Yök, en ymmärrä tuollaista saamattomuutta, juroutta ja ihmispelkoisuutta ollenkaan.
[/quote]
Pyh, mieluummin kotona yksin kun sinun kaltaisten seurassa.
Terveisin toinen omaa rauhaa kaipaava
[quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 10:04"]
[quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 08:38"]
[quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 08:35"][quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 08:31"] Pari kolme päivää viikosta on tuollaisia, etten välttämättä astu ulos ollenkaan. Ainakin jos olen ollut enemmän ihmisten kanssa tekemisissä, on seuraavat päivät niin veto pois ja tyhjä olo, että olen vain kotona enkä välttämättä vastaa puhelimeenkaan. [/quote] Ihan kiva, että joku täällä on rehellinen... eikä vain laita poliittisesti korrektia vastausta :-D [/quote] Aika harvalla on edes mahdollista viettää edes yhtä päivää viikossa täysin kotona.
[/quote]
Miten niin harvalla mahdollisuus olla päivä sisällä?
[/quote]
Samaa ihmettelin. Nyt on menossa varmaan 15. sisäpäivä. Kotoa hissillä autohalliin, sieltä autolla töihin ja taas parkitus halliin, sieltä töihin, töiden jälkeen kauppaan (samassa talossa) ja sitten autolle.
Jopa omakotitalossa asuessa saattoi mennä 3-4 päivää siihen, että en käynyt ulkona. Lasten ei ole ikinä ollut pakko ulkoilla eikä ne silti ole apaattisia teinejä tai seinillehyppijöitä. Ulkoilevat, jos siltä tuntuu.
[quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 19:50"]
[quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 19:32"]
Olen kahden lapsen kanssa äitiyslomalla lapset 2v 2 kk ja 7kk. En käy ulkona kuin max hakemassa postit tai kerran viikossa kaupassa. Voi mennä 2 viikkoakin etten pistä nokkaani pihalle.
[/quote]Eivätkö lapsetkaan pääse ulos? Eikö nuorin edes nuku ulkona päiväunia? Minkä kokoinen kartano asuntomme on, että vanhempi lapsista ei tule hulluksi sisällä möllöttäessänne? Kai hän pääsee vaikka isänsä kanssa ulkoilemaan jos sinä et äitinä sinne halua lähteä?
[/quote]
Meillä ei lapset ole ikinä halunneet ulkoilemaan! Saavat mennä, jos haluavat ja seuraksikin lähden, mutta ei näillä ole koskaan ollut mitään ongelmaa elää sisällä talossa. Suurin osa maailman vauvoista nukkuu sisällä.
Varmaan 7 vuotta siitä kun olin viimeksi koko päivän sisällä.
Koirien kanssa ulkoiltava oli sää mikä tahansa.
Aikuisillekin löytyy ihan oikeita sadevaatteita, ei mitään kalvoja tai kuoria vaan oikeat kurikset. Ei tuu vesi läpi :)
Olen hyvin erakkomainen luonteeltani, kuitenkin teen ihmisläheistä työtä. Jos minulla on mahdollisuus, en yleensä tapaa ketään töiden ulkopuolella. Koen ihmisten tapaamisen ahdistavaksi pakkopullaksi.
Kyllä mulla välillä on viikkoja etten käy ulkona kuin kerran viikossa kaupassa.
[quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 10:46"]Kun olen oikein kipeä niin silloin olen sisällä. Mutta kun yhtään helpottaa lähden ulos. Meille on opetettu pienestä asti että 10min happihyppely on tehtävä että jaksaa.
[/quote]
Nää on näitä hupaisia suomalaisia höpsöttelyjä! Siis itsekin nautin raittiista ilmasta mutta missäs muissa maissa harrastetaan happihyppelyitä? Täällä on ollu pakko keksiä jotain että tuonne kylmään räntäsateeseen saisi jonkun menemään.
Muutaman kerran vuodessa. Mies hoitaa koiran ulkoilutuksen jos ollaan lapsen kanssa kipeinä. Jos myös mies on kipeä, se ulkoiluttaa koiran jolla on parempi vointi.
En ymmärrä ihmisiä jotka menevät autolla ihan joka paikkaan ettei vain tarvitse pistää nokkaa ulos eikä vain tule yhtään hyötyliikuntaa. Muutaman sadan metrin matkat on melkein helpompi kävellä jos on terve aikuinen ihminen.
Ehkä jokatoinen päivä tulee vietettyä sisällä. Ulkona käyn kun pitää viedä roskat tai hakea puita.
Kaupungeissa asuvat, kysymys teille! Missä te ulkoilette jos joka päivä mennään ulos? leikkipuistoissa vai missä? Kun meillä ainakaan lapset eivät jaksa olla puistoissa kovin pitkään, ehkä max puoli tuntia. Ymmärrän sen kyllä kun eihän sinne voi mitään varsinaista omaa leikkiä laittaa pystyyn, ts. rakentaa majaa tai tehdä mitään pysyvämpää leikkiä mihin rakentelisi vaikka autorataa, leikkikeittiötä, ponitalla ja ties mitä kaikkea mitä sitten taas aina sisällä keksivät. Aina on leikit ja rakennelmat rikottu seuraavaksi päiväksi jos vähänkin jotain tekee. Ei niissä muutamassa keinussa ja liukumäessä jaksa kovin pitkään keikkua.
Itse tykkäisin, että olisi terveellistä ulkoilla joka päivä, mutta tulee kyllä välillä lipsuttua. On vaan niin turhauttavaa pukea näillä kurakeleillä 6v., 3v. ja 1v. puolta tuntia varten kaiken maailman kuravermeisiin.
Olen kahden lapsen kanssa äitiyslomalla lapset 2v 2 kk ja 7kk. En käy ulkona kuin max hakemassa postit tai kerran viikossa kaupassa. Voi mennä 2 viikkoakin etten pistä nokkaani pihalle.
[quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 17:17"]
[quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 17:07"]
[quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 17:01"]
Sairaana, tai jos vapaapäivälle sattuu todella raju myrsky. Tältä vuodelta en muista sellaista päivää. Töihin menen aina kävellen tai pyörällä, joten vähintään sen olen ulkona arkisin, tosin on vain 2 km/suunta. Yleensä enemmän. Myös salille, 5 km, menen useimmiten pyörällä.
[/quote]
Entä jos sataa aivan kaatamalla kun pitää lähteä töihin? Mitä laitat päällesi? Etkö kastu ihan läpimäräksi? Kun jouduin pyöräilemään töihin rankkasateessa niin olin aivan läpimärkänä jo kahden kilometrin jälkeen kun oikein paha sadekuuro osui kohdalle. Vettähylkivän tuulipuvun alla oli kaikki vaatteet likomärkinä.
[/quote]
Täällä oli mm. viime elokuussa tuollaisia tosi rajuja sateita, mutta juuri silloin minulle sattui loma ja olin muualla suomessa, missä oli kauniit ilmat. Mulla on varavaihtovaatekerta töissä, jotka vaihdan vessassa, mutta yleensä on sadeasu pitänyt. Työmatka on kuitenkin sen verran lyhyt ja usein olen töissä vähän pitempään jos lähdön ajaksi sattuu rajumpi kuuro. Samoin aamulla jos on luvattu sadetta, saatan lähteä vähän etuajassa, että ehdin kuuron alta pois. Minulla on häglöfsin kuoripuku ja goretex-kengät sekä matalaa että varrellista mallia, noiden päälle rajulla sateella laitan joskus vielä kertakäyttösadetakin.
[/quote]
Pitääkö toi Haghlöfsin kuoripuku rajunkin sateen vai onko joskus tullut läpi kun puhuit varavaatteista? Katselin sellaista kerran urheilukaupassa mutten raaskinut vielä ostaa. Todellakin tarvitsisin pitävämmän asun. Minulla tuulipuku ei pidä yhtään kaatosadetta, se on joku halpa Umbro eli ihan eri hintaluokkaa.