Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Akuutti parisuhdekriisi ja minä hajoan...

Vierailija
01.07.2012 |

Oltiin eilen sukulaisen häissä 500km päässä ja lapsi oli mukana. Kävin pitkän päivän uuvuttamana ja tosi kovista liitoskivuista kärsivänä (raskaana viimeisellä kolmanneksella) pienen lapsen kanssa nukkumaan n. klo 21. Mies jäi vielä valvomaan, mutta oletin hänen tulevan ehkä puolilta öin, koska meillä on ollut todella, todella selkeä sopimus, että lapsen ollessa mukana, ei ryypätä. Muutenkaan alkoholi on minulle ihan punainen vaate , enkä siedä sitä saunakaljaa enempää missään tilanteessa lasten ollessa läsnä.

Kuinka ollakaan heräsin kamalaan metakkaan puolilta öin ja rauhoitettuani lapsen takaisin uneen yritin jatkaa itsekin unia, mutta uni ei tullut. Valvoin sitten valvolmistani, kuunnellen enemmän ja vähemmän kamalaa musiikin huudatusta ja känniläisten ääniä aamu kuuten saakka. Aika monta kertaa mietin, että missähän oma mies mahtaa olla ja laitoin hänelle viestiäkin, johon hän ei reagoinut mitenkään.

Kuuden jälkeen mies sitten suvaitsi saapua huoneeseen, aivan kamalassa kännissä ja täysin välittämättä nukkuvasta lapsesta. Olin aivan järkyttynyt ja shokissa, koska tuo alkoholittomuus lapsen läsnäollessa on minun elämässäni yksi todella perustavaa laatua olevista periaatteista.

Mietin tilannetta hyvin pienen hetken ja kun vaihtoehtoina olisi ollut vieraassa paikassa, valmiiksi huonokuntoisena ja vielä valvotun yön jäljiltä lapsen hoitaminen yksin, kun mies olisi nukkunut ensin humalaansa ja sen jälkeen krapulaansa koko päivän, päätin ottaa ja lähteä lapsen kanssa suorilta tein kotiin. Sinne jääminen ja sukulaisten edessä tilanteen kohtaaminen oli vaan täysin mahdoton vaihtoehto, sen verran isosta shokista oli kyse.

Olen luonnollisesti edelleenkin päivän mietittyäni ihan shokissa ja järkyttynyt mieheni käytöksestä, varsinkin kun hän lähtöpäätökseni kuultuaan alkoi lapsen edessä riehumaan ja tökkimään minua todella voimallisesti ja yritti estää kulkemiseni ja lapsen ottamisen syliin (!!!), mutta mitä tekee mies: Otti ensimmäisen kerran yhteyttä noin puoli tuntia sitten ja ilmoitti vaan, että hakee auton pihasta ja menee muualle majailemaan määrittämättömäksi ajaksi ja lopettaa kesäloman kesken ja palaa viikolla töihin. Ei siis puolikastakaan sanaa omasta käytöksestäkään, saati kysymystä miten minä tai lapsi voidaan tai mitään muutakaan. Ei siis yhtään mitään, mitä normaali ihminen tekisi mokattuaan todella pahasti!

Mitä ihmettä on oikeasti tapahtunut? Mistä tulee näin äärimmäisen raju käytöksen muuttuminen? Onko mies oikeasti halunnut eroa jo pitkään ja onkin nyt helpottunut, kun sai siihen syyn vai mitä ihmettä? Minä en ymmärrä yhtään ja tämä on ihan painajaista!!

Minä olen ihan sekaisin ja vuorotellen rauhoitun ja olen täydellisen analyyttinen ja toisaalla taas itken ihan hysteerisesti ja tajuan, että tähän voi oikeasti päättyä kaikki, ihan kaikki. Olen tietysti sekaisin jo valvomisestakin, mutta olen myös henkisesti ihan lukossa. Hyperventiloin ja minua pyörryttää, en ole pystynyt syömään koko päivänä mitään, kun oksettaa pelkkä ajatuskin, enkä saanut käytyä edes lapsen kanssa iltapesulla, enkä tehtyä iltapalaa. Miten minä selviän edes tulevasta yöstä, saati sitten tulevista päivistä?

EI HERRAJUMALA MINUSTA TUNTUU ETTÄ MINÄ KUOLEN TÄHÄN PAIKKAAN!!!

Kommentit (345)

Vierailija
61/345 |
02.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin, tilanne meni noin ja ap teki väärin. Mutta kyllähän se mies sitten jätti palaamatta omaan kotiin, oman lapsen luokse. Ei kertonut koska tulee, koska lapsi näkee taas isiä ja missä isi on. Mies teki myös väärin.

Kiinnostaiskin tietää millaista elämää näillä yleensä on ollut, kun kyllä tuo pölöä toimintaa on molemmilta.

No miten kukaan voisikaan palata kotiin, kun on tullut jätetyksi 500 km päähän ja saanut sieltä etsiä oman kyytinsä pois?

Ihan älytöntä. Miehen siis pitäisi tulla madellen kotiin tuollaisen jälkeen?

Just joo naiset. Just joo.

Vierailija
62/345 |
02.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkein karmeinta tässä ketjussa on juomista puolustavien määrä.

Ei ihme että Suomi rappeutuu. Nuoret äidit ovat sitä mieltä, että miehen juominen ei mitään haittaa. "Kertaörvellys" on niin ymmärrettävää.

Ihan sama tälle tarinalle muuten, aviopari on käytännössä jo eronnut jos tämä ei ole provo. Mutta JUOMISEN PUOLUSTELU on mennyt liian pitkälle.

Kännäämisen kannalla olevat äidit, tulevaisuutenne ja lasten tulevaisuus on kehnolla pohjalla.

SE JOKA PUOLUSTELEE JUOMISTA ON ITSE JOSSAIN VAIHEESSA ALKOHOLISIMIN KANSSA VAIKEUKSISSA.

T: Rajalla keikkuva itsekin

Sekö on sitten se parempi vaihtoehto lasten kannalta? Ja ei, mulla ei ole alko-ongelmaa, eikä ole miehellä. Ehkä juuri sen takia _yhdestä_ kerrasta ei älyäkään tehdä suurta numeroa. Kyllä pitkässä parisuhteessa merkkaa enemmän ihan joku muu kuin yksi känniörveltäminen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/345 |
02.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin, tilanne meni noin ja ap teki väärin. Mutta kyllähän se mies sitten jätti palaamatta omaan kotiin, oman lapsen luokse. Ei kertonut koska tulee, koska lapsi näkee taas isiä ja missä isi on. Mies teki myös väärin. Kiinnostaiskin tietää millaista elämää näillä yleensä on ollut, kun kyllä tuo pölöä toimintaa on molemmilta.

No miten kukaan voisikaan palata kotiin, kun on tullut jätetyksi 500 km päähän ja saanut sieltä etsiä oman kyytinsä pois? Ihan älytöntä. Miehen siis pitäisi tulla madellen kotiin tuollaisen jälkeen? Just joo naiset. Just joo.

Kyllä ymmärrän miestä. Mutta eipä AP:sta ole kuulunut mitään koko päivänä. Mitenköhän tässä kävi?

Vierailija
64/345 |
02.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ymmärrän miestä. Mutta eipä AP:sta ole kuulunut mitään koko päivänä. Mitenköhän tässä kävi?

Olisiko joku pieni järjenhippunen päässyt tunkeutumaan hänen aivoihinsa.

Sopii ainakin toivoa.

Vierailija
65/345 |
02.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies olis toki saanut juoda, mutta ei umpihumalaan asti. Mua olis ottanut päähän kun äijä olis tullut huoneeseen kännissä ja mua olis ottanut vielä enemmän päähän kun äijä olis potenut krapulaa seuraavana päivänä. Mutta mulle ei olis tullut edes mieleen alkaa riidellä tai poistaa miestä huoneesta. Ja vielä vähemmän mulle olis tullut mieleen jättää mies sinne 500km:n päähän ja häipyä lapsen kanssa. Jos yhdessä on tultu niin yhdessä myös lähdetään ja toista ei jätetä (paitsi jos on pakkotilanne väkivallan takia). Sen verran tunnen vastuuta omaa puolisoani kohtaan että kyllä se kotiin sieltä tuodaan vaikka olis kuinka kännännyt ja örveltänyt. Ja ihan samoin olis tehnyt mun mies, kotiin se olis mut tuonut eikä jättänyt yksinään jonnekin krapulaisena. Kuuluu vähän kuin meidän sopimukseen että toisesta pidetään huolta, myös silloin kun vituttaa ja ärsyttää.

Kotona olisin sitten antanut tulla ja haukkunut äijän pataluhaksi. Ja mun mies ei siis normaalisti juo, ei edes saunakaljoja. Mutta ei se yksi känniörvellys mikään maailmanloppu olis.

Vierailija
66/345 |
02.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

[

on epäilys vahvasti hormoonihörhöilystä ja sen myötä kontrollin puutteesta niin kannattaa olla kaukaa viisas eikä lähteä minnekään juhliin. Tai ylipäätään minnekään missä voisi sattua yhtään mitään, edes hitusen normaalista poikkeavaa.

Tarkoitin siis että ap on raskaana, ja sen _lisäksi_ hysteerinen, ei siis raskauden takia vaan tuossa asiassa. Eli ap:lle on tuo lasten mukana ollessa ryyppääminen heikko kohta, johon reagointi korostuu nyt raskaana. Eihän ap muissa asioissa ilmoittanut olevansa näin traumatisoitunut.

Tai jos olisi yleisesti raskaudessa "vahvasti hormonihörhöilyä", kuten kuvailit, niin silloinhan ap ei itse raskaana tajua kunnolla tilaansa, vaan mies, (koettuaan myös ekan raskauden), olisi vastuullisena pitänyt joko molemmat kotona, tai jättänyt juomatta juuri näissä juhlissa.

Vierailija
67/345 |
02.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos tilanne onkin niin, että ap on mies (toki ei raskaana) ja örveltäjä on nainen, niin ihanko teillä on samat mielipiteet? Nainen sitten humalansa jälkeen haki vaan perheen auton pihasta, eikä tiedä viitsiikö suvaita nalkuttavan miehen ja kakaran luokse koskaan enää palata...Nainen myös perui kesälomansa, kun ei viitsi mokoman perheen kanssa mitään lomapäiviä viettää. Nainen on kuitenkin hyvä äiti, nyt sen vaan pitää vähän irrotella. Mies on kaikin puolin paska ja hajottaa nalkuttamisellaan koko perheen. Miehen pitää nyt soittaa ja pyytää anteeksi kun ei käyttäytynyt nöyremmin. Ja mies lupaa, että tästä lähtien nainen saa vapaasti örveltää aina välillä paineita pois. Niin, miehen pitää vaan ihan yksinänsä hoitaa se lapsi (eikö se herranjestas siihen pysty?) ja tästä lähtien ymmärtää vaimoaan paremmin.

Raati, te olette kyllä loistavia

Vierailija
68/345 |
02.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten hyvä mies, mutta joi häissä kerran itsensä känniin, vaikka oli sovittu ettei ota.

Minua vitutti miehen käytös niin kamalasti ettei siinä muuta voinu kuin erota. Kun kerran oli etukäteen sovittukin.

Vähän surku lapsia, mutta jokaisella on raja jossain ja mulla se oli siinä. Anteeksi en anna. Minussa kun ei ole mitään vikaa. Piste.

Vierailija
69/345 |
02.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

...rakastunut mies ei osannut puoliaan pitää...

...mies on korvat luimussa kuin uitettu koira...

^ Oletko noiden kanssa tosissaan? Mies ei osaa pitää puoliaan, mies ei osaa sanoa vastaan, mies ei osaa ajatella, mies ei osaa mitään...

On se sinunkin miehelläsi ankeat oltavat! Sääliksi käy!

Vierailija
70/345 |
02.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen olisi varmaan pitänyt mennä klo 21 sänkyyn potemaan liitoskipuja ap:n kanssa.

Kuinkahan ap aikoo pärjätä kahden lapsen kanssa kun jo yhden kanssa pitää olla elämää suurempi marttyyri?

Vierailija
71/345 |
02.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu, ettei kovinkaan moni ole joko lukenut ap:n viestejä ajatuksella, tai sitten ainakaan tajunnut lukemaansa. Täällä sönkätään ihan puutaheinää miehen oikeuksista, miehen ainoasta virheestä jne. Kohta mies todetaan varmaan supersankariksi ja hänelle myönnetään Nobelin rauhanpalkinto!

Tässä muutama huomio:

- Juhlat olivat ap:n suvun, eivät miehen. Ihanko oikeasti mammoista on ok, että te lähdette omien tuttavienne juhlista nukuttamaan lasta ja miehenne jää juhlimaan? Lähteekö mies vastaavasti omista juhlistaan pois, että te pääsette sitten vuorollanne juhlimaan? Jos näin on, niin miksi? Eikö olisi järkevämpää (ja ainakin huomattavasti hauskempaa!) jos ensisijaisesti juhlimisoikeus olisi sillä, joka paremmin juhlaväen tuntee? Ja niille muutamalle jotka tässä kohtaa eivät tajunneet, raskaanakin ollessa voi juhlia, alkoholi kun ei automaattisesti kuulu hauskanpitoon.

- Illan kulku tuntuu olevan monille hämärä, ja valtaosa ilmeisesti tietää ap:tä paremmin miten asiat todellisuudessa menivät. Ap kertoi ihan selkokielellä koko tarinan, ja silti täällä monet meuhkaavat ihan asian vierestä, käyttäen perusteluina omaa mielikuvitustaan. Ilta meni ap:n kertoman mukaan näin:

äiti ja lapsi nukkumaan (isä jää juhlimaan, äiti ajattelee hänen tulevan kenties puolen yön aikoihin siistissä kunnossa kuten yhdessä sovittu) - äiti valvoo yön raskaudesta ja juhlien melusta johtuen, eikä saa mieheen yhteyttä - isä tulee huoneeseen kuudelta aamulla, herättää lapsen mölinällään - äiti pyytää isää olemaan hiljaa, kun isä ei suostu/ymmärrä, äiti pyytää lähtemään pois huoneesta että lapsi saa nukkua - isä jatkaa häiriköintiä, joten äiti ilmoittaa heidän lähtevän sitten itse - isä ei suostu tähänkään vaan tönii ja tökkii äitiä lujaa (raskaana olevaa naista, oman pelästyneen lapsensa silmien edessä!!!) - äiti ottaa lapsen ja lähtee paniikissa ajamaan kotiin todella pitkän matkan päähän - isä ilmoittaa, ettei ole kiinnostunut palaamaan äidin ja lapsen luokse selvittämään asioita, vaan aikoo asua muualla ja perua kesälomansakin tämän takia.

Siinä se tiivistettynä.

Miten, MITEN tuossa tilanteessa kukaan voi olla isän puolella?!? Ihan sama millainen sekohuora ja lehmä tuo äiti olisi, kenelläkään ei ole oikeutta käydä käsiksi toiseen tai riehua humalassa lasten edessä, ei kenelläkään, eikä missään tilanteessa! Se ei ole mikään yksittäinen virhe, vaan ihan äärimmäinen emämoka jota pitäisi todellakin itkien anella anteeksi, sekä äidiltä että lapselta!

Kuvottaa ajatellakin, millaisissa perheissä lapsia elää, kun vastaajista valtaosa on sitä mieltä, että raskaanaolevan naisen tuuppiminen on pikku virhe ja oikeastaan naisen pitäisi pyytää anteeksi kun meni miehen suututtamaan ja vielä nöyryytti tätä kun ei jäänyt lapsen kanssa tuupittavaksi vaan ajoi kotiin. Häpeä nainen, miten kehtasitkin pitää omaa ja lapsesi puolta!!! Kaikki tekevät virheitä, ja jos et olisi niin ärsyttävä, ei miehen olisi tarvinnut käydä käsiksi.

Kaikista eniten ärsyttää se, että tämän viestin vänkääjät kuittaavat sillä, että väittävät minun olevan ap, sen sijaan että oikeasti perehtyisivät siihen mitä kirjoitin.

Vierailija
72/345 |
02.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten hyvä mies, mutta joi häissä kerran itsensä känniin, vaikka oli sovittu ettei ota.

Minua vitutti miehen käytös niin kamalasti ettei siinä muuta voinu kuin erota. Kun kerran oli etukäteen sovittukin.

Vähän surku lapsia, mutta jokaisella on raja jossain ja mulla se oli siinä. Anteeksi en anna. Minussa kun ei ole mitään vikaa. Piste.

Ihan samoin voisi kirjoittaa miehestä; yhden ryyppyillan ja riidan takia mies on nyt hylännyt paitsi raskaana olevan vaimonsa, myös pienen lapsensa. Siinä vasta jalo periaatteen mies ja loistava isä!

Vierailija
73/345 |
02.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

...rakastunut mies ei osannut puoliaan pitää... ...mies on korvat luimussa kuin uitettu koira...

^ Oletko noiden kanssa tosissaan? Mies ei osaa pitää puoliaan, mies ei osaa sanoa vastaan, mies ei osaa ajatella, mies ei osaa mitään... On se sinunkin miehelläsi ankeat oltavat! Sääliksi käy!

Tämä mies joka siis on työkaverini, joka ei siis ole mieheni, rakastaa lapsiaa yli kaiken ja siksi hän on edelleen liitossaan. Hän on erittäin pätevä ja osaava ja osaa ajatella. Siksi hän on päättänyt hoitaa homman helpoimman kautta kun on aikoinaan rakastunut erittäin voimakastahkoiseen ja ehdottomaan naiseen ja saanut lapsia ko. naisen kanssa. Mutta me ympärillä tosiaan pelkäämme että jonakin päivänä pinna kiristyy liikaa ja se räjähdys tapahtuu (kuten ap:n miehellä). Työkaverini on arvomaailmaltaan samantyyppinen kuin vaimonsa (siksihän rakastuivatkin) mutta ei silloin ymmärtänyt vaimon ehdottomuutta esim. ruoanlaiton suhteen. Eli kun periaate on on että KAIKKI ruoka tehdään alusta loppuun itse ja eineksiin ei kosketa niin vaimon mielestä siitä ei jousteta, ei sitten koskaan. Mies taasen joskun haluaisi lasten kanssa hakea kotipitsasta pitsan perjantai-illan mässyksi mutta kysymyskin asiasta aiheuttaa luennon transrasvoista ja periaatteellisen kuulustelun siitä, että eikö me tämä asia ole YHDESSÄ sovittu. Rohkeinkin mies alistuu vuosien käsittelyssä.

En tosiaankaan omassa alkuperäisessä viestissäni puhunut miehistä yleensä vaan ihan kerroin esimerkinomaisesti kuinka ap:n kaltaisia EHDOTTOMIA naisia on olemassa. Mutta niinhän se sinä arvoisa av-mamma luit kuten luit.

Vierailija
74/345 |
02.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

se ap ihan itse mennyt nukkumaan koska oli niin väsynyt ja liitoskivut vaivasi jne?

"Juhlat olivat ap:n suvun, eivät miehen. Ihanko oikeasti mammoista on ok, että te lähdette omien tuttavienne juhlista nukuttamaan lasta ja miehenne jää juhlimaan? Lähteekö mies vastaavasti omista juhlistaan pois, että te pääsette sitten vuorollanne juhlimaan? Jos näin on, niin miksi? Eikö olisi järkevämpää (ja ainakin huomattavasti hauskempaa!) jos ensisijaisesti juhlimisoikeus olisi sillä, joka paremmin juhlaväen tuntee? Ja niille muutamalle jotka tässä kohtaa eivät tajunneet, raskaanakin ollessa voi juhlia, alkoholi kun ei automaattisesti kuulu hauskanpitoon."

Humalainen ei osaa ajatella järkevästi, humalainen ei ole hiljaa, humalaisen kanssa ei kannata väitellä. Oli mieheltä moka vetää tuollaiset kännit, mutta tilanteen olisi voinut hoitaa niin että käskee miehen olemaan hiljaa ja painumaan peiton alle.

Tuuppiminen on törkeää, mutta itselleni tulee mieleen että mies hätääntyy kun vaimo on ottamassa lapsen ja lähdössä pois, eikä ajattele kovinkaan selkeästi, koska on kännissä.

Ap:lla oli varmasti jossain lähistöllä sukua jonne olisi voinut mennä, harvemmin häitä järjestetään jossain mihin hääparillakin on todella pitkä matka.

Ajaminen kotiin, 5ookm matka, väsyneenä, viimeisillään raskaana, paniikissa, hysteerisenä...

Siinä vasta emämoka, verrattavissa kännissä ajamiseen.

Turvallista.

Vierailija
75/345 |
02.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halunnut edes lukea kaikki viestejä, kun rupesi kuvottamaan nämä akat sen verran. Sairaita mielipiteitä.

NYT. KAIKKI TE; JOTKA PUOLUSTATTE MIESTÄ, HUOMIO!Onko äidillä myös sama oikeus örveltää kuuteen asti aamulla, töniä miestään ja pelästyttää lapsensa kännipäissään? Ja mies pyytää anteeksi tiukkapipoisuuttaan? En ota teistä yhtäkään tosissasi, ennenkuin vastaatte tähän. Luuserit.

Tuntuu, ettei kovinkaan moni ole joko lukenut ap:n viestejä ajatuksella, tai sitten ainakaan tajunnut lukemaansa. Täällä sönkätään ihan puutaheinää miehen oikeuksista, miehen ainoasta virheestä jne. Kohta mies todetaan varmaan supersankariksi ja hänelle myönnetään Nobelin rauhanpalkinto!

Tässä muutama huomio:

- Juhlat olivat ap:n suvun, eivät miehen. Ihanko oikeasti mammoista on ok, että te lähdette omien tuttavienne juhlista nukuttamaan lasta ja miehenne jää juhlimaan? Lähteekö mies vastaavasti omista juhlistaan pois, että te pääsette sitten vuorollanne juhlimaan? Jos näin on, niin miksi? Eikö olisi järkevämpää (ja ainakin huomattavasti hauskempaa!) jos ensisijaisesti juhlimisoikeus olisi sillä, joka paremmin juhlaväen tuntee? Ja niille muutamalle jotka tässä kohtaa eivät tajunneet, raskaanakin ollessa voi juhlia, alkoholi kun ei automaattisesti kuulu hauskanpitoon.

- Illan kulku tuntuu olevan monille hämärä, ja valtaosa ilmeisesti tietää ap:tä paremmin miten asiat todellisuudessa menivät. Ap kertoi ihan selkokielellä koko tarinan, ja silti täällä monet meuhkaavat ihan asian vierestä, käyttäen perusteluina omaa mielikuvitustaan. Ilta meni ap:n kertoman mukaan näin:

äiti ja lapsi nukkumaan (isä jää juhlimaan, äiti ajattelee hänen tulevan kenties puolen yön aikoihin siistissä kunnossa kuten yhdessä sovittu) - äiti valvoo yön raskaudesta ja juhlien melusta johtuen, eikä saa mieheen yhteyttä - isä tulee huoneeseen kuudelta aamulla, herättää lapsen mölinällään - äiti pyytää isää olemaan hiljaa, kun isä ei suostu/ymmärrä, äiti pyytää lähtemään pois huoneesta että lapsi saa nukkua - isä jatkaa häiriköintiä, joten äiti ilmoittaa heidän lähtevän sitten itse - isä ei suostu tähänkään vaan tönii ja tökkii äitiä lujaa (raskaana olevaa naista, oman pelästyneen lapsensa silmien edessä!!!) - äiti ottaa lapsen ja lähtee paniikissa ajamaan kotiin todella pitkän matkan päähän - isä ilmoittaa, ettei ole kiinnostunut palaamaan äidin ja lapsen luokse selvittämään asioita, vaan aikoo asua muualla ja perua kesälomansakin tämän takia.

Siinä se tiivistettynä.

Miten, MITEN tuossa tilanteessa kukaan voi olla isän puolella?!? Ihan sama millainen sekohuora ja lehmä tuo äiti olisi, kenelläkään ei ole oikeutta käydä käsiksi toiseen tai riehua humalassa lasten edessä, ei kenelläkään, eikä missään tilanteessa! Se ei ole mikään yksittäinen virhe, vaan ihan äärimmäinen emämoka jota pitäisi todellakin itkien anella anteeksi, sekä äidiltä että lapselta!

Kuvottaa ajatellakin, millaisissa perheissä lapsia elää, kun vastaajista valtaosa on sitä mieltä, että raskaanaolevan naisen tuuppiminen on pikku virhe ja oikeastaan naisen pitäisi pyytää anteeksi kun meni miehen suututtamaan ja vielä nöyryytti tätä kun ei jäänyt lapsen kanssa tuupittavaksi vaan ajoi kotiin. Häpeä nainen, miten kehtasitkin pitää omaa ja lapsesi puolta!!! Kaikki tekevät virheitä, ja jos et olisi niin ärsyttävä, ei miehen olisi tarvinnut käydä käsiksi.

Kaikista eniten ärsyttää se, että tämän viestin vänkääjät kuittaavat sillä, että väittävät minun olevan ap, sen sijaan että oikeasti perehtyisivät siihen mitä kirjoitin.

Vierailija
76/345 |
02.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

uskalsi tehdä sen mitä itse olen jälkeen päin katunut, kun en koskaan tehnyt.

Liitossa oltu jo 25 v. ja nykyään seesteistä, mutta kun mietin nuorta itseäni, niin ihmettelen, että miten kestin ja siedin miehen tiettyjä oikkuja humalassa ja ainaista viinan kanssa läträilyä.

Hyvä AP, uskalsit ainakin repäistä itsesi paska tilanteesta irti.

Vierailija
77/345 |
02.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

MIes olisi voinut illan aikana toimia lukuisia kertoja toisin. Esim. kun ap meni nukkumaan, hän olisi voinut sanoa, että ottaa muutaman ja viipyy kauemmin. Tämän saman hän olisi voinut tekstata lukuisia kertoja illan aikana, jos teko oli ns. spontaani eikä suunniteltu. Viimeistään olisi pitänyt tekstata aikeensa, kun ap laittoi hämmästyneitä viestejä yön aikana.

Minulle ei olisi missään tilanteessa ok, että mies on illan ns. pimennossa eli ei vastaa viesteihin eikä ilmesty "normaaliin" aikaan perheensä luo. Meillä molemmat olemme vanhempia ja molemmilla on vastuu perheestä ja lapsen hoitamisesta. MIes olisi kysynyt minulta jo alkuillasta, voiko ottaa ja voinko hoitaa lapsen aamulla. Jos olisi ryypännyt enemmänkin ja viipynyt pidemään kuin esim.klo 2, olisi laittanut tekstaria. Meillä ei perheenisä katoa ryyppyreissuille ja tule mielivaltaiseen aikaan aamusta kotiin önkyräkännissä, kun pitäisi muutaman tunnin päästä lähteä ajamaan 500 km kotiin. Se ei ole vaihtoehto ja jos näin kävisi, tietäisi mies mokanneensa pahasti.

Jos mies siis mokaisi, mopo karkaisi käsistä ja tulisikin otettua suunniteltua enemmän ja ajantaju hukassa, niin hyvin vaivihkaa hän hipsisi huoneeseen, pyytelisi anteeksi ja ottaisi vastaan saarnat. Ymmärtäisi jopa sen, jos suunnittelisin lähtöä,kun lapsi heräsi eikä moneen tuntiin olisi kukaan vielä hereillä. Haisevan krapulaisen kanssa samassa huoneessa ei tulisi kyseeseenkään eikä se krapulainenkaan jaksaisi sitä lasta kuunnella.

Vielä jos homma olisi mennyt pepulleen tässä aamun kohtaamisessa, tajuaisi mies jopa nöyryytettynä sukulaisten ihmettelystä pyytää anteeksi omia mokijaan. Ehkä keskustelisimme samalla minun ikävästä toiminnastani, mutta pääpaino takuulla olisi sillä, miksi "katosi" ja ryyppäsi itsensä överikuntoon, kun tiedossa olisi matka pienessä autossa 500 km lapsen kanssa. Raskaana oleva vaimohan sen matkan joka tapauksessa olisi joutunut ajamaan.

Minusta se, että mies jätettiin 500 km päähän, on selvä seuraus miehen törpöstä käytöksestä. Se, oliko seuraus kohtuullinen, on tulkinnanvaraista, mutta minusta mies, joka tietää vaimonsa alkoholipelkoisen taustan, tietää vaimonsa olevan raskaana ja tietää vaimonsa kannan alkoholinkäyttöön lapsen ollessa mukana reissussa, kerjää verta nenästään katoamalla yöksi ryyppäämään ja palaamalla aamulla meluisana paikalle. Minusta mies sai, mitä kerjäsi.

Minä nimittäin säälin syvästi niitä naisia, joiden miehet örveltävät kännissä, kun vaimo on raskaana ja hoitaa yhteistä lasta. Se kertoo todella paljon suhteen tasosta ja miehen arvostuksesta vaimoaan kohtaan. Minusta ap menetti tässä huomattavasti enemmän kasvojaan kuin mies. Koko suku sai tietää, että mies ei osaa käyttää alkoholia kohtuudella ja että häntä ei kiinnosta raskaus tai oma pieni lapsensa sen vertaa, että viitsisi aamulla olla freesinä. Vaihtoehtona kun ei ollut tiukkapipoinen alkoholittomuus vaan se, että mies olisi juhlinut kohtuudella ja fiksusti ja huolehtinut perheestään seuraavana päivänä niin kuin normaali perheenisä. Sovitusti olisi tietysti voinut vetää örvellyskännit, mutta noloahan se siinäkin tapauksessa olisi ollut, ettei pysty fiksusti käyttäytymään perheen ollessa matkassa mukana.

Minusta koko homman huonoin puoli on siinä, että mies ei kykene asiasta puhumaan tai käsittelemään lainkaan omaa osuuttaan vaan hänestä on ok paeta ja jättää lapsi epätietoisuuteen siitä, onko hänellä edes isää enää. Töihin paluu ja loman peruminen on juuri sitä omanapaisuutta pahimmillaan ja marttyyriutta, etten sanoisi lähes narsistista käytöstä. Kun tilanne on ohi, pitää asia käydä läpi, koki sitten tilanteen kuinka pahana ja nöyryyttävänä tahansa. Niin aikuiset toimivat, mutta ap:n miehen käytös ei kyllä ole aikuisen käytöstä muistuttanut missään vaiheessa.

Vierailija
78/345 |
02.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritäpä selittää tuomarille, että "ku mä vaan olin niin jumalattomassa jurrissa, etten tajunnut vetäneeni sitä Eskoa turpaan. Ja Mikaa puukolla selkään. Mulle tuli joku paniikki ja sitku mä tosiaan olin niin gänässäki."

Väkivalta on väkivaltaa.

se ap ihan itse mennyt nukkumaan koska oli niin väsynyt ja liitoskivut vaivasi jne?

"Juhlat olivat ap:n suvun, eivät miehen. Ihanko oikeasti mammoista on ok, että te lähdette omien tuttavienne juhlista nukuttamaan lasta ja miehenne jää juhlimaan? Lähteekö mies vastaavasti omista juhlistaan pois, että te pääsette sitten vuorollanne juhlimaan? Jos näin on, niin miksi? Eikö olisi järkevämpää (ja ainakin huomattavasti hauskempaa!) jos ensisijaisesti juhlimisoikeus olisi sillä, joka paremmin juhlaväen tuntee? Ja niille muutamalle jotka tässä kohtaa eivät tajunneet, raskaanakin ollessa voi juhlia, alkoholi kun ei automaattisesti kuulu hauskanpitoon."

Humalainen ei osaa ajatella järkevästi, humalainen ei ole hiljaa, humalaisen kanssa ei kannata väitellä. Oli mieheltä moka vetää tuollaiset kännit, mutta tilanteen olisi voinut hoitaa niin että käskee miehen olemaan hiljaa ja painumaan peiton alle.

Tuuppiminen on törkeää, mutta itselleni tulee mieleen että mies hätääntyy kun vaimo on ottamassa lapsen ja lähdössä pois, eikä ajattele kovinkaan selkeästi, koska on kännissä.

Ap:lla oli varmasti jossain lähistöllä sukua jonne olisi voinut mennä, harvemmin häitä järjestetään jossain mihin hääparillakin on todella pitkä matka.

Ajaminen kotiin, 5ookm matka, väsyneenä, viimeisillään raskaana, paniikissa, hysteerisenä...

Siinä vasta emämoka, verrattavissa kännissä ajamiseen.

Turvallista.

Vierailija
79/345 |
02.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai kauhee jos raskaana oleva joutuu ajamaan autoa,siis tosi hurjaa ja väärin!

Miten vaimon raskaana olo vaikuttaa siihen pitääkö miehen olla aamulla freesinä?

Ja tuota,mitä huolehtimista on nukkuvassa perheessä,kysynpä vaan.

En kyllä ihmettele että miehillä on salarakkaita :D

Vierailija
80/345 |
02.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika viimeisilläni raskaana häissä hienoksi pynttäytyneenä, mies piti tärkeämpänä kavereidensa kanssa ryyppäämistä (siis koko illan), jolloin menin autoon istumaan ja odottamaan, kun en oikein saanut juttu- tms. seuraa, koska häät olivat minulle tuntemattomien ihmisten.

Mielestäni mieheni toimi täysin epämiehekkäästi, sillä jos vaimosi on raskaana, silloin tasan tarkkaan juhlitaan sen mukaan.

Tässä tarinassa ap:n mies piti omaa juomistaan tärkeämpänä kuin koko perheen hyvinvointia. Totuus on se, että tarinan vaimo EI TEHNYT MITÄÄN VÄÄRÄÄ. Pariskunnalla oli keskinäinen sopimus alkoholin käytöstä ko. tilanteissa ja miehen ressukka meni lupauksen rikkomaan. Okei, oli ajattelematonta ap:lta ajaa kotimatka yksin, mutta ei se hänestä silti syyllistä tee. Koko sopan keitti HEIKKO MIES, joka, kuten niin moni mies, jää valovuoden jälkeen naisesta siinä, miten kannetaan vastuuta raskaana olevasta vaimosta ja pienestä lapsesta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan yksi