Miehen ex käynyt meillä sisällä, kun olimme töissä..
Olen niin vihainen! Koti on koti..mulla täällä sattui sinä päivänä olemaan vaikka mitä arkaluontoista juttua pöydillä levällään, varmaan käynyt lukemassa/katsomassa kaiken.
Kävi siis hakemassa kouluikäistä lastaan meiltä, kun olimme itse töissä ja sain lapselta kuulla, että on käynyt sisällä.
Kommentit (72)
Mulla on se tilanne, että lapset eivät ole eron jälkeisten neljän vuoden aikana kertaakaan saaneet näyttää minulle huoneitaan eksän luona. Mulla ei ole lupaa astua edes kynnyksen yli - tämä on tuotu useaan kertaan hyvin suorasanaisesti ilmi. Ei siis edes silloin, kun eksä ja nykyinen vaimonsa ovat paikalla.
Mua ei voisi vähempää kiinnostaa mikään tupa-kaappi-siisteystarkastus, mutta lapset ovat olleet tästä kovin pahoillaan.
Lapsi ei saisi kutsua OMAA äitään OMAAN huoneeseensa?
Miksi? Eikö kotinne ole lapsen koti?
Tuskin exä siellä mitään nuuski, lapsihan oli paikalla?
Mustakin oli karmaisevaa kun exä tuli notkumaan ovelle ja ppihalle ja ilmoittamatta käyttämään lapsia hakemaan tavaroita jne. On aivan ihanaa olla ja asua omassa kotona, johon ei tule kukaan edes pihaan ilman lupaa. Siis se tunne,, kun saa olla kotona ihan rauhassa oman perheen kesken. Ja todellakaan exät ei siihen kuulu
Ja minulla on hyvät välit omaan exääni. Hän tuo ja hakee lapset. Yhdesti on käynyt pyydettynä katsomassa, missä oloissa lapset elävät.
Minä kun vien lapsia, istun autossa, josta ja johon lapseni lähtevät ja tulevat. En mene exäni ovelle. En ole koskaan edes nähnyt exän uutta vaimoa ja ovat olleet useita vuosia yhdessä. Kunnioitan heidän elämäänsä ja annan olla omassa kotonaan rauhassa.
SILTI meillä on exän kanssa hyvät välit. Juttelemme puhelimessa lastemme asiat. Kumpikin saa rauhassa hoitaa oman päänsä asiat. Emme puutu puolin ja toisin toistemme asioihin millään tavoin. Luotamme toisiimme.
Ei kuulu exät tontille tai taloon. Piste.
samalla kun oli tuomassa lasta meille ja nuuski paikkoja meidän läsnäollessa. Katseli mm. seinäkalenterista mitä olimme sinne merkinnyt ja pohti niitä merkintöjä ääneen. Minusta tilanne oli todella vastenmielinen ja tuntui siltä kuin kotimme olisi todellakin täyttynyt "huonolla energialla". Ja kun muutimme uuteen kotiin, ex oli käynyt kyttäämässä missä asumme, (tämän saimme kuulla lapselta) mutta onneksi välimatkaa on niin paljon, että tällä kertaa hän ei todellakaan tule meille sisälle.
sitten on niin kauheata?
Onko sinulla jotain salattavaa vai onko kyseessä vain mustat sukat?
Mutta tärkein kysymyshän on tällä hetkellä, että laskeeko MIEHESI EKSÄNSÄ SISÄÄN??
Olen itse mieheni ex,eikä meillä myöskään ex-mieheni tule ilman pyyntöäni eikä ole avaimia enää joten kuulostaa oudolta.
Me käydään mun ex-miehen ja meidän nyksien kanssa jopa joskus baarissa yhdessä, koska kaikki me kasvatetaan sitä lasta. Onneksi meistä kukaan ei ole tuollainen ja kaikki puhaltavat yhteen hiileen, kaikkien lasten ja aikuisten hyväksi.
En ymmärrä sinua yhtään!!!
kirjoittaja, mutta itselläni on sama tilanne, olen exäni kanssa hyvä ystävä ja käydään baarissa hänen nyksän kanssa tai ilman ja hengaillaan muutenkin yhdessä, mm. katsotaan leffaa tai muuta joko lapsi mukana tai ilman. En ymmärrä miksi tämä on joidenkin niin vaikea ymmärtää...
Aikuiset ihmiset voivat olla ystäviä eron jälkeenkin ja olla ainakin hyvissä väleissä exien ja nyxien ja muidenkin kanssa. Vain koska sinä et ole aikuinen ja varmaan "vihaat sun exän uutta "ämmää" ku se vei sun miehen ja daa en tod. ikinä haluu nähä sitä mulkkua ja sen huoraa" ei tarkoita että kaikki ovat sellaisia. Ok wt?
siis sille joka vastasi tuohon lainattuun tekstiin hahaa joopa joo!
Hyvät hyssykät, mithmettä tuo nyt haittaa???
se exä on ihminen. Mikäs sun elämässä on niin ihmeellistä tai salattavaa? Kuvitteletko mitä itse tekisit exänä? Kyllä on aika loukkaava ajatus että siinä pihassa on joku raja jonka yli ei saa kävellä ja sitten se oma lapsi kuitenkin on siellä. Lapsen kannaltakin, äiti jää seisoskelemaan jonnekin ulos, kun ei saa tulla eteenpäin... mun mielestä olet ap vainoharhainen.
paitsi taloyhtiön huoltomies tekemässä remppaa, luvan kanssa, kun on etukäteen sovittu.
Ei pälkähtäis päähänikään antaa avaintani kenellekään, enkä ole taloyhtiön huoltomiehellekään antanut turvalukon avainta, enkä annakaan.
Kun mieleni tekisi räjähtää mutta miehen mielipide on, että mitä sen nyt on väliä jos exä on meillä käynyt. Ap
ja siis hänen pitäisi asiasta huomauttaa exälle. Räjähtely nyt ei kannata, kun sillä ei saa aikaan mitään muuta kuin riitaa ja se taas vaikeuttaa lapsen asioiden käsittelyä.
Miehen pitäisi todeta exälle, että kuuli lapselta, että oli käynyt sisällä. Miksi? Siis ihan noin. Sitten kuuntelee selityksen ja toteaa, että minä en tule sinun kotiisi kutsumatta etkä sinä tule minun kotiini kutsumatta. Voi tietysti todeta samaan syssyyn, jos ei tunnu menevän jakeluun, että voi tehdä saman tupatarkastuksen sitten exälle joku päivä, kun ex on poissa kotoa ja lapsi on paikalla.
Mutta jos miehen mielestä on ok, että ex nuuskii paikkoja, niin mielestäni sinä et voi asiasta lähteä huomauttelemaan exälle. Miehellesi sen sijaan voit tehdä oman tuntemuksesi selväksi. Mielestäni mies on aikamoinen tallukka, jos ei tajua, miten epämiellyttävältä tilanne sinusta tuntuu. Jo sen takia hänen pitäisi asiasta huomauttaa exälleen. Voithan aina tasata tilejä tekemällä saman tempun. Josko viesti sitten menisi perille?
no ei sentään ole ollut yksin vaan lapsi on ollut paikalla - tuskin on hirveesti nuuskinut paikkoja. Lapsi saa varmaan päästää äitinsä kakkoskotiinsakin?
Kun mieleni tekisi räjähtää mutta miehen mielipide on, että mitä sen nyt on väliä jos exä on meillä käynyt. Ap
Me käydään mun ex-miehen ja meidän nyksien kanssa jopa joskus baarissa yhdessä, koska kaikki me kasvatetaan sitä lasta. Onneksi meistä kukaan ei ole tuollainen ja kaikki puhaltavat yhteen hiileen, kaikkien lasten ja aikuisten hyväksi.
En ymmärrä sinua yhtään!!!
Minulla ei ole mitään miehen ex:ää, joka voisi käydä nuuskimassa, mutta oman ex-mieheni nykyisen vaimon olen oikein varta vasten kutsunut muutaman kerran kyläänkin ja meillä on yhteisiä kavereita. Ex-miehen äiti on joskus hakenut meiltä lasta kylään ja hän kyttää monesti just sen näköisenä ovella, että haluaisi tulla tekemään tupatarkastuksen.
meillä on ex.n kanssa viikko-viikko ja yleensä ex.n nykyinen päivää ennen tuo ja vie matkalaukut, joissa on heidän vaatteet. Yleensä laukku on eteisessä valmiina, mutta kerrankin me oltiin kylässä kauempana ja ilmoitin etukäteen sulla on avain. Hän halusi välttämättä odottaa.
Siis ex.llä on tänne avain, koska tämä oli meidän koti ja lähti täältä pois. Pari krt on ollut tilanne että on tuonut tänne saamia huonekaluja, joten avain jäi sinne.
Kun ex.n nyksä alkoi vaaterumbaan annoin hänelle avaimen ja tosi vastahakoisesti sen otti ja kysyi moneen kertaan olenko varma.
Olen kysynyt uudelta mitä hän täällä voisi tehdä. Tiedän että lapset merkitsevät hänelleki hyvin paljon ja mieheni jätti minut ( luult nyksän takia, asiasta ei olla ikinä keskusteltu ), eli ei hänen, joka on nyt miehen saanut pitäisi mitenkään olla katkera tai jotain.
Avaimet vaan helpottaa yhteistä arkea huomattavasti.
Jos huomaisin, että joku on täällä paikkoja penkonut, ihan antaa mennä vaan. Mitään erikoista täällä ei ole.
Annan vinkin : rauhotu ! Maailma ei ole oikeesti noin paha paikka.
ihminen, hänhän on sekä miehen että lapsen elämässä ollut ja lapsen elämässä on hyvinkin läheinen ja merkittävä henkilö. Se että ajattelee exän- jos yhteisiä lapsia kerran on, vieraaksi, on minusta jonkinlaista otrjuntaa; että yrittää vähättelemällä pienentää exän merkitystä- hän kuitenkin on ihan yhtä lailla kokonainen ihminen, ja hänen merkityksensä sun perheessä asuville ihmisille on suuri. tarvitsee olla aika isoja raja-aitoja perheen sisällä, että se exä on sitten sulle ihan vieras. ja erittäin lapsellista on ylläpitää tällaista; koska kerran hän on olemassa ja tärkeä ihminen, sinun pitäisi jollain tasolla tutustua häneen. Jos ei muusta syystä, niin ainakin siitä, et lapset kokevat tällaiset keinotekoiset raja-aidat ahdistavina ja ne häiritsevät lapsen luottamusta ihmisiin, kuormittavat häntä aikuisten ongelmilla.