Voihan vene, anoppi myy omaisuuttani ilman lupaani!
Vuosi sitten muutimme väliaikaiseen asuntoon oman talomme rakennusprojektin ajaksi. Väliaikaisasunnon tarkoitus on tietysti asua halvalla ja hetken aikaa vain (myimme vanhan talomme pois alta hyvissä ajoin, nyt vuokralla siis). Koska väliaikaisasunto on hyvin pieni, kysyimme anopilta, voisiko hän ottaa ison talonsa ullakolle (asuu yksin ja talo on iiiiso) muutamia huonekalujamme väliaikaisvarastoon. Lupasi ihan iloisena minusta, ei mitenkään pitkin hampain. Nyt anoppi tuli käymään ja toi minulle 7€. Ihmettekin, että mikäs raha tämä on ja hän totesi viileän rauhallisesti "tämä on siitä pöydästä". No ihmeissäni kysyin tietysti, että mistä pöydästä? "No, siitä teidän sohvapöydästä, joka oli meidän ullakolla. Sain kaupaksi sen avoimella kirpparilla." Että ihan seitsemän euroa sai hinnaksi. SE OLI MONEN SADAN ARVOINEN ARTEKIN SIVUPÖYTÄ. Eipä ihme että meni kaupaksi. Kiva, kun kysyit etukäteen %&¤¤#":n anoppi! Hän kun ihan luuli niitä ylimääräiseksi tavaraksi, vaikka kyse oli nimenomaan väliaikaisesta varastoinnissa. Meillä kun on kauhesti kaikkea liikaa nyttenkin. Joo on, kun asumme KAKSIOSSA väliaikaisesti ja kyllä sinne meidän uuteen taloon tarvitaan joka huoneeseen huonekaluja!!!
Olen niin raivoissani, etten pysty puhumaan sille naakalle enää vähään aikaan. Mieheni lähetin hakemaan muita tavaroita meille turvaan samalla kun vei äiteensä takaisin kotiin. Että loppuaika tässä asutaan sitten entistä ahtaammin sohvat ja pöydät nurkassa pinossa.
Miksi näitä "hyviä ideoita" ei voi ääneen puhua etukäteen??? Hermo menee. Viimeinen kerta, kun pyydän anopin apua.
Kommentit (168)
Mä joskus oon kuullu nimen, mut en yhtään tiennyt mistä on kyse. Mut sit yks mun frendi esitteli kännykkänsä, jossa oli kuulemma Marimekko-kansi. ja nyt mä tiedä, et on siis kännykkäfirma! Mä aion ostaa samanlaisen.
on nimenomaan vaneria. Katsoppas vaikka wikipediasta vanerin määritelmä.
kyllä koivuviilu on sama asia kuin koivuvaneri. Sinänsä vanerihan on laadukas materiaali, täyspuuta (ohutta liimakerrosta lukuunottamatta).
löytyy noita Alvar Aallon huonekaluja, ihan alkuperäisiä. En ole vaan koskaan kuullut termiä Artek. Pitäisi vissiin alkaa lukemaan sisustuslehtiä. Onko artekin jotain uustuotantoa?
Ei kannata leikkiä pelkän wikipedian perusteella asiantuntijaa.
Ei koivuviilusta tule = vaneria vain sillä, että molemmat tehdään puuviilloksista.
löytyy noita Alvar Aallon huonekaluja, ihan alkuperäisiä. En ole vaan koskaan kuullut termiä Artek. Pitäisi vissiin alkaa lukemaan sisustuslehtiä. Onko artekin jotain uustuotantoa?
Artek on sisustusliikeketju, joka MYY Aallon suunnittelemia huonekaluja. Aalto oli yksi liikkeen alkuperäisistä perustajista vuonna 1935. Artekia käytetään terminä ilmaisemaan Aallon modernia tyyliä, mutta totta kai Aallon huonekaluja myydään myös muissa liikkeissä.
kun täytin ristikkoa ja kohtaan "huonekaluliike" tuli artek. ihmettelin että jaa, enpä ole kuullut.
t. 25 v.
ainiin, joo, varmaan mummo on hajamielisyyttään mennyt ne myymään, mutta pitäisi normijärjen silti sanoa, että toisten tavaroita ei voi kysymättä hävittää.
onneksi ite en ole kovin materialisti.
vaan Ilmari Tapiovaaran suunnittelema. No, menipä taas viereisille raiteille tämäkin keskustelu :-). Tarkoitin sitä, mitä aiemmin kirjoitin että asia harmittaisi täysillä, vaikka pöytä olisi ollut IKEAa tai antiikkia vaikkapa. Siis se, ettei anoppi saa myydä minun omaisuuttani ilman lupaa! Ei minun vaatteitani, huonekalujani, korujani, autoani, taloani, ei edes astioitani. MINUN.
Vaikea uskoa, että hän olisi ihan ilkeyttään myynnyt teidän tavaroita. Jospa anoppi on kerta kaikkiaan unohtanut, että tavarat ovat hänellä väliaikaissäilytyksessä eikä odottamassa myyntiä.
ois ainaki pitäny ottaa kynä pois ennenku se piirti yhtään viivaa.
Siis joku pinottava jakkara maksaa 165 euroa???? Just joo. Olisin tuollaisen jossain nähdessäni varmaan ajatellut, että taitaa olla vähän parempi kuin joku sotkan tai jyskin 10 euron jakkara, mutta enpä ikinä olisi hintaa tiennyt. Kuka hullu maksaa jostain jakkarasta noin paljon??
Kylla tiedetaan Guessit, Hilfigerit ja muut "merkit" ja maksetaan niista ryostohintoja mutta oman maan maailmankuulua muotoilua ei edes tunnisteta.
Junttilandia mika Junttilandia.
Anoppi teki virheen ja on joko dementoitunut tai muuten outo, mutta ap:n reaktio siihen on silti uskomaton. Ei anoppi tahallaan eikä salaa myynyt toisten tavaroita, vaan luuli tehneensä hyvän työn. Jotain on ollut hampaankolossa anoppia kohtaan jo ennestään, ja nyt löytyi hyvä syy katkaista miehen välit äitiinsä.
Jostain syystä tämä ketju tuli viime yönä uneeni: olin oman anoppini kanssa liikkeessä, jossa myytiin Artekin huonekaluja. Mukana oli muutakin miehen sukua. Unelle absurdiin tapaan liikkeessä oli tarjolla lounas-buffet, jota yhdessä nautimme samalla, kun katselimme huonekaluja.
Aika kova juttu siis - täytyypä jatkossa varoa, miten vahvasti eläydyn näin av:n tarinoihin. :D
niin moni täällä jankkaa, ettei ole ikinä koskaan Artekin mööpeleihin törmänneet. Millaisessa tynnyrissä te oikein elätte...? Niitähän on kaikkialla, julkisissa tiloissa ja naistenlehdissä. Minä muistan ne jo päiväkodista asti.
hä - eikö kukaan muu ole huomannut? Jompi kumpi jutuista on nyt provo!
että ostaja ilmestyy AV:lle hehkuttamaan miten osti artekin pöydän pilkkahintaan höperöltä mummolta =D
Näin minäkin asian tulkitsin kertomuksesi perusteella, ja uskon, että ainoana meistä, joka kyseisen henkilön tuntee, olet oikeassa.
Tsemppiä!
T. Eilen monta anoppi != kavaltaja -viestiä kirjoittanut, joka ihmettelee yhä ketjun yleistä sentimenttiä.
Oikeasti, tekisitte anopistanne rikosilmoituksen? En todellakaan usko anopin manipuloivan minua tai vastustavan elämänarvojamme.
clip...
Kirpparille en ole ottanut yhteyttä, kun en tiedä, viitsinkö kaivella asiaa enempää vai olisiko viisainta antaa asian nyt olla. Pidän kesällä jonkin aikaa taukoa anopista ja aion kyllä jatkossakin sanoa, mitä asiasta ajattelen (teko oli asiaton ja loukkaava) jos se muuten esille vielä tulee.
Naisen sielu: kerätään vitutusta asioista, ei sanota mitään ääneen, ja lopulta tehdään joku umpipaska, vittumainen temppu.
Mä veikkaan tällaista :anoppi unohti, että oli luvannut teille paikan ullakolta. Tai oli saanut päähänsä, että se aika on nyt kohtuuttomasti ylitetty.Viikko- tai kuukausitolkulla kerryttänyt raivoa siitä, että teidän romut on hänen reviirillään. Sitten päätti "kostaa" ja antaa samalla vinkin siitä, mitä mieltä on asiasta.
Terve ihminen (esim. normiälyllä varustettu mies) olisi hoitanut asian siten, että olisi sanonut, että kuule, noi teidän tavarat on olleet jo pitkään meillä. TIlanne olisi ratkennut terveellä tavalla.
Mutta koska anoppi on aggressiohäiriöinen lehmä, ts. NAINEN, niin tulos oli tämä.
Jos se jotain lohduttaa, niin on tod.näk. huomannut temppunsa jälkeen, että jostain syystä se kosto ei tuntunutkaan niin hyvältä kuin mitä se mielessä heruteltuna oli ennen tekoa tuntunut.
Kuittaa jollain huomautuksella asia.Mä luulen, että uppoaa jo valmiiksi huonoon omatuntoon.
Tämä ei tosiaankaan ollut sun vika, anopilla ei ollut oikeutta temppuunsa.
Vie, 94, se naisvihasi muualle tästä ketjusta, kiitos
klassisesti naisten ongelma on passiivinen aggressiivisuus, joka saa juurikin kuvatunlaisia ilmenemismuotoja.
Mutta ilmeisesti se koira älähtää, johon kalikka kalahtaa : D?
Halusit tai et, niin miehet ovat huomattaavsti lahjakkaampia käsittelemään tällaisia asioita. On jotain asioita, joissa niistä kannattaa ottaa oppia.
Kritiikin leimaaminen naisvihaksi on omaa kyvyttömyyttäsi ottaa kritiikkiä vastaan
Mutta kaipa hän oikeastikin oli väärässä luulossa siitä, miksi toitte mööpelit hänen vintilleen. Joko oli ymmärtänyt väärin tai hajamielisyyttään unohtanut sen, että haette ne takaisin oman talon valmistuttua.
Minusta sinun on turha - jos siis haluat pitää välit anoppiin hyvinä - enempää jankuttaa asiasta, kaipa hän sinun harmisi huomasi, ja viimeistään siitä, kun miehesi hakee mööpelinne kerralla kaikki pois.
JOS hän kommentoi vielä itse asiaa, voit hyvin kertoa hänelle, mitä se pöytä uutena maksaa.
-itsekin Artek-fani-