Kuinka usein vietätte koko päivän kotona lähtemättä ulos ollenkaan?
Tuli vain tuosta kotivaateketjusta mieleen tämä asia. Meillä jo koiran lenkitys saa ainakin aikuiset ulkoilemaan vapaapäivänä ja huonollakin ilmalla muutaman kerran, mutta lapsetkin saavat mennä ulos ainakin hetkeksi joka päivä. En muista päivää, jolloin en olisi ulkona edes käväissyt.
Kommentit (113)
[quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 08:38"]
[quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 08:35"][quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 08:31"] Pari kolme päivää viikosta on tuollaisia, etten välttämättä astu ulos ollenkaan. Ainakin jos olen ollut enemmän ihmisten kanssa tekemisissä, on seuraavat päivät niin veto pois ja tyhjä olo, että olen vain kotona enkä välttämättä vastaa puhelimeenkaan. [/quote] Ihan kiva, että joku täällä on rehellinen... eikä vain laita poliittisesti korrektia vastausta :-D [/quote] Aika harvalla on edes mahdollista viettää edes yhtä päivää viikossa täysin kotona.
[/quote]
Miten niin harvalla mahdollisuus olla päivä sisällä?
[quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 09:42"]
[quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 08:31"]
Pari kolme päivää viikosta on tuollaisia, etten välttämättä astu ulos ollenkaan. Ainakin jos olen ollut enemmän ihmisten kanssa tekemisissä, on seuraavat päivät niin veto pois ja tyhjä olo, että olen vain kotona enkä välttämättä vastaa puhelimeenkaan.
[/quote]Yök, en ymmärrä tuollaista saamattomuutta, juroutta ja ihmispelkoisuutta ollenkaan.
[/quote]
Luuletko että se on tahdonalaista siitä kärsivällä henkilöllä ?
Pari kolme päivää viikosta on tuollaisia, etten välttämättä astu ulos ollenkaan. Ainakin jos olen ollut enemmän ihmisten kanssa tekemisissä, on seuraavat päivät niin veto pois ja tyhjä olo, että olen vain kotona enkä välttämättä vastaa puhelimeenkaan.
[/quote]
Sama mulla. Joskus olen sen 6 päivääkin putkeen kotona, ja sitten pitää käydä kaupassa. Kauemminkin voisin pysyä sisällä.
Ruokamyrkytys tai vaihtoehtoisesti vuosisadan krapula. Ruoka tilataan suoraan ovelle asti molemmissa tapauksissa.
Aina vähintään se yksi päivä, usein sunnuntai. On ollut kauemminkin.
[/quote]Yök, en ymmärrä tuollaista saamattomuutta, juroutta ja ihmispelkoisuutta ollenkaan.
[/quote]
Yök. Mä pystyn ymmärtämään melken ketä vaan, PAITSI näitä minäminäminä-ihmisiä, jotka eivät ymmärrä (tai viitsi edes yrittää tajuta) toisten erilaisuutta. Näitä ihmisiä onkin kai enemmän kuin luulin, ainakin av:n keskusteluiden perusteella, ellei sitten ne pari hassua vaan tehtaile idioottimaisia aloituksiaan liukuhihnalta.
Mitä sinä et tuossa ymmärrä? Kerro. Mieti hetki.
[quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 10:20"]
[/quote]
Yök. Mä pystyn ymmärtämään melken ketä vaan, PAITSI näitä minäminäminä-ihmisiä, jotka eivät ymmärrä (tai viitsi edes yrittää tajuta) toisten erilaisuutta. Näitä ihmisiä onkin kai enemmän kuin luulin, ainakin av:n keskusteluiden perusteella, ellei sitten ne pari hassua vaan tehtaile idioottimaisia aloituksiaan liukuhihnalta.
[/quote]
kaikki ei kykene empatiaan/sympatiaan. sairaus sekin.
Monta kertaa viikossa! Mä en käy ulkona muuten kuin kaupassa ja koulussa ja koulua ei ole kuin pari kertaa viikossa. Ihan joskus saatan innostua lähtemään lenkille, mutta todella harvoin. Lapsetkaan ei paljoa ulkoile näillä keleillä. Kesällä senkin edestä ja talvella kun on kunnolla lunta.
Aina vaihdan yöpuvun kuitenkin pois. En mä osaa yökkäri päällä olla vaikka en mihinkään lähtisikään.
Oon kotona, jos ei oo pakko lähteä minnekään. Useimmiten on ja monta kertaa päivässä. Ois ihanaa olla vaan rauhassa perheen ja ystävien kanssa.
"Psykopaatti ei koe empatiaa, katumusta, pelkoa tai ahdistusta mutta hän voi näytellä tunteita melko vakuuttavasti"
[quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 10:25"]
Oon kotona, jos ei oo pakko lähteä minnekään. Useimmiten on ja monta kertaa päivässä. Ois ihanaa olla vaan rauhassa perheen ja ystävien kanssa.
[/quote]
Mihin sun on pakko lähteä aina ja vielä monta kertaa päivässä?
Omaa pihaa/postilaatikkoa pidemmälle tulee harvoin poistuttua viikonlopun toisena päivänä, toisena on useasti joku meno, kaupassakäynti jos ei muuta. Viime vkl en käynyt edes ulkona, paitsi la-aamuna postilaatikolla (pyjama päällä). Kurja keli, ei mitään pakollista pihahommaa joten pysyin sisällä.
Lähes tulkoon joka lauantai tai sunnuntai on tällainen päivä näin syksyisin, sekä talvisin. Tarvitsen työviikon jälkeen tällaisen päivän, jotta tuntisin oikeasti olevani vapaalla. Jos on jatkuvasti ajateltava, että sitä, tätä ja tuota pitää tehdä, en osaa rentoutua. Kesällä voin rentoutua terassilla lukien kirjaa, tehden pihahommia tai vaikka kävellessä pitkin tonttia. Koira meillä on, mutta se on miehen koira, joten mies sen saa ulkonakin käyttää. Käytän sitä minäkin, mutta en lepopäivänäni. Työviikon jälkeen kuitenkin toisen vapaan pyhitän levolle ja laiskuudelle, toisen suursiivoukselle. Teen sellaisen joka viikko. Siivoan toki viikollakin, mutta kerran viikossa pitää saada tehdä se perusteellisesti.
[quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 10:22"]
[quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 10:20"]
[/quote]
[/quote]
kaikki ei kykene empatiaan/sympatiaan. sairaus sekin.
[/quote]
Et ymmärrä sairautta? Ei sosiopaatti voi sille mitään.
[quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 10:28"]
[quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 10:25"]
[/quote]
Mihin sun on pakko lähteä aina ja vielä monta kertaa päivässä?
[/quote]
En ole tuo kirjoittaja, mutta mun on käytävä töissä, ulkoilutettava koira, käytävä kaupassa/ ravintolassa/ harrastuksissa/ ystäviä tapaamassa. Koska asun yksin, sosiaaliset kontaktit jäävät olemattomaksi, jos hautaudun kotiin. Joskus on sellainen olo, että on pakko saada olla päivä niin että ainoa kodinulkoinen aktiviteetti on koiralenkit.
Käyn ulkona vain 1-2 päivänä viikossa, eli 5-6 päivää viikossa olen kotona lähtemättä ollenkaan ulos.
[/quote]
Olet sitten ekstrovertti. Tai vaan tyhmä, ymmärtämätön ja suvaitsematon. Lue vaikka Susan Cainin "Hiljaiset - introverttien manifesti" niin alat tajuta miten toinen puoli maailmasta elää. Introverteille on hyvin tavallista tuntea uupumusta oltuaan paljon ihmisten kanssa tekemisissä eivätkä he (me) voi itselleen mitään. Niin kuin et sinäkään itsellesi.
Kun olen oikein kipeä niin silloin olen sisällä. Mutta kun yhtään helpottaa lähden ulos. Meille on opetettu pienestä asti että 10min happihyppely on tehtävä että jaksaa.
Saattaa mennä kolmekin päivää putkeen. Puuhaillaan sisällä paljon; siivotaan, pyykätään, järjestellään vaatekaappia, leivotaan. Syödään kiireettömästi ja hyvin.
Lasten kanssa askarrellaan, hassutellaan ja rakennetaan maja, luetaan majassa taskulampun valossa satukirjoja. Pyydetään vieraita kylään kun en itse lähteä ulos kotoa.
Olen introvertti kotihiiri ja enkä kärsi siitä. Lapsi on alle 3 ja käy harrastuksissa 3 kertaa viikossa. Kotipäiviä kertyy silti monta viikossa.
Oikeastaan vain jos olen pahasti kipeänä, muuten tulee joka päivä käytyä jossain. Näin opiskelijana viikolla on koulua ja viikonloppuisin käyn töissä, vapaapäiviä siis harvemmin edes on.