Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen hyvin pettynyt tyttäreni todistukseen!

Vierailija
02.06.2012 |

Eli tässä tytön todistus, joka todennäköisesti oli koko luokan huonoin:

Käytös: 7

Äidinkieli: 9

Englanti: 8

Ruotsi: 9

Saksa: 8

Matematiikka: 9

Biologia: 8

Kemia: 6

Uskonto: 8

Maantieto: 7

Historia: 8

Terveystieto: 9

Musiikki: 9

Kuvataide: 9

Tekstiili: 9

Kotitalous: 9

Liikunta: 8



Keskiarvo on vain vaivaiset 8.2... Huoh! Viime todistuksen keskiarvo oli 8.6 ja tyttö lupasi parantaa. Ei pääse meidän neiti tänä vuonna huvipuistoon tai shoppailemaan. Todistus oli niin huono!

Kommentit (104)

Vierailija
41/104 |
10.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun peruskoulun päättötodistuksen ka oli 7,2 eikä sekään ollut huonoimpia.

Vierailija
42/104 |
10.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää kesää kaiken kattaville keskiarvomammoille ja heidän lapsilleen:)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/104 |
10.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulisi äidin ysin keskiarvolla kuulleen sellaisesta kuin normaalijakauma.

Ilmeisesti ainakin käytös on äidiltä perittyä. Siitä seiskasta olisin huolissani. Eikös käytöksessä käsi ole huonoin mitä edes annetaan.

Älä sitten Ap itke kun Sun tyttö on seuraava kouluampuja, juuri tuollaisesta kasvatuksesta niitä hulluja kasvaa.


Luulisi jokaisen jo tietävän, että ei peruskoulutodistuksissa enää päde normaalijakauma eikä gaussinkäyrä. Jokainen saa ansaitsemansa arvostelun muista riippumatta.

Järkyttävää olisi, jos joku kirjoittaisi tosissaan tällaista.

Voi olla, että käytösnumero on luokan huonoin, sillä harvemmin vieläkään annetaan 6 tai huonompi.

Vierailija
44/104 |
10.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kemiaa pistäisin opiskelemaan vähän lisää.



8 tarkoittaa hyvää, 9 kiitettävää ja 10 erinomaista. Nykyaikana moni opettaja jopa jättää kympit kokonaan antamatta sillä perusteella että kukaan ei ole täydellinen.



Tyttäresi todistuksen keskiarvo oli parempi kuin 8, eli parempi kuin hyvä. Ja sinä vain valitat!?

Paljonko oli oma keskiarvosi samanikäisenä?

Vierailija
45/104 |
26.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuule 8 on tosi hyvä jo.... Ja jos kiusataaa eikä ole kavereita niin olisit nytt ylpeä tyttärestäs ku noinki hyvin on selviytynyt äläkä kaada paskaa sen niskaa noill sun rangaistuksilla. Sun rangaistukset tekee keskiarvon vielä huonommaksi ja pilaat tyttäresi itseluottamuksen mitä ei varmaa enäää oo sun paskan takia. Nyt unohda ne rangaistukset ja rohkaise sun tytärtäs. anna sen viettää hyvä kesäloma.... nyt vähä järkee kätee oot paska äiti tän palstan perusteella.

Vierailija
46/104 |
26.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pojalla huono äikkä vaan 8, samaten urheilu ja musiikki. Muut on 9-10

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
47/104 |
26.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytös tosi huono jos on 7. Mitähän pahaa on tullut tehtyä.

Vierailija
48/104 |
26.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP:n viesti taisi olla provo. Itselläni oli koko yläasteen ja lukion todistuksen keskiarvo reilusti yli 9:n, mutta silti olen sitä mieltä, että AP:n tyttären todistus on hyvä. Hänellä on hyvät numerot olennaisista aineista, kuten matematiikasta ja äidinkielestä. Toisaalta myös taideaineista on hyvät numerot, mikä viittaa lahjakkuuteen niillä aloilla. Liikunnan numerolla ei ole muutenkaan niin väliä ja käyttäytymisen numerosta sen sijaan olisin huolissani, sillä se viittaa vaikeuksiin koulussa sosiaaliselta kannalta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
49/104 |
26.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsin hyvä todistus. Käytöksen seiskan saa vaikka runsailla myöhästelyillä,ei tarvii olla mikään käytöshäiriöinen kriminaali.

Vierailija
50/104 |
26.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietää että tämä viesti on provo sillä fysiikka puuttuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
51/104 |
30.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just mikäs sulla oli keskiarvo kun olit tuon ikäinen? Tuo on jo hyvä ja se on jo ihan hyvä jos saa yli 8 keskiarvon!!

Vierailija
52/104 |
30.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.05.2015 klo 09:37"]

Just mikäs sulla oli keskiarvo kun olit tuon ikäinen? Tuo on jo hyvä ja se on jo ihan hyvä jos saa yli 8 keskiarvon!!

[/quote]

Vastasit sitten 3 vuotta vanhaan provoon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
53/104 |
30.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

- hyvä toikkari. Keskitason oppilaista tulee menestyjiä todennäköisemmin kuin kympin oppilaista. Näin se vaan on

- ainoa silmään osuva on käytös, jota selititkin. Kun ottaa huomioon nuo ongelmat niin muut numerot ovat TODELLA hyviä. Auttaisiko tyttöä joku terapia tai harrastus? Väkivallan hallintaan olisi hyvä saada jotain vinkkejä. Pistä se vaikka karatekurssille (kyllä, siellä opitaan itsehillintää ja kuria, eikä vain lyömään paremmin)

- sille joka halusi englanninkielen treeniä: laita poika katsomaan elokuvia ja sarjoa ilman tekstitystä. Katso niitä hänen kanssaan. Pelejä, englanninkielisiä foorumeita, keskustelemaan englanniksi. Itselläni on vankka ja hyvä osaaminen ja olen ihan varma, että osittain se perustuu siihen kun lapsena ja teininä luin ainoastaan amerikkalaisia ja brittiläisiä musiikki- ja muotilehtiä.

Vierailija
54/104 |
30.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.05.2015 klo 09:46"]

Vastasit sitten 3 vuotta vanhaan provoon.

[/quote]

So? Eikö vanhoista asioista saa jatkaa keskustelua?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
55/104 |
30.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrittäisit edes keksiä paremman provon

Vierailija
56/104 |
30.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hehe... Tiedän sunlaisia tyyppejä :) mollataan jotta saadaan kehuja ja omia asioita korostetuksi (kuten muun muassa pääsit jo mainitsemaan omat keskiarvosi) vaikka tiedetään niiden olevan 'keskivertoa' parempia...lame. 

Ota vielä kauneus- tai terveysasiat esille, yo-arvosanat ja nykyinen työasema, koira ja aviomiehen työ. 

Vierailija
57/104 |
30.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.06.2012 klo 14:57"]

mihin olisin itse tyytymätön on tuo seiskan käytös? Onko tapahtunut jotain erityistä? Kiusaako muita? Soittaako suutaan?

Tyttö on ollut kiusattu eikä hänellä ole kavereita. Haluaa olla yksin. Ei halua kavereita, läheisyyttä tai sääliä, sanoo asiat suoraan. On joskus myös jonkin verran väkivaltainen. Monet haukkuvat häntä ja joskus väkivalta on fyysistäkin. Tyttö saattaa lyödä takaisin. Hän myös on ollut kolmesti nyt puolen vuoden aikana jälki-istunnossa ja lintsannut/poistunut koulualueelta. Enemmänkin minua huolestuttaa kaikki kasit, seiska ja kutonen kuin käytös.

Mä ihan kuvittelin, sä olet lapsen ÄITI. Et näköjään olekaan, ainakaan asenne ei ole äidin asenne. Häpeä!

Vierailija
58/104 |
30.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi käytös oli noin huono? Siitä huolestuisin. Kemian 6 on myös outo, kun matikka on kuitenkin 9. Ei ole älystä kiinni. Äitinä pitäisin kesäkertausta noihin 6 ja 7 aineisiin ja puuttuisin käytökseen. En mitään rangaistuksia järjestäisi.

Vierailija
59/104 |
30.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.06.2012 klo 14:25"]

Eli tässä tytön todistus, joka todennäköisesti oli koko luokan huonoin:
Käytös: 7
Äidinkieli: 9
Englanti: 8
Ruotsi: 9
Saksa: 8
Matematiikka: 9
Biologia: 8
Kemia: 6
Uskonto: 8
Maantieto: 7
Historia: 8
Terveystieto: 9
Musiikki: 9
Kuvataide: 9
Tekstiili: 9
Kotitalous: 9
Liikunta: 8

Keskiarvo on vain vaivaiset 8.2... Huoh! Viime todistuksen keskiarvo oli 8.6 ja tyttö lupasi parantaa. Ei pääse meidän neiti tänä vuonna huvipuistoon tai shoppailemaan. Todistus oli niin huono!

[/quote]

Todistus ei takaa paskanvittua miten ihminen pärjää todellisessa elämässä. Itselläni oli jotain 6+ keskari kun ei vaan kiinnostanut paskanlänkyttäminen. Amiskassa valmistuin perusduunariksi ja palkka on se 3K kuussa. Peruskoulusta puolet kuluu paskanjankkaamiseen, vaikka sen ajan voisi jo käyttää siihen, mikä oikeasti kiinnostaa. Ja jos tarvitsen jotain tietoa nopsasti, niin tubesta ja wikipediasta olen löytänyt ratkaisun. Työntäkää lyijykynät ja liidut pyllynreikiinne.

Vierailija
60/104 |
30.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän toi ole edes huono todistus! Toivon todella että tämä aloitus on provo. Mikäli ei, niin ennustan lapsellesi tulevia päihde- ja mielenterveysongelmia. Sinun tehtävä äitinä on kannustaa ja tukea lasta. Kasvatustyylilläsi lapsi alkaa vaan kapinoimaan ja saat lisäongelmia.

Sisareni on tästä hyvä esimerkki. Hänellä oli suunnilleen 9 keskiarvo ja äitini sanoi todistuksen nähdessään, että "ihan hyvä". Siskoni oli saanut myös hymypatsaan, jonka heitti sitten vihapäissään seinään, kun koki että mitään kiitosta ja kehumista ei saanut. Myöhemmin joutui koulukotiin, koska alkoi karkailla yms... Joten mieti nyt vähän tota omaa käytöstäsi ensin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kahdeksan