Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tapaan miehen tosi hienossa paikassa ulkomailla. Vinkkejä, please!

Vierailija
02.07.2012 |

Olen tutustunut yhteen mieheen, joka pyysi minut lounaalle. Katsoin netistä, että kyseinen ravintola on tosi hieno ja kallis paikka. Mies sanoi tarjoavansa, mutta mitä tässä pitäisi tietää? Teenkö esimerkiksi tilauksen itse vai sanonko sen miehelle? Puhun kyllä tämän maan kieltä. Mies on paikallinen.

Olen ihan hermona, vaikka odotan kyllä miehen näkemistä. Meillä oli viimeksi tosi hyvät jutut.

Kommentit (295)

Vierailija
221/295 |
18.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää nyt inhotko minua, kun kirjoitan tämmöisiä. Olemme keskustelleet joulun vietosta ja alkoi hirvittää. Minulla ei ole täällä tietenkään mitään perinteitä, mutta miehellä on sitäkin enemmän. Jo pelkästään hänen sukulaistensa tapaaminen jännittää, mutta lisäksi on heidän joulupäivällisensä ja muut ohjelmansa. Ihan pakko ei tietysti ole osallistua, mutta joskus se kaikki kai olisi edessä joka tapauksessa.

Toinen asia mistä tuli vähän ikävä olo oli se, kun mies kertoi ex-vaimostaan. Katsoin sitten tietysti Googlesta, mitä sieltä löytyy, ja tietysti nainen on huippuälykäs, alallaan menestynyt ja palkittu ja todella kauniskin. Olisi ollut parempi, etten tietäisi mitään.

ap.

Vierailija
222/295 |
18.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen seurannut ketjua alusta asti. Tsempoiä teille ja muista että Sinuun se luen on rakastunut!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/295 |
18.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kun kirjoittelet taas! Tottakai sä menet joulunviettoon mukaan. Jos jännittää, mene vain lyhyelle vierailulle.

Miksi mies kertoi sulle ex-vaimostaan? Älä sillä ainakaan mieltäsi vaivaa. Kun mies on kanssasi, hän on sinun. Hehän eivät halua olla yhdessä, älä unohda sitä. Olet varmasti kaunis, fiksu ja loistotyyppi, kun mies kerran sen ex-vaimonsa jälkeen on sinut itselleen napannut. Usko itseesi :)

Älkää nyt inhotko minua, kun kirjoitan tämmöisiä. Olemme keskustelleet joulun vietosta ja alkoi hirvittää. Minulla ei ole täällä tietenkään mitään perinteitä, mutta miehellä on sitäkin enemmän. Jo pelkästään hänen sukulaistensa tapaaminen jännittää, mutta lisäksi on heidän joulupäivällisensä ja muut ohjelmansa. Ihan pakko ei tietysti ole osallistua, mutta joskus se kaikki kai olisi edessä joka tapauksessa. Toinen asia mistä tuli vähän ikävä olo oli se, kun mies kertoi ex-vaimostaan. Katsoin sitten tietysti Googlesta, mitä sieltä löytyy, ja tietysti nainen on huippuälykäs, alallaan menestynyt ja palkittu ja todella kauniskin. Olisi ollut parempi, etten tietäisi mitään. ap.

Vierailija
224/295 |
18.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyhyt vierailu ei valitettavasti taida olla mahdollinen. Mutta kiitoksia tsemppauksista! :) Ex-vaimo tuli puheeksi, kun puhuttiin lapsista. Joskushan tietysti olisin hänestäkin kuullut ja jos yhdessä ollaan, niin varmaan joskus on tapaaminenkin edessä. Heillä on kuulemma ihan hyvät välit. Hyvähän se tietysti on, vaikka en ihan osaa suhtautua siihen, että he joskus käyvät toistensa luona yms.

Muutenkin joskus tuntuu, että olen ihan ulkopuolinen. Mies suunnittelee kovasti asunnon hankkimista meille ja koska minä en voi pistää siihen rahaa, tuntuu että en voi hirveästi esittää mitään toiveitakaan.

Kuinkakohan yleensä osaan mennä asumaan niin paljon tasokkaammin kuin mihin olen tottunut?

ap.

Vierailija
225/295 |
18.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole tähän ketjuun aiemmin kirjoittanut, mutta seurannut olen koko ajan. Itse asiassa tulit mieleeni pari viikkoa sitten, joten hauskaa, että olet jaksanut tänne taas tilannetta päivitellä.

Olen itse kanssasi samaa ikäluokkaa, ja tarinasi kiinnostaa, koska jos olisin toiminut hieman toisin muutama vuosi sitten, niin meillä voisi olla enemmänkin yhteistä...

Ymmärrän oikein hyvin kaikki sinun epäröintisikin, koska ajattelen ja toimin niin itsekin :).

Hyvää jatkoa sinulle!

Vierailija
226/295 |
18.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukavaan tottuu samantien. Eri juttu olisi luopua mukavuuksista. Tuohan on hienoa, että mies suunnittelee jo yhteen muuttamista.

Tunnen sua kohtaan sielunkumppanuutta, koska mäkin kirjoittelen tänne elämänvaiheitani ja suhteestani. Olen sua vähän nuorempi ja pohdiskelen vähän erilaisia asioita. Seuraan kuulumisiasi kuitenkin mielenkiinnolla. Kirjoittele taas :)

Lyhyt vierailu ei valitettavasti taida olla mahdollinen. Mutta kiitoksia tsemppauksista! :) Ex-vaimo tuli puheeksi, kun puhuttiin lapsista. Joskushan tietysti olisin hänestäkin kuullut ja jos yhdessä ollaan, niin varmaan joskus on tapaaminenkin edessä. Heillä on kuulemma ihan hyvät välit. Hyvähän se tietysti on, vaikka en ihan osaa suhtautua siihen, että he joskus käyvät toistensa luona yms. Muutenkin joskus tuntuu, että olen ihan ulkopuolinen. Mies suunnittelee kovasti asunnon hankkimista meille ja koska minä en voi pistää siihen rahaa, tuntuu että en voi hirveästi esittää mitään toiveitakaan. Kuinkakohan yleensä osaan mennä asumaan niin paljon tasokkaammin kuin mihin olen tottunut? ap.

Vierailija
227/295 |
18.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän se varmaan olekaan vaikeaa tottua tasokkaaseen. Enemmän oikeastaan mietin sitä, että voinko todella ihan vain mennä asumaan ikään kuin siivellä? Olen sitten käytännössä myös miehen varassa, koska asunto tulee olemaan hänen. Miehelle asunto ei tosin ole iso taloudellinen satsaus, koska hän voi aina vaikka myydä pari muuta asuntoa pois. Eli tämä on tavallaan "henkinen kysymys", ei taloudellinen.

ap.

Vierailija
228/295 |
18.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se mies mieti rahaa vaan sua. Meilläkin tämä asunto on virallisesti mun, mutta kyllä tämä on mun ja kihlattuni yhteinen koti. Asiasta ei puhuta koskaan.

287 (?)

Eihän se varmaan olekaan vaikeaa tottua tasokkaaseen. Enemmän oikeastaan mietin sitä, että voinko todella ihan vain mennä asumaan ikään kuin siivellä? Olen sitten käytännössä myös miehen varassa, koska asunto tulee olemaan hänen. Miehelle asunto ei tosin ole iso taloudellinen satsaus, koska hän voi aina vaikka myydä pari muuta asuntoa pois. Eli tämä on tavallaan "henkinen kysymys", ei taloudellinen. ap.

Vierailija
229/295 |
18.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se vaan tuntuu niin oudolta. Tietysti tässä on sekin, että asuntoon tulee tilat myös lapsille.

ap.

Vierailija
230/295 |
26.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on selvinnyt, että minun pitäisi sisustaa tulevaa kotiamme, jos ja kun se hankitaan. Mies ei ehdi eikä kuulema ole niin kiinnostunutkaan. Ajatus on tietysti tavallaan ihan kiva, mutta tuntuu niin oudolta, että menisin käyttämään toisen ihmisen rahoja isoihin hankintoihin.

Muutakin mietittävää olisi ihan hirveästi.

ap.

Vierailija
231/295 |
26.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei muuta kuin sisustat, jos asia on mennäkseen niin. Muista, että muualla (en muista oletko sanonut, missä te asutte, mutta en muista - jotenkin oletin että Keski- tai Etelä-Euroopassa) on paljon tavallisempaa, että mies on se, joka elättää perheen. Tää suomalainen äärimmäinen tasa-arvoisuuteen pyrkiminen on suurimmassa osassa maailmaa ihan outo ajatus.

Voin kyllä kuvitella, että itse tuossa tilanteessa ajattelisin juuri kuten sinäkin :) Mutta koita päästä sen yli!

Joko muuten mies on käynyt luonasi?

Vierailija
232/295 |
26.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on käynyt luonani pari kertaa. Mutta minullahan on vain aika pieni vuokrakämppä, jossa ei ole mitään erityisen kivoja huonekaluja mukaan otettavaksi. Tulevassa asunnossa on paljon huoneita, koska miehen lapsetkin käyvät siellä. Siinä on kova homma sisustaa.

Joskus tuntuu siltä, että mies kuvittelee minulla kuitenkin olevan jotain rahoja. Hän ei siis oleta, että osallistuisin uuden asunnon hankintaan, mutta hän ei kai oikein käsitä, että joillain ihmisillä ei ole mitään sijoituksia tai säästöjä.

ap.

Vierailija
233/295 |
26.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä asiassa olemme ainakin erilaisia, että minua ei haittaisi sisustaa toisen rahoilla, jos siihen kerran on lupa :).

Tuota ehkä hieman ihmettelen, kun usein sanot, että mies ei ymmärrä rahatilannettasi. Kyllä sinun pitäisi uskaltaa tuollaiset asiat kertoa, jos naimisiin olette menossa.

(nr. 286)

Vierailija
234/295 |
26.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai mies maksaa hankinnat. Kyllähän hän tietää, että sinulla ei ole varoja.

Koita ajatella, että teet hänelle palveluksen sisustamalla yhteistä kotianne. Uskalla katsella tarpeeksi laadukkaita huonekaluja, ehdota hänelle, ja luultavasti hän on tyytyväinen saadessaan hyväksyä valintasi. Hän haluaa sinun viihtyvän kodissanne.

Mutta ymmärrän, että on vaikeaa päästä alkuun. Toivottavasti alkuun päästyäsi nautit sisustamisesta!

En ole aikaisemmin kirjoittanut ketjuun, seurannut kyllä. Kiitos kun olet jakanut tarinaasi kanssamme!

Vierailija
235/295 |
26.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta miehen ajatusmaailmassa se kai on jotenkin outoa, ettei sitä ihan oikeasti ole. Hän on itse hyvin säästäväinen eikä tuhlaile mihinkään turhuuksiin, joten siinä mielessä hän elää vaatimattomasti. Esimerkiksi vaatteiden perusteella minä varmaankin näytän varakkaammalta. Mutta silti hän voi halutessaan ostaa ison asunnon vaikka myymällä pari sijoitusasuntoaan pois. Minä taas en voi hankkia sinne uuteen asuntoon kuin jotain tekstiilejä korkeintaan. Mutta sitä asuntoa ei siis vielä ole. Nyt kun tunnen miestä jo paremmin en ihmettelisi, jos hän vain ilmoittaisi ostaneensa sen kysymättä minulta yhtään mitään.

ap.

Vierailija
236/295 |
22.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä kerrot joskus lisää elämästäsi?

Joulu meni hyvin ja nopeasti, koska parissa päivässä oli tosi paljon tekemistä. Miehen perheestä tapaamamme ihmiset suhtautuivat minuun ystävällisesti eivätkä he olleet ollenkaan niin pelottavia kuin olin kuvitellut. Mutta taas tuli kieltämättä sellainen olo, että hekin kuvittelevat, että olen jostain ylempi luokkaisista piireistä.

Mutta varsinainen uutinen on se, että mies on jo ehdottanut hääpäivää! Enkä ole vielä kertonut vanhemmilleni koko miehestä eikä hänestä muutenkaan tiedä kuin pari ystävääni.

ap.

Vierailija
237/295 |
16.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos onnitteluista. Hääpäivää oltiin tosiaan jo lyömässä lukkoon, mutta se olisi ollut liian pian. Nyt mietitään, mikä olisi sopivampi päivä.

Välillä vain iskee jonkinlainen epäusko, koska kaikki on tapahtunut niin vauhdilla. Yksi asia joka välillä kismittää minua, on se että mies on niin avokätinen entistä vaimoaan kohtaan. Ymmärrän kyllä ihan hyvin, että kysymys on ennen kaikkea lasten hyvinvoinnista, mutta silti tuntuu ärsyttävältä, että ko. nainen voi olla käymättä töissä ja asua ilmaiseksi miehen omistamassa asunnossa lasten kanssa. Hänellä on niin hyvä koulutus ja työhistoria, että hän voisi elättää ainakin itsensä ja ostaa omankin asunnon. Asunto on tietysti iso ja hieno. Lapsilla on kalliit harrastukset ja nekin mies maksaa. Heillä on käytössään myös miehen ostama auto.

Olen välillä ajatellut, että koko tämä tilanne on liian ärsyttävä, mutta sitten taas huomaan rakastavani miestä. Meillä on edelleen kivaa yhdessä ja juteltavaa riittää loputtomasti. Ihan heti en löytäisi itselleni yhtä sopivaa ihmistä ja eihän minulla tietty edes ole varaa tällaisena tyhjätaskuna puuttua hänen rahan käyttöönsä.

Tämä palsta on näköjään muuttunut ihan erilaiseksi. Aivan kuin ei kirjoittaisikaan vanhaan tuttuun ketjuun. :)

ap.

Vierailija
238/295 |
16.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistelisin muinoin lukeneeni ketjusta, että mies omistaa jotain kokonaisia kerroksia kerrostaloista, vai oliko se niin, joten pieni avokätisyys eksää kohtaan... siis miksi se oikeastaan ärsyttääkään sinua? Meinaan vaan, että voisiko tuo ehkä kuitenkin olla sinun puoleltasi lähinnä sellaista nainen on aina(?) naiselle hieman susi -asennoitumista? Enhän toki sano että niin olisi kohdallasi, en nimittäin mitenkään ole saanut sinusta sellaista naiskuvaa muodostettua vaan ihan päin vastoin. Mutta tosiaan, ehkä se ei oleellisesti vaikuta kuitenkaan sinun asemiin ja elämään miten sekin nainen elelee, vai senkö takia joudut nyt viettämään tulevat kesälomasi jollakin kurppaisella paatilla jonkun hienon purjeveneen sijasta? Tuskin. Sua siis ehkä jurppiikin siinä se, ettei nainen eron jälkeen olekaan päätynyt millekään miehen inhokkilistalle tai vilahtele puheissa jonakin kamalana naisena, vaan sopuisa ja lojaali suhtautuminen jatkuu edelleenkin.

Vierailija
239/295 |
17.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään he kai ovatkin ihan sopuisissa väleissä, mutta aina ei kai ole ollut niin. Mies on sanonut, että hän pyrkii tekemään kaiken exänsä mieliksi, että saa oltua lastensa kanssa mahdollisimman paljon. Ehkä se on vähän ärsyttävää, koska mielestäni ei pitäisi suostua mihinkään kiristykseen. Mies on koko ajan yrittänyt puhua ihan kunnioittavasti exästään, mutta välillä puheissa on sellainen pieni katkeruuden sivumaku. Ja sitten toisekseen se on mielestäni vähän epäreilua miestä kohtaan, kun exä on vain jättäytynyt pois työelämästä. Syy on näennäisesti se, että hän voi olla lasten kanssa, mutta hehän on kuitenkin koulussa päivät pitkät. Mutta ehkei se työnteko sitten motivoi, kun on ilmainen asunto ja auto ja saa vielä rahaakin. Kaiken lisäksi siellä asunnossa asuu nykyään myös exän nykyinen miesystävä. Suomalaisena se vain tuntuu oudolta, että ihan vieraidenkin ihmisten elämistä kustannetaan tuolla tavoin. Kyllä se miestäkin taitaa vähän vaivata.

Eihän tuo kaikki minulta pois ole eikä minulla tosiaankaan ole varaa vaatia tässä yhtään mitään. Mutta ajattelen miehen kannalta, koska hän on eronsa jälkeen elellyt ihan vaatimattomasti yhdessä pienemmistä asunnoistaan ja tehnyt ihan hirveästi töitä. Hän on usein niin surullinen, kun ei voi olla kovin paljon lastensa kanssa.

Kaikki ne muut asunnot ovat vuokralla enkä edes tarkkaan tiedä, kuinka monta niitä on.

ap.

Vierailija
240/295 |
17.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä miehen ex-vaimo ja lasten äiti olisi "ihan vieras ihminen"??? Jos mies kustantaa jonkun elämää, niin eikö lapset ja lasten äiti olisi ensimmäisenä listalla? Mieluumminko haluaisit, että hän kustantaisi purjehdusreissuja ja kalliita matkoja ym. rakastajansa (sinun tai jonkun muun...) kanssa ja ex-vaimon pitäisi mennä töihin, että voisi elättää perheensä? Käytä nyt vähän järkeä... Jos mies on hyväpalkkainen ja varakkaasta suvusta, niin etteköhän kaikki pysty elämään ihan mukavasti.

Koita päästä tuosta kateudesta, niin voit nauttia miehestä ja tulevista häistä ym. Miksi pilaisit hyvän suhteen kateudella? Eikö miehen käytös tarkoita myös turvaa itsellesi, sillä jos teille tulisi joskus ero, et sinä eikä mahdolliset lapset jouluisi puille paljaille?

[quote author="Vierailija" time="17.02.2013 klo 12:10"]

Nykyään he kai ovatkin ihan sopuisissa väleissä, mutta aina ei kai ole ollut niin. Mies on sanonut, että hän pyrkii tekemään kaiken exänsä mieliksi, että saa oltua lastensa kanssa mahdollisimman paljon. Ehkä se on vähän ärsyttävää, koska mielestäni ei pitäisi suostua mihinkään kiristykseen. Mies on koko ajan yrittänyt puhua ihan kunnioittavasti exästään, mutta välillä puheissa on sellainen pieni katkeruuden sivumaku. Ja sitten toisekseen se on mielestäni vähän epäreilua miestä kohtaan, kun exä on vain jättäytynyt pois työelämästä. Syy on näennäisesti se, että hän voi olla lasten kanssa, mutta hehän on kuitenkin koulussa päivät pitkät. Mutta ehkei se työnteko sitten motivoi, kun on ilmainen asunto ja auto ja saa vielä rahaakin. Kaiken lisäksi siellä asunnossa asuu nykyään myös exän nykyinen miesystävä. Suomalaisena se vain tuntuu oudolta, että ihan vieraidenkin ihmisten elämistä kustannetaan tuolla tavoin. Kyllä se miestäkin taitaa vähän vaivata.

Eihän tuo kaikki minulta pois ole eikä minulla tosiaankaan ole varaa vaatia tässä yhtään mitään. Mutta ajattelen miehen kannalta, koska hän on eronsa jälkeen elellyt ihan vaatimattomasti yhdessä pienemmistä asunnoistaan ja tehnyt ihan hirveästi töitä. Hän on usein niin surullinen, kun ei voi olla kovin paljon lastensa kanssa.

Kaikki ne muut asunnot ovat vuokralla enkä edes tarkkaan tiedä, kuinka monta niitä on.

ap.

[/quote]