Olen hyvin pettynyt tyttäreni todistukseen!
Eli tässä tytön todistus, joka todennäköisesti oli koko luokan huonoin:
Käytös: 7
Äidinkieli: 9
Englanti: 8
Ruotsi: 9
Saksa: 8
Matematiikka: 9
Biologia: 8
Kemia: 6
Uskonto: 8
Maantieto: 7
Historia: 8
Terveystieto: 9
Musiikki: 9
Kuvataide: 9
Tekstiili: 9
Kotitalous: 9
Liikunta: 8
Keskiarvo on vain vaivaiset 8.2... Huoh! Viime todistuksen keskiarvo oli 8.6 ja tyttö lupasi parantaa. Ei pääse meidän neiti tänä vuonna huvipuistoon tai shoppailemaan. Todistus oli niin huono!
Kommentit (104)
No ei todellakaan ole mikään tosi huono todistus. Koulun tasosta riippuen ja eikö kaikki opiskele itseään varten, onko tyttö tyytyväinen? sanoisin nyt hänen ikäisen kannalta(en edes tiedä miksi luen tätä keskustelua... :)) että nyt anna tytölle äidillistä rakkautta, jos hänellä on ollu hieman huonompi kouluvuosi. Tyttöhän on saattanut yrittää parhaansa! Ja ei ehkä kannata aloittaa pasaamaan tytöllesi omasta hyvästä todistuksesta ettei tytölle tule tunne että hän ei ole tarpeeksi hyvä. Onnea matkaan! p.s toivottavasti tyttölle on ok, että hänen todistuksensa näytetään netissä...
Eihän tuo ole lainkaan huono todistus! Tuo on ihan keskiverto oppilaan numerot. No, onhan tuolla pari huonoakin, mutta hyvähän se on muutenkin!
Eihän tuo ole lainkaan huono todistus! Tuo on ihan keskiverto oppilaan numerot. No, onhan tuolla pari huonoakin, mutta hyvähän se on muutenkin!
Joku taas nostanu vanhan provon.
Ja mikä tekstiili tossa todistuksessa on :D
TYTÖLLÄ KÄYTÖS 7?!?!
MITEN OLET HÄNET KASVATTANUT?! JÄRKYTTÄVÄÄ!!!
Mulla parhaimmillaan 7.5 ja yläasteen päättö todistus 6.9
äitiydessä olet kyllä nelosen arvoinen
Hyvä toikkari. Kaikki ei voi olla kaikessa hyviä . Ja tuommonen poisjättäminen.ym eivät motivoi tyttöä opiskelemaan/parantamaan keskiarvoa,se voi jopa alentaa itsetuntoa paljon.
Hyvä toikkari. Kaikki ei voi olla kaikessa hyviä . Ja tuommonen poisjättäminen.ym eivät motivoi tyttöä opiskelemaan/parantamaan keskiarvoa,se voi jopa alentaa itsetuntoa paljon.
Eihän se oo ees paha. Mun todistukses on paljo 6 ja 7
Tyttärelläsi on hyvä toikkari, josta sietäisi olla ylpeä! Hänellä on paljon kiitettäviä numeroira ja keskiarvo on hyvä. Itseäni huolettaa tuo huolellisuuden ja käyttäytymisen arvosana, sillä se kertoo usein enemmän kotioloista eikä niinkään oppilaasta. Ei tietysti aina. Saako tyttäresi levätä riittävästi? Onko hän hyväksytty omana itsenään ja kokee olevansa hyvä tytär koulutyön tuloksista riippumatta? Onko hänellä huono itsetunto? Oireileeko hän kodin liian tiukoista vaatimuksista ja hankalista vanhemmista?
Äitiydestä ja empatiasta antaisin sinulle AP nelosen - kasvatusmetodeillasi tyttärestäsi saattaa kasvaa kympin oppilas, mutta ei välttämättä kovinkaan hyvän itsetunnon omaava ja onnellinen ihminen. Tyttärelläsi on oikeasti hyvä todistus, josta kuultaa läpi hänen vahvuusalueet. Kannusta häntä ja vie kiitoksena reippaasta koulutyöstä shoppailemaan uusia vaatteita tai mistä tyttäresi nyt tykkääkään.. ja muistuta häntä, että hän on ihana ja mahtava ihminen vaikka saisi pelkkiä vitosia!
Toivon todella että AP:n viesti oli pelkkä provo, eikä yhdenkään lapsen arkea ja todellisuutta.
Terveisin,
Ope
Tuo oli kyllä ihan perus todistus sulla on päässä vikaa ja ranakaiset sun lapsia sen takia
Voi nyt kun on niin helvetin kamalaa
Vierailija kirjoitti:
Tyttärelläsi on hyvä toikkari, josta sietäisi olla ylpeä! Hänellä on paljon kiitettäviä numeroira ja keskiarvo on hyvä. Itseäni huolettaa tuo huolellisuuden ja käyttäytymisen arvosana, sillä se kertoo usein enemmän kotioloista eikä niinkään oppilaasta. Ei tietysonnellinen ihminen. Tyttärelläsi on oikea
Toivon todella että AP:n viesti oli pelkkä provo, eikä yhdenkään lapsen arkea ja todellisuutta.
Terveisin,
Ope
Se arki voi olla vieläkin pahempi. Mulla oli keskiarvo 9,3. En kehdannut sanoa sitä kenellekään, koska vanhempani olivat saaneet minut uskomaan, että se on huono.
Kun lähdin opiskelemaan, äitini kysyi usein aionko keskeyttää opinnot. Opiskelin unelma-ammattiani, mutta eihän äidin mielestä näin tyhmä ihminen voi pärjätä akateemisesti.
Vierailija kirjoitti:
Eli tässä tytön todistus, joka todennäköisesti oli koko luokan huonoin:
Käytös: 7
Äidinkieli: 9
Englanti: 8
Ruotsi: 9
Saksa: 8
Matematiikka: 9
Biologia: 8
Kemia: 6
Uskonto: 8
Maantieto: 7
Historia: 8
Terveystieto: 9
Musiikki: 9
Kuvataide: 9
Tekstiili: 9
Kotitalous: 9
Liikunta: 8Keskiarvo on vain vaivaiset 8.2... Huoh! Viime todistuksen keskiarvo oli 8.6 ja tyttö lupasi parantaa. Ei pääse meidän neiti tänä vuonna huvipuistoon tai shoppailemaan. Todistus oli niin huono!
Oletkos koskaan ajatellut sellaista mahdollisuutta, että tuo todistus on myös todistus sinusta äitinä?
Toi ei ole huono 8,2 on oikein hyvä sehän on aik normi
Vanhaksi piiaksi tulee jäämään tuo tytto kun kemia on niin huono.
[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 07:53"]Lukuaineiden keskiarvo on 8,1. Tuo sulkee jo ovet käytännössä kaikkiin huippulukioihin. Kyllä tuo todistus on yksinkertaisesti huono, jos tähtäimessä on akateeminen koulutus.
[/quote] ei tarvi olla kun matematiikka.krmia.äikkä.enkku ja fysiikka 9-10 niin pääsee pitkälle jos ne lukiossakin on samaa tasoa