Mitä viet kaverisi mökille, kun menet sinne 1 tai 2 päiväksi?
Kahta kättä heittäen ei sovi mennä asustelemaan toisen kesäasunnolle, vaan kuuluu viedä ruokaa ja juomaa vähintään niin paljon kuin itse aikoo syödä ja juoda. Koskee myös sukulaisia.
Kommentit (15)
makkaraa, perunoita, voita, sipulia, vessapaperia, viiliä....
Lava olutta, viinipullon ja muutaman paketin makkaraa. Keksipaketin jälkkäriksi.
Minäpä ihan sovin asiasta sen mökin omistavan kaverin kanssa, eli mitä syötäisiin, mitä tarvittaisiin ja kuinka paljon.
3l viinitonkka tai olutlaatikko ja holitonta juotavaa. Kahvipaketti, kakku/pullaa, jotain suolaista ja yhden illallisen ruokatarvikkeet.
Kysyisin, mitä voisin viedä. Jos ei vastausta tulisi, veisin laatikon kaljaa ja pullon Leijonaa. Ne kelpaavat kaikille kavereilleni.
Vierailija kirjoitti:
Minäpä ihan sovin asiasta sen mökin omistavan kaverin kanssa, eli mitä syötäisiin, mitä tarvittaisiin ja kuinka paljon.
Minulla ainakin kuluu yksin lava olsaa vrk:ssa, ellen aja mihinkään. + drinkkiä voisi ottaa saunan jälkeen, ja jälkiruoaksi. Veisin siis varmaan 2 pakkia kaljaa, viinapullon ja sapuskaa
No just vähintään sen, minkä itse syö.
Hurmaavan luonteeni ja viinipullon
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minäpä ihan sovin asiasta sen mökin omistavan kaverin kanssa, eli mitä syötäisiin, mitä tarvittaisiin ja kuinka paljon.
Minulla ainakin kuluu yksin lava olsaa vrk:ssa, ellen aja mihinkään. + drinkkiä voisi ottaa saunan jälkeen, ja jälkiruoaksi. Veisin siis varmaan 2 pakkia kaljaa, viinapullon ja sapuskaa
Niin, kaikki vain itseäsi varten. Entäpä sille kaverille?
Vien sen mistä on sovittu. Kait se pitää sopia tuonko omat lakanat, miten jaetaan ruokakulut vai tuonko tasan omat. Sitten sovitaan tehdäänkö ruoka yhdessä vai tekeekö hän omansa ja mä oman ruuan. Tuonko sylin puita jne. Muutoin jos sanoo ettei mitään tartte tuoda,silti kysyn tuonko omat saunakaljat vai mitä.
Kysyn ensin mitä voin tuoda. Jos vastaus on ympäripyöreä tai "ei tarvitse tuoda mitään", niin viinipullo, kilo mansikoita, jotain grilliin, jotain leivottua, esim raparperitosca/mustikkapiirakka tai mikä kausi nyt onkaan meneillään.
Omat petivaatteet ja pyyhkeet on mökkeillessä selviö.
Vierailija kirjoitti:
Vien sen mistä on sovittu. Kait se pitää sopia tuonko omat lakanat, miten jaetaan ruokakulut vai tuonko tasan omat. Sitten sovitaan tehdäänkö ruoka yhdessä vai tekeekö hän omansa ja mä oman ruuan. Tuonko sylin puita jne. Muutoin jos sanoo ettei mitään tartte tuoda,silti kysyn tuonko omat saunakaljat vai mitä.
Ja ne kaljat voi viedä joka tapauksessa
Tarjous Saludon ja Marie keksipaketin.