Itsenäisyyspäivän puuhailut ja ruokailut? Mitä teillä?
Mitä teette itsenäisyyspäivänä? Mitä syötte, onko jotain spesiaalimpaa ruokaa/herkkua?
Kommentit (22)
Laitetaan joulukuusi (muovinen). Ruuaksi on perunamuusia, hirven ulkofilettä valkosipulivoinapilla (isä metsästää, ilmaiseksi hirveä saatu) ja paistettua sipulia. Jälkiruuaksi mustikkapiirakkaa. Alkuruokaa ei ole tällä kertaa, sen verran tuhti ruoka.
Suunnitelmissa olisi kokoontua suvun kanssa, mutta se on vasta suunniteluasteella.
Oi miten ihania vastauksia, perheen kanssa ruokailua ja herkullisen kuuloista hirven ulkofilettä! Itse ajattelin mennä retkelle jonnekkin ja jotain hyvää ruokaakin tekisi mieli. Tästä ketjustahan saattaakin saada vinkkejä!
juhlin juomalla ranskalaista shampanjaa.
En kyllä ruoasta tiedä, ehkä teen pulled porkkia, kun siinä on kerta aikaa pitää se liha uunissa n.5-6h, voimuusi siihen kylkeen ja jokin salaatti missä rypäleitä ja juustoa ainakin. Tai sitten perinteinen karjalaismummoni reseptiä noudattava karjalanpaisti+tuo voimuusi ym. Jälkkäriksi ehkä pannacottaa mustikkakiilteellä.
Savustetaan itse lohta ja sitten joku kiva salaatti ja perunamuussi kylkeen. Juustokakku jälkkäriksi. Meinasin kokeilla puolukka-kinuskikakkua. Illalla syödään juustoja, hedelmiä, hilloja, keksejä.
Kantterellispaghettia, raikasta puolukkarahkaa, kunnon espressoa. Kynttilät palamaan ikkunalle ja Niinistön viimeiset linnan juhlat.
Oon tänä vuonna töissä yövuorossa. Töissä varmaan tulee seurattua Linnan juhlia sivusilmällä.
Jos olisin vapaalla, laitettaisiin lasten kanssa juhlapäivällinen (yleensä menu on ollut kylmäsavulohikeittoa saaristolaisleivän kera, karjalanpaistia tai poronkäristystä muusin ja survottujen puolukoiden kanssa plus suolakurkkuja ja salaattia, jälkiruuaksi jäisiä karpaloita kuumassa kinuskikastikkeessa tai jäätelöä). Itsenäisyyspäivänä katetaan valkoiselle liinalle parhaat astiat ja syödään hienosti kuten lapset pienenä sanoi
Ikkunalle itsenäisyyspäivän kynttilät ja sit katsotaan Linnan juhlat.
Vierailija kirjoitti:
Laitetaan joulukuusi (muovinen). Ruuaksi on perunamuusia, hirven ulkofilettä valkosipulivoinapilla (isä metsästää, ilmaiseksi hirveä saatu) ja paistettua sipulia. Jälkiruuaksi mustikkapiirakkaa. Alkuruokaa ei ole tällä kertaa, sen verran tuhti ruoka.
Ihanaa ruokaa teillä!
Pizzaa 🍕🍕🍕🍕 ja olutta paljon 🍺🍺🍺🍺🍺
Ihan tavallinen pyhäpäivä. Ei ole rahaa mihinkään sen kummallisempaan. Eikä kyllä kiinnostustakaan.
Nakkeja ja ranskalaisia,kaverit tulee kylään.
Sytyttänen kaksi kynttilää ikkunalaudalle.
Fuengirolaan 2.12 joten siellä lomalla. Nautin jotain hyvää ruokaa ravintolassa.
Vierailija kirjoitti:
Pizzaa 🍕🍕🍕🍕 ja olutta paljon 🍺🍺🍺🍺🍺
Oikea meininki :)
Olen kutsunut mun vanhemmat ja siskoni meille syömään. En ole vielä ehtinyt miettiä ruokia.
https://safkaajashamanismia.blogspot.com/