MAALISKUISET 2013
Kommentit (356)
Nasulais: kohtuullista trilleriä kyllä nyt pukkaa siellä! Olin jo kirjoittamassa, että ihan varmaan plussa, mutta ei sitten nuolaista vielä... jatkan siis työntekoa sormet ristissä, peukut pystyssä. Kätevää? TSEMP!
Kesäkeiju: Harmi, ettei menkkoja tai sitä parempaa, plussaa vaan näy =/. Elokuu tulee toki nopsasti, vaikkei se varmaan nyt lohduta... Voimia!
Kesäkeijunen: Malttia nyt testailuun!!! Jospa se plussa sieltä pätkähtää =)!
Murmeli: Minä ainakin kaipasin jo, koska niin lupaavalta näytti hommasi silloin... Voi höh. Mutta hyvä, että uusi kierto on jo menossa vahvasti ja saatat edelleen saada maaliskuisen käärön työnalle =).
Paupu: JES! Plussajunalle ihan ilmiselvä veturi. Onnea! Pidähän junaa asemalla vielä muutamalle muullekin.
ON: En viitsi ees nurista, paitsi vähän. Alavatsakivut jatkuvat, välillä viiltää ihan huolella =(. Tää on outoa, koska ennen on ollut vaan menkkojen aikaan se ominainen kipunsa ja tämä ärsyttää kyllä huolella. Mies kertoi aamulla, että olin illalla tuskailun jälkeen nukahtanut ihan pieneen mykkyrään. Sen verran vatsaan sattui. Nyt mietityttää sitten, että onko jotain kystatouhuja tai jopa endo villiksi päässeenä...
Ihan menkkoja odotteleva fiilis, joka taas poissulkee sen, että se viikonlopun aikainen olisi ollut ovista. Ota tästä nyt selvää. Vaikenen siis ja jään odottelemaan Nasulaisin uutta testiä =)
Aurinkoista tiistaita,
RM
Pitkästä aikaa kirjottelen tänne. Oon välillä käyny lukemassa mitä muille kuuluu, mut tarkotuksella oon koittanu pitää tän vauvahommelin kans malampaa profiilia!
Eilen kumminki uskallauduin testaileen, taas paljon ennen menkkojen alkua! Tällä kertaa testiin pärähti yllättäen kaks viivaa!! Testiviiva oli iha selkeä, ei yhtä tumma ku toinen mut ei mikää haamukaa. Nyt ollaan miehen kans erittäin varovaisen onnellisia, pitääpi loppuviikosta testailla uudemman kerran.
Et semmosta tänne, toivotaan et plussia tulee vielä ja paljon!!:D
ToivotonM
kesäkeijunen: Keskenmenot on aina surullisia, mutta toivotaan uutta plussaa, josko se haamu siitä vahvistuisi ja paljon tarrasukkia.
Murmeli79: Voi harmi, lykkääminen on aina tylsää, mutta joskus se on vaan paras vaihtoehto, tsemppiä!
Nasulais: Toivottavasti saat pian tehtyä uuden testin ja saisit sen 2viivaa, jännittää sun puolesta ja naurattaa sun tuuris. Mut tsemppiä, plussan olisit tuolla piinailulla ansainnut.
Paupu: Varovaiset onnittelut!
Roxymama: Kiitos, Juu onneksi elokuu tulee nopeasti, enkä oikeastaan jaksa nyt stressata sen enempää. Tsemppiä sinullekkin älä vielä luovu toivosta!
ToivotonM: Onnitteluja, ihanaa!
ON: Voi apua kun tää odottaminen on tylsää, taas semmonen olo, et tästä ei tule mitään. Mix ihmeessä se kierto venee ja venyy… Toivottavasti nyt mahdollisimman pian se täti tulis tai sitten plussa, koskakohan sitä testais, vieläkään ei tosin ole minkäänlaisia tuntemuksia ei raskaustuntemuksia, eikä menkkaoireita.
Mieheni ystävällisesti ehdotti, josko minulla olisi jo vaihdevuodet, hän kun osaa niin lohduttaa. No ehkä rupean odotteleem niitä vaihdevuosia tässä sitten. Tai yritän tehdä uuden ennätyksen kierto yli 100päivää, vahvasti kyllä pelkään, että siihen yli 100 päivään tää kiertoo menee helposti.
kesäkeiju86 Kp78/? Yk11
Ihanaa kun plussia rupeaa satelemaan!!!! :D :D Lisää näitä!!
Kesäkeiju: Tää on tätä suomea, että heinäkuussa kaikki on kiinni! No, kyllä se elokuu tulla tupsahtaa nopeammin kuin pian! Jaksamista!!
kesäkeijunen: Voimia sisko!! Itsekin sain eilen nauttia vauvan seurasta, kun ystävä tuli kylään. Jäi kyllä haikea fiilis, koska jos kevään raskaus olisi edennyt, olisin lokakuussa saanut itsekin sellaisen :( Tuli kanssa sellainen fiilis että saadaankohan me enää tälläistä nyyttiä.. mitä jos kaikki menee kesken tai ei tärppää enää.. Oli vähän masentava päivä. Mutta yritän nyt kuitenkin pitää tsemppiä päällä ja vähän ajatella muutakin näin kesällä :) Kyllähän meille ja teillekin sellanen nyytti vielä tulee :) Ja taisit tehdä testin hieman liian aikaisin, malttia vaikka hyvältähän tuo kuulostaa :D
Paupu: Voi haamu!!!Iiks, varovainen tuuletus :D
Nasulais: Voi rähmä! Itse olen aina kanssa pitänyt kahta testiä, jos vaikka ensimmäinen menee pilalle tai jotain :) Jännät paikat ;)
Roxymama: Voi kun ärsyttäviä nuo kivut!! Ei ne sitten voisi/ enteillä jotain hyvääkin?? ;)
ToivotonM: Onnea onnea!!!!!!!!!! :D
ON: Odotellaan, ei mistään merkkiäkään, eikä kyllä näillä kierronpäivillä pitäisikään olla. Viikon päästä voi jo olla jotain tuntemuksia, johonkin suuntaan. Eli odotellaan odotellaan!
äipsykkä kp 19/33??(28)
Marjana: Harmi, että olette joutuneet kulkemaan pitkän tien jo nytkin. teille soisin kovastikin tarratossuja ja plussatuulia! Pidän teille peukkuja kovasti!
Paupu, Eleanora, Nasulais, RM: teille erityisesti plussatuulia ja tarrasukkia!
Kesäkeijunen, malttia siskoseni! Nauti tästä ajasta, se on vain ajan kysymys koska saatte pienen nyytin - eikös! niin kliseiseltä kuin se nyt kuulostaakin..
toivotonm, ymmärrän ton tauon pitämisen. itsekin olen tauolla välillä, jotta sitä ei ressaisi ja miettisi koko ajan.. :)
Liinanen, tervetuloa mukaan!
ON: olen karttanut tätä palstaa, jottei stressihormonitasot vähentäisi mahdollisuuksia. pahoitteluni siis etten ole ollut tsemppaamassa teitä! ovistestistä pärähti tänään plussa, peittoja heiluteltu eilen aamulla ja myöhään yöllä, joten luulisi ajoituksen olevan nyt kohdallaan. Greippimehutaikoja otettu kp 6 lähtien, joten luulisi että jos siitä jotain hyötyä on, niin sekin sitten olisi osansa tehnyt. Kofeiinin saantia olen myös aiempaa verraten vähentänyt huomattavasti.. Olisiko jollakin vielä antaa raskautumiseen vinkkejä? otan vastaan myös ei-tieteellisesti todistetut vinkit! :D
Mua ihan jännittää teidän muiden puolesta! Toivottavasti Nasulainen pääsee pian testaamaan uudestaan!
Paljon plussatuulia ja tarrasukkia muillekin jännääjille.
Omalla kohdalla odotellaan. Aina aika-ajoin olen tikutellut ovis, mutta en ole onnistunut bongaamaan. Yritin seurata oireitakin ja sen mukaan tikuttaa, mutta ei niin ei... Mutta kohtuu usein on tullut peittoa heiluteltua, ei nyt ihan joka toinen päivä mutta edes kolmen päivän välein! Mieskin jo totesi, että ainako sulla on sama mielessä :D En ole hänelle kertonut noista ovis-tikuista, en oikein tiedä miksi, ehkä siksi, että pelkään hänen lyttäävän koko tikuttelun ja kannattavan "luomu"hommaa. Ehkä varmaan pitäs sanoa niin vois yllättyä hänen mielipiteestään :)
Olen kyllä viime aikoina enemmän innostanut itseäni tuohon terveelliseen elämään ja painonpudotukseen, joka on tässä vuoden alusta ollut toisena projektina... Toivon, että se auttaisi hyviin tuloksiin tässä vauvaprojektissakin!
Mutta kertokaas nyt pian niitä plussauutisia, muuten mä ratkean jännityksestä ;)
Kyselit kaikkia poppakonsteja niin sain esikoisen alullensa tuolla greippimehulla alkukierrosta ja sitten punkkua oviksen jälkeen sinne loppukiertoon noin viikon verran vajaa desi per ilta (ei siis mitään pullollista) XD
muita:
*pylly ylös noin 5 min peittojen heilutuksen jälkeen.
*miehen ei sais mielellään saunassa olla ainakaan pitkään ovis päivinä (lämpö tuhoaa siittiöitä) samasta syystä bokserit jalkaan miehille! että tuuletuu =D
*orgasmi miehen jälkeen (avaa kohdunsuun tavaralle) =D
*ei tulehduskipulääkkeitä (burana,ketoriini, aspiriini jne..) oviksen tai kiinnittymisen aikoihin..
ja muitakin on nämä tuli näin yht`äkkiä mieleen
Onnittelut plussista ja haamuista!
ON; täällä tutut tätioireet jo kolkuttelevat ovella, eli eipä taida tästäkään kierrosta vauvaa meille tulla. Onkohan näin vanhana turha enää toivoa vauvoja.. Sikäli olen kyllä tyytyväinen jos täti tulee melko pian, sillä epäilen oviksen jääneen väliin kokonaan, ja mietin jo jos kierto venyy kovin pitkäksi. Tikuttanut en ole, joten en toki voi olla varma, mutta normaaleja ovisoireita ei kyllä tullut.
Tsempit teille muille!
Liisuli
Et sitten taida ihan toivoton olla =)! Ihanaa! Pitäkääs plussajunaa asemalla, pliis.
Narandja, hyvähän se on keskittyä terveelliseen elämäntapaan ja itsestään huolehtimiseen. Se ei ikinä mene hukkaan vaikka vauva antaakin odottaa itseään. Tsempit täältä!
Liisuli, minkä ikäinen olet, jos saa kysyä? Kun puhut vanhasta siis... Itsekin ajattelen välillä olevani ikäloppu aloittamaan alusta, minulla ikää kuitenkin "vasta vajaat kolmeviis".
ON, täältähän sitä ittensä taas löysi kurkkaamasta, että onko Nasulaisin kuulumisia... Ei oo, höh. Oma olo on ikävä, ärsyttää tää kipuilu. Alavatsaa jomottanut koko päivän ja minusta alaselkäkin on oirehtinut, joten ihan selkeet menkkaoireet. Jo viidettä päivää, prkl. No, nyt ihanaa salaattia naamariin miehen kanssa ja nauttimaan hieronnasta. Josko se siitä unohtuis... ees hetkeksi.
RM
Äipsykkä: Sitä yhteistä aikaa kannattaa arvostaakin ja hyödyntää se parhaaksi katsomallaan tavalla. :)
RM: Juu kyllä se nyt taisi käydä niin, että ihan luvan kanssa saa toivoa minulle nyt niitä menkkoja. :D
pimpelipom: Hurjaltahan tuo tuntuisi, että tässä raskaana oltaisiin, kun LH-testi kuitenkin näytti plussaa ja inssikin tehtiin sen perusteella. Ja kyllähän se raskaustesti verestä näyttää plussaa heti, kun kiinnittyminen on tapahtunut. Se oli siis kvantitatiivinen testi.
kesäkeijunen: Tuosta pelosta "jos meille ei suodakaan vauvaa" on vaan jotenkin aina potkittava itsensä ylös. Tiedän sen tunteen hyvin selvästi, mutta siihen ei saa jäädä rypemään, koska siinä rypee muuten jatkuvasti. Kyllä se vauva teillekin suodaan!
Paupu: Onnea jo varovasti! Uskaltaako sinut jo lisätä plussanneiden listalle? ;)
Toivoton, myös hurjat onnittelut! Ihanaa!
ON: Minä taidan pysyä kuin naulittuna tässä maaliskuisten pinossa nyt, kun menkat vaan ei ala! Soitin eilen lapsettomuuspolille ja ne sanoi, että odotellaan vielä tämä viikko ja aloitetaan sitten Terolut. Rupesin sitten kalenterista laskemaan, että uhkaa IVF-hoito mennä jo minun lomastani huti ja sitten on taas hankalaa järjestää työasioita, joten aloitin sitten sen Terolutin tänään. En vaan edes jaksa uskoa, että se vuoto olisi alkanut itsekseen, kun tänne asti jo ehti venyä. Eli 10 päivää nyt tuota kuuria ja sitten katsellaan josko vuoto alkaisi.
Eilen löytyi postilaatikosta kirje polilta, joka sisältä IVF-hoitoa varten lääkereseptit. Hui, suorastaan kylmät väreet meni, kun tajusin mitä siellä kuoressa on.
Marjana kp 38/? yk 27
Pakko vielä kommentoida... Mullahan oli kans menkkamaisia mahakipuja ja aina ennen alkoi menkat sitten ihan muutaman päivän sisällä siitä. Mutta eipä niitä sitten kuulunutkaan ja raskaana olin (sain tosi haalean haamun testiin, joka vahvistui muutamassa päivässä). Mutta oliko sulla sitä ovista tässä kierrossa? Jos oli, niin tekisin pian uudestaan sen testin. Olen muistanut teitä kovasti rukouksin, et usko miten kovasti ajattelen teitä... Voimahalit molemmille. Minä uskon edelleen, että teille se vauva vielä suodaan, joten älä murehdi muruseni (tiedän, helpommin sanottu kuin tehty...)
Ja paljon voimia ja tsemppejä teille muillekin ja oikein ihanaa kesää. :)
- Mami Joulukuisista (rv 17+5)
Marjana: Nyt pitäisi se sanonta "Ei tärkeintä ole päämäärä vaan se matka" kääntää juurikin toisin päin, että kyllä sen mutkaisen matkan takuulla sitten unohtaa, kun se päämäärä kasvaa masussa :) Toivon sulle siis hurjasti tsemppiä ja voimia tuleviin hoitoihin, vaikka ne ihan varmasti jännittävät ja pelottavatkin.
Paupu: Jokos ne varovaiset onnittelut uskaltaisi kiljaista isosti ja ääneen? :)
Nasulaisen tragikoomisia käänteitä täälläkin on seurattu ja jatkokertomusta odotellaan..
Murmeli79: No mutta tuohan on just oivallinen tilanne, kun ollaan jo vähän puhuttu, että jos siirrettäisi vauvantekoa hieman.. Ihan takuulla siksi nyt on tärpännyt!
ToivotonM: Kovasti onnea plussasta! Tartuta nyt se plussatauti meille muillekin :)
kesäkeiju86: Hmm.. Vaihdevuodet vai raskaana, kumpikohan olisi todennäköisempää :)
Netta: Iso peukku sulle, että nyt tärppäisi. Olet sen jo ansainnut siksikin, että olet kiusannut itseäsi greippimehulla :)
Minni*86*: Kiitos noita vinkeistä, joita Netalle kirjoittelit. Täytyy varmaan seuraavaan yrityskertaan ottaa kaikki keinot käyttöön.
ON: Oviksen olis pitänyt olla juhannuksen aikoihin/vähän jälkeen, mutta eipä ollut mitään tuntemuksia siihen suuntaan. Erittäin vahvasti siis epäilen, ettei ovista tässä kierrossa ollut lainkaan :(
Viime viikko vietettiin miehen kanssa laatuaikaa. Eli yrityksen puutteeseen ei tämän kierron mahdollisuudet olisi kaatuneet ;) Tokihan minä sairastan lomalla ja viikonloppu meni pienessä kuumeessa ja flunssassa. Tauti on kuitenkin jo tajunnut lähteä vähitellen muualle, joten pitkään se ei ehtinyt kesäfiilistä pilaamaan.
Tänään on ollut ihan pientä (menkkoja edeltävää) nippailua alavatsassa ja tyypillisesti siitä 5 päivän päästä tulee täti kylään. Jos ei ihmeitä tapahdu, niin jatkan matkaani huhtikuisiin. Toisaalta, ihmettähän tässä juurikin ollaan toivomassa..
Aurinkoisen leppoisia ja kesäisen lämpöisiä plussapuhureita jokaiselle niitä toivovalle! Tätiä odottaville ehdotuksena, että kerätään kolehti ja ostetaan tädille sarjalippu Pendolinon kyytiin. Nykyään täti taitaa kulkea ihan polkuautolla, kun tuntuu niin kauan kestävän päästä perille moneenkin osoitteeseen :)
Tää painuu pehkuihin, alkaa olla jo jotenkin väsynyttä juttua :)
Tre -81 kp 22/26-30 yk 2
Varovaiset onnittelut kesäkeijulle ja paupulle!!! Ja paljon tarrasukkia matkalle mukaan!!
Nasulaisen testituloksia täällä myös odottelen. :)
Marjanalle edelleen voimia ja jaksamista tulevissa koitoksissa. Varmasti se vielä palkitaan.
ToivotonM: Paljon Onnea, ihanaa.
Kesäkeijulle myös toivottelen tätipuhuria!!
Tänään tein testin vielä ihan varmuuden vuoksi, kun ollaan lähdössä reissuun ja kaikkia odotuksia vastaan sieltä tuli siten kunnon plussa!! En voi uskoa tätä todeksi. Nyt täytyy vaan pitää matalaa profiilia ja toivoa, että kaikki on hyvin. Uskomatonta, että tämä on mahdollista, esikoisen kanssa kun kaikki ei todellakaan mennyt näin. Mutta erittäin onnellisia ollaan tottakai.
Saattaa olla, että viikkoja on vähän vähemmän mitä menkoista voisi laskea, koska aika myöhäinen plussa tämä kuitenkin oli.
Paljon plussaonnea kaikille ja toivottavasti pääsette mukaan plussajunaan!!
Hämillään oleva ikionnellinen Lumi
Eli yllä siis vastaus kysymyksiisi. :) ei ollut siis vain imetyksen tuomaa harhaluuloa.
Lumi
Onnea Lumi! Todella paljon onnea ja hieno juttu, että tällä kertaa tämä onnistui näin helposti. :)
Tre: Pääasia, että olette saaneet mahdollisen oviksen hyödynnettyä. Enempää kun ei pysty tekemään, mutta siitä saa mielenrauhan, kun on tehnyt voitavansa. Tsemppiä piinaviikkoihin. :)
Mami: En minä usko ovuloineeni, kun kaikki puhuu sitä vastaan. Ultrassa normaalia ohuempi limakalvo, alhainen progesteroni ja ovulaatiokipujen puuttuminen. Tein kyllä toissapäivänä vielä raskaustestin kotonakin varmuuden vuoksi ja negatiivinen se oli. Kyllä tässä ihan menkkojen alkua odotellaan, että päästäisiin kohti uusia tuulia... Ihanaa, kun kävit taas tsemppaamassa täällä. :)
Marjana kp 39/? yk 27
Eli negan testasin aamulla. En usko että muuttuu, vaikka pari päivää tässä odottelisi.. Parin viikon päähän varasin gynelle ajan. Terot loppu ja muutoinkin haluan kyllä tietää, onko jotain muutakin :p toivotaan ettei miljoonia maksa.....
Onnea kaikille plussanneille!!!
Taustalla olen hiljalleen häärinyt, ja teitä lukenut. Onnea plussanneille, ja toivottavasti saadaan pitkä plussa juna koottua:)
Omalta osalta sen verran että ei mitään kummempia oireita. Väsynyt olen, mutta voi johtua lämpimistä ilmoista, eli en sitä laske miksikään merkiksi..naama kukkii, jota ihmettelen, ja olen muutaman yön nähnyt unia, että olen synnyttänyt tytön..johtuuko kuumeilusta tai jostain muusta, en tiedä. Olo suht seesteinen, ja olen asennoitunut tädin tuloon jo, viikonloppuna sen täytyisi paikalle pärähtää..
Jos ei tässä kierrossa nappaa, niin jään suosiolla kuumeilusta pois. Tylsää ajatella, että jos marraskuun matkaaja olisi mukana pysynyt olisin nyt viimeisilläni :(
Kuukausi preikkiä femareista ja katotaa jos sit muutaman kierron päästä taas:)
Tsemppiä kaikille, ja erityisesti marjanalle!!
-claudia kp26/28-30 yk1+km+yk8
kirjoittelen pitkästä aikaa, rankkojen työputkien johdosta.
Suuret onnittelut kaikille plussanneille !
toivotan plussa tuulia myös vielä ei plussanneille !
itsellä kp 26/24-28, tein eilen testin mutta selvä nega.. hätä housu kun oon. ihmettelen vaan ''puuttuvia'' kuukautisten alkamis merkkejä, joita yleensä ilmaantuu..
Ajattelin että odotan lauantaihin, jos ei ilmene muutoksia. jännittävää !!
+++++tuulia !
kp 26/24-28, yk3
äipsykkä: Juu onneksi se elokuu tulee pian. Tsemppiä odotteluun piinaviikot on aina niin tympeitä, vaikka myös ihanan jännää aikaa.
netta: Mietin kans jos yrittäsi hiukan vähemmän kuumeilla, niin stressitaso normalisoituisi, hienoa, että olet pystynyt pysymään täältä pois ja toivottavasti peittojen heiluttelu tuottaa tulosta, ainakin kaikkensa yrittäneenä on hyvä mieli.
Minni86: Ihania konsteja, täytyy ruveta yrittään.
Roxymama: Hieronta olispas ihanaa, en oo pitkään aikaan käynyt. Toivottavasti oireet pian helpottaa, ja voit lähettää mulle vaikka osan oireista jos edesauttaisi mua ja helpottaisi sua.
Marjana: Puhaltelen tätituulia sinnepäin, toivottavasti ei tuu megakiertoa ja pääset hyvissä ajoin inssiin, niin stressi ja järjestely ei ainakaan pilaa mahiksia.
Tre -81: Oviksen puuttuminen on niin tylsää, osallistun ehdottomasti kolehtiin eiköhän se sitten tajuaisi tulla vähän nopeemmin. Tsemppiä ja toivotaan, että viiden päivän päästä saat plussan testiin, etkä tätiä kylään.
Luminainen84: Paljon onnea ja tarrasukkia matkaan pikkuiselle!
ON: Jos tänään hakisi ihan yhden testin ja tekisin sitten huomen aamulla, oon yrittänyt pysyä päätöksessä, että 1testi per viikko korkeintaan ja tämän viikonloppu menee ystävä pariskunnan ja heidän lasten luona, lähdemme siis perjantaina heti töiden jälkeen sinne ja palaamme sunnuntaina, niin huomenna jos testailisi ja sitten seuraavan kerran taas vasta ens viikolla.
kesäkeiju86 Kp79/? Yk11
Isäntä piri lupauksensa ja ekalle huoltsikalle pysähdyttiin ja hän iski käteen testin ja käski mennä kuselle... Ah, miten romanttista :D
No minä kipittämään vessaan, vaikkei ees ollu hätä. Sain pienen tipan puserrettua, jotta sain kastettua testin. Ja mitä tapahtuu??? No tuli vain yksi viiva ja se ei ollut kontrollikohdassa! Joten tais olla viallinen testi tai sit mie en osaa käyttää noita tollasia...
Joten en ainakaan vielä saa teille kertoa iloisia uutisia tai ruveta veturin kuljettajaks.... =/
Terkuin Nasulais, kp.32