Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tunnustanko pettämisen vai pidänkö omana tietonani?

Vierailija
29.06.2012 |

Sitä tässä mietin. Mitä sinä tekisit? Olin työmatkalla ja vapaailtana menin syömään työkaverini kanssa (emme työskentele samassa pisteessä Suomessa, vain matkoilla, toisinaan), joimme viiniä ja hän saattoi minut huoneeseeni ja tuli sinne sitten itsekin. Mieheni ei mitenkään saisi itse tietää tapahtuneesta. Yhteisiä työmatkoja on edessä vielä tuon miehen kanssa.

Kommentit (274)

Vierailija
1/274 |
29.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet käynyt nussimassa työkaverin kanssa ja et halua kärähtää. Asia ok. Mikä on ongelma? Ehkä miehesikin panee työkaveriaan ja ei halua kertoa sinulle. Ei ole mitään ongelmaa. Lapsi on mummolassa, viettäkää kiva ilta. Miksi tuhlaat aikaa koneella jos teillä asiat on hyvin?

Kaikki muu on hyvin, ja miehelläni kaikki, mutta tottakai minua tekoni kaduttaa. AP

Vierailija
2/274 |
29.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensi kerralla varokaa, ettei se kondoomi rullaannu, ettei tartu taudit.

Tsemiä sulle. Pieni vieraissa käynti piristää kummasti.

Olet käynyt nussimassa työkaverin kanssa ja et halua kärähtää. Asia ok. Mikä on ongelma? Ehkä miehesikin panee työkaveriaan ja ei halua kertoa sinulle. Ei ole mitään ongelmaa. Lapsi on mummolassa, viettäkää kiva ilta. Miksi tuhlaat aikaa koneella jos teillä asiat on hyvin?

Kaikki muu on hyvin, ja miehelläni kaikki, mutta tottakai minua tekoni kaduttaa. AP

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/274 |
29.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt tiedän, että perusonnellisessa suhteessakin voi käydä näin, ilman mitään näkyvää tai edes piilevää syytä. Flirttailu meni liian pitkälle. Hetki vei mukanaan ja aamulla kadutti. AP

että rehellisessäkin suhteessa tulee tehtyä virhe. Mutta ero sinun suhteeseesi on selvä. Jos minulle tulisi tuollainen virhe, minun ei tarvitsisi tulla nettipalstoille kyselemään mitä tehdä. Minulla ja miehelläni on niin pitkälle kehittyneet ja vahvat, YHTEISESTI rakennetut käytännöt vaikeiden tilanteiden varalle, että minulle olisi heti selvää miten on toimittava. Ja siihen toimintaan sisällyttäisin myös mieheni ensi tilassa, enkä edes joutuisi miettimään asiaa. Sinä ilmiselvästi et ole miehesi kanssa sellaisessa suhteessa, jonka ongelmat on totuttu sekä kohtaamaan että selvittämään yhdessä. Siitä on turha alkaa edes vääntämään, olet omalla tekstilläsi osoittanut ettei näin ole. Voit toki ajatella olevasi onnellisessa suhteessa silti, ja hyvä jos nykytila ja myös kaikki se, mihin tuosta saatatte olla matkalla, riittää sinulle. Suhteesi ei kuitenkaan ole sellainen, josta ylempänä puhun, ja jollaista en itse aiemmin tajunnut voivan olla edes olemassa. Olen kyllä aina arvostanut rehellisyyttä ja pitänyt sitä tärkeänä, mutta en silti aina ole tiennyt kuinka huima ero voi olla rehellisessä suhteessa epärehelliseen verrattuna, kun aikaa on kulunut useampia vuosia. Siis ihan siinä arkielämässä, ilman mitään kriisejäkin. Ja mahdollisen kriisin tullen se ero vielä kasvaa, siitäkin on kokemusta. Jos ja kun itselläsi ei ole rehellisestä elämästä kokemusta, niin et voi tietää sinäkään, kun sinulta puuttuu vertailukohta.

jossa tulee ongelmia toisensa perään. Yhteisiä haasteita on toki ollut. Tämä ei ole yhteinen asia, jossa ollaan samalla puolella. Minä tein tämän. Emme me ole toisiamme ennen loukanneet, tietääkseni. Hyvin rehellisiä me olemme toisillemme. Minulla ei ole kuitenkaan pokkaa oman omantuntoni takia satuttaa miestäni. AP

Vierailija
4/274 |
29.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jossa tulee ongelmia toisensa perään. Yhteisiä haasteita on toki ollut. Tämä ei ole yhteinen asia, jossa ollaan samalla puolella. Minä tein tämän. Emme me ole toisiamme ennen loukanneet, tietääkseni. Hyvin rehellisiä me olemme toisillemme. Minulla ei ole kuitenkaan pokkaa oman omantuntoni takia satuttaa miestäni. AP

Monikin varmaan on rehellinen siitä, mitä osti kaupasta ja mikä on oma lempiväri, mutta ei tuo ole järkevä rehellisyyden mittari. Oletko ajatellut, että et oikeastaan voi tietää, minkä verran suhteessanne on ongelmia, jos miehesikin suhtautuu vaikeista asioista puhumiseen samoin kuin sinä?

No sen sanon kuitenkin, että jos tosiaan miehesikin on yhtä voimakkaasti samoilla linjoilla kuin sinä tässä asiassa, niin siinä tapauksessa tuskin kannattaa kertoa. Ei siitäkään varmaan mitään tule, jos on yhteinen "sopimus" että vaikeat asiat piilotetaan ja peitellään, ja sitten yhtäkkiä toinen vaihtaakin mielipidettä ja toimintatapaa. Tosin kerroit, että ette ole edes sen vertaa asioista keskustelleet, että tietäisit varmaksi miehesi mielipiteen.. *huokaus*

Anteeksi tuskastuminen; mulla vain lähestulkoon palaa pinna kun itselläni on kokemusta molemmista vaihtoehdoista ja tämä nykyinen tapani on vaan niin paljon parempi. Tuntuu ilkeältä, että joku on vieläkin jumissa siinä, missä itse olin 15 vuotta sitten.

Entä jos ainakin sen verran ottaisit asioita puheeksi miehesi kanssa, että saisit varman tiedon hänen kannastaan? Kerro vaikka kuulleesi jonkun työkaverisi pettäneen miestään, ja pohtivan kannattaisiko kertoa. Ja kysy, haluaisiko mies tietää, jos tällaista kävisi teidän suhteessanne.

110

Vierailija
5/274 |
29.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

nauratte vain työkaverin kanssa miehellesi, kuinka helposti huijattava se on. Huolehtii, että sinulla on työmatkalla kaikki hyvin ja hoitaa lapsen ja sinä pääset ratsastamaan ihanalla ja suurella kullilla. Sama toisin päin. Miehet käyvät panemassa nuorempia naisia ja samalla nauravat vaimoilleen, jotka silittävät paidat reissuun ja pakkaavat vaatteet ja mies pääsee tiukan lihan kimppuun reissussa kun vaimo hoitaa kodin ja lapset. Ei näistä kannata toisen mieltä pahoittaa. Kaikkihan näin tekevät.

En naura miehelleni enkä ole häntä tarkoituksella pettänyt. En aio toistaa pettämistä. Minä olen pahoittanut oman mieleni, mieheni mieltä en halua pahoittaa. Voin kuitenkin unohtaa asian, koska se ei ollut mitenkään merkityksellistä. AP

Vierailija
6/274 |
29.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pakko kertoa, mutta eikö todellinen syy kertomatta jättämiseen ole ne seuraukset, mitä pelkäät siitä tulevan, esim. että miehesi haluaisi jättää sinut? Miestähän olet jo satuttanut.

Vierailija
7/274 |
29.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monikin varmaan on rehellinen siitä, mitä osti kaupasta ja mikä on oma lempiväri, mutta ei tuo ole järkevä rehellisyyden mittari. Oletko ajatellut, että et oikeastaan voi tietää, minkä verran suhteessanne on ongelmia, jos miehesikin suhtautuu vaikeista asioista puhumiseen samoin kuin sinä? No sen sanon kuitenkin, että jos tosiaan miehesikin on yhtä voimakkaasti samoilla linjoilla kuin sinä tässä asiassa, niin siinä tapauksessa tuskin kannattaa kertoa. Ei siitäkään varmaan mitään tule, jos on yhteinen "sopimus" että vaikeat asiat piilotetaan ja peitellään, ja sitten yhtäkkiä toinen vaihtaakin mielipidettä ja toimintatapaa. Tosin kerroit, että ette ole edes sen vertaa asioista keskustelleet, että tietäisit varmaksi miehesi mielipiteen.. *huokaus* Anteeksi tuskastuminen; mulla vain lähestulkoon palaa pinna kun itselläni on kokemusta molemmista vaihtoehdoista ja tämä nykyinen tapani on vaan niin paljon parempi. Tuntuu ilkeältä, että joku on vieläkin jumissa siinä, missä itse olin 15 vuotta sitten. Entä jos ainakin sen verran ottaisit asioita puheeksi miehesi kanssa, että saisit varman tiedon hänen kannastaan? Kerro vaikka kuulleesi jonkun työkaverisi pettäneen miestään, ja pohtivan kannattaisiko kertoa. Ja kysy, haluaisiko mies tietää, jos tällaista kävisi teidän suhteessanne. 110

jos tulee paneskeltua vieraitten kanssa. Niin ei pitänyt tapahtua. Tiedän kuitenkin, mitä minä toivoisin ja uskon, että mieheni ajattelee samoin.

Mitä saavuttaisin kertomalla? Satuttaisin miestäni, hän ei ehkä luottaisi minuun enää, hän olisi minulle vihainen, työni vaikeutuisi, koska teen usein työmatkoja, ehkä mies antaisi itselleen luvan pettää minua, välimme voisivat vaikuttaa lapseen jne. Kaikki se ennen sopua, tai sitten asiat eivät enää palaisi ennalleen. AP

Vierailija
8/274 |
29.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pakko kertoa, mutta eikö todellinen syy kertomatta jättämiseen ole ne seuraukset, mitä pelkäät siitä tulevan, esim. että miehesi haluaisi jättää sinut? Miestähän olet jo satuttanut.

mieheni tunteet. Olen kyllä pettänyt miestäni, mutta nyt hän ei siitä kärsi, vaan vasta jos kerron. AP

Vierailija
9/274 |
29.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet jo rikkonut ruukun ja rikkoutunutta ruukkua ei saa ehjäksi liimaamalla. Sinun mahdollisuudet meni jo. Enää et saa ehjää liittoa takaisin koskaan. Olet jo pilannut kaiken.

Nyt kannat sen tunnollasi loppuelämäsi ja toivo, ettet kärähdä siitä koskaan.

Sinun mahdollisuudet meni siinä kun se repsahdus "vain hups heijaa tapahtui".

On se helppo elää kun voi katsoa itseään peiliin, eikä tarvitse hävetä näkemäänsä. Voi hengittää syvään ja rauhassa kun elää rehellisesti.

Kusinen tilanne ap. En haluaisi olla tilallasi.

Monikin varmaan on rehellinen siitä, mitä osti kaupasta ja mikä on oma lempiväri, mutta ei tuo ole järkevä rehellisyyden mittari. Oletko ajatellut, että et oikeastaan voi tietää, minkä verran suhteessanne on ongelmia, jos miehesikin suhtautuu vaikeista asioista puhumiseen samoin kuin sinä? No sen sanon kuitenkin, että jos tosiaan miehesikin on yhtä voimakkaasti samoilla linjoilla kuin sinä tässä asiassa, niin siinä tapauksessa tuskin kannattaa kertoa. Ei siitäkään varmaan mitään tule, jos on yhteinen "sopimus" että vaikeat asiat piilotetaan ja peitellään, ja sitten yhtäkkiä toinen vaihtaakin mielipidettä ja toimintatapaa. Tosin kerroit, että ette ole edes sen vertaa asioista keskustelleet, että tietäisit varmaksi miehesi mielipiteen.. *huokaus* Anteeksi tuskastuminen; mulla vain lähestulkoon palaa pinna kun itselläni on kokemusta molemmista vaihtoehdoista ja tämä nykyinen tapani on vaan niin paljon parempi. Tuntuu ilkeältä, että joku on vieläkin jumissa siinä, missä itse olin 15 vuotta sitten. Entä jos ainakin sen verran ottaisit asioita puheeksi miehesi kanssa, että saisit varman tiedon hänen kannastaan? Kerro vaikka kuulleesi jonkun työkaverisi pettäneen miestään, ja pohtivan kannattaisiko kertoa. Ja kysy, haluaisiko mies tietää, jos tällaista kävisi teidän suhteessanne. 110

jos tulee paneskeltua vieraitten kanssa. Niin ei pitänyt tapahtua. Tiedän kuitenkin, mitä minä toivoisin ja uskon, että mieheni ajattelee samoin.

Mitä saavuttaisin kertomalla? Satuttaisin miestäni, hän ei ehkä luottaisi minuun enää, hän olisi minulle vihainen, työni vaikeutuisi, koska teen usein työmatkoja, ehkä mies antaisi itselleen luvan pettää minua, välimme voisivat vaikuttaa lapseen jne. Kaikki se ennen sopua, tai sitten asiat eivät enää palaisi ennalleen. AP

Vierailija
10/274 |
29.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet jo rikkonut ruukun ja rikkoutunutta ruukkua ei saa ehjäksi liimaamalla. Sinun mahdollisuudet meni jo. Enää et saa ehjää liittoa takaisin koskaan. Olet jo pilannut kaiken.

Nyt kannat sen tunnollasi loppuelämäsi ja toivo, ettet kärähdä siitä koskaan.

Sinun mahdollisuudet meni siinä kun se repsahdus "vain hups heijaa tapahtui".

On se helppo elää kun voi katsoa itseään peiliin, eikä tarvitse hävetä näkemäänsä. Voi hengittää syvään ja rauhassa kun elää rehellisesti.

Kusinen tilanne ap. En haluaisi olla tilallasi.

enkä osannut siihen varautua. Kyllä mieheni voi minuun luottaa, paremmin nyt kuin koskaan, koska nyt olen varma itsestäni. Mitään sellaista ei enää tapahdu. Tiedän, mitä voin pettämisellä saada ja mitä voin menettää. AP

Vierailija
11/274 |
29.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän kuitenkin, mitä minä toivoisin ja uskon, että mieheni ajattelee samoin.

Tiedät mitä itse ajattelet, mutta miehesi ajatuksista et tiedä. Otapa asia puheeksi (ei siis tätä omaa pettämistäsi, vaan yleisellä tasolla), ja kuuntele miehen vastaus. Jos se todella on yhtenevä oman kantasi kanssa, niin uskon että teidän suhteessanne voi ollakin parempi jättää kertomatta.

Mutta jos et uskalla edes miehen mielipidettä kysyä, niin kysymys on kyllä ihan puhtaasti siitä, että olet itsekäs ja epärehellinen, lyhytnäköisesti ajatteleva raukka.

Vierailija
12/274 |
29.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän kuitenkin, mitä minä toivoisin ja uskon, että mieheni ajattelee samoin.

Tiedät mitä itse ajattelet, mutta miehesi ajatuksista et tiedä. Otapa asia puheeksi (ei siis tätä omaa pettämistäsi, vaan yleisellä tasolla), ja kuuntele miehen vastaus. Jos se todella on yhtenevä oman kantasi kanssa, niin uskon että teidän suhteessanne voi ollakin parempi jättää kertomatta. Mutta jos et uskalla edes miehen mielipidettä kysyä, niin kysymys on kyllä ihan puhtaasti siitä, että olet itsekäs ja epärehellinen, lyhytnäköisesti ajatteleva raukka.

Vierailija
13/274 |
29.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun annoit vieraan miehen työnnellä kaluaan sinuun AP, ajattelitko hetkeäkään, että sulla on oma mies ja myöskin pieni lapsi?

Vierailija
14/274 |
29.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ajattelin sillä hetkellä sitä jalkojenvälissä sykkivää nautintoa.

Ap

kun annoit vieraan miehen työnnellä kaluaan sinuun AP, ajattelitko hetkeäkään, että sulla on oma mies ja myöskin pieni lapsi?

Vierailija
15/274 |
29.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
16/274 |
29.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

työkaverini himoa minuun ja tunsin itseni ihanan tärkeäksi. AP

Vierailija
17/274 |
29.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai kukaan lastaan ajattele pannessaan vieraan miehen kanssa?

niin eipä tulisi niitä syrjähyppyjäkään ja kodinrikkomisia.

Vierailija
18/274 |
29.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei teillä kyllä kovin hyvin mene jos lapsi on mummolassa ja koko illan roikut koneella. Siksi oletkin provo. Hauska sellainen ja on pannut ajattelemaan asiaa, että mitä itse tekisin tilanteessa.

Siksi onkin ihan hyvä mieli kun tietää, että on pystynyt elämään niin, että voi katsoa miestään silmiin.

Kiitos hienosta provosta. Varmaan moni muukin mietti arvojaan tätä lukiessaan.

Vierailija
19/274 |
29.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei teillä kyllä kovin hyvin mene jos lapsi on mummolassa ja koko illan roikut koneella. Siksi oletkin provo. Hauska sellainen ja on pannut ajattelemaan asiaa, että mitä itse tekisin tilanteessa. Siksi onkin ihan hyvä mieli kun tietää, että on pystynyt elämään niin, että voi katsoa miestään silmiin. Kiitos hienosta provosta. Varmaan moni muukin mietti arvojaan tätä lukiessaan.

Joku säälittävä mielenvikainen olento on kirjoittanut viestit sen jälkeen. Motiiviaan en ymmärrä. Vaikka ei kai sellaista häiriintyneillä koskaan olekaan.

Mies tuli vuokraamosta, mutta siellä ei ollut sitä leffaa, jonka olisimme halunneet nähdä eikä hän ottanut sitten mitään muutakaan. Niinpä olemme katselleet telkkaria ja menemme ehkä vain saunaan. AP

Vierailija
20/274 |
29.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummalliseltahan se nyt tuntuukin. Jälkikäteen ajattelin kyllä sitäkin enemmän, miestäni siis.

Tämän viestin jälkeen en kirjoita enää tänään tänne, koska käytän ajan mieheni kanssa. AP

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän yksi