Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tunnustanko pettämisen vai pidänkö omana tietonani?

Vierailija
29.06.2012 |

Sitä tässä mietin. Mitä sinä tekisit? Olin työmatkalla ja vapaailtana menin syömään työkaverini kanssa (emme työskentele samassa pisteessä Suomessa, vain matkoilla, toisinaan), joimme viiniä ja hän saattoi minut huoneeseeni ja tuli sinne sitten itsekin. Mieheni ei mitenkään saisi itse tietää tapahtuneesta. Yhteisiä työmatkoja on edessä vielä tuon miehen kanssa.

Kommentit (274)

Vierailija
21/274 |
29.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

työkaverini himoa minuun ja tunsin itseni ihanan tärkeäksi. AP

Ei teillä kyllä kovin hyvin mene jos lapsi on mummolassa ja koko illan roikut koneella. Siksi oletkin provo. Hauska sellainen ja on pannut ajattelemaan asiaa, että mitä itse tekisin tilanteessa. Siksi onkin ihan hyvä mieli kun tietää, että on pystynyt elämään niin, että voi katsoa miestään silmiin. Kiitos hienosta provosta. Varmaan moni muukin mietti arvojaan tätä lukiessaan.

Joku säälittävä mielenvikainen olento on kirjoittanut viestit sen jälkeen. Motiiviaan en ymmärrä. Vaikka ei kai sellaista häiriintyneillä koskaan olekaan.

Mies tuli vuokraamosta, mutta siellä ei ollut sitä leffaa, jonka olisimme halunneet nähdä eikä hän ottanut sitten mitään muutakaan. Niinpä olemme katselleet telkkaria ja menemme ehkä vain saunaan. AP

Vierailija
22/274 |
29.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selkeästi et rakasta häntä, koska kykenet pettämään noin vaivattomasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/274 |
29.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pitkä liitto hajoaa YHDESTÄ PANOSTA, niin saa jo hajotakin. Ei se kovin hyvä liitto edes ollut. Virheitä sattuu kaikille, tärkeintä on ettei sitä ota tavaksi.

Eräs toinen miestään pettänyt, joka ei tunnustanut mutta elää varsin hyvässä liitossa eikä haluaisi tietää, jos mies tekisi vastaavan KERRAN

Olet jo rikkonut ruukun ja rikkoutunutta ruukkua ei saa ehjäksi liimaamalla. Sinun mahdollisuudet meni jo. Enää et saa ehjää liittoa takaisin koskaan. Olet jo pilannut kaiken.

Nyt kannat sen tunnollasi loppuelämäsi ja toivo, ettet kärähdä siitä koskaan.

Sinun mahdollisuudet meni siinä kun se repsahdus "vain hups heijaa tapahtui".

On se helppo elää kun voi katsoa itseään peiliin, eikä tarvitse hävetä näkemäänsä. Voi hengittää syvään ja rauhassa kun elää rehellisesti.

Kusinen tilanne ap. En haluaisi olla tilallasi.

jossa tulee ongelmia toisensa perään. Yhteisiä haasteita on toki ollut. Tämä ei ole yhteinen asia, jossa ollaan samalla puolella. Minä tein tämän. Emme me ole toisiamme ennen loukanneet, tietääkseni. Hyvin rehellisiä me olemme toisillemme. Minulla ei ole kuitenkaan pokkaa oman omantuntoni takia satuttaa miestäni. AP

Monikin varmaan on rehellinen siitä, mitä osti kaupasta ja mikä on oma lempiväri, mutta ei tuo ole järkevä rehellisyyden mittari. Oletko ajatellut, että et oikeastaan voi tietää, minkä verran suhteessanne on ongelmia, jos miehesikin suhtautuu vaikeista asioista puhumiseen samoin kuin sinä? No sen sanon kuitenkin, että jos tosiaan miehesikin on yhtä voimakkaasti samoilla linjoilla kuin sinä tässä asiassa, niin siinä tapauksessa tuskin kannattaa kertoa. Ei siitäkään varmaan mitään tule, jos on yhteinen "sopimus" että vaikeat asiat piilotetaan ja peitellään, ja sitten yhtäkkiä toinen vaihtaakin mielipidettä ja toimintatapaa. Tosin kerroit, että ette ole edes sen vertaa asioista keskustelleet, että tietäisit varmaksi miehesi mielipiteen.. *huokaus* Anteeksi tuskastuminen; mulla vain lähestulkoon palaa pinna kun itselläni on kokemusta molemmista vaihtoehdoista ja tämä nykyinen tapani on vaan niin paljon parempi. Tuntuu ilkeältä, että joku on vieläkin jumissa siinä, missä itse olin 15 vuotta sitten. Entä jos ainakin sen verran ottaisit asioita puheeksi miehesi kanssa, että saisit varman tiedon hänen kannastaan? Kerro vaikka kuulleesi jonkun työkaverisi pettäneen miestään, ja pohtivan kannattaisiko kertoa. Ja kysy, haluaisiko mies tietää, jos tällaista kävisi teidän suhteessanne. 110

jos tulee paneskeltua vieraitten kanssa. Niin ei pitänyt tapahtua. Tiedän kuitenkin, mitä minä toivoisin ja uskon, että mieheni ajattelee samoin.

Mitä saavuttaisin kertomalla? Satuttaisin miestäni, hän ei ehkä luottaisi minuun enää, hän olisi minulle vihainen, työni vaikeutuisi, koska teen usein työmatkoja, ehkä mies antaisi itselleen luvan pettää minua, välimme voisivat vaikuttaa lapseen jne. Kaikki se ennen sopua, tai sitten asiat eivät enää palaisi ennalleen. AP

Vierailija
24/274 |
29.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pitkä liitto hajoaa YHDESTÄ PANOSTA, niin saa jo hajotakin. Ei se kovin hyvä liitto edes ollut. Virheitä sattuu kaikille, tärkeintä on ettei sitä ota tavaksi.

Eräs toinen miestään pettänyt, joka ei tunnustanut mutta elää varsin hyvässä liitossa eikä haluaisi tietää, jos mies tekisi vastaavan KERRAN

Olet jo rikkonut ruukun ja rikkoutunutta ruukkua ei saa ehjäksi liimaamalla. Sinun mahdollisuudet meni jo. Enää et saa ehjää liittoa takaisin koskaan. Olet jo pilannut kaiken.

Nyt kannat sen tunnollasi loppuelämäsi ja toivo, ettet kärähdä siitä koskaan.

Sinun mahdollisuudet meni siinä kun se repsahdus "vain hups heijaa tapahtui".

On se helppo elää kun voi katsoa itseään peiliin, eikä tarvitse hävetä näkemäänsä. Voi hengittää syvään ja rauhassa kun elää rehellisesti.

Kusinen tilanne ap. En haluaisi olla tilallasi.

jossa tulee ongelmia toisensa perään. Yhteisiä haasteita on toki ollut. Tämä ei ole yhteinen asia, jossa ollaan samalla puolella. Minä tein tämän. Emme me ole toisiamme ennen loukanneet, tietääkseni. Hyvin rehellisiä me olemme toisillemme. Minulla ei ole kuitenkaan pokkaa oman omantuntoni takia satuttaa miestäni. AP

Monikin varmaan on rehellinen siitä, mitä osti kaupasta ja mikä on oma lempiväri, mutta ei tuo ole järkevä rehellisyyden mittari. Oletko ajatellut, että et oikeastaan voi tietää, minkä verran suhteessanne on ongelmia, jos miehesikin suhtautuu vaikeista asioista puhumiseen samoin kuin sinä? No sen sanon kuitenkin, että jos tosiaan miehesikin on yhtä voimakkaasti samoilla linjoilla kuin sinä tässä asiassa, niin siinä tapauksessa tuskin kannattaa kertoa. Ei siitäkään varmaan mitään tule, jos on yhteinen "sopimus" että vaikeat asiat piilotetaan ja peitellään, ja sitten yhtäkkiä toinen vaihtaakin mielipidettä ja toimintatapaa. Tosin kerroit, että ette ole edes sen vertaa asioista keskustelleet, että tietäisit varmaksi miehesi mielipiteen.. *huokaus* Anteeksi tuskastuminen; mulla vain lähestulkoon palaa pinna kun itselläni on kokemusta molemmista vaihtoehdoista ja tämä nykyinen tapani on vaan niin paljon parempi. Tuntuu ilkeältä, että joku on vieläkin jumissa siinä, missä itse olin 15 vuotta sitten. Entä jos ainakin sen verran ottaisit asioita puheeksi miehesi kanssa, että saisit varman tiedon hänen kannastaan? Kerro vaikka kuulleesi jonkun työkaverisi pettäneen miestään, ja pohtivan kannattaisiko kertoa. Ja kysy, haluaisiko mies tietää, jos tällaista kävisi teidän suhteessanne. 110

jos tulee paneskeltua vieraitten kanssa. Niin ei pitänyt tapahtua. Tiedän kuitenkin, mitä minä toivoisin ja uskon, että mieheni ajattelee samoin.

Mitä saavuttaisin kertomalla? Satuttaisin miestäni, hän ei ehkä luottaisi minuun enää, hän olisi minulle vihainen, työni vaikeutuisi, koska teen usein työmatkoja, ehkä mies antaisi itselleen luvan pettää minua, välimme voisivat vaikuttaa lapseen jne. Kaikki se ennen sopua, tai sitten asiat eivät enää palaisi ennalleen. AP

Vierailija
25/274 |
29.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei liitto yhteen panoon saa loppua. Kyllä jokaisella pitää olla oikeus ainakin kerran käydä vieraissa ilman, että liitto loppuu.

t. nainen, joka on tämän tehnyt ja ei ole kertonut miehelle ja elämme loistavassa suhteessa ja mies ei saa ikinä tietää.

Vierailija
26/274 |
29.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei liitto yhteen panoon saa loppua. Kyllä jokaisella pitää olla oikeus ainakin kerran käydä vieraissa ilman, että liitto loppuu. t. nainen, joka on tämän tehnyt ja ei ole kertonut miehelle ja elämme loistavassa suhteessa ja mies ei saa ikinä tietää.

Mun suhde ei olis loistava jos mies tekis jotain tollasta mun selän takana. En voisi myöskään kuvitella suhteen olevan loistava jos itse syyllistyisin moiseen. Jos mielestäsi tuollainen "oikeus" pitää jokaisella olla, niin asiasta kannattaa sopia puolison kanssa jo suhteen alussa - ei tule sitten yllätyksenä. Reilumpaa on sopia avoimesta suhteesta jos on pakko saada seksiä muiltakin kuin omalta puolisolta.

Vierailija
27/274 |
29.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisella pitäisi olla mahdollisuus käydä liitossa yhdellä panolla

Mikä olisi sitten paremmin?

Vierailija
28/274 |
29.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuossa tilanteessa kehottaisin pitämään omana tietona. Jos ap katuu eikä aio enää hairahtua, on paras olla kiusaamatta miestä tapahtuneella. Mukana on myös lapsi, jota on ajateltava.

Vierailija
29/274 |
29.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on vielä käytetty kondomia ja ehkäisy on kunnossa, voi jatkaa omaa parisuhdetta ilman huolta seuraamuksista. Eri asia olisi, jos saattaisi tartuttaa mieheensä taudin tai pitäisi pelätä raskautta.

Vierailija
30/274 |
29.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli teidän perheessä saa sukulaismies raiskata lapsenne, kunhan käry vain ei käy.

Kaikki on sallittua kunhan siitä ei jää kiinni.

Hieno kasvualusta lapsille. Ja erittäin turvallinen :O

tuossa tilanteessa kehottaisin pitämään omana tietona. Jos ap katuu eikä aio enää hairahtua, on paras olla kiusaamatta miestä tapahtuneella. Mukana on myös lapsi, jota on ajateltava.

Vierailija
31/274 |
29.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos mies tunnustaisi pettämisen, mutta en voisi koskaan hyväksyä sitä, että puoliso olisi salannut asian minulta. Minusta suhde ei ole mitään jos se ei perustu aidolle rehellisyydelle.

En ymmärrä miksi niin moni tulkitsee rehellisyyden pettäjän omantunnon puhdistamiseksi - eihän se sitä ole! Petetyllä osapuolella on oikeus tietää - pettäjä on oman päätöksensä omaan suhteeseensa liittyen jo pettäessään tehnyt, pallo jatkon suhteen on kaiken oikeudenmukaisuuden mukaan petetyllä.

Vierailija
32/274 |
29.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli teidän perheessä saa sukulaismies raiskata lapsenne, kunhan käry vain ei käy. Kaikki on sallittua kunhan siitä ei jää kiinni. Hieno kasvualusta lapsille. Ja erittäin turvallinen :O

Vierailija
33/274 |
29.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli teidän perheessä saa sukulaismies raiskata lapsenne, kunhan käry vain ei käy.

Kaikki on sallittua kunhan siitä ei jää kiinni.

Hieno kasvualusta lapsille. Ja erittäin turvallinen :O

tuossa tilanteessa kehottaisin pitämään omana tietona. Jos ap katuu eikä aio enää hairahtua, on paras olla kiusaamatta miestä tapahtuneella.

ap:n ja samoin ajattelevien mies saa käydä panemassa 6-vuotiasta sukulaislastaan, kunhan ei ikinä kerro siitä vaimolle, varmistaa että lapsikaan ei kerro, ja jättää vain yhteen kertaan! Suhdehan on siltikin erinomaisen onnellinen.

Vierailija
34/274 |
29.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulin sitten jälkeen päin. Paluuta entiseen ei ollut. Mies sai lähteä kävelemään. Koin itseni niin loukatuksi juuri siksi, että mies ei ollut rehellinen. Itki ja parkui se ja vieläkin kuulemma volisee minun perään 16 vuoden jälkeen.Mutta se oli niin kova kolaus, että antoi minun suunnitella kotia ja lapsia, vaikka oli valehdellut jättämällä kertomatta minulle, että oli pannut kaveriani.

Nykyisessä suhteessa ollaan rehellisiä. Miehellä oli alussa sitoutumiskammoinen kriisi ja kävi vieraissa. Kertoi sen ja asia selvitettiin ja ei jäänyt mitään jälkiä suhteeseemme. Olemme olleet naimisissa 11 vuotta ja suhde on hyvä.

Minulle rehellisyys on kaikki kaikessa. Olemme yhdessä myötä-ja vastoinkäymisissä, mutta pitää olla rehellinen, että tiedän, missä mennään.

Lapsillekin opetan, että jos mokaat, kerro minulle, että osaan puolustaa sinua. jos valehtelet, joudun noloon tilanteeseen jos en tiedä kaikkia tekijöitä asiaan.

En halua lapsille opettaa, että valehdelkaa äidille niin säästätte äidin tunteita. Äidille ei saa valehdella. Sieltä lumihangesta pitää soittaa, että "äiti tuli moka, maistoin boolia,missä en tiennyt, mitä siinä on. Nyt oksennan ja palelee ja lompakko on varastettu". haen lapsen kotiin ja pesen ja peittelen. Puolustan ja autan häntä kun tiedän, mitä hän on tehnyt.

Rehellisyys on minusta arvoista tärkein. Silloin voin antaa anteeksi. Valehtelemista en ikinä.

jos mies tunnustaisi pettämisen, mutta en voisi koskaan hyväksyä sitä, että puoliso olisi salannut asian minulta. Minusta suhde ei ole mitään jos se ei perustu aidolle rehellisyydelle.

En ymmärrä miksi niin moni tulkitsee rehellisyyden pettäjän omantunnon puhdistamiseksi - eihän se sitä ole! Petetyllä osapuolella on oikeus tietää - pettäjä on oman päätöksensä omaan suhteeseensa liittyen jo pettäessään tehnyt, pallo jatkon suhteen on kaiken oikeudenmukaisuuden mukaan petetyllä.

Vierailija
35/274 |
29.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli teidän perheessä saa sukulaismies raiskata lapsenne, kunhan käry vain ei käy. Kaikki on sallittua kunhan siitä ei jää kiinni. Hieno kasvualusta lapsille. Ja erittäin turvallinen :O

tuossa tilanteessa kehottaisin pitämään omana tietona. Jos ap katuu eikä aio enää hairahtua, on paras olla kiusaamatta miestä tapahtuneella.

ap:n ja samoin ajattelevien mies saa käydä panemassa 6-vuotiasta sukulaislastaan, kunhan ei ikinä kerro siitä vaimolle, varmistaa että lapsikaan ei kerro, ja jättää vain yhteen kertaan! Suhdehan on siltikin erinomaisen onnellinen.

Ap ei käynyt vahingoittamassa lasta eikä aikuista. Vastaava tilanne olisi jos ap:n mies makaisi työkaverinsa kanssa, aikuisen halukkaan työkaverinsa kanssa. Olet sairas!

Vierailija
36/274 |
29.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaimoaan oikein kunnolla tervetulleeksi kotiin, aviovuoteessa, toisen miehen jäljiltä. Hyi olkoon.

Vierailija
37/274 |
30.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ei käynyt vahingoittamassa lasta eikä aikuista. Vastaava tilanne olisi jos ap:n mies makaisi työkaverinsa kanssa, aikuisen halukkaan työkaverinsa kanssa. Olet sairas!

Tarkoitus oli esittää liioiteltu vertaus, jonka kautta tulisi esiin että tosiaankaan asiat eivät muutu ongelmattomiksi sillä että ne salataan. Jos on sovittu, että parisuhteessa ei tehdä asiaa X, niin kyllä sen tekeminen puolison selän takana on aina jonkinasteinen ongelma. Seksi halukkaan mutta "väärän" aikuisen partnerin kanssa ei ole yhtä paha asia kuin raiskaus, ja alaikäisen raiskaus olisi vielä sitäkin pahempi, mutta jokainen näistä on kuitenkin _jonkinlainen_ ongelma. Ts. ap kieltää itseltään tosiasioita väittäessään, että asia muuttuisi ongelmaksi vasta sillä hetkellä kun hän kertoo siitä puolisolleen.

Toinen liioiteltu esimerkki, koskee yhdessäoloa:

Tulen palstalle hehkuttamaan, että minulla on täydellisen onnellinen parisuhde Brad Pittin kanssa. Brad Pitt ei tosin tiedä suhteestamme yhtään mitään - siis 100% siitä tapahtuu hänen tietämättään - mutta väitän silti että suhde on todellinen, olemme yhdessä ja olemme onnellisia. Ap:n tilanne ei ole ollenkaan näin absurdi, vaan hänen suhteestaan ainoastaan pieni osa on rajattu hänen miehensä ulottumattomiin. Mutta minusta ap ei voi sanoa suhteen olevan olemassa, toimiva ja onnellinen niiltä osin kuin hän ei jaa sitä miehensä kanssa. Eihän sellainen ole mikään suhde, josta toinen osapuoli ei edes tiedä mitään. Ap:n suhteessa osa hänen seksikokemuksistaan ja myös osa hänen luotettavuudestaan/rehellisyydestään on rajattu suhteen ulkopuolelle siten, että mies ei ole niistä tietoinen.

Jos ap:n mieheltä kysyttäisiin, hän todennäköisesti toivoisi suhteen olevan kokonaisuudessaan kummankin osapuolen tiedossa ja kokemuspiirissä, ellei sitten hänen oma suhtautumisensa ole samanlainen kuin ap:lla. Ja jos pariskunnan kumpikin osapuoli alkaa rajata tiettyjä alueita suhteesta vain omiksi yksityisasioikseen, ennen pitkää voidaan ajautua tilanteeseen jossa esim. vain 50% on yhteistä. Silloin ollaankin jo puolivälissä matkaa kohti tuota täysin absurdia Brad Pitt -esimerkkiäni. Ja siitä varmasti jokainen ymmärtää, ettei se perustu tosiasioihin eikä näin ollen voi olla tyydyttävä ja onnellinen suhde pidemmällä aikavälillä.

Vierailija
38/274 |
30.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö avoimuus ole tärkeämpää kuin kulissi liitosta jossa ei virheitä tehdä. Virheitä sattuu ja se kannattaa hyväksyä. Sen hyväksymiseen kuuluu myös vastuun hyväksyminen.

---

Joskus ihmiset pettävät, tunnustavat ja parisuhteet selviävät. Toisinaan parisuhteet hajoavat, mutta ihmiset selviävät ja uusia parisuhteita syntyy. Älkää eläkö pelossa.

-J

Joskus ihmiset myös kunnioittavat itseään ja puolisoaan sen verran, etteivät koskaan petä, tai tee muita toista ihmistä syvästi loukkaavia tekoja.

Näissä keskusteluissa tulee monesti se vaikutelma, että pettämiskuvioitten kanssa tempoilevat ihmiset yrittävät hyvin aggressiivisesti esittää itsensä ylivertaisen positiivisessa valossa. Periaate tuntuu olevan, että kun kerran minä itse olen voinut pettää, niin silloin kyllä kenen tahansa muunkin täytyy olla samanlainen, ja jos yrittää muuta väittää niin valehtelee. Toisen onnellinen suhde ei itse asiassa olekaan onnellinen, jos siihen ei sisälly ah niin rehellisesti selvitettyä pettämiskriisiä, vaan se onkin "kulissi liitosta jossa virheitä ei tehdä".

Viittaa kateuteen ja itsepetokseen, vähintäänkin.

Niin ja ap:n aiheeseenhan tämä ei suoranaisesti liittynyt.

- ei kukaan aikaisemmista kirjoittajista

Vierailija
39/274 |
30.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus ihmiset myös kunnioittavat itseään ja puolisoaan sen verran, etteivät koskaan petä, tai tee muita toista ihmistä syvästi loukkaavia tekoja.

Näissä keskusteluissa tulee monesti se vaikutelma, että pettämiskuvioitten kanssa tempoilevat ihmiset yrittävät hyvin aggressiivisesti esittää itsensä ylivertaisen positiivisessa valossa. Periaate tuntuu olevan, että kun kerran minä itse olen voinut pettää, niin silloin kyllä kenen tahansa muunkin täytyy olla samanlainen, ja jos yrittää muuta väittää niin valehtelee. Toisen onnellinen suhde ei itse asiassa olekaan onnellinen, jos siihen ei sisälly ah niin rehellisesti selvitettyä pettämiskriisiä, vaan se onkin "kulissi liitosta jossa virheitä ei tehdä".

Niin ja ap:n aiheeseenhan tämä ei suoranaisesti liittynyt.

- ei kukaan aikaisemmista kirjoittajista

Mulla pahasti särähtää aina nää vakuuttelut että joo pettäminen vain vahvisti meidän suhdetta ja nyt ollaan onnellisempia kuin ennen pettämistä. Vaihtaisin itse kyllä ihan heti suhteeseen, jossa ei ole tätä tuskaa tarvinnut kokea! Musta nämä onnensa vakuuttelijat yrittää vain hirveästi kiillottaa pahasti tahriintunutta ja pilaantunutta elämäänsä, ja lyö siinä rankasti yli.

Vierailija
40/274 |
30.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla pahasti särähtää aina nää vakuuttelut että joo pettäminen vain vahvisti meidän suhdetta ja nyt ollaan onnellisempia kuin ennen pettämistä. Vaihtaisin itse kyllä ihan heti suhteeseen, jossa ei ole tätä tuskaa tarvinnut kokea! Musta nämä onnensa vakuuttelijat yrittää vain hirveästi kiillottaa pahasti tahriintunutta ja pilaantunutta elämäänsä, ja lyö siinä rankasti yli.

Nämähän yrittävät esim. mustamaalata sitä n. 50 prosenttia ihmisistä, jotka eivät petä. Jos joku ei petä, hänessä täytyy olla jotain vikaa, kuten että on niin ruma ettei saa ketään :-D. On väitettävä mustaa valkoiseksi, mitä tahansa muuta kuin että kohtaisi toteuuden: joku toinen vain on minua paremmassa parisuhtessa, parempi käsittelemään omia tunteitaan tai sisäisiä kriisejään, rehellisempi jne. jne. En ymmärrä mikä siinä edes on niin vaikeaa. Kyllä minä vain olen koko elämäni aina välillä joutunut huomaamaan, että joku muu on jossain minua parempi. Miksi se näille pettäjille on niin ylivoimainen asia kohdata? Ehkäpä pettämisen kaltaisiin raukkamaisiin tekoihin taipuvat juuri ne tasapainottomimmat jotka ovat pahasti solmussa itsensä kanssa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä neljä