Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vertaistukea, niskaperäisestä huimauksesta kärsivät!

Vierailija
15.08.2012 |

Mulla on menossa nyt huono jakso. Yleensä tämä tulee muutaman vuoden välein ja käytännössä se tarkoittaa sitä, että kärsin kovasti kipeästä niskasta, hartioista, mutta pahinta on keinuva, kaatava huimaustunne. Tai ei se pelkästään tunne ole, vaan todellista totta. Istuessa, jopa aluksi makuullakin ollessa joskus.

Sitten kun kävelen suoraan esim. jalkakäytävällä, tuntuu, että vasemmalle vetää enemmän. Neurologi on todennutkin, että tämä kaulani kiertyminen on vasenvoittoinen.

Olen nyt surullinen ja minua lohduttaisi kovin, jos joku muu niskaperäisestä huimauksesta kärsivä kertoisi oireistaan. Siis millaisia ne ovat? Ja mitkä hoitomuodot käytössä? Kuinka nopeasti saa hallintaan, eli alkaa normaali olotila palata?

Mulla tämä vie yleensä muutaman viikon. Nyt olen kolmatta viikkoa sairaslomalla ja yhteensä on 5. Hoitona omt-fysioterapia, sirdalud ja omat harjoitteet.

Ja mikä tän laukaisee? Se on arvoitus. Tulee vaan joskus, syytä en aina tiedä. Nyt epäilen, että olen istunut paljon koneen ääressä, koska olen kohta ollut puoli vuotta töissä. Sitä ennen erityyppinen työ.

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
15.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lisäksi ei-akuutissa vaiheessa hierontaa ja method putkisto-tyyppistä venyttelyä.

mä voin kuitenkin kertoa yhden kikan, jonka keksin ihan sattumalta. Hanki sellainen isohko jumppapallo ja ota se käsiesi väliin samaan tapaan kuin taiji-harjoituksissa se kuvitteellinen maapallo. Nostat sen ylös kahden käden välissä ja pyörittelet ensin yläkautta toiselta sivulta toiselle ja takaisin, sitten ympyrää, sitten kahdeksikkoa edessä ja pään yläpuolella, ja viimeksi sellaista kahdeksikkoa, jossa käsivarret menevät ristiin. Ei tarvi olla mitenkään järjestelmällistä, eikä kaikkia osia, kunhan huidot pallo käsien välissä rennosti ja rauhallisesti joka suuntaan. Älä jännitä käsiä. TÄmä jotenkin vapauttaa sen jännityksen saman tien ainakin mun hartioissa. Usein toistettuna pysyvästi.

Vierailija
2/2 |
15.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mukana hyvänlaatuista asentohuimausta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kaksi