MAALISKUISET 2013
Kommentit (356)
Ihan tuli itku silmään kun tuntuu niin kivalta, että joku (vaikkapa ihan tuntematon) myötäelää mun elämäntilannetta ja ymmärtää miltä tuntuu..
Murmeli: sulla on kyllä nyt jotai hyvin jännää menossa, toivottavasti selviää mikä. Vois kuvitella että ovulaation tyylistä tuo kipuilu? Tsemppiä!
RM: jospa se ovis nyt oli kuitenkin? mulla on ollut muutama TÄYSIN oireeton ovis. Ja toinen lapsonen on tuossa vieressä tuloksena ;)
Äipsykkä: repäisykivut on outoja, mulla on ollu niitä alkuraskauksissa (yleensä ennen plussaa) mutta on ollut muutama kierto, jossa en ole plussannut ja niitä on ollut.
toinen kesäkeiju: Toivotaan että menkat alkaa ja saat lääkäriltä avun!! Tuo on ihan kauheeta tollanen kierto. Sulla on selkeesti pitkä pinna ja hyvät hermot. Kadehdin ihan.
Marjanalle peukut!!!!!!
Itse laukkasin koko työpäivän vessassa kokeilemassa että vieläkö on tissit kipeänä.. aivan pimeää. Toivon jopa pahoinvointia niin tietäisin jotain varmasti. Edellinen keskenmeno oli ilmeisesti tuulimuna, oireet ei ikinä lisääntynyt ja katosivat kokonaan yhdessä päivässä. Sit oliki r-testin kontrolliviiva haalea ja predictorin viikkonäyttö näytti liian vähän viikkoja. :( Yh. Mutta kiitos teille naiset, halaisin kaikkia jos pystyisin.
Keijunen
Jos tää näkyy niin testi meni läpi. Oon ihmetellyt, että onko palstassa joku vialla kun yhtään viestiä ei ole jätetty aamu kahdeksan jälkeen...
RM
Missäs kaikki luuraa? Helle sekoittanut päät?
Mä tosiaan luulin, että palstassa on jotain vikaa, ja ehkä on ollutkin, muttei ole ainakaan enää.
Nasulais?
Muut testaajat???
ON: ei merkittävää muutosta olotilassa, tänään tulee viikko täyteen tätä vatsan jomottelua... Ärsyily.
Ihanaa viikonloppua!
RM
Mä oon käynyt pari kertaa luurismassa kanssa että missä kaikki on mutta en sitten jaksanut rustata mitään ;)
Keijunen, no sulla on kyllä todella selkeitä merkkejä. Mulle ei ole ykskään testi ikinä antanut haamua, että kyllä tuntuis että sen täytyy olla ainakin raskautumisen yritys keholta jos antaa haamun testiin ;) Haluaisin myös jutella näistä asioista enemmän jonkun kanssa. Mutta sydänystävät ovat tällä hetkellä niin eri elämäntilaseessa etten halua ”vaivata” asialla…
Marjana, onpas tylsä temppu kropalta kerta kaikkiaan, tehdä just nyt temppujaan. Ootko ollut stressaantunut viimeaikoina??
Roxymama: No eipä tuo 36 ikävuosina taida olla paha ollenkaan, joten en kyllä usko että siitä tulee kiikastamaan vaikka yksilöllistä onkin.
ON:Mulle ei mitään uutta, menkkaoireita on ollut ihan vähän ohimennen mutta eipäs ne ole alkaneet. Täti on varmaan myöhässä varmaan. Pohdin, uskallanko ottaa lasillisen valkkaria vai en?Mulla on ollut yksi kierto 35 päivää ja se oli tosi outo, muuten menkat alkaneet aina 30-32 päivän tienoilla. Voipi olla että stressi mitä töissä nyt on ollut on saanut kropan sekaisin. Tässä odottelen...
Odottelen kuumeisesti myös kaikkien kuulumisia :-D
alicia kp33
Heipähei, näinhän mulla kävi, että kaikki oireet katosivat kun tuhka tuuleen tuossa kolme tuntia sitten. Mentiin miehen kanssa sitten vähän vällyjen väliin touhuamaan ja kappas, jotain punertavaa tuhrua sieltä sitten tuli :(((((((( Mulla ei siis ikinä ole tullut mitään menkkoja tai tuhruttelua raskaana, joten selvä peli. Tämä kierto oli tässä.
Elikkäs koska nää merkit jo tiedetään on mulla sitten sunnuntaina kiertopäivä yksi ja yritys alkaa uudestaan. Puhuttiin tossa jo miehen kanssa siitä, että pitäisikö hänen käydä simpat tarkistuttamassa taijotain.. vaikkakin saatiin se yksi elokuun enkeli aikaiseksi silloin, että se kyllä puhuu sen puolesta, että ei olisi vikaa. Toisaalta ois helpotus jos olisi niin asialle voisi tehdä jotain?? Olen itse kontrollifriikki pahimmanlainen ja tää asia oikeasti piinaa minua koska olen tottunut kaikkea hallitsemaan, mutta nyt tämä asia hallitsee minua vaikka päälläni seisoisin (ja niin olen seisonutkin, ainakin ovis seksin jälkeen!!)
Haamu oli maanantain testissä ja oireet olivat toisaalta niin selvät (mun rinnat ei juuri kipeydy ennen menkkoja ellen ole raskaana) että uskon että jotain yritystä siellä oli. Mutta näin kävi. Ei jaksais enää pettyä. En tiedä siirrynkö kuumeilemaan huhtikuisiin vai nuolenko taas hetken haavojani kotona.
Pettynyt Keijunen 26/28
eilen oli kp 28/28, eikä ketään näkynyt, tein sitten tänä aamuna testin, joka oli kaikkien odotusten jälkeen nega. pitää tehdä uudestaa 48h päästä. Muilla kokemuksia ?
Narandja: Ovista en aina minäkään tunnista ja jotenkin olen karsastanut noita ovistestejä, kun tuntuu, etteivät aina toimi.. tai täältä on sellaisen fiiliksen saanut.. Mulla on kyllä aina selkeitä vatsaoireita (menkkamaisia) ovisaikaan, mutta varmaksi en tiedä ajankohtaa.. Niitä ovistestejä on ilmeisesti kaikenlaisia ja jotkut ovat parempia (=kalliimpia) kuin toiset.. tiedä siitä sitten kun en ole itse käyttänyt :)
Murmeli: Se on kyllä ihanaa kun saa välillä nukkua oikein kunnolla :) Mikään ei ole ihanampaa, kuin lapsen tuhina nukkuessaan :D
Kesäkeiju86: Eikö tätsy vieläkään löydä sinne ? Voi rähmä! Voimia!!!
Roxymama: Siis mistä nuo kivut oikein johtuvat?? Eihän tuollainen nyt ihan normaalia ole??!! Pöh, loppuisi nyt! Vähän fiilistelen, josko ne enteilisi kuitenkin hyvää ;)
Alicia: Lupaavalta kuulostaa ;) Huomaatko, kuinka sitä aina yrittää pitää jalat maassa ja miettiä kaikkea järkevää syytä sille, miksi täti on myöhässä ;) (ei sillä voihan se välillä tullakin vaan vähän myöhässä) mutta toivotaan ettei tule ollenkaan!!!!! Plussatuulta!!!
Keijunen: Voi ei!!!!!!!!!!!! Kuulosti jo niin lupaavalta!!Oikein iso voimahali!!! Täti osaa sitten olla julma ja tulla väärään osoitteeseen!! Toisaalta, jos on ollut joku kiinnittymisyritys, niin silloinhan se on hyvä merkki hedelmöityksestä?! Voimia jatkoon!Välillä voi olla ihan hyvä vähän rauhoitella ja ei tiedä vaikka silloin se tärppäisikin :)
zenik: Toisilla ei tosiaan näy noinkaan aikaisin. Yritä tosiaan odotella se pari päivää, ja jos tarpeen niin uusi testi!Tsemppiä odotteluun!!
ON: Täällä vietettiin torstai ja perjantai kesäpäiviä ja sain ihoni tunnetusti palamaan :/ aargh.. aurinkoihottuma nousee taas pintaan ja kutiaa :( Päivät ovat kyllä menneet ihan haipakkaan ja ajattelin, että odotan tuonne 15 heinäkuuta, ja teen testin jos on tarpeen. Luulen, että ovis oli viime viikon to.. ehkä ;) Fiiliksen pohjalta, niin ei tarkkaa tietoa. Olen miettinyt, että jos nyt ei tärppää niin taidan pari kuukautta rauhoitella ja keskittyä taas tuohon painonpudotukseen (siis terveelliseen ruokavalioon) Nyt on tullut taas herkuteltua ihan liikaa :/ Noo, ehkä ei pahitteeksi tämän projektin tiimoilta myös jättää ne herkut kauppaan :D
Mitä testailijoille kuuluu?? Onko Nasulaiselta kuulunut mitään? Onko kaikki kesää viettämässä?? :D
äipsykkä kp 23/33??(28)
Eli huhtikuisiin tie käy. Tsemppiä kaikille muille :)
Moi,
Tein eilen testin, johon ilmesty 10minuutin päästä erittäin haalea viiva/viivanpaikka?
Onko kellään kokemuksia apteekin raskaustesteistä? Mutta oliskohan vaan kiinnittymisyritys kun on menkkamaisia oireita.
Nyt ei saisi liikaa innostua, mutta mutta, teen maanantaina uuden ja toivon että sieltä pärähtää joko selkeä plussa tai täti tulisi ennen maanantaita vierailulle.
Ja roskisplussat taitaa olla aika todennäköisiä apteekin testeillä :/
Plussatuulia kanssasisaret
kesäkeiju86 Kp82/? ja Yk11
Heipä hei kaikille
Roxymama: toivottavasti tuo kipuilusi viittaisi kuitenkin alkaneeseen raskauteen :). Peukut pystyssä sille!
Narandja: minulla kyllä tuntuu yleensä ovulaation aikaan hyvin selvästi ensin vaimeaa kipua jommalla kummalla puolella alavatsaa, ja sitten se muuttuu noin vuorokauden kuluessa terävämmäksi muutaman tunnin ajaksi. Tässä kierrossa tosin ei mitään oireita ollut.
Alicia: jäänät paikat siellä, toivottavasti täti on pysynyt poissa. Koska meinaat testata?
Kesäkeijunen: höh, onpa harmi. Varmaankin siellä sitten yritystä oli, mikä on tietysti kovin hyvä asia, mutta eipä se varmaan paljon nyt lohduta.
Zenik: toivotaan että plussa vielä tulee!
Kesäkeiju86: mahtavaa, nyt toivotaan viivan vahvistumista! Tämähän olisi aivan erinomainen lopputulos pitkälle kierrollesi!
ON: tätioireet tulivat ja menivät mutta ei vuotoa. Varmuuden vuoksi tein testinkin, mutta negatiivinenhan tuo odotetusti oli. Tuntemukseni ovulaation puuttumisesta tässä kierrosta osuivat varmaankin oikeaan, ja kierrosta lienee tulossa tavallista pidempi. liityn siis tädin odottajien seuraan :/.
Liisuli kp 27/22-27 yk6
Äipsykkä, kiitos tsempityksistä. Ikävä kyllä itse en siihen oikein jaksa uskoa. Tässä kuussa yritys jäi aika onnettomaksi ;) Ja varmaan näkyis tässä kohtaa testeissäkin. Mulla on muuten kanssa painonpudotus projekti käynnissä. Pari kiloa oli pudonnut mutta tänään sorruin taas herkuttelemaan..siis missä on itsehillintä?Voi kun olis suotu vähän enemmän luonteen lujuutta.. Toivottavasti sulla tärppää tässä kierrossa, peukut pystyyn!
Kesäkeiju86, kannattaiskohan sun käydä verikokeissa? Olen kuullut että on ollut tapauksia joissa raskaus on ollut pitkällä vaikkei ole näkynyt testissä. Onhan toi sun kiertos huikean pitkä, ettei vaan oli salamatkustaja siellä ;)
Auringonkukkanen, pahoittelut tädistä, ei muuta kuin kevätvauvaa yrittämään!;)
Liisuli, sullahan on myös jännät paikat, jos ei vaikka vielä vaan näy testissä?Mä oon eilen testannut ja nega oli, et eipä tässä voi toiveita enää kovin korkeella pitää...Plussatuulia sinne!
Viikonloppuja teille kaikille ihanaisille naisille!B-)
-alicia kp 34
Onpas ärsyttävää monilla, kun täti on myöhässä ja negaa testissä :( Toivotaan, että täti pysyy poissa ja nega muuttuu plussaksi!! Tsemppiä Alicia, Liisuli!!
Kesäkeiju86: Voihan hirmunen jännitys!!!! Kääk, tuo apteekin oma ei IKINÄ ole tuottanut mitään haamuja, roskishaamuja tai nopeitakaan, ei viivanpaikkoja summuita, ellei ole tosi kyseessä!! Voi kun olisit niin ansainnut nyt tämän onnen!! Toivon toodella paljon tarrasukkia ja onnea ja malttia!! Toivotaan, että maanantaina on jo selkeä plussa! Ja jos ei, niin marssipa labraan ja pyydä tekeen verestä. huh, jopas jotain :D
äipsykkä kp23
Kaikki ovat varmasti nauttimassa kesästä. Minä istun ja teen sisähommia, kun tuo iho niin pääsi kärtsähtämään viikolla, ettei aurinko houkuttele.. Ja lisäksi tämä kuumuus saa niin väsyneeksi, ettei oikein jaksaisi pihahommiakaan. Huoh, nyt iski kauhea jaksamattomuus ja odotus.. vielä yli viikko että tietää, miten tämän kierron kanssa meni. Saas nähdä, kuinka kauan maltan olemaan testaamatta.. Vaikka kierto voi olla mitä vain, luulen, että ovis oli siinä n.28 päivän tienoilla..
Tämä kuumuus tekee myös hieman pahoinvoivaksi, kun veden juonti on jäänyt vähän vähemmälle (normaalisti juon reilun 2l päivässä) näin lomalla. Täytyy muistaa nyt tankata, ettei kuvittele pahoinvoinnin aiheutuvan muusta :D
Pääsin taas eilen pitämään 1kk ikäistä sylkyssä ja voi että kun haluu sellaisen!!!Ehkä se teki tämän odottavan ajan pitkäksi kun pääsi nauttimaan vauvasta.. Ehkä tännekin joskus vielä :)
Voi voi, ja malttamattomana täällä odotan teidän uutisia :) Mites Nasulais, Roxymama ja muut?? Plussataan tästä kierrosta kaikki!! ;)
äipsykkä kp 24/33??(28?)
Olen paljon roikkunut näillä palstoilla ja kirjoitellutkin viime vuonna, jolloin muutimme ja jätimme jostain syystä toiveet syrjään..
Nyt taas olen alkanut kuumeilemaan, onhan esikoiseni kohta jo 2v eikä toisesta kuulu mitään :(
Nyt ollaan tässä kuussa touhuttu kerran, mutta enää se uskokaan ei meinaa olla mukana touhussa.
Olen miettinyt paljon lääkärissä käyntiä, onkä täällä heitä jotka on käyneet? Miten oma lääkäri siihen suhtautuu ja miten hoidot alkaa ja mitä ne maksaa?
Tässä nautitaan helteestä ennen ukkosia. Lapset uimassa. Minä perässä.
Alicia ja Liisuli; pahoittelut negoista =(. Tosi tympeetä. Eikä sit vuotoakaan näy, vai...? Ärsyä. Tsemp, jospa ovis myöhemmin...?
Merinakille tervetuloa joukkoon!
Kesäkeiju86: Huimaa, haamukohan se sitten??? Joskus olen kuullut näistä viivanpaikoista eli valoa vasten näkyy kohta johon viiva tulisi jos tulisi. On sanottu, että haamu on "oikea" jos viivassa on vähänkin väriä. Mutta väritön viiva on vaan se viivanpaikka... Pöh. Mikä tilanne siellä nyt?
Keijunen: VOI EI!!! Onko menkat kunnolla alkaneet?? Sulla oli kyllä niin megahyvät oireet, että jos ei noilla niin milläs sitten? Voi taivas. Voimia...!
Äipsykkä: kovasti piinatsemppiä täältä! Kyllä ne tuhisevat kääröt on niin sulosia, että taivas varjele. Toivottavasti teillä saadaan kääröön johtavia uutisia viikon päästä =D!
Missäs tosiaan muut, Nasulais??? Kamalaa kun jännää ja sitten kadotaan niin ei saa tietää... Hermostuttavaa. Tulkaa äkkiä kertoon tilannetiedotuksia.
ON: Minulla e d e l l e e n kipuja ja kyllä, äipsykkä, tämä ei ole normaalia. En tajua. Vatsaa ja alaselkää jomottelee ja viiltelee, välillä miedommin, välillä tosi kovasti. Nyt kp29 eikä vuotoa toistaiseksi. Kipuja on ollut jo 10 päivää. Jos en olis jo kokenut kolme onnistunutta raskautta oireineen, niin mä lähtisin tässä jo veikkaileen vaikka mitä. Mutta olo ei ole raskautunut, se on vaan kipeä eikä mulla ole koskaan ollut tällaisia kipuja raskaana alkuvaiheessa. Mua ärsyttää. No, kuten mieheni kanssa tässä on todettu, kattellaan. Heh hee.
RM kp29/25-30
Eilen alkoi tiputteluvuoto ja äsken tein melko puhtaan negan :( Vähän sekaiset fiilikset. Tein viikon aikana pari plussaa ja oireetkin on pahoinvointia myöden alkaneet. Mutta näin se nyt menee ja onhan meillä jo kaksi ihanaa lasta joista iloita.
Vinhoja plussatuulia tänne ja hurjasti onnea plussanneille!!
Paupu
Nyt on ennätyspitkä kierto ja 35 päivä menossa. Tänään oli ensimmäistä kertaa myös oire: nimittäin vetinen valkkari (sori, ällöä tiedän :), ja tällaista ei ole koskaan ollut silloin kun menkkojen pitäis alkaa. Viimeksi testasin negan toissa päivänä, joten voikohan raskaus olla edes mahdollista enää negan jälkeen. Toisaalta mulla ei ole ollut tasasia kiertoja. Minkäälaista vuotoa ei ole ollut. Testit on loppu ja aion testata seuraavan kerran vasta perjantaina, ellei sitten täti tule kylään.
Paupu voi Paupu, pää pystyyn! Ehkä seuraavassa kierrossa nappaa!!! Onneksi sulla on kaksi ihanaa lasta!
Sori nyt tuli vaan omaa napaa..
Ihmetellen,
alicia kp 35
Täti pörhälsi kylään eilen iltasella. Eipä ollut yllätys, kun uskoisin ettei ovista ollut koko kierrossa. Onnellinen olen, että täti tuli niin nopsaan, päästään pian yrittämään kolmatta kertaa.
Tsemppiä vielä muille jännääjille, toivottavasti tähän kuuhun tulee vielä paljon plussia!
Tre -81 kp 1/26-30 yk 3
Murmeli: Tympeetä se kipuilu onkin, johtu nyt sitten mistä johtuu. Toivottavasti olosi pian helpottaa ja saat jännäillä sitten uuden kierron tuloksista!!
Kesäkeiju86: Kaamea sanoa, mutta onpa hyvä, että sulla on menkkamaista oloa =). Jospa se täti nyt tajuaisi tulla!!! Tuota tällä palstalla harvemmin toivotetaan.
Nuo terolutit ovat siis lääke, jota käytetään mm. kuukautiskiertohäiriöissä, esim. epäsäännöllisen kierron tasaamiseen. Sen lääkeaine on dydrogesteroni, joka on keinotekoinen hormoni. Terokuuri aloitetaan yleensä viidentenä vuotopäivänä (siis kp5) ja sitä jatketaan vähän lääkärin ohjeesta riippuen noin kp25 saakka. Siitä sitten muutaman päivän sisällä alkaa vuoto. Yleensä teroja kirjoitetaan kolmisen kuukautta putkeen otettavaksi. Sivuvaikutuksia voi olla, tai sitten ei, kovin on yksilöllistä.
ON: Hah, juhlin liian aikaisin kipujen häviämistä. Niin on taas jomottanut alaselkää ja alavatsaa koko päivän, välillä pahentuen ja sitten lieventyen. Keljuttaa. Jos se vuotoa meinaa niin alkais sitten niin kivut helpottais parissa päivässä =(!
RM