Akuutti parisuhdekriisi ja minä hajoan...
Oltiin eilen sukulaisen häissä 500km päässä ja lapsi oli mukana. Kävin pitkän päivän uuvuttamana ja tosi kovista liitoskivuista kärsivänä (raskaana viimeisellä kolmanneksella) pienen lapsen kanssa nukkumaan n. klo 21. Mies jäi vielä valvomaan, mutta oletin hänen tulevan ehkä puolilta öin, koska meillä on ollut todella, todella selkeä sopimus, että lapsen ollessa mukana, ei ryypätä. Muutenkaan alkoholi on minulle ihan punainen vaate , enkä siedä sitä saunakaljaa enempää missään tilanteessa lasten ollessa läsnä.
Kuinka ollakaan heräsin kamalaan metakkaan puolilta öin ja rauhoitettuani lapsen takaisin uneen yritin jatkaa itsekin unia, mutta uni ei tullut. Valvoin sitten valvolmistani, kuunnellen enemmän ja vähemmän kamalaa musiikin huudatusta ja känniläisten ääniä aamu kuuten saakka. Aika monta kertaa mietin, että missähän oma mies mahtaa olla ja laitoin hänelle viestiäkin, johon hän ei reagoinut mitenkään.
Kuuden jälkeen mies sitten suvaitsi saapua huoneeseen, aivan kamalassa kännissä ja täysin välittämättä nukkuvasta lapsesta. Olin aivan järkyttynyt ja shokissa, koska tuo alkoholittomuus lapsen läsnäollessa on minun elämässäni yksi todella perustavaa laatua olevista periaatteista.
Mietin tilannetta hyvin pienen hetken ja kun vaihtoehtoina olisi ollut vieraassa paikassa, valmiiksi huonokuntoisena ja vielä valvotun yön jäljiltä lapsen hoitaminen yksin, kun mies olisi nukkunut ensin humalaansa ja sen jälkeen krapulaansa koko päivän, päätin ottaa ja lähteä lapsen kanssa suorilta tein kotiin. Sinne jääminen ja sukulaisten edessä tilanteen kohtaaminen oli vaan täysin mahdoton vaihtoehto, sen verran isosta shokista oli kyse.
Olen luonnollisesti edelleenkin päivän mietittyäni ihan shokissa ja järkyttynyt mieheni käytöksestä, varsinkin kun hän lähtöpäätökseni kuultuaan alkoi lapsen edessä riehumaan ja tökkimään minua todella voimallisesti ja yritti estää kulkemiseni ja lapsen ottamisen syliin (!!!), mutta mitä tekee mies: Otti ensimmäisen kerran yhteyttä noin puoli tuntia sitten ja ilmoitti vaan, että hakee auton pihasta ja menee muualle majailemaan määrittämättömäksi ajaksi ja lopettaa kesäloman kesken ja palaa viikolla töihin. Ei siis puolikastakaan sanaa omasta käytöksestäkään, saati kysymystä miten minä tai lapsi voidaan tai mitään muutakaan. Ei siis yhtään mitään, mitä normaali ihminen tekisi mokattuaan todella pahasti!
Mitä ihmettä on oikeasti tapahtunut? Mistä tulee näin äärimmäisen raju käytöksen muuttuminen? Onko mies oikeasti halunnut eroa jo pitkään ja onkin nyt helpottunut, kun sai siihen syyn vai mitä ihmettä? Minä en ymmärrä yhtään ja tämä on ihan painajaista!!
Minä olen ihan sekaisin ja vuorotellen rauhoitun ja olen täydellisen analyyttinen ja toisaalla taas itken ihan hysteerisesti ja tajuan, että tähän voi oikeasti päättyä kaikki, ihan kaikki. Olen tietysti sekaisin jo valvomisestakin, mutta olen myös henkisesti ihan lukossa. Hyperventiloin ja minua pyörryttää, en ole pystynyt syömään koko päivänä mitään, kun oksettaa pelkkä ajatuskin, enkä saanut käytyä edes lapsen kanssa iltapesulla, enkä tehtyä iltapalaa. Miten minä selviän edes tulevasta yöstä, saati sitten tulevista päivistä?
EI HERRAJUMALA MINUSTA TUNTUU ETTÄ MINÄ KUOLEN TÄHÄN PAIKKAAN!!!
Kommentit (345)
Minulla on tietääkseni oikeus säilyttää omat kasvoni, sen vuoksi minä en ala pyytämään mieheltäni anteeksi. Miksei miehen pitäisi pyytää anteeksi minun kasvojeni "tahrausta"?
--> avioliitto on kaksisuuntainen asia. Siihen kuuluu anteeksianto ja myönnytysten teko, joskus myös silloin kun itse tuntee olleensa oikeassa ja toinen väärässä.
Kumpi on sinulle tärkeämpää; periaaatteesi vai aviolittoo? Ei uskoisi että tällaista edes pitää kysyä...
klo 21 koska ap teki niin?
Minä en taas ymmärrä sitä etteivät aikuiset ihmiset osaa olla erillään toisistaan ja että se lapsen hoito on niiiin raskasta, että sitä ei voi tehdä ilman sitä miestä.
Eikö ap osaa nukkua ilman miestä? Tarvitseeko hän todella miehen viereensä silittämään ja säälimään raskaana olevaa vaimoaan vai mistä on kyse? Ei sitä lastakaan varmaan keskellä yötä tarvitse mitenkään hoitaa.
Meillä otetaan harvoin, mutta on ihan ok, että esim. joissain juhlissa toinen ottaa ja toinen ei.
Se kuka on selvänä, hoitaa lapset ja herää aamulla. Ei mitään marttyyritouhua ja mielenosoitusta.
ymmärrän kyllä ap:ta. Minusta olisi outoa, jos puolisoni tekisi noin. Jos menemme pitkän matkan päähän juhliin perheenä, myös juhlimme siellä perheenä. Alkoholi ei ole minulle mikään ongelma, mutta jos lapset ovat mukanamme, juomme vain muutaman lasillisen. Olisi kyllä tosi outoa joutua yksin huolehtimaan lapsista juhlissa sillä välin kuin aviomies joisi itsensä umpitunneliin. Myös seuraava päivä olisi melko kelju, kun itse pitäisi ajaa 500km SEKÄ hoitaa lapsi, kun toinen on darrassa ja pahantuulinen. Kyllähän se kotimatka sujuu paremmin, kun toinen ajaa ja toinen viihdyttää pikkulasta/lapsia, jo(i)lle 500km istuminen ei ole ihan pikkujuttu...
Tosi outo ja uusi tilanne olisi minulle tuollainen käytös (ehkä olen hyvään tottunut)Eri juttu sitten se, että tosi huonosti ja lapsellisesti sekä ap että miehensä hoisivat tämän mokan. Niin kuin ketjussa sata kertaa toistettu, yhden satunnaisen mokan voi antaa mennä läpi, ilman että ruvetaan hyperventiloimaan ja eroamaan. Kyllä taustalla on muuta traumaa ja varmaan molemmilla, mitä se mieskin sekoilee: muuttaa pois ja lopettaa kesälomansa kesken? Oliko hän kesälomalla vain vaimoaan varten, eikä ollenkaan itseään varten? Eikö hän itse lainkaan halua viettää aikaa esim. lapsensa kanssa tai leväten? Lepoa vaikuttais ainakin tarvitsevan, sen verran sekaisin on...
ymmärrän kyllä ap:ta. Minusta olisi outoa, jos puolisoni tekisi noin. Jos menemme pitkän matkan päähän juhliin perheenä, myös juhlimme siellä perheenä. Alkoholi ei ole minulle mikään ongelma, mutta jos lapset ovat mukanamme, juomme vain muutaman lasillisen. Olisi kyllä tosi outoa joutua yksin huolehtimaan lapsista juhlissa sillä välin kuin aviomies joisi itsensä umpitunneliin. Myös seuraava päivä olisi melko kelju, kun itse pitäisi ajaa 500km SEKÄ hoitaa lapsi, kun toinen on darrassa ja pahantuulinen. Kyllähän se kotimatka sujuu paremmin, kun toinen ajaa ja toinen viihdyttää pikkulasta/lapsia, jo(i)lle 500km istuminen ei ole ihan pikkujuttu... Tosi outo ja uusi tilanne olisi minulle tuollainen käytös (ehkä olen hyvään tottunut) Eri juttu sitten se, että tosi huonosti ja lapsellisesti sekä ap että miehensä hoisivat tämän mokan. Niin kuin ketjussa sata kertaa toistettu, yhden satunnaisen mokan voi antaa mennä läpi, ilman että ruvetaan hyperventiloimaan ja eroamaan. Kyllä taustalla on muuta traumaa ja varmaan molemmilla, mitä se mieskin sekoilee: muuttaa pois ja lopettaa kesälomansa kesken? Oliko hän kesälomalla vain vaimoaan varten, eikä ollenkaan itseään varten? Eikö hän itse lainkaan halua viettää aikaa esim. lapsensa kanssa tai leväten? Lepoa vaikuttais ainakin tarvitsevan, sen verran sekaisin on...
Siis mitä vittua? Millä perusteella se mies on sekaisin? Eikö se edusta suurinta tervejärkisyyttä jos tajuaa jättää vähämielisen kontrollifriikin? Vai ollaanko sitä mieltä, että miehen tässä(kin) tapauksessa on pidettävä avioliitto koossa vaikka vastapuolena täysin älyvapaasti kilahteleva eukko?
Eikä se ole mikään 100% oletus, että on pakko lähteä ajamaan klo 10 pahantuulisena siten, että toinen oksentaa vieressä.
kontroloivan ihmisen kirjoitus. Käytät lastasi ja raskauttasi aseena että saisit hyväksyntää ja oikeutta kontroloida miestäsi. On muistettava että lupauksia tehdään myös siksi että niitä voidaan rikkoa elämän eri vaiheissa. Ihminen ei ole täydellinen. Taustallasi on jotain mikä saa sinut luulemaan että toisen ihmisen voi omistaa ja häntä voi hallita, silloin ei tapahdu mitään pahaa. Tarinasi on hyvin minäkeskeinen ja se kertoo ettei oma elämä ole täysin hallinnassa. Olet läheisriippuvainen ja käytät lapsia kilpenä että itse saat okeuksia. Ihminen ei ole täydellinen lähde siitä.
vaan ihan suhteen alusta asti molempien yhteisistä arvokysymyksistä! Entä jos olisikin vaan toisen säännöistä kyse, eikö niistä silti tule pitää kiinni, eikä mennä muuttelemaan yksipuolisesti? Miten teidän miehet selviää työelämästä, jossa muiden sanelemia sääntöjä pitää noudattaa jatkuvasti?? Ei noin munattomia tyyppejä ole olemassakaan!! Se on totta, että olen valmis antamaan anteeksi, koska jokainen meistä mokaa joskus. On kuitenkin aivan eri asia "vaan" vetää perseet, kun käyttäytyä uhkaavasti (varsinkin kun tietää minun todella traumaattiset taustat) ja olla millään tavalla pyytämättä anteeksi aivan selvästi ja tietoisesti tekemäänsä täyskäännöstä asiassa, joka oli minulle (ja vielä eiliseen saakka tietääkseni myös miehelle!!!) tärkeä! Minä saatan kuulostaa nyt pirttihirmulta ja psykopaatilta ja vaikka miltä, mutta olen ihan oikeasti todella kauhuissani, koska tuo miehen käytös tuo mieleen kaiken edellisen pahan ja nyt mietin, että onko mies todellakin muka vaan jotenkin kummassa sulautunut minun arvoihini, vaikka on sisimmältään jotain aivan muuta... Valitettavasti vaan sekin olisi miehen ihan omalla vastuulla, jokaisen TÄYTYY osata sanoa, jos yhteiset sopimukset ei miellytä, ei toinen muuten voi tietää mitään! Ja mikä ihme hyvä vaimo-myytti se on, että miehen kyllä pitää saada ryypätä häissä (oli muuten minun sukulaisen häät), vaikka vaimo elää samalla raskasta aikaa ja ryyppääminen tarkoittaa, että vaimo huolehtii vielä jälkikasvustakin yksin. Kuitenkin miehen täytyy saada ryypätä, koska kyllähän MIEHEN TÄYTYY SAADA NAUTTIA ELÄMÄSTÄ HELVETTI! ap
vaan ihan suhteen alusta asti molempien yhteisistä arvokysymyksistä! Entä jos olisikin vaan toisen säännöistä kyse, eikö niistä silti tule pitää kiinni, eikä mennä muuttelemaan yksipuolisesti? Miten teidän miehet selviää työelämästä, jossa muiden sanelemia sääntöjä pitää noudattaa jatkuvasti?? Ei noin munattomia tyyppejä ole olemassakaan!! Se on totta, että olen valmis antamaan anteeksi, koska jokainen meistä mokaa joskus. On kuitenkin aivan eri asia "vaan" vetää perseet, kun käyttäytyä uhkaavasti (varsinkin kun tietää minun todella traumaattiset taustat) ja olla millään tavalla pyytämättä anteeksi aivan selvästi ja tietoisesti tekemäänsä täyskäännöstä asiassa, joka oli minulle (ja vielä eiliseen saakka tietääkseni myös miehelle!!!) tärkeä! Minä saatan kuulostaa nyt pirttihirmulta ja psykopaatilta ja vaikka miltä, mutta olen ihan oikeasti todella kauhuissani, koska tuo miehen käytös tuo mieleen kaiken edellisen pahan ja nyt mietin, että onko mies todellakin muka vaan jotenkin kummassa sulautunut minun arvoihini, vaikka on sisimmältään jotain aivan muuta... Valitettavasti vaan sekin olisi miehen ihan omalla vastuulla, jokaisen TÄYTYY osata sanoa, jos yhteiset sopimukset ei miellytä, ei toinen muuten voi tietää mitään! Ja mikä ihme hyvä vaimo-myytti se on, että miehen kyllä pitää saada ryypätä häissä (oli muuten minun sukulaisen häät), vaikka vaimo elää samalla raskasta aikaa ja ryyppääminen tarkoittaa, että vaimo huolehtii vielä jälkikasvustakin yksin. Kuitenkin miehen täytyy saada ryypätä, koska kyllähän MIEHEN TÄYTYY SAADA NAUTTIA ELÄMÄSTÄ HELVETTI! ap
klo 21 koska ap teki niin?
Minä en taas ymmärrä sitä etteivät aikuiset ihmiset osaa olla erillään toisistaan ja että se lapsen hoito on niiiin raskasta, että sitä ei voi tehdä ilman sitä miestä.
Eikö ap osaa nukkua ilman miestä? Tarvitseeko hän todella miehen viereensä silittämään ja säälimään raskaana olevaa vaimoaan vai mistä on kyse? Ei sitä lastakaan varmaan keskellä yötä tarvitse mitenkään hoitaa.Meillä otetaan harvoin, mutta on ihan ok, että esim. joissain juhlissa toinen ottaa ja toinen ei.
Se kuka on selvänä, hoitaa lapset ja herää aamulla. Ei mitään marttyyritouhua ja mielenosoitusta.[.
et jokainen tyylillään, mutta näissä olis hyvä olla pariskunnalla yhteisymmärrys. En itse lähtisi oman sukulaiseni (tässä stoorissa oli ap:n sukul.) häissä nukkumaan kello 21. Meillä sitten lapsi ikänsä mukaan joko nukahtaisi vaunuihin tai saisi valvoa niin pitkään kuin jaksaa ja juhlia mukana ja molemmat vanhemmat juhlisivat myös, mutta ilman sen suurempaa alkoholin kulutusta. Kyllä, olen ihminen, jonka mielestä esim. häissä on mukavampi juhlia YHDESSÄ kuin niin, että toinen nukuttelee lasta ja toinen örveltää yksinään. (enkä muutenkaan pidä örveltäjistä).
Edelleen, suhtautuminen tähän "kriisiin" oli ap:lla ja miehellään tosi erikoinen. Mutta se, että tuollaiseen edes päädytään, on jo itsessään hassua. Ja jostain "kasvojen säilyttämisestä" en piittais hevon pyllyä. Ainoa mikä mulle merkkaa on hyvä olo ja se, että puolisolla on myös hyvä olo niissä "raameissa" jotka on yhteisesti sovittu tai ei tarvii edes sopia, jos/kun luonnostaan on sama tyyli juhlia...
ymmärrän kyllä ap:ta. Minusta olisi outoa, jos puolisoni tekisi noin. Jos menemme pitkän matkan päähän juhliin perheenä, myös juhlimme siellä perheenä. Alkoholi ei ole minulle mikään ongelma, mutta jos lapset ovat mukanamme, juomme vain muutaman lasillisen. Olisi kyllä tosi outoa joutua yksin huolehtimaan lapsista juhlissa sillä välin kuin aviomies joisi itsensä umpitunneliin. Myös seuraava päivä olisi melko kelju, kun itse pitäisi ajaa 500km SEKÄ hoitaa lapsi, kun toinen on darrassa ja pahantuulinen. Kyllähän se kotimatka sujuu paremmin, kun toinen ajaa ja toinen viihdyttää pikkulasta/lapsia, jo(i)lle 500km istuminen ei ole ihan pikkujuttu... Tosi outo ja uusi tilanne olisi minulle tuollainen käytös (ehkä olen hyvään tottunut) Eri juttu sitten se, että tosi huonosti ja lapsellisesti sekä ap että miehensä hoisivat tämän mokan. Niin kuin ketjussa sata kertaa toistettu, yhden satunnaisen mokan voi antaa mennä läpi, ilman että ruvetaan hyperventiloimaan ja eroamaan. Kyllä taustalla on muuta traumaa ja varmaan molemmilla, mitä se mieskin sekoilee: muuttaa pois ja lopettaa kesälomansa kesken? Oliko hän kesälomalla vain vaimoaan varten, eikä ollenkaan itseään varten? Eikö hän itse lainkaan halua viettää aikaa esim. lapsensa kanssa tai leväten? Lepoa vaikuttais ainakin tarvitsevan, sen verran sekaisin on...
Siis mitä vittua? Millä perusteella se mies on sekaisin? Eikö se edusta suurinta tervejärkisyyttä jos tajuaa jättää vähämielisen kontrollifriikin? Vai ollaanko sitä mieltä, että miehen tässä(kin) tapauksessa on pidettävä avioliitto koossa vaikka vastapuolena täysin älyvapaasti kilahteleva eukko?
Eikä se ole mikään 100% oletus, että on pakko lähteä ajamaan klo 10 pahantuulisena siten, että toinen oksentaa vieressä.
Kiva kun tehostit mielipidettäsi kiroilemalla, niin tuli paremmin selväksi. No, on se jonkun verran sekaisin. Mä en ainakaan kostais miehelleni yhtään mitään peruuttamalla OMAA kesälomaani, joka on aikaa minun omille nautinnoilleni, asioille joista minä pidän (joihin toki kuuluu lapset ja mies tällä hetkellä)...
Mutta tässä tervejärkisessä kostossa ilmeisesti piilee jokin suuri viisaus, jonka sinä ymmärrät? Tarinan mies lähti toistaiseksi ilmoittamatta pois myös OMAN lapsensa luota. ELi kenelle kaikille hän kostaa?
En väittänyt että ap toimi järkevästi (sitä hän EI tehnyt) Mutta ei se mieskään nyt mikään suuri sankari ole, vaikka ketjussa hänestä sellainen on leivottu
oisin alunperinkin sanonut miehelle että juhli rauahssa ja ottanut miehelle vaikka teltan mukaan=)En hyväksy riehumista mutta kyllä ihmisen pitää välillä saada nollata pää..jos kerran pari vuoteen mies tai vaimo juhlii niin se on ok..joten ehkä tässä ap:kin voisi miettiä itseään..tilanne olisi varmasti olut ihan eri jos olisi aiemmin sovittu että juhli vaan minä hoidan lapsen.
1) Kumman sukulaisten häissä olitte, sinun vai miehesi? Jos sinun, tunsiko miehesi ennestään erityisen hyvin ketään muista vieraista? Jos oli hänen sukulaisiaan, niin milloin hän on nähnyt heidät viimeksi?
2) Kumpi ajoi autoanne 500 km? Ja kumman tehtävä on ajaa se kotiin? Miehesi vai sinä? (Jos matkustitte junalla, lentokoneella tms voit jättää vastaamatta)
3) Oliko paikalla kukaan muu sukulaine tms joka oli niin raitis että oilsi voinut auttaa sinua lapsesi kanssa?
4) Mikä tilanteessa oli niin vaikeaa että sinun oli pakko lähteä aamulla pois kenellekään moikkaamatta?
5) Miksi miehesi ei saisi mielestäsi missään johlissa, hyvässä saeurassa ottaa vähän?
6) Onko sattunut viime vuoden aikana että hän olisi usein ottanut noin paljon?
että lapsista huolehditaan eikä heidän läsnäollessaan ryypätä. Pari saunajuomaa saa ottaa.
Häissä on etukäteen sovittu, että kumpi lähtee selvänä sieltä lasten kanssa nukkumaan ajoissa ja toinen voi sitten halutessaan jäädä viettämään iltaa ja ottaa sitä alkoholia.
Lasta ei varmaan vahingoittanut lähteä äidin kanssa kotiin nukkumaan. Tämä miehen jääminen juhlimaan taisi nyt haitata vain ja ainostaan äitiä, joka nosti asiasta metakan ja kärsii siitä koko perhe.
Mies teki toki väärin, jos itse sanoi, että ei aio häissä ottaa ja tulee ajoissa ja ei sitten tullutkaan. Mutta joskus hyvä seura vie mennessään ja mies tiesi, että lapsi nukkuu turvallisesti äidin kanssa, niin en kyllä ymmärrä mistä lapsi nyt kärsisi tuossa.
Kun mies tuli kotiin, niin nukkumaan hän ja keskustelu kun heräilee. Ensi kerralla sitten sovitaan etukäteen, jos halutaan jäädä juhlimaan ja siinäkin kumpikin huomioiden. Joskus, jos molemmat jäävät häihin yötä myöten niin lapsille hoitaja, joka vie heidät nukkumaan.
Tässä on nyt vastakkain aapeen kasvojen tahraaminen ja omista periaatteistaan luopuminen lasten eduksi.
Kumpi on tärkeämpää? Se että mies matelee tahrattuaan naisensa kasvot (vain naisen mielestä), vaiko se että avioliitolla olisi jatkumisen edellytykset naisen myöntäessä että itse veti överit kilahtaessaan ja puolustaessaan omia oikeuksiaan?
Ihan vain vertailuksi. On miehiä, joilla on paha alkoholiongelma. On miehiä, jotka pettävät jatkuvasti. On miehiä, jotka hakkaavat naisensa tajuttomaksi. On miehiä, jotka eivät välitä lapsistaan. On miehiä, jotka ovat sairaan itsekkäitä. On miehiä, jotka ovat täysin välinpitämättömiä kanssaihmisiä kohtaan.
On miehiä, jotka ovat kaikkea edellämainittua samalla kertaa.
Mihin kategoriaan sinä, ap, miehesi luokittelet? Voisitko vastata ihan tänne palstalle.
Mikä takaa, ettei seuraava miehesi kuuluisi joihinkin em. kategorioista tai vaikka kaikkiin?
Oletko varma että haluat vaihtaa huonompaan?
Niin vai... Pitäisikö sinun ottaa aivot käteen ja miettiä? Miten mies vahingoitti sinua?
Eikö sinun ole ikinä tarvinnut antaa anteeksi MITÄÄN?
Lapsi raukkasi. Turhan eron uhrit. Eron syy: äidin itsekkyys, määräilynhalu ja joustamattomuus.
niin mielestäni on epäkohteliasta että lähdit paikalta sanomatta mitään.
Vaikka sinulla ja miehelläsi olisi riitaa niin aikuisina ihmisinä ne pitäisi selvittää sitten kun olette kotona ja käyttäytyä omia sukulaisiasi kohtaan normisti. Ei kovin aikuismaista kiukutella niin, että miehesi takia unohdat sukusi. He eivät olleet tehneet sinulle mitään.
Siis mitä vittua? Millä perusteella se mies on sekaisin? Eikö se edusta suurinta tervejärkisyyttä jos tajuaa jättää vähämielisen kontrollifriikin? Vai ollaanko sitä mieltä, että miehen tässä(kin) tapauksessa on pidettävä avioliitto koossa vaikka vastapuolena täysin älyvapaasti kilahteleva eukko? Eikä se ole mikään 100% oletus, että on pakko lähteä ajamaan klo 10 pahantuulisena siten, että toinen oksentaa vieressä.
Kiva kun tehostit mielipidettäsi kiroilemalla, niin tuli paremmin selväksi. No, on se jonkun verran sekaisin. Mä en ainakaan kostais miehelleni yhtään mitään peruuttamalla OMAA kesälomaani, joka on aikaa minun omille nautinnoilleni, asioille joista minä pidän (joihin toki kuuluu lapset ja mies tällä hetkellä)... Mutta tässä tervejärkisessä kostossa ilmeisesti piilee jokin suuri viisaus, jonka sinä ymmärrät? Tarinan mies lähti toistaiseksi ilmoittamatta pois myös OMAN lapsensa luota. ELi kenelle kaikille hän kostaa? En väittänyt että ap toimi järkevästi (sitä hän EI tehnyt) Mutta ei se mieskään nyt mikään suuri sankari ole, vaikka ketjussa hänestä sellainen on leivottu
mies yritti estää, mutta vaimo otti ja lähti. Kyllä hän tässä teki päätöksen miehen puolesta. Humalassa mies ei osannut toimia oikeesti, vaimo yritti estää häntä tulemasta huoneeseen, ja samalla teki päätöksen jättää miehen sinne. On oikeesti kummallista touhua... Jos oikeesti katsotaan tilannetta hän jätti miehen sinne. Tätä voidaan myös katsoa heitteelle jättämisestä. En kyllä yhtään ihmettele miksi mies on vihainen. Vaimo teki teolla selväksi, että miestä ei tarvita.
En puolustele ollenkaan miehen ryyppäämistä, mutta AP reaktio on aika lievästi sanottu hurja. Ihan mielenkiinnolla odotan jatkoa tälle.
Tässä on nyt vastakkain aapeen kasvojen tahraaminen ja omista periaatteistaan luopuminen lasten eduksi.
Kumpi on tärkeämpää? Se että mies matelee tahrattuaan naisensa kasvot (vain naisen mielestä), vaiko se että avioliitolla olisi jatkumisen edellytykset naisen myöntäessä että itse veti överit kilahtaessaan ja puolustaessaan omia oikeuksiaan?
Ihan vain vertailuksi. On miehiä, joilla on paha alkoholiongelma. On miehiä, jotka pettävät jatkuvasti. On miehiä, jotka hakkaavat naisensa tajuttomaksi. On miehiä, jotka eivät välitä lapsistaan. On miehiä, jotka ovat sairaan itsekkäitä. On miehiä, jotka ovat täysin välinpitämättömiä kanssaihmisiä kohtaan.
Mihin kategoriaan sinä, ap, miehesi luokittelet? Voisitko vastata ihan tänne palstalle.
Mikä takaa, ettei seuraava miehesi kuuluisi joihinkin em. kategorioista tai vaikka kaikkiin?
Niin vai... Pitäisikö sinun ottaa aivot käteen ja miettiä? Miten mies vahingoitti sinua?
Lapsi raukkasi. Turhan eron uhrit. Eron syy: äidin itsekkyys, määräilynhalu ja joustamattomuus.
En nyt jaksa kahlata koko ketjua, mutta onko ap tosiaan hakemassa avioeroa? Eikö se olekaan mies, joka lähti kertomatta minne?
Anyway, ei ne lapset sen enempää kärsi kuin muutkaan erolapset, jos nämä ihmiset siihen päätyvät. Tämä hyvä mies (sellaisenahan tämän palstan naiset hänet näkevät) hoitaa omia lapsiaan esim. viikko-viikko systeemillä. Lapset saavat isänrakkautta ja läsnäoloa riittävästi ja vapautuneesti ilman kontrolloivan vaimon läsnäoloa. Vapaaviikoillaan mies saa rauhassa ilman nalkuttavaa vaimoa toteuttaa itseään, missä ongelma? Nainen hoitaa omat viikkonsa ja vapaaviikoillaan sitten hyperventiloi, jos siihen vielä on tarvetta. Suorastaan ihanteellinen ratkaisu.
En nyt jaksa kahlata koko ketjua, mutta onko ap tosiaan hakemassa avioeroa? Eikö se olekaan mies, joka lähti kertomatta minne?
Anyway, ei ne lapset sen enempää kärsi kuin muutkaan erolapset, jos nämä ihmiset siihen päätyvät. Tämä hyvä mies (sellaisenahan tämän palstan naiset hänet näkevät) hoitaa omia lapsiaan esim. viikko-viikko systeemillä. Lapset saavat isänrakkautta ja läsnäoloa riittävästi ja vapautuneesti ilman kontrolloivan vaimon läsnäoloa. Vapaaviikoillaan mies saa rauhassa ilman nalkuttavaa vaimoa toteuttaa itseään, missä ongelma? Nainen hoitaa omat viikkonsa ja vapaaviikoillaan sitten hyperventiloi, jos siihen vielä on tarvetta. Suorastaan ihanteellinen ratkaisu.
Siis mitä vittua? Millä perusteella se mies on sekaisin? Eikö se edusta suurinta tervejärkisyyttä jos tajuaa jättää vähämielisen kontrollifriikin? Vai ollaanko sitä mieltä, että miehen tässä(kin) tapauksessa on pidettävä avioliitto koossa vaikka vastapuolena täysin älyvapaasti kilahteleva eukko? Eikä se ole mikään 100% oletus, että on pakko lähteä ajamaan klo 10 pahantuulisena siten, että toinen oksentaa vieressä.
Kiva kun tehostit mielipidettäsi kiroilemalla, niin tuli paremmin selväksi. No, on se jonkun verran sekaisin. Mä en ainakaan kostais miehelleni yhtään mitään peruuttamalla OMAA kesälomaani, joka on aikaa minun omille nautinnoilleni, asioille joista minä pidän (joihin toki kuuluu lapset ja mies tällä hetkellä)... Mutta tässä tervejärkisessä kostossa ilmeisesti piilee jokin suuri viisaus, jonka sinä ymmärrät? Tarinan mies lähti toistaiseksi ilmoittamatta pois myös OMAN lapsensa luota. ELi kenelle kaikille hän kostaa? En väittänyt että ap toimi järkevästi (sitä hän EI tehnyt) Mutta ei se mieskään nyt mikään suuri sankari ole, vaikka ketjussa hänestä sellainen on leivottu
mies yritti estää, mutta vaimo otti ja lähti. Kyllä hän tässä teki päätöksen miehen puolesta. Humalassa mies ei osannut toimia oikeesti, vaimo yritti estää häntä tulemasta huoneeseen, ja samalla teki päätöksen jättää miehen sinne. On oikeesti kummallista touhua... Jos oikeesti katsotaan tilannetta hän jätti miehen sinne. Tätä voidaan myös katsoa heitteelle jättämisestä. En kyllä yhtään ihmettele miksi mies on vihainen. Vaimo teki teolla selväksi, että miestä ei tarvita.
En puolustele ollenkaan miehen ryyppäämistä, mutta AP reaktio on aika lievästi sanottu hurja. Ihan mielenkiinnolla odotan jatkoa tälle.
niin, tilanne meni noin ja ap teki väärin. Mutta kyllähän se mies sitten jätti palaamatta omaan kotiin, oman lapsen luokse. Ei kertonut koska tulee, koska lapsi näkee taas isiä ja missä isi on. Mies teki myös väärin.
Kiinnostaiskin tietää millaista elämää näillä yleensä on ollut, kun kyllä tuo pölöä toimintaa on molemmilta.
Ok, Ap ehkä otti turhan kovat pultit, MUTTA miksi niin monet naiset puolustelee tätä miestä? Jos tämäkin tarina taas käännettäisiin toisinpäin niin mitähän ämmät täällä sitten määkisi? Jos nainen ei pitäisi lupaustaan vaan jäisi kännäämään aamuun asti johonkin ja sitten tulisi turvat täynnä mölisemään huoneeseen missä nukutaan ja lapsi siitä sitten heräisi niin olisiko se ihan ok? No, mies ei voi olla raskaana niin ajatellaan nyt vaikka niin että miehellä olisi joku "sairaus" miksi ei voisi taikka jaksaisi roikkua myöhään hereillä.
Niin, saisiko tämä kännäävä nainen teidän sympatiat arvoisat määkijät? Ihan satavarmasti täällä haukuttaisiin äiti joka jää viihteelle vaikka on sovittu ihan muuta!!! Äiti joka pettää lupauksensa ja pilaa yhteisen reissun. Äiti jolta pitäisi vähintäänkin ottaa lapset huostaan ja sitä rataa...
Ap, mitä teille kuuluu? Olet varmastikkin jo rauhottunut? Te kummatkin toimitte väärin mutta siitähän tässä lähdetään että mies toimi ensin väärin. Sinun ei olisi tarvinnut kilahtaa jos mies olisi ymmärtänyt miten kuuluu toimia oikein! Mutta näinhän se niin usein menee että miestä vie viina ja muna eteenpäin. Sitten vasta tulee perhe.
mies yritti estää, mutta vaimo otti ja lähti. Kyllä hän tässä teki päätöksen miehen puolesta. Humalassa mies ei osannut toimia oikeesti, vaimo yritti estää häntä tulemasta huoneeseen, ja samalla teki päätöksen jättää miehen sinne. On oikeesti kummallista touhua... Jos oikeesti katsotaan tilannetta hän jätti miehen sinne. Tätä voidaan myös katsoa heitteelle jättämisestä. En kyllä yhtään ihmettele miksi mies on vihainen. Vaimo teki teolla selväksi, että miestä ei tarvita. En puolustele ollenkaan miehen ryyppäämistä, mutta AP reaktio on aika lievästi sanottu hurja. Ihan mielenkiinnolla odotan jatkoa tälle.
niin, tilanne meni noin ja ap teki väärin. Mutta kyllähän se mies sitten jätti palaamatta omaan kotiin, oman lapsen luokse. Ei kertonut koska tulee, koska lapsi näkee taas isiä ja missä isi on. Mies teki myös väärin. Kiinnostaiskin tietää millaista elämää näillä yleensä on ollut, kun kyllä tuo pölöä toimintaa on molemmilta.
tuleeko mies kotiin? Eihän tuossa vielä sanottu, että mies hylkää lapsen. Nyt on luonollinen reaktio olla pois hetken ja rahoittua. Sitten keskustella vaikka ulkopuollisen avulla. Joskus voi olla parempi poistua hetkeksi. Vähän rahoittumaan. Tosin itse olisin jäänyt juhliin, ja keskustellut miehen kanssa sitten kun humala haihtunut.
niin, tilanne meni noin ja ap teki väärin. Mutta kyllähän se mies sitten jätti palaamatta omaan kotiin, oman lapsen luokse. Ei kertonut koska tulee, koska lapsi näkee taas isiä ja missä isi on. Mies teki myös väärin.
Kiinnostaiskin tietää millaista elämää näillä yleensä on ollut, kun kyllä tuo pölöä toimintaa on molemmilta.
Jos mies ottais lapsen ja lähtis, niin en todellakaan menis ihan heti kotiin.
No, lapsen voisi hakea, mutta ap:n tapauksessa miehel taitaa olla turha toivo että voisi hakea lapsen luokseen.
Mies teki virheen, hän mokasi, mutta ap:n reaktio oli kyllä niin sairas että en yhtään ihmettele että mies ei ihan heti ole tulossa kotiin, jos ei saa kerran mokata niin varmaan pelottaa miten sujuu yhdessäolo jatkosaa, jos täytyy yrittää olla täydellinen eikä saa tehdä virheitä.
Kiinnostaiskin tietää millaista elämää näillä yleensä on ollut, kun kyllä tuo pölöä toimintaa on molemmilta.Jos mies ottais lapsen ja lähtis, niin en todellakaan menis ihan heti kotiin.
No, lapsen voisi hakea, mutta ap:n tapauksessa miehel taitaa olla turha toivo että voisi hakea lapsen luokseen.Mies teki virheen, hän mokasi, mutta ap:n reaktio oli kyllä niin sairas että en yhtään ihmettele että mies ei ihan heti ole tulossa kotiin, jos ei saa kerran mokata niin varmaan pelottaa miten sujuu yhdessäolo jatkosaa, jos täytyy yrittää olla täydellinen eikä saa tehdä virheitä.
Ymmärrän pointin, mutta minusta enemmänkin vaikuttaa siltä, että miestä ei kiinnosta lapsi/et.
Kummallinen ajatusmaailma. Mitä ne lapset häviää? Jos tämä isi on kunnon isi, niin kai hän nyt lapsistaan huolehtii mahdollisen eronkin jälkeen? Eli tuskin ap voi mitenkään mokata lastensa suhdetta rakastavaan ja ihanaan isään? Ap voi ainoastaan olla äiti. Isä on isä, vaikka ero tulis, näinhän se on. Ap ei ole vastuussa miehensä isyydestä, siis siitä kuinka hän isänä jatkossa tulee toimimaan. Jokainen vastaa itsestään.