Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voihan vene, anoppi myy omaisuuttani ilman lupaani!

Vierailija
18.06.2012 |

Vuosi sitten muutimme väliaikaiseen asuntoon oman talomme rakennusprojektin ajaksi. Väliaikaisasunnon tarkoitus on tietysti asua halvalla ja hetken aikaa vain (myimme vanhan talomme pois alta hyvissä ajoin, nyt vuokralla siis). Koska väliaikaisasunto on hyvin pieni, kysyimme anopilta, voisiko hän ottaa ison talonsa ullakolle (asuu yksin ja talo on iiiiso) muutamia huonekalujamme väliaikaisvarastoon. Lupasi ihan iloisena minusta, ei mitenkään pitkin hampain. Nyt anoppi tuli käymään ja toi minulle 7€. Ihmettekin, että mikäs raha tämä on ja hän totesi viileän rauhallisesti "tämä on siitä pöydästä". No ihmeissäni kysyin tietysti, että mistä pöydästä? "No, siitä teidän sohvapöydästä, joka oli meidän ullakolla. Sain kaupaksi sen avoimella kirpparilla." Että ihan seitsemän euroa sai hinnaksi. SE OLI MONEN SADAN ARVOINEN ARTEKIN SIVUPÖYTÄ. Eipä ihme että meni kaupaksi. Kiva, kun kysyit etukäteen %&¤¤#":n anoppi! Hän kun ihan luuli niitä ylimääräiseksi tavaraksi, vaikka kyse oli nimenomaan väliaikaisesta varastoinnissa. Meillä kun on kauhesti kaikkea liikaa nyttenkin. Joo on, kun asumme KAKSIOSSA väliaikaisesti ja kyllä sinne meidän uuteen taloon tarvitaan joka huoneeseen huonekaluja!!!

Olen niin raivoissani, etten pysty puhumaan sille naakalle enää vähään aikaan. Mieheni lähetin hakemaan muita tavaroita meille turvaan samalla kun vei äiteensä takaisin kotiin. Että loppuaika tässä asutaan sitten entistä ahtaammin sohvat ja pöydät nurkassa pinossa.

Miksi näitä "hyviä ideoita" ei voi ääneen puhua etukäteen??? Hermo menee. Viimeinen kerta, kun pyydän anopin apua.

Kommentit (168)

Vierailija
1/168 |
18.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

MIehesi tehtävä olisi nyt laitella äidilleen rajat.

Joo, on totta, että teidän tavaranne olivat hänen luonaan säilytyksessä, mutta hän oli siihen antanut luvan, joten periaatteessa hänen pitäisi maksaa teille uusi Artekin pöytä. Täräytä naiselle hinta eteen, niin ehkä vähän kalpenee. Ei toisten omaisuutta saa kohdella tuolla tavalla!

Vierailija
2/168 |
18.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko jollakin oikeasti olla noin juntti anoppi ettei ymmärrä Artekin pöydän arvosta mitään? Joltakin parikymppiseltä pissikseltä voisi tuollaista toilailua odottaakin, mutta että aikuinen nainen... Huh!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/168 |
18.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko jollakin oikeasti olla noin juntti anoppi ettei ymmärrä Artekin pöydän arvosta mitään? Joltakin parikymppiseltä pissikseltä voisi tuollaista toilailua odottaakin, mutta että aikuinen nainen... Huh!

Käyn pian neljättä kymmentä eikä mulla ole pienintäkään aavistusta miltä näyttää Artekin kalusteet.

Vierailija
4/168 |
18.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kohta 40 enkä tiedä, mikä on tuo Artek. Sori. Joka tapauksessa anoppi on nyt ollut hiukan hakoteillä. Joko siltä on ihan mennyt ohi, että ne ei ole ylimääräisiä tavaroita tai sitten sitä jurppii säilyttää teidän romppeita. Olisi sitten sanonut ei...

Käyn pian neljättä kymmentä eikä mulla ole pienintäkään aavistusta miltä näyttää Artekin kalusteet.

Vierailija
5/168 |
18.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
6/168 |
18.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En odota toki anopilta virheetöntä makua design-asioissa :-) mutta vaikka pöytä olisi ollut sotkan perusmallistoa tai ikea, olisi minua silti ärsyttänyt tavattomasti hänen puuttumisensa minun omaisuuteeni ja sen myyminen ilman lupaa. Tuohan on jo melkein varastamista! Toi sentään sen 7€ minulle korvaukseksi. Mutta joo, anoppi olisi kyllä korvausvelvollinen, mutta vaikka hän tietää minun nyt olevan tästä pahoillaan (samaten mieheni) niin en usko pohjimmiltaan hänen tarkoittaneen tätä ilkeyttään ja koska hän on erittäin hyvä mummo lapsillemme, en viitsi aloittaa mitään sotatilaa. Mutta ehkä kysyn häneltä, olisiko itse ollut tyytyväinen, jos myisin hänen Kerttumummovainaansa perintösenkin kirpparilla ilman hänen lupaansa. Tajuaisikohan sitten?

Ehkä hän sitten vain ymmärsi asian tosiaan aivan väärin. Että pöytä oli ylimääräinen. Täytyy katsoa saisiko vastaavaa käytettynä jostain?

Vierailija
7/168 |
18.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

etkä liioittele, niin tee ihmeessä rikosilmoitus anopista. Tai voit ehdottaa anopille, että korvaa teille tämän arvokkaan pöydän, muuten teette rikosilmoituksen.

Vierailija
8/168 |
18.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olla jopa että anoppi on myynyt pöydän kalliimmalla ja antoi sulle vaan sen 7e?!!

Vierailija
9/168 |
18.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olla jopa että anoppi on myynyt pöydän kalliimmalla ja antoi sulle vaan sen 7e?!!

jotenkin en usko, koska ei ole rahanahne ihminen yleisesti ottaen. Ihme, ettei antanut pöytää miehen siskon perheelle, kun niillä on uusi kesämökki. Viime vuonna antoi minun hänelle antaman syntymäpäivälahjansa samantien tyttärelleen (lahjapakkauksessa ihan siellä synttärijuhlissa), kun hän ei itse tarvitse niin hienoja juttuja ja tyttärellä "on niin vaikeaa muutenkin". Omapahan on asiansa, mitä saamillaan lahjoilla tekee, mutta oli minusta kauhean epäkohteliasta. Jos itse olen saanut ei-toivotun lahjan, olen siitä kuitenkin kiittänyt antajaa ja sitten vähin äänin käynyt sen vaihtamassa (myönnän!) ostopaikassa. Siitä tunnen kyllä huonoa omaatuntoa, kun makuni on niin tarkka, etten pysty käyttämään vaikka "vääräntyylisiä" koruja, edes kohteliaisuuttani.

Vierailija
10/168 |
18.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka ei unne Artekia = wt

Vierailija
11/168 |
18.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

anopillesi, että Artekin viuhkajalkasohvapöydästä sai 400 € jo muutama vuosi sitten.

Vierailija
12/168 |
18.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuplavolkkarin tunnistamiseen.

Vierailija
13/168 |
18.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä kuplan tunnistan, mutten mitään Artekkeja. Ihan sama.

Kuplavolkkarin tunnistamiseen.

Vierailija
14/168 |
18.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimi on tuttu, mutta en kyllä tunnistaisi ainuttakaan huonekalua...

Vierailija
15/168 |
18.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hajonneita/melkein ehjiä "merkkituotteita" voi hakea ilmaiseksi.

Vierailija
16/168 |
18.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti ihan googlen kuvahaulla katsoa. Ihan kivan näköisiä vanerihuonekaluja. Meillä on tuollaisia terassikalusteina, en kyllä jaksa muistaa mistä on ostettu tai saatu... Täytynee siirtää sisätiloihin jos ovat niin arvokkaita.

Vierailija
17/168 |
18.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaisia ne porvoolaiset anopit tuppaa olla.

uskoo ken tahtoo, mutta valitettavasti on ihan totta, ei provo.

Vierailija
18/168 |
18.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis joku pinottava jakkara maksaa 165 euroa???? Just joo. Olisin tuollaisen jossain nähdessäni varmaan ajatellut, että taitaa olla vähän parempi kuin joku sotkan tai jyskin 10 euron jakkara, mutta enpä ikinä olisi hintaa tiennyt. Kuka hullu maksaa jostain jakkarasta noin paljon??

Vierailija
19/168 |
18.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti ihan googlen kuvahaulla katsoa. Ihan kivan näköisiä vanerihuonekaluja. Meillä on tuollaisia terassikalusteina, en kyllä jaksa muistaa mistä on ostettu tai saatu... Täytynee siirtää sisätiloihin jos ovat niin arvokkaita.

Vierailija
20/168 |
18.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis joku pinottava jakkara maksaa 165 euroa???? Just joo. Olisin tuollaisen jossain nähdessäni varmaan ajatellut, että taitaa olla vähän parempi kuin joku sotkan tai jyskin 10 euron jakkara, mutta enpä ikinä olisi hintaa tiennyt. Kuka hullu maksaa jostain jakkarasta noin paljon??

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kuusi