Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

MIKS 50-60v naiset ei halua olla 20-35v naisten ystäviä?

Vierailija
05.01.2024 |

Töissä on 50-60v naisia ja haluaisin olla heidän ystävä, mutta he eivät halua olla minun ystävä. 

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
2/17 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaa jos on tarpeeksi mukava tyyppi. Ei ole sun iästä kiinni. Vai odotako vastausta "Koska olet niin nuori ja upean näköinen, he ovat vain kateellisia sinulle!" Sitäkö odotat. Olet väärässä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika vähän taitaa olla yhteistä ystävyyden pohjaksi. Kai ne sulle töissä juttelee niinkuin muillekin?

Vierailija
4/17 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herää kysymys miksi 20-vuotias haluaa olla jonkun vanhuksen kaveri. Yleensä ihmiset viihtyvät ikäistensä seurassa. Vanhuksena en jaksa juosta missään bileissä. 

Vierailija
5/17 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 35v ja eikä minulla ole ystäviä kymmenen vuoden ikäerolla, koska silloin niitä yhdistäviä tekijöitä tuppaa olevan vaikeampi löytää. Toki tulen töissä hyvin juttuun kaikkien kanssa ja minulle on hyvin tärkeitä sekä 15v kummityttöni että 65v äitini, mutta jaetut kiinnostuksen kohteet ja arjen huolet on kyllä lähinnä edes etäisesti ikätovereiden kanssa. 

Vierailija
6/17 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mitään keskusteltavaa lasten kanssa. Seksiä en enää halua. Miksi helvetissä tuhlaisin aikaani ja masentuisin lisää?

Vierailija
7/17 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 35v ja eikä minulla ole ystäviä kymmenen vuoden ikäerolla, koska silloin niitä yhdistäviä tekijöitä tuppaa olevan vaikeampi löytää. Toki tulen töissä hyvin juttuun kaikkien kanssa ja minulle on hyvin tärkeitä sekä 15v kummityttöni että 65v äitini, mutta jaetut kiinnostuksen kohteet ja arjen huolet on kyllä lähinnä edes etäisesti ikätovereiden kanssa. 

Kymmienien vuosien, puhelin korjailee taas omiaan. 

Vierailija
8/17 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole mitään keskusteltavaa lasten kanssa. Seksiä en enää halua. Miksi helvetissä tuhlaisin aikaani ja masentuisin lisää?

Siis oliko aloituksessa puhetta seksistä 🧐

Vierailija
9/17 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluaa jos on tarpeeksi mukava tyyppi. Ei ole sun iästä kiinni. Vai odotako vastausta "Koska olet niin nuori ja upean näköinen, he ovat vain kateellisia sinulle!" Sitäkö odotat. Olet väärässä.

Haluan, ja olen yleensä ystävällinen ja pyysin yhtä kahvillekin, mutta kieltäytyi. Tykkään vanhemmista ihmisistä, mutta tuntuu ettei he koskaan halua olla mun ystäviä. Noh

Vierailija
10/17 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 70-vuoias ja minulla on naispuolisia ystäviä 30+ ylöspäin. Miksi en haluaisi olla ystää? Tietysti, jos ei ole mitään yhtiesiä juttuja vaan kaikkipyörii vaatteidden ja laittautumisen ympärillä, en ole kiinnostunut. Tällaisia nuorissta naisista on kuitenkin vain häviävän pieni osa.

Vierailija
11/17 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluatko itse olla yläkoululaisen ystävä? 

Vierailija
12/17 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun työpaikallani nuoremmat (30-40v) naiset eivät halua kaveriksi minua (50+ nainen). Siistivät juttujaankin kun tulen. Eivätpä tiedä minusta kaikkea...

Vierailija
13/17 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävillä on aika usein samanlainen elämäntilanne. Lisäksi ystävystymiseen pitää varata aikaa. 50-60 -vuotiailla voi olla aika kiireinen vaihe elämässä. Osalla on teini-ikäisiä lapsia ja sen lisäksi vielä vanhemmat, joista pitää jo huolehtia. Minun 63-vuotiaalla äidilläni on tilanne, jossa hänellä menee töiden ohella paljon aikaa siihen, että hän hoitaa omien vanhempiensa asioita ja auttaa heitä askareissa. Minun on vaikea ajatella, että hän löytäisi aikaa ja energiaa tutustua ihan uuteen ihmiseen tässä tilanteessa.

Ihmiset muutenkin vanhemmiten kokevat vaikeammaksi ystävystyä uusien ihmisten kanssa. Ystävystyminen vaatii aikaa ja sitä ei niin paljon ole, jos on muita velvollisuuksia. Minä itsekin muistan, miten nuorena oli aikaa jutella jonkun uuden kaverin kanssa tuntikausia, mutta nykyisessä elämäntilanteessa (eli koululaisten äitinä) ei sitä mahdollisuutta enää ole.

Vierailija
14/17 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluatko itse olla yläkoululaisen ystävä? 

En ole se jolta kysyt, mutta voisin hyvinkin olla yläkouluikäisen ystävä. En tosin saman sukupuolen, vaan vastakkaisen. Koska en naisena pidä toisista naisista, olen lempannut kaikki samanikäisetkin ystävät elämästäni. Mutta opettajana en voi olla yläkoulupojan ystävä, se ymmärrettäisiin ihan väärin. Luultavasti poika itsekin ymmärtäisi. Mutta siis jos ei olisi tällaisia normeja estämässä, niin joo mikä ettei. Ihan olisin samalla aaltopituudella. Ja nimen omaan ystävänä.

Vierailija
15/17 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpaikan ihmissuhteet ovat usein aika eri juttu kuin vapaa-ajan ystävyydet - sekin on yksi huomioitava puoli asiassa. Kuulun itse tuohon vanhempaan ryhmään nykyään. En mitenkään sulje pois ystävyyden mahdollisuutta nuorten aikuisten kanssa. Sellainen suhde voi syntyä vaikkapa harrastuksen kautta, ja miksei periaatteessa työpaikallakin. Yhdistävä tekijä on tällöin useammin jokin kiinnostuksenkohde, josta keskustelun kautta tuntuu kivalta jakaa aikaa toisen kanssa. Tavanomaiset elämänvaihetekijät ovat aika paljolti ikäsidonnaisia, joten small talkia syntyy helpommin oman ikäisten kanssa. En silti sanoisi, että nuori ystävä ei voisi jakaa ja ymmärtää myös vanhemmalle ihmiselle ajankohtaisia aiheita.

Vierailija
16/17 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on itseäni nuorempia ja vanhempia ystäviä. 

Meitä kiinnostavat samanlaiset asiat, mm. taide.

N 58

Vierailija
17/17 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

up