Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voihan vene, anoppi myy omaisuuttani ilman lupaani!

Vierailija
18.06.2012 |

Vuosi sitten muutimme väliaikaiseen asuntoon oman talomme rakennusprojektin ajaksi. Väliaikaisasunnon tarkoitus on tietysti asua halvalla ja hetken aikaa vain (myimme vanhan talomme pois alta hyvissä ajoin, nyt vuokralla siis). Koska väliaikaisasunto on hyvin pieni, kysyimme anopilta, voisiko hän ottaa ison talonsa ullakolle (asuu yksin ja talo on iiiiso) muutamia huonekalujamme väliaikaisvarastoon. Lupasi ihan iloisena minusta, ei mitenkään pitkin hampain. Nyt anoppi tuli käymään ja toi minulle 7€. Ihmettekin, että mikäs raha tämä on ja hän totesi viileän rauhallisesti "tämä on siitä pöydästä". No ihmeissäni kysyin tietysti, että mistä pöydästä? "No, siitä teidän sohvapöydästä, joka oli meidän ullakolla. Sain kaupaksi sen avoimella kirpparilla." Että ihan seitsemän euroa sai hinnaksi. SE OLI MONEN SADAN ARVOINEN ARTEKIN SIVUPÖYTÄ. Eipä ihme että meni kaupaksi. Kiva, kun kysyit etukäteen %&¤¤#":n anoppi! Hän kun ihan luuli niitä ylimääräiseksi tavaraksi, vaikka kyse oli nimenomaan väliaikaisesta varastoinnissa. Meillä kun on kauhesti kaikkea liikaa nyttenkin. Joo on, kun asumme KAKSIOSSA väliaikaisesti ja kyllä sinne meidän uuteen taloon tarvitaan joka huoneeseen huonekaluja!!!

Olen niin raivoissani, etten pysty puhumaan sille naakalle enää vähään aikaan. Mieheni lähetin hakemaan muita tavaroita meille turvaan samalla kun vei äiteensä takaisin kotiin. Että loppuaika tässä asutaan sitten entistä ahtaammin sohvat ja pöydät nurkassa pinossa.

Miksi näitä "hyviä ideoita" ei voi ääneen puhua etukäteen??? Hermo menee. Viimeinen kerta, kun pyydän anopin apua.

Kommentit (168)

Vierailija
41/168 |
20.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mutta koska anoppi on aggressiohäiriöinen lehmä, ts. NAINEN, niin tulos oli tämä."

Kommunikointitavat eivät ole suoraviivaisesti miehisiä tai naisellisia. Viestintä voi olla suoraa tai epäsuoraa, onnistunutta tai epäonnistunutta, eikä sukupuoli määritä sitä, kuka mitenkin kommunikoi.

Yst. terv. 95

Vierailija
42/168 |
20.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mutta koska anoppi on aggressiohäiriöinen lehmä, ts. NAINEN, niin tulos oli tämä."

Kommunikointitavat eivät ole suoraviivaisesti miehisiä tai naisellisia. Viestintä voi olla suoraa tai epäsuoraa, onnistunutta tai epäonnistunutta, eikä sukupuoli määritä sitä, kuka mitenkin kommunikoi.

Yst. terv. 95

kuin viestintäopinnoissa kirjoista luettuja fraasinomaisia virastokielikäpellyksiä, joita itse tunnut harrastavan. Vain hyvin epävarmat / kömpelöt kielenkäyttäjät piiloutuvat tämän opitun diskurssin taakse.

Provokaatio on erinomainen kommunikaation muoto. Tyypillisesti naiset pelkäävät ja karttavat sitä, erityisesti ylempien sosiaaliluokkien akateemiset hiirulaiset.

Antamallasi kritiikillä ei muuten ole mitään tekemistä tämän ketjun aiheen kanssa. VOisit perustaa siitä oman, eikö joo.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/168 |
20.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tätä kirppislöytöä on jo ehditty täällä hehkuttaakin pari päivää sitten!!!!!!!!!!!!

Sen mukaan mummo ei tiennyt minkä design-pöydän myi 7€:lla ja ostaja oli haltijoissaan.

Vierailija
44/168 |
20.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tätä kirppislöytöä on jo ehditty täällä hehkuttaakin pari päivää sitten!!!!!!!!!!!!

Sen mukaan mummo ei tiennyt minkä design-pöydän myi 7€:lla ja ostaja oli haltijoissaan.

....siihen, että anoppi on sittenkin vanhuudenhöpertymässä eikä tahallisen ilkeä?

AIka hauskaa, että tää keissi päätyi ostajankin kannalta tänne. vielä kun saataisiin anopin itsensäkin aloittama ketju, niin oisi kaikki näkökulmat luettavissa : D

Vierailija
45/168 |
19.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppi teki virheen ja on joko dementoitunut tai muuten outo, mutta ap:n reaktio siihen on silti uskomaton. Ei anoppi tahallaan eikä salaa myynyt toisten tavaroita, vaan luuli tehneensä hyvän työn. Jotain on ollut hampaankolossa anoppia kohtaan jo ennestään, ja nyt löytyi hyvä syy katkaista miehen välit äitiinsä.

Saa kai täällä harmistustaan purkaa. Sanoin jo, etten laita välejä poikki tai anopille nosta sotaa, koska haluan pitää hyvät välit. Mutta jos asia minua harmittaa, niin täälläkö en asiasta saisi sanoa, koska se on ilkeää?

Sanoin jo itsekin aiemmin, että en usko anopin tehneen ilkeyttään, mutta silti harmittaa asia, koska en olisi halunnut kyseistä pöytää kenellekään myydä. Ymmärrätkö? Ihan sama vaikka olisi ollut oma äiti, isä, sisko, aviomies. Niille vaan olisi helpompi antaa asiasta palautetta kuin anopille!

En ole katkaisemassa välejä anoppiin. Kaipaan vaan pöytääni :-(. Seitsemän euroa ei paljon lohduta.

Vierailija
46/168 |
19.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea uskoa, että hän olisi ihan ilkeyttään myynnyt teidän tavaroita. Jospa anoppi on kerta kaikkiaan unohtanut, että tavarat ovat hänellä väliaikaissäilytyksessä eikä odottamassa myyntiä.

No, pöytää ei takaisin saa. Nythän mulla on sitten hyvä syy miettiä uutta pöytää, tuskin ostan ihan samanlaista ainakaan uutena. Eli kyllä se tästä!

Vierailija
47/168 |
19.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei se kannata. Eikö ole kivempaa, jos saa nauraa junteille vielä ensi viikollakin. On kivaa olla juntti! En mä tiedä Guessia enkä muitakaan merkkejä! Enkä niistä maksa! Mä ostan sitä, mitä haluan ja tarvitsen, mikä on mun mielestä hyvä. Ihan sama mikä merkki tai hinta. Jos haluan ostaa mieluummin 10m euron jakkaran, niin sama kai se muille on??

Siis joku pinottava jakkara maksaa 165 euroa???? Just joo. Olisin tuollaisen jossain nähdessäni varmaan ajatellut, että taitaa olla vähän parempi kuin joku sotkan tai jyskin 10 euron jakkara, mutta enpä ikinä olisi hintaa tiennyt. Kuka hullu maksaa jostain jakkarasta noin paljon??

Kylla tiedetaan Guessit, Hilfigerit ja muut "merkit" ja maksetaan niista ryostohintoja mutta oman maan maailmankuulua muotoilua ei edes tunnisteta. Junttilandia mika Junttilandia.

Vierailija
48/168 |
19.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

löytyy noita Alvar Aallon huonekaluja, ihan alkuperäisiä. En ole vaan koskaan kuullut termiä Artek. Pitäisi vissiin alkaa lukemaan sisustuslehtiä. Onko artekin jotain uustuotantoa?

Artek on sisustusliikeketju, joka MYY Aallon suunnittelemia huonekaluja. Aalto oli yksi liikkeen alkuperäisistä perustajista vuonna 1935. Artekia käytetään terminä ilmaisemaan Aallon modernia tyyliä, mutta totta kai Aallon huonekaluja myydään myös muissa liikkeissä.

Myydään myös paljon muuta kuin Aaltoa.

Artek on design-huonekaluja myyvä ketju, jossa pääpaino suomalaisessa designissa.

Eikä tää edes ollut ap:n pointti. Mutta kyllä mun täytyy sanoa että täytyy oikeasti olla aika pullossa kasvanut jos ei ole ikinä koskaan missään törmännyt juuri esim. Aallon huonekaluihin (vaikkapa noi jakkarat). Meillä oli jo päiväkodissa noita (Helsinki, vuosi 1975) ja muutenkin paljon käytetty julkisissa tiloissa, koska kestävät aikaa ja kulutusta.

Vierailija
49/168 |
19.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppisi on todella ajattelematon ääliö. Jos oli sovittu, että tavarat ovat säilytyksessä siellä anopin ullakolla, niin millainen ihmisen pitää olla että rupeaa omin päin niitä myymään? Ihan samahan se on, minkä merkkinen se pöytä oli, niin pointti on se, että ei toisen omaisuutta voi tuosta vaan myydä pois! Ei tässä nyt sotatilaa tarvitsekaan idiootin kanssa aloittaa, mutta tietääkö anoppi nyt kuinka pahoilla mielin olet? Mitä se oli mieltä sun mielipahastasi?

Vierailija
50/168 |
19.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

hävittäminen on rikos.

Laittaisin mieheni asialle, ja vaatisin äitiä ostamaan heti uuden. Artekin huonekauluilla kun ei edes arvo juurikaan laske.

Olin itse aikoinaan tilanteessa, jossa eräs kaverini jätti minulle uuden pesukoneensa "kesäsäilöön". Minulle tuli muutto eteen, mutta koneen omistaja ei ehtinyt hakea omaansa pois.

Jos olisin jättänyt kalliin koneen vanhaan varastoon tai myynyt sen, niin olisin syyllistynyt poliisin mukaan rikokseen. Jouduin raahaamaan sen uuteen kotiinikin vielä.

Eli anoppi on varastanut sinulle kuuluvaa tavaraa ja hänestä voi tehdä vaikka rikosilmoituksen. Ainakin korvattava typerä tekonsa.

Vierailija
51/168 |
19.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

nimelta kavallus.

Sinulla on myös oikeus nostaa yksityisoikeudellinen kanne joko anoppia tai ostajaa vastaan, Kyseeseen voivat tulla hallinnanpalautus (ostaja) tai vahingonkorvaus (ostaja, anoppi).

Vierailija
52/168 |
19.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos avauksena olisi ollut "anoppi myi 40 muumimukin kokoelman kirpparilla kympillä", av-mammatkin olisivat ymmärteneet mistä keskustellaan.

Vierailija
53/168 |
19.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ensimmäisenä vaihtoehtona on syyttely ja rikosilmoituksella uhkailut, niin kovin kaksisia ihmmissuhteita ei taida olla.

Kyseessä on mitä todennäköisemmin puhdas vahinko.- Anoppi on pyrkinyt hyvään. Harmi toki että pöytä on ollut kalliimpi kun anoppi on arvioinut.Mutta täytyyhän tuosta yli päästä muutoin kun rikkomalla välit.

kyseessä on kuitenkin ollut vain tavara. Nyt vain anopille ilmoittamaan , että kiitos 7 E kolikosta , utta muuta ei tarvitse myydä :)

Vierailija
54/168 |
19.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hänhän on ostanut nyt varastettua tavaraa 7 eurolla.

Vierailija
55/168 |
19.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin että tuollaista tapahtuu vain Aku Ankassa että myydään arvotavaraa parilla eurolla kun ei olla tietoisia tavaran oikeasta arvosta, mutta näköjään niin voi käydä ihan oikeastikin. Siinä olen samaa mieltä ettei se ole mikään kansalaisvelvollisuus tietää joka huonekalun arvoa, mutta silloin ei pidä lähteä sellaisia myymäänkään.

Vierailija
56/168 |
19.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ostaja ilmestyy AV:lle hehkuttamaan miten osti artekin pöydän pilkkahintaan höperöltä mummolta =D

Vierailija
57/168 |
19.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku on nähnyt pöydän teillä ja kehunut sitä. Anoppi mielistelynhalussaan sanonut, että kyllä sen muutamalla eurolla voi ostaa, ei ne sillä mitään tee. ihan vain kyvyttömyyttään tuottaa toiselle pettymys, ettei pöytä ole hänen.

Mun anoppini on jees jees -mies, ja hän tekee juuri vastaavia idiotismeja pelkästään miellyttämisenhalustaan. Ja tulee samalla pyllistelleeksi ympäriinsä.

Vierailija
58/168 |
19.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppisi on todella ajattelematon ääliö. Jos oli sovittu, että tavarat ovat säilytyksessä siellä anopin ullakolla, niin millainen ihmisen pitää olla että rupeaa omin päin niitä myymään? Ihan samahan se on, minkä merkkinen se pöytä oli, niin pointti on se, että ei toisen omaisuutta voi tuosta vaan myydä pois! Ei tässä nyt sotatilaa tarvitsekaan idiootin kanssa aloittaa, mutta tietääkö anoppi nyt kuinka pahoilla mielin olet? Mitä se oli mieltä sun mielipahastasi?

Siis ensinnäkin olen aika korrekti ihminen noin livenä yleensä eli anopin silmissä sain tietysti "raivarin". Huusin "siis mitä olet myynyt?". Hän selvästi kavahti äänen korottamista ja oli lähinnä hämillään eli taisi odottaa kiitosta. Kyllä hän tietää, että olen pahoillani ja että sitä ei olisi saanut myydä. Mutta taisi vähän suutahtaa, kun huusin. Näin en siis yleensä toimi :). Vedin mieheni toiseen huoneeseen ja pyysin, että vie äitinsä kotiin mahdollisimman pian (en kestänyt katsoa koko ihmistä silloin). Itse vähän siis järkytyin, mutta nyt jo helpottaa. Pöytähän se vain oli ja olisi saattanut vaikka rikkoutua vahingossakin. Luulen anoppini nyt tajuavan, että tavaramme eivät olleet "ylimääräisyyttään" hänen ullakollaan vaan ihan vaan välivarastossa.

En ole anoppia nyt nähnyt tämän jälkeen ja pidän ehkä vielä hetken taukoakin :-). Rikosilmoitus ei todellakaan ole vaihtoehto. Uskon edelleen asian olleen vahinko/tietämättömyyttä/ajattelemattomuutta. Siltikin se vielä vähän kirpaisee.

Vierailija
59/168 |
19.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ensimmäisenä vaihtoehtona on syyttely ja rikosilmoituksella uhkailut, niin kovin kaksisia ihmmissuhteita ei taida olla.

Kyseessä on mitä todennäköisemmin puhdas vahinko.- Anoppi on pyrkinyt hyvään. Harmi toki että pöytä on ollut kalliimpi kun anoppi on arvioinut.Mutta täytyyhän tuosta yli päästä muutoin kun rikkomalla välit.

kyseessä on kuitenkin ollut vain tavara. Nyt vain anopille ilmoittamaan , että kiitos 7 E kolikosta , utta muuta ei tarvitse myydä :)

Mies oli myös vihainen äidilleen ja on luvannut ostaa uuden pöydän (alkuperäinen oli minun ostamani siis naimisissa ollessamme, mutta omalla rahallani olin sen maksanut). En vain tiedä, minkä ottaisin tilalle. Odotan kyllä siihen asti, kun talomme valmistuu, ettei tule varastointiongelmia enää. Sanoin anopille jo, että ne eivät todella ole myynnissä (muut tavaramme, jotka siis edelleen siellä ullakolla ovat) vaan odottavat uutta kotiamme. Ja hänellä ei todellakaan ole mitään tilaongelmia talossaan - halusi ilmeisesti vain auttaa, mutta teki sen todella erikoisella tavalla.

En tiedä, kuka pöydän on ostanut, anoppi oli myynyt sellaisella kirpparilla mihin siis tavarat jätetään joksikin aikaa (myyntitili?). Hän siis ei itsekään tavannut ostajaa vaan sai kirpputorin kautta rahat. Samalla oli myynyt myös omia vanhoja mattoja ja astioita. Se ei minullekaan vielä valjennut, että miksi juuri tämän minun pöytäni myi, eikä vaikka meidän jalkalamppua, tuoleja ym. pienhuonekalua, jotka siellä ullakolla on. Ehkä hänen mielestään pöydän design oli pielessä ja siitä pitikin päästä eroon. Ei hän koskaan pöytää ole meillä aiemmassa talossamme mitenkään haukkunut tai kehunut.

No, luoja yksin tietää, mitä anopin päässä on liikkunut. Jännä nähdä, miten asia nousee esiin seuraavan kerran, kun tapaamme.

Vierailija
60/168 |
19.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

"silloin kun isoäiti Artekin myi" -henkeen :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme seitsemän