Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tunnustanko pettämisen vai pidänkö omana tietonani?

Vierailija
29.06.2012 |

Sitä tässä mietin. Mitä sinä tekisit? Olin työmatkalla ja vapaailtana menin syömään työkaverini kanssa (emme työskentele samassa pisteessä Suomessa, vain matkoilla, toisinaan), joimme viiniä ja hän saattoi minut huoneeseeni ja tuli sinne sitten itsekin. Mieheni ei mitenkään saisi itse tietää tapahtuneesta. Yhteisiä työmatkoja on edessä vielä tuon miehen kanssa.

Kommentit (274)

Vierailija
221/274 |
29.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun mietin ap.n miestä. Hän viikonloppuna nuolee ap.n vittua, missä on vielä jäljellä vieraan miehen mällit ja ap samaan aikaan vertailee, että onko oma mies parempi vai se vieraan miehen kieli ja kyrpä hänen sisällään.

Mahtaa ap.lla ja hänen miehellään olla hyvä avioliitto.

Yök, miettikääpä miehet itse, miltä tuntuisi nuolla vaimoanne, jolla on työkaverin mällit sisällä.

Vierailija
222/274 |
29.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen vastuussa, minä kärsin yksin ja unohdan koko jutun.

Itse elän mieheni kanssa siksi, että kun olemme yhdessä, minun ei tarvitse kohdata elämän ikävyyksiä ja kärsimystä yksin. Tuo on yksi niistä kaikkein olennaisimmista ja tärkeimmistä syistä. Taloudelliset asiat ja jopa lasten hankkiminen tulevat kaukana jäljessä. Siispä: mitä mieltä on elää parisuhteessa siten, että se tekee itse itsensä tarkoituksettomaksi? Itse sinun tilanteessasi ilman muuta kertoisin pettämisestä. Muuten suhde ei enää koskaan voisi olla sellainen suhde, jossa itse haluan elää, joten jos en mitenkään voisi kertoa asiasta, ainoa vaihtoehto olisi jättää koko mies. Silloin voisin sentään yrittää uutta suhdetta jonkun toisen miehen kanssa. Parempi olisi kuitenkin kertoa asiasta petetylle, koska silloin voisi olla vielä mahdollista jatkaa sitä samaa suhdetta, johon on jo mahdollisesti vuosien ajan panostettu. Jos mies ei mitenkään voisi jatkaa, niin sitten menisin elämässä eteenpäin ja yrittäisin seuraavassa suhteessani elää enää samaa virhettä toistamatta. Tämä näkökulma on siis puhtaan itsekäs. Jos ajattelee, mikä olisi moraalisinta miehesi kannalta, niin ketjusta löytyy siihen jo vastauksia (= rehellisyys, miehen omaa elämää koskevien tärkeiden päätösten antaminen hänen omiin käsiinsä). Mutta vaikka et välittäisi miehestäsi p*skan vertaa, niin ihan omaltakin kannaltasi kertominen on todellakin paras vaihtoehto. Paitsi tietenkin jos suhde on sinulle merkityksetön ihmissuhteena ja olet siinä vain taloudellisten etujen jne. vuoksi. Sellaista en tosin itse ymmärrä, enkä usko kovin monen tulevan sillä tavalla onnelliseksi. t. Onnellisessa suhteessa elävä nainen

Siksi minä aion jatkaa onnellista parisuhdettani.

Vaikuttaa siltä, että moni haluaisi, että mahdollisimman monella olisi ongelmia parisuhteissaan, että minäkin nyt kertoisin miehelleni ja sitten meillä olisi riitaa tms. Ehkä oma parisuhde tuntuu paremmalta, kun tietää, että muilla on hankaluuksia. AP

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/274 |
29.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta senhän sinä jo tiesitkin. Lapsesi vetäminen tähän juttuun on typerää, olisit ajatellut häntä ennen vieraisiin sänkyihin hyppäämistä. Pointtihan tässä nyt on, että miten miehesi haluaisi sinun toimivan. Eli haluaisiko hän, että hänelle kerrotaan pettämisestä vai haluaisiko hän pysyä pimennossa. Mieti sitä, älä itsekkäitä vaikuttimiasi.

Vierailija
224/274 |
29.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä ei yksi punaviininhuuruinen pano muuta miksikään. Ei koko elämä siitä muuttunut, se oli yksi lyhyt hetki. Rakkautta ei ole toisen äärimmilleen venyttäminen ja rikki repiminen vaan lempeys ja se, että haluaa toiselle hyvää. Minä voi minimoida virheeni sillä, että en kerro siitä miehelleni. Jos minä voin sen unohtaa, lakkaa se olemasta, ja varmasti voin. Meillä on myös lapsi, johon vanhempien välit tietysti vaikuttavat. Häntä minä suojelen viimeiseen asti. AP

Esimerkiksi me olemme mieheni kanssa sopineet, että jätämme työmurheet kodin ulkopuolelle. Toki päivällisellä juttelemme nopeasti työpäivästä, ja isommista asioista mutta pikkuasioista, jotka työpäivän aikana rasittavat, emme valita toisillemme. Miksi? koska emme halua myrkyttää kotimme ilmapiiriä negatiivisesti, emmekä halua että suhteemme muuttuu vain kaiken paskan kaatopaikaksi.

Toista kohtaan on hyvä olla lempeä.

Vierailija
225/274 |
29.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

M37 ja muut miehet (ja miesasianaiset) tässä ketjussa: miehethän tuppaavat suojelemaan toisiaan ja ymmärtämään toistensa pettämistä. Miksi sitten tuomitsette näin toimivan naisen huoraavaksi lutkaksi jonka mies ansaitsee iskun vasten kasvoja, ja avioeron?

En minä ainakaan miehen pettämiseen suhtaudu yhtään eri tavalla. Yhtä huono idea sekin on, että mies petettyään jättää kertomatta kumppanilleen, ja huono idea samoista syistä vieläpä. Se, että joku mies "suojelee" kaveriaan tuossa tilanteessa, on karhunpalvelus tätä kaveria kohtaan. Lyhyellä tähtäimellä se voi tuntua hyvältä ratkaisulta, pitkällä tähtäimellä tällaiset miehet päätyvät eroamaan ja känniringeissään sitten syyttelevät omasta epäonnestaan naissukupuolen absoluuttista pahuutta. Näin kärjistäen toki.

Ja ihan samalla tavalla vastaavat epärehelliset naiset klikkiytyvät keskenään puhumaan miehistä paskaa, mikä vain hankaloittaa heidän mahdollisuuksiaan tulla onnelliseksi seuraavassa parisuhteessaan miehen kanssa.

Minä ja kumppanini sekä ystäväpiirimme, jossa uskotaan rehellisyyteen ja kummankin sukupuolen lähtökohtaisesti hyvään tahtoon, seuraamme tätä hölmöilyä sivusta. Ja voi, millaisen kateuden kohteena toisinaan olenkaan näiden epärehellisyyttä kannattavien naisten taholta, joiden suhteet joko epäonnistuvat tai jatkuessaankin ovat arkielämän osalta tylsiä ja ahdistavia, kun minulla on niin "hyvä mies". No onhan minulla, mutta lisäksi elän suhteessamme miestä kunnioittaen. Sitä saa mitä tilaa, oikeasti.

Se, että osa miehistä on pettäviä ja valehtelevia sikoja, ei merkitse että naistenkin kannattaa sellaisiksi ryhtyä.

Vierailija
226/274 |
29.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ei tuumaakaan tilaa niille kommenteille jotka on sitä mieltä että pitää kertoa, vaan lyttää nämä saman tien vamiilla vastauksilla vuoren varmana oikeassa olostaan.

Selvä trolli!

Vierailija
227/274 |
29.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun mietin ap.n miestä. Hän viikonloppuna nuolee ap.n vittua, missä on vielä jäljellä vieraan miehen mällit ja ap samaan aikaan vertailee, että onko oma mies parempi vai se vieraan miehen kieli ja kyrpä hänen sisällään. Mahtaa ap.lla ja hänen miehellään olla hyvä avioliitto. Yök, miettikääpä miehet itse, miltä tuntuisi nuolla vaimoanne, jolla on työkaverin mällit sisällä.

Minulla ei ole myöskään mitään tarvetta vertailla miestäni kehenkään. Onhan minulla miehiä ollut ennen tätäkin suhdetta, enkä heitäkään mieheeni vertaile. Vaikka sinä tekisit niin, minä en tee. Ja kyllä, meillä on hyvä avioliitto, minä vain tein virheen. AP

Vierailija
228/274 |
29.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

miltä tuntuisi levittää vaimon jalat ja katsella sen vittua ja miettiä, että sinne on työmatkalla ruikkinut työkaveri mällit sisään.

Yök edelleen.

Onneksi en elä yhtä paskamaisessa tilanteessa kuin ap. Ei käy kyllä kateeksi :D

kun mietin ap.n miestä. Hän viikonloppuna nuolee ap.n vittua, missä on vielä jäljellä vieraan miehen mällit ja ap samaan aikaan vertailee, että onko oma mies parempi vai se vieraan miehen kieli ja kyrpä hänen sisällään. Mahtaa ap.lla ja hänen miehellään olla hyvä avioliitto. Yök, miettikääpä miehet itse, miltä tuntuisi nuolla vaimoanne, jolla on työkaverin mällit sisällä.

Minulla ei ole myöskään mitään tarvetta vertailla miestäni kehenkään. Onhan minulla miehiä ollut ennen tätäkin suhdetta, enkä heitäkään mieheeni vertaile. Vaikka sinä tekisit niin, minä en tee. Ja kyllä, meillä on hyvä avioliitto, minä vain tein virheen. AP

Vierailija
229/274 |
29.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ei tuumaakaan tilaa niille kommenteille jotka on sitä mieltä että pitää kertoa, vaan lyttää nämä saman tien vamiilla vastauksilla vuoren varmana oikeassa olostaan. Selvä trolli!

Hetken mietin, voisiko kertominen olla oikein, mutta kyllähän nämä kommentit kertovat, että pahemmaksi asia siitä muuttuisi. Kukaanhan ei ole kertonut, että puoliso on tunnustanut pettämisen ja sitten kaikki oli taas hyvin. AP

Vierailija
230/274 |
29.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä ei yksi punaviininhuuruinen pano muuta miksikään. Ei koko elämä siitä muuttunut, se oli yksi lyhyt hetki. Rakkautta ei ole toisen äärimmilleen venyttäminen ja rikki repiminen vaan lempeys ja se, että haluaa toiselle hyvää. Minä voi minimoida virheeni sillä, että en kerro siitä miehelleni. Jos minä voin sen unohtaa, lakkaa se olemasta, ja varmasti voin. Meillä on myös lapsi, johon vanhempien välit tietysti vaikuttavat. Häntä minä suojelen viimeiseen asti. AP

Sä olet kyllä todella uskomaton. Mitä sä täälä kyselet ihmisten mielipiteitä kun olet selvästi jo omasi tehnyt. Sä nyt yrität vaan keksiä jonkun syyn jolla helpotat syyllisyyttäsi. Sä teit virheen ja sun pitäisi kantaa sen seuraukset. "Ei yksi punaviininhuuruinen pano muuta miksikään", sun miehesi varmaan on ihan samaa mieltä asiasta?. Se muuttaa kyllä ihan kaiken ja miehesi ansaitsee tietää sen.

Vierailija
231/274 |
29.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

miltä tuntuisi levittää vaimon jalat ja katsella sen vittua ja miettiä, että sinne on työmatkalla ruikkinut työkaveri mällit sisään. Yök edelleen. Onneksi en elä yhtä paskamaisessa tilanteessa kuin ap. Ei käy kyllä kateeksi :D

Vierailija
232/274 |
29.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ei tuumaakaan tilaa niille kommenteille jotka on sitä mieltä että pitää kertoa, vaan lyttää nämä saman tien vamiilla vastauksilla vuoren varmana oikeassa olostaan. Selvä trolli!

Hetken mietin, voisiko kertominen olla oikein, mutta kyllähän nämä kommentit kertovat, että pahemmaksi asia siitä muuttuisi. Kukaanhan ei ole kertonut, että puoliso on tunnustanut pettämisen ja sitten kaikki oli taas hyvin. AP

Tietysti asia muuttuisi pahemmaksi jos siitä miehellesi kerrot...eikö se ole vähän niinkun itsestään selvyys. Teidän suhde saattaa loppua siihen etkä varasti tarvitse ketään muuta varmistamaan asiaa. Vai?

Eri asia on että ansaitsekso sinä että teidän suhde jatkuu, mielestäni sinun miehesi on oikeutettu päättämään asiasta.

Vierailija
233/274 |
29.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta senhän sinä jo tiesitkin. Lapsesi vetäminen tähän juttuun on typerää, olisit ajatellut häntä ennen vieraisiin sänkyihin hyppäämistä. Pointtihan tässä nyt on, että miten miehesi haluaisi sinun toimivan. Eli haluaisiko hän, että hänelle kerrotaan pettämisestä vai haluaisiko hän pysyä pimennossa. Mieti sitä, älä itsekkäitä vaikuttimiasi.

Pitäisiköhän miettiä mitä se miehesi haluaisi, eikä sitä miten jatkossa kenties käy...

Vierailija
234/274 |
29.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä olet kyllä todella uskomaton. Mitä sä täälä kyselet ihmisten mielipiteitä kun olet selvästi jo omasi tehnyt. Sä nyt yrität vaan keksiä jonkun syyn jolla helpotat syyllisyyttäsi. Sä teit virheen ja sun pitäisi kantaa sen seuraukset. "Ei yksi punaviininhuuruinen pano muuta miksikään", sun miehesi varmaan on ihan samaa mieltä asiasta?. Se muuttaa kyllä ihan kaiken ja miehesi ansaitsee tietää sen.

Keskustelu aiheesta on jatkunut ja minä puolustan omaa näkökantaani. Mielenkiintoista on se, että vahvimmat mielipiteet on niillä, joilla ei ole asiasta kokemusta. AP

Vierailija
235/274 |
29.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

naiminen vieraan miehen kanssa onkin enää työhomma :D

Paljos sait rahaa ap työkeikasta :D

Ihan oikeasti, mulla vain naurattaa, millaiseen kuseen ihminen itsensä saa. Käydä nyt kännissä naitattamassa itsensä työkaverille työreissussa ...buahahaaa...

Työkaveri taatusti kehuu kymmenelle parhaalle mieskaverilleen, että siltä mimmiltä sai pillua herkästi...muahahaaaaaa...

ap on kyllä todella tyhmä ja idootti :D

Vierailija
236/274 |
29.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikuttaa siltä, että moni haluaisi, että mahdollisimman monella olisi ongelmia parisuhteissaan, että minäkin nyt kertoisin miehelleni ja sitten meillä olisi riitaa tms. Ehkä oma parisuhde tuntuu paremmalta, kun tietää, että muilla on hankaluuksia. AP

Sinulla ON JO ongelma, iso sellainen. Ja riitaakin varmaan olisi tiedossa, jos asiasta kertoisit, mutta kuitenkin se olisi omasta mielestäni parempi vaihtoehto kuin asian jättäminen käsittelemättä.

Omassa suhteessani ongelmat (joita siis ihan kaikilla on) käsitellään hyvissä ajoin siten, että ne eivät paisu isoiksi ja riitaa aiheuttaviksi. Siksi olen niin onnellinen. Ja ihan aidosti toivoisin, että kaikki muutkin voisivat olla yhtä onnellisia, koska ajattelen että jokainen sen ansaitsisi ja maailma olisi silloin paljon ihanampi paikka kaikille. Mutta ikävä kyllä moni ei taida edes tajuta että näinkin ihanaa elämä voisi olla. En itsekään tajunnut, ennen kuin sen sain kokea.

Meillä ei ollut suhteen alussa helppoa, koska otti aikansa että opimme keskustelemaan rakentavasti ja käsittelmään myös vaikeat asiat mahdollisimman nopeasti. Mutta se todella on taito, joka kannattaa opetella.

Mieti, mitä oikein tulit täältä netistä hakemaan? Hyväksyntää jo valmiiksi tekemällesi päätökselle olla epärehellinen tärkeässä asiassa? Miksi tarvitset siihen muiden hyväksyntää, jos päätöksesi on niin hyvä ja johtaa varmuudella onneen? Vai olisitko alitajuisesti tullutkin hakemaan haastajia, jotta saisit rohkeutta tehdä oikein ja kertoa miehellesi?

Me, sinä ja minä, kohtaamme täällä virtuaalitodellisuudessa hetken ajan, ja sen jälkeen palaamme elämään kukin omaa elämäämme. Minä palaan onnelliseen, rehelliseen suhteeseeni, eikä onnellisuuteeni merkitsevästi vaikuta se, minkä päätöksen sinä teet. Sinun onnellisuuteesi tuo päätöksesi puolestaan voi vaikuttaa ratkaisevasti. Ei minulla siis ole tässä penniäkään kiinni - kunhan halusin tarjota käyttöösi sen tiedon, mitä itse olen elämästä oppinut. Jos vaikka haluaisit käyttää sen hyväksesi.

Vierailija
237/274 |
29.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskustelu aiheesta on jatkunut ja minä puolustan omaa näkökantaani. Mielenkiintoista on se, että vahvimmat mielipiteet on niillä, joilla ei ole asiasta kokemusta. AP

Vierailija
238/274 |
29.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin ei ole kokemusta :D

Itse puhun juuri kokemuksesta. Päätin 14 vuoden suhteen sillä hetkellä kun sain tietooni että minua on petetty.

Vierailija
239/274 |
29.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaanhan ei ole kertonut, että puoliso on tunnustanut pettämisen ja sitten kaikki oli taas hyvin. AP

Ei tietenkään välittömästi tunnustamisen jälkeen kaikki ole taas hyvin. Pointti on siinä, että nytkään - ennen tunnustamista - kaikki ei ole hyvin, vaikka se ei välittömästi käytännössä vielä näykään. Jos haluat, että kaikki voisi vielä joskus tulevaisuudessa olla hyvin, sinun tulee aktiivisesti omilla teoillasi yrittää päästä siihen tilaan. Ihan samoin kuin omalla toiminnallasi sait sen pettämisenkin tapahtumaan.

Pystytkö ylipäänsä ymmärtämään ja ajattelemaan elämää pidemmälle kuin seuraavan puolen tunnin päähän?

Vierailija
240/274 |
29.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kondomi rullautui pois paikoiltaan, mutta lempeys on juuri sitä, ettei mieti tällaisia pikkuseikkoja. Rakastan miestäni syvästi. AP

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän seitsemän