Olen hyvin pettynyt tyttäreni todistukseen!
Eli tässä tytön todistus, joka todennäköisesti oli koko luokan huonoin:
Käytös: 7
Äidinkieli: 9
Englanti: 8
Ruotsi: 9
Saksa: 8
Matematiikka: 9
Biologia: 8
Kemia: 6
Uskonto: 8
Maantieto: 7
Historia: 8
Terveystieto: 9
Musiikki: 9
Kuvataide: 9
Tekstiili: 9
Kotitalous: 9
Liikunta: 8
Keskiarvo on vain vaivaiset 8.2... Huoh! Viime todistuksen keskiarvo oli 8.6 ja tyttö lupasi parantaa. Ei pääse meidän neiti tänä vuonna huvipuistoon tai shoppailemaan. Todistus oli niin huono!
Kommentit (104)
Todistushan on muuten ihan hyvä, mutta mikä ihmeen numero tuo 7 käytöksestä oikein on? Voisi olla kehityskeskustelun paikka tyttären kanssa. Itse antaisin myös koivuniemen herraa rajusti pakaroille tuollaisesta käytösnumerosta.
Siis wtf? Olet ihan kauhea äiti jos ei yli kasin keskiarvo kelpaa. En voisi kuvitellakaan minkälaista olisi olla sinun lapsesi
Tämän on pakko olla provo! Ainakin toivon niin. Äiti kuulostaa ihmishirviöltä ja vaatii tyttäreltään täydellisyyttä. Voimia tyttöparelle!
[quote author="Vierailija" time="02.06.2012 klo 14:39"]
Tosin yhtään kuutosta ei ollut, mutta seiskoja oli kolme. En todellakaan kieltänyt kesän huvipuistoja ja shoppailuja, mutta sen sijaan kyllä totesin, että englantia (josta oli 7) kerrataan kesällä kunnolla. Siinä aineessa ei vain yksinkertaisesti ole varaa jättää niin huonoja pohjatietoja. Ostin jo oppikirjan kertaamista varten.
Pimeitä vanhempia...
Olisiko muuten teillä hyviä vinkkejä websivuista, joilla voi harjoitella englantia hauskasti? Poika kyllä ymmärtää englantia tosi hyvin, mutta oma englannin puhuminen ja englanninkielisen tekstin kirjoittaminen on heikkoa eli niitä pitäisi päästä harjoittelemaan.
[/quote]
Parempi keskiarvo tuo varmasti on kuin suurimmalla osalla oppilaista.
Koko luokan huonoin? Omalla luokallani tuo keskiarvo olisi ollut varmaan yksi koko luokan parhaista. Luokan huonoimmat keskiarvot olivat siellä 5-6 välissä niillä muutamilla pojilla, joita koko koulunkäynti ei kiinnostanut tipan tippaa. Eikä näitä poikia tosiaankaan ollut vain yksi vaan useampia. Saattoi siinä joukossa tosin olla tyttöjäkin.
8,2 keskiarvo voi olla luokan huonoin korkeintaan jollakin todella eliitti nörttiluokalla, jos edes silläkään. Meillä ei ollut edes koko koulun kovatasoisimmalla luokalla koko luokan yhteinen keskiarvo tuota tasoa, parhailla oppilailla se toki oli reilusti tuon yläpuolella.
Ota ryyppy murheeseen ja toinenkin, älä anna ukolle koko kesänä.
Hehe, jos itse aikanani oisin saanu yli 8 keskiarvon, niin kyllä olis vanhemmat ollu ylpeitä :D
taitta olla provo...kun täällä kaikkien tenavat ovat niitä välkkyjä, kun itsekin ovat...:( ..vuokratalokasarmilla asuvat jatkuvasti ja aina monisikiävät sakit, joden tenavista tulee ruudinkekijöitä...huoahh!!
Eihän tuo todistus hyvä ole, mutta rangaistuksen sijasta yrittäisin keksiä kannustavia tappja saada numerot nousemaan.
[quote author="Vierailija" time="02.06.2012 klo 14:57"]
mihin olisin itse tyytymätön on tuo seiskan käytös? Onko tapahtunut jotain erityistä? Kiusaako muita? Soittaako suutaan?
Tyttö on ollut kiusattu eikä hänellä ole kavereita. Haluaa olla yksin. Ei halua kavereita, läheisyyttä tai sääliä, sanoo asiat suoraan. On joskus myös jonkin verran väkivaltainen. Monet haukkuvat häntä ja joskus väkivalta on fyysistäkin. Tyttö saattaa lyödä takaisin. Hän myös on ollut kolmesti nyt puolen vuoden aikana jälki-istunnossa ja lintsannut/poistunut koulualueelta. Enemmänkin minua huolestuttaa kaikki kasit, seiska ja kutonen kuin käytös.
Et vissiin ymmärrä, että tuntikäytös ja lintsaus sun muu vaikuttaa myös siihen kurssin arvosanaan. Että enempi minä puuttuisin siihen...
Lukuaineiden keskiarvo on 8,1. Tuo sulkee jo ovet käytännössä kaikkiin huippulukioihin. Kyllä tuo todistus on yksinkertaisesti huono, jos tähtäimessä on akateeminen koulutus.
[quote author="Vierailija" time="30.05.2015 klo 13:16"][quote author="Vierailija" time="02.06.2012 klo 14:39"]
Tosin yhtään kuutosta ei ollut, mutta seiskoja oli kolme. En todellakaan kieltänyt kesän huvipuistoja ja shoppailuja, mutta sen sijaan kyllä totesin, että englantia (josta oli 7) kerrataan kesällä kunnolla. Siinä aineessa ei vain yksinkertaisesti ole varaa jättää niin huonoja pohjatietoja. Ostin jo oppikirjan kertaamista varten.
Pimeitä vanhempia...
Olisiko muuten teillä hyviä vinkkejä websivuista, joilla voi harjoitella englantia hauskasti? Poika kyllä ymmärtää englantia tosi hyvin, mutta oma englannin puhuminen ja englanninkielisen tekstin kirjoittaminen on heikkoa eli niitä pitäisi päästä harjoittelemaan.
[/quote]
[/quote]
Katso onko oppikirjan nettisivua
Mun tyttärellä
8 kymppiä (Uskonto, musiikki, biologia, maantieto, äidinkieli, historia, ruotsi (puhutaan kotona) ja englanti (englannin kieliluokalla))
5 ysiä (Matematiikka, fysiikka, kemia, kotitalous, kuvaamataito)
2 kasia (käsityö ja liikunta)
Ka oli kaikissa aineissa 9.4 ja lukuaineissa 9.7. Olen ihan tyytyväinen, mutta luokalla on paljon parempiakin, eräällä tytöllä oli kaikki kymppejä.
Ei nämä peruskoulun todistukset oikeasti osoita paljoakaan. Tai huono homma, jos joku saa huonot numerot, mutta eivät hyvätkään osoita mitään.
[quote author="Vierailija" time="02.06.2012 klo 14:39"]
Tosin yhtään kuutosta ei ollut, mutta seiskoja oli kolme. En todellakaan kieltänyt kesän huvipuistoja ja shoppailuja, mutta sen sijaan kyllä totesin, että englantia (josta oli 7) kerrataan kesällä kunnolla. Siinä aineessa ei vain yksinkertaisesti ole varaa jättää niin huonoja pohjatietoja. Ostin jo oppikirjan kertaamista varten.
Olisiko muuten teillä hyviä vinkkejä websivuista, joilla voi harjoitella englantia hauskasti? Poika kyllä ymmärtää englantia tosi hyvin, mutta oma englannin puhuminen ja englanninkielisen tekstin kirjoittaminen on heikkoa eli niitä pitäisi päästä harjoittelemaan.
[/quote]
Perunakellari.fi
Mietin aina että mitä vittua ne numerot liikuttaa vanhempia. Mielestäni muiden ei kuulu kertoa että onko jonkun toisen todistus hyvä vai huono ja onko tyytyväinen. Itse ainakin opiskelin aina vain itseäni varten, jos joku aine ei kiinnostanut en siihen sitten panostanut ihan sama jos tuli 6 arvosanaksi historiasta, sillä enemmän kiinnosti matematiikan 10 jne.
[quote author="Vierailija" time="02.06.2012 klo 14:44"]Kiitettävä ja erinomainen enemmän.
Millasia arvosanoja sinä muuten sait aikanaan?
[/quote] keskinkertainen.
Minkä luokan todistus tuo oli? Oma tyttäreni ei saanut joka aineesta yhtä numeroa vaan todistuksessa näkyi kaikki seiskan aikana annetut kurssi arvosanat. Onko eri puolilla Suomea eri käytäntöjä?