Siis MIKSI niitä vanhoja ketjuja ei saisi nostaa?
Täällä vähän väliä joku tekee aloituksen, että "älkää nostako niitä vanhoja ketjuja" mutta koskaan niihin ei tule selitystä, että miksi ei saisi nostaa? Voisiko joku, jota asia häiritsee, vähän valaista näitä syitä, jos vaikka joku ymmärtäisi ja lopettaisi vanhojen nostamisen?
Kommentit (24)
täällä oli mielestäni hyvä ja kiinnostava ketju marttyyriäideistä ja tyttären herkistä reaktioista. seuraavana päivänä joku vastasi kiroillen että vanha ketju?
loppui vissiin siihen se keskusteu.
minuakin uutena palstalaisena kiinnostaisi tietää, että miksi edellisenä päivänä aloitettua ketjua ei enää ole suotavaa vuorokauden kuluttua kommentoida.
itsellä on kokopäivätyö eikä mahdollisuutta käydä palstalla kuin muutaman kerran päivässä.
kaksi vuotta vanhoja uutisia?
Jos niiden jutut on edelleen ajankohtaisia niin ok, mutta joulusta juhannuksena, ei kiitos.
Tosin usein nostja ei taida edes tajuta mitä nostaminen/up tarkoittaa ja miten se tehdään.
Siis jos pelkällä upilla nostaa, mutta ei itse siihen mitään kommentoi.
Itse kyllä saatan nostaa ihan oikealla kommentilla sellaisen jota luin esim. eilen aamulla ja olen palannut takaisin tänään palstalle ja haluan nähdä miten keskustelu eteni.
Mutta sitten on vielä sellaiset jotka jostain, varmaankin googlella tai haulla, löytävät jonkun keskustelun jossa joku kysyy neuvoa. Siihen vastataan aivan tosissaan lukematta edes muita viestejä ja ketju saattaa olla neljä vuotta vanha.
Itseä ei häiritse pätkääkään, jos joku ketju on vanha. Jos ko. asia kiinnostaa tai on itselle ajankohtainen tai ajatuksia herättävä, ihan varmasti kommentoin ja luen vanhojakin ketjuja.
Luulen, että niitä, joita asia oikeasti häiritsee on häviävän pieni vähemmistö. Ihme porukkaa, kun vanhuudesta vinkuvat. Ei voi käsittää. Parasta olisi, jos sattuisi vielä (ja joskus sattunutkin) ap kommentoimaan, mitä nykyisin kuuluu. Jotenkin elämää parhaimmillaan.
Ihan turha nostaa vanhoja ketjuja!
Jos ketjua ei ole poistettu niin totta kai voi vastata.
Vierailija kirjoitti:
kaksi vuotta vanhoja uutisia?
Jos niiden jutut on edelleen ajankohtaisia niin ok, mutta joulusta juhannuksena, ei kiitos.
Tosin usein nostja ei taida edes tajuta mitä nostaminen/up tarkoittaa ja miten se tehdään.
Miten sun joulu meni?
Mihin se raja muuten vedetään, mikä on liian vanha ketju nostettavaksi?
MIKSI niitä pitää nostaa, vanhoja asioita, ikään kuin uusina? Ihmiset luulevat sitä tuoreeksi asiaksi, jos ei heti hoksaa katsoa milloin juttu aloitettu.
Vierailija kirjoitti:
MIKSI niitä pitää nostaa, vanhoja asioita, ikään kuin uusina? Ihmiset luulevat sitä tuoreeksi asiaksi, jos ei heti hoksaa katsoa milloin juttu aloitettu.
Minusta on kiva lukea jotain pitkää, monen vuoden aikana syntynyttä ketjua. Ainakin, jos aihe on kiinnostava.
Vierailija kirjoitti:
MIKSI niitä pitää nostaa, vanhoja asioita, ikään kuin uusina? Ihmiset luulevat sitä tuoreeksi asiaksi, jos ei heti hoksaa katsoa milloin juttu aloitettu.
Täällä on nostettu vuosia vanhoja ketjuja, minkä ihmeen takia?
Sanoisin, että 1 kk vanha ketju on jo liian vanha uudelleen esiin nostettavaksi. Saatika vuosien vanhat jutut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
MIKSI niitä pitää nostaa, vanhoja asioita, ikään kuin uusina? Ihmiset luulevat sitä tuoreeksi asiaksi, jos ei heti hoksaa katsoa milloin juttu aloitettu.
Minusta on kiva lukea jotain pitkää, monen vuoden aikana syntynyttä ketjua. Ainakin, jos aihe on kiinnostava.
Mä en jaksa lukea mitään ketjuja alusta loppuun. Kullakin on huvinsa.
Vierailija kirjoitti:
Mihin se raja muuten vedetään, mikä on liian vanha ketju nostettavaksi?
Jotkut palstahullut nostavat tarkoituksella useita vanhoja ketjuja samanaikaisesti käyttämällä samaa hakusanaa ja ovat olevinaan sitten vitsikkäitä.
Tosin "Mies syö lasten vanukkaat" ketjua ei tarvitse luoda uudestaan, sillä sellainen on jo olemassa vuodelta 2014. https://www.vauva.fi/keskustelu/3932197/ketju/mies_syo_lapsen_vanukkaat
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
MIKSI niitä pitää nostaa, vanhoja asioita, ikään kuin uusina? Ihmiset luulevat sitä tuoreeksi asiaksi, jos ei heti hoksaa katsoa milloin juttu aloitettu.
Täällä on nostettu vuosia vanhoja ketjuja, minkä ihmeen takia?
Sanoisin, että 1 kk vanha ketju on jo liian vanha uudelleen esiin nostettavaksi. Saatika vuosien vanhat jutut.
Jos se ketju käsittelee esimerkiksi suosittua ja pitkäaikaista tv-sarjaa, niin eikö ole hyvä että ne jutut löytyvät samasta ketjusta eikä samasta aiheesta luoda uutta ketjua parin kuukauden välein.
Musta on aika rasittavaa, kun nostellaan jotain 2, 3 tai 4 vuotta vanhoja ketjuja, jotka ei oo enää ajankohtaisia. Vaikka korona-ajan sulkuun liittyviä ongelmia, jonkun lapsella on kolmas korvatulehdus peräkkäin ja pohtii miten työnantaja hermostuu kun hän on juuri palannut äitiyslomalta töihin ja taas lapsi sairastaa tai jos esim joku äiti murehtii, kun hänen lapsensa ei ehkä pääse ylioppilaaksi kun saattaa tulla jostain aiheesta hylätty. Näistä on aika turha keskustella enää monen vuoden päästä.
On vaan hyvä, jos vanhatkin ketjut pysyvät elossa. On monia asioita, joihin liittyvä keskustelu ja kommentit eivät vuodessa tai parissa vanhene. Ei tarvitse aina uutta ketjua.
Vierailija kirjoitti:
Ihan turha nostaa vanhoja ketjuja!
"Laitanko Tico avi Taco meidän pojalle nimeksi entäs toinen? " Hulluna ihmiset vastaavat kunnes joku älyää laskea että hei, tyyppihän on jo intissä!
Eikö ole paikalla ketään ketä tämä asia häiritsee?