Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miehen ex käynyt meillä sisällä, kun olimme töissä..

Vierailija
09.07.2012 |

Olen niin vihainen! Koti on koti..mulla täällä sattui sinä päivänä olemaan vaikka mitä arkaluontoista juttua pöydillä levällään, varmaan käynyt lukemassa/katsomassa kaiken.

Kävi siis hakemassa kouluikäistä lastaan meiltä, kun olimme itse töissä ja sain lapselta kuulla, että on käynyt sisällä.

Kommentit (72)

Vierailija
61/72 |
10.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän kodissa taas miehen vkl-lapsetkaan ei saa olla yksinään paikalla ja exällä ei todellakaan ole asiaa edes pihamaalle. Nyyhkijämammoille tiedoksi, että meillä kotonaan ovat vain ne, jotka ovat meidän osoitteessamme kirjoilla. Muiden kodit ovat muualla.

Tarkoitat kai sinun kodissasi? .. Miehen lapset ei ole perhettä.. Aivan järkyttävää.

Meidän perheemme kodissa ja siellä asuvat ne, jotka ovat siellä kirjoilla. Miehen vkl-lapset voivat muuttaa meille asumaan pysyvästi. Siihen saakka ovat äitinsä perhettä ja äidin luona on myös koti. Yritä nyt päästä siitä yli typerä pelle.

Vierailija
62/72 |
10.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tuossa nyt mitään pahaa ole. Otsikon perusteella kuvittelin exän käyneen sisällä omilla vara-avaimillaan nuuskimassa tms., mutta olikin vain hakenut lapsensa.

Olet kyllä meganolo, jos menet valittamaan exälle asiasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/72 |
10.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä nyt kannattaisi vähän rauhoittua. Jos lapsi on pyytänyt äitinsä sisään ja halunnut näyttää vaikka oman huoneensa tai hakeneet sieltä yhdessä lapsen kamppeita tai eksä on odottanut eteisessä, että lapsi saa kamppeensa kasaan. Jokainen näistä vaihtoehdoista on paljon todennäköisempi kuin se, että eksä on nuuskinut ja urkkinut ja plärännyt sun paperit ja tutkinut alusvaatevarastot.

En minäkään ollut aluksi kauheen mielissäni, kun anoppi oli ollut meillä sisällä sillä aikaa kun minä ja mies ei oltu kotona. Sitten ajattelin, että ok, se on myös meidän lasten koti, saahan ne omaan kotiinsa ihmisiä pyytää.

Vierailija
64/72 |
10.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kuitenkin anoppi, joka on tullut kotiimme, kun olimme matkoilla ja toi sinne ystäviäänkin katsomaan uutta kotiamme. En todellakaan pitänyt siitä, ja mieheni sai suorastaan raivarin. Meillä ei käydä, kun olemme itse poissa.

Jos lapseni toisi koulukaverinsa ja tämän vanhemman meille kylään, kun olen töissä, reagoisin varmaan aika samalla tavalla. Kyllä aikuisen ihmisen täytyy tajuta, että lapset eivät voi kutsua vieraita kotiin ilman lupaa.

En siis missään nimessä hyväksyisi tilannetta vaan yrittäisin saada miehen tajuamaan, että meille tullaan silloin, kun olemme kotona tai kun asiasta on erikseen sovittu. Vaikka äiti onkin tietysti lapselle läheinen, niin ei sitä äitiäkään voi kutsua kylään ilman lupaa. Lapset kun ovat näissä asioissa aika lailla aikuisen vietävissä (ellei ole kyse jo lähes täysi-ikäisestä). Sovittaisiin siis exän kanssa, että jos lapsi haluaa näyttää huonettaan, tämä tehdään sovitusti joku kerta, ei salaa, eikä yllättäen.

Minullekin koti on sellainen, että sinne ei noin vain ventovieraat tai lapsen ystävätkään tule vaan asioista keskustellaan etukäteen. Erityisesti ihmettelen aikuista, jonka mielestä on luontevaa mennä toisen kotiin, kun kodin aikuiset ovat poissa ja täysin tietämättömiä aikeista.

Tässä ex haki lapset omasta kodistaa, sinun tapauksessa anoppi tuli teille ilman asiaa ja toi muita vielä mukanaa.

Taatusti esimerkissä ex ei tullut yllättäen vaan kohtaaminen tiedettiin etukäteen.

Vierailija
65/72 |
10.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jatkossa pois siitä ruokapöydältä niin ei tarvitse vaahdota!

ps. muista jokainen hetki että myös miehesi on käynyt exänsä sisällä ;D

Vierailija
66/72 |
10.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse olen hyvissä väleissä mieheni exän kanssa, käydään silloin tällöin kahvilla jne. Mutta olen ap:n kanssa samaa mieltä, hänellä (eikä kenelläkään muullakaan aikuisella) ole mitään asiaa meille silloin, kun emme ole kotona. Hän on oikein tervetullut meille, kun olemme kotona, ja onhan hän täällä usein käynytkin kun MINÄ olen kutsunut, mutta todellakin ottaisin asian puheeksi ja tekisin pelisäännöt selväksi.

Vierailija
67/72 |
27.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kyllä tehty heti alkuunsa varsin hyvin selväksi kaikille että ilman meille (henkilöille jotka talon omistavat sekä maksavat) ilmoittamista ei ole meille kenelläkään vieraalla tai tutulla mitään asiaa. Entisen puolison kanssa olemme väleissä mutta hän ei todellakaan pyri edes kotiimme saati tulisi meille kun emme ole kotona. Lasten kanssa pätee sama homma, hyvin hyvin harvoin ovat keskenään kotona, haut ja tuomiset sovitaan AINA niin että jompi kumpi minä tai puolisomme olemme kotona. Onhan se törkeää jo itse ap:n eksältä mennä toisen kotiin kun siellä ei ole kotona kuin lapsi, lapsellekin voi sanoa että "no katsotaan se huone seuraavalla kerralla kun iskä on kotona" ja lapsi salettiin ymmärtää..

Vierailija
68/72 |
27.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen kanssa hyvin tarkka siitä, että mun kotiini ei mene ketään kutsumatta ja olen ottanut mm. hirveät raivarit, kun kaveri meni omalla avaimellaan hakemaan unohtunutta koruaan kertomatta mulle etukäteen ja tietämättä edes olenko kotona vai en (se, että ei avaa ovea, ei tarkoita ettei ole kotona, voi olla vaikka harrastamassa seksiä..).

MUTTA, jos lapsi kutsuu äitinsä kotiinsa, niin silloinhan se äiti on kutsuttu.

En mä ainakaan kehtaisi alkaa räyhätä, jos miehen lapsi haluaisi näyttää äidilleen esim. huoneensa. Totta kai olisin mieluummin itse paikalla, mutta ei mun maailma tohon romahtaisi eikä se edes sen enempää häiritsisi.

Vierailija
69/72 |
27.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

oooohhhh mikä  kauhea ongelma,,,,, miehen exä kävi meillä sisällä.

No, ehkä minä en ymmärrä naisten kotkotuksia vaikka nainen olenkin.

T: nainen jonka lapsen kummitäti on miehen exä ja minun paras ystäväni

Vierailija
70/72 |
20.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mustakin oli karmaisevaa kun exä tuli notkumaan ovelle ja ppihalle ja ilmoittamatta käyttämään lapsia hakemaan tavaroita jne. On aivan ihanaa olla ja asua omassa kotona, johon ei tule kukaan edes pihaan ilman lupaa. Siis se tunne,, kun saa olla kotona ihan rauhassa oman perheen kesken. Ja todellakaan exät ei siihen kuulu

Ja minulla on hyvät välit omaan exääni. Hän tuo ja hakee lapset. Yhdesti on käynyt pyydettynä katsomassa, missä oloissa lapset elävät.

Minä kun vien lapsia, istun autossa, josta ja johon lapseni lähtevät ja tulevat. En mene exäni ovelle. En ole koskaan edes nähnyt exän uutta vaimoa ja ovat olleet useita vuosia yhdessä. Kunnioitan heidän elämäänsä ja annan olla omassa kotonaan rauhassa.

SILTI meillä on exän kanssa hyvät välit. Juttelemme puhelimessa lastemme asiat. Kumpikin saa rauhassa hoitaa oman päänsä asiat. Emme puutu puolin ja toisin toistemme asioihin millään tavoin. Luotamme toisiimme.

Ei kuulu exät tontille tai taloon. Piste.

Vierailija
71/72 |
20.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis exän puolisoita tarkoitan...

ja sori typet, kone tökkii.

Vierailija
72/72 |
20.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni kävi exänsä kotona hakemassa lapsen ulkohousut lapsen kanssa.Oli samalla urkkinut kotia muualtakin.Minun mielestäni tämä oli noloa.Olisi odottanut eteisessä, että lapsi hakee housut, kun kerran exän ohjeen mukaan meni turvalukkoa varmistamaan.

Arvosteli kämpää minulle kateellisena sitten koko illan.

Ok ehkä, jos haki vain lapsen laukut lapsen huoneesta tai eteisestä, mutta jos oli kulkenut ympäri asuntoa, niin en tykkäisi yhtään.