Mitä tatuointi kertoo ihmisestä?
Voiko mielestäsi esim. poliisilla tai lääkärillä olla näkyviä tatuointeja?
Kommentit (88)
Jolla on kolme tatuointia. Itselläni on yksi ja olen teologi :D... Nykyisin ihan kaikenlaisilla tyypeillä on tatskoja. Tatskan kantajat ovat usein mukavia, rempseitä, eivätkä ota itseään liian vakavasti.
Makuasia ja niistä ei voi kiistellä, ei kaikki köytä samanlaisia vaatteita tai ei kaikkien hiukset ole leikattu samalla tavalla. Mun mielestä esim siilitukkainen nainen on kauhea ilmestys mutta taas fiksun näköiset tatuoinnit on kauniita jos ne on oikeassa paikassa ja oikeesti siistin näköisiä.
Teinimäisesti pukeutuvat 40-50 vuotiaat on kauheita mutta en mö niitä mene koskaan haukkumaan kuitenkaan. Jokainen elää niin kuin tahtoo ja sen näköisenä kuin tahtoo.
että jostain syystä tuo ihminen on halunnut ottaa (juuri sen) tatuoinnin. Muut johtopäätökset täytyy sitten vetää esim tutustumisen perusteella.
tatuointi sinänsä ei kerro mitään enää nykypäivänä, niitä kun on kaiken ikäisillä ja kaikenlaisissa ammateissa työskentelevillä. Tatuoinnin aihe voi kertoa jo enemmän.
Mun mielestä pienet näkyvät tatuoinnit on ihan ok. noidenkin ammattiryhmien edustajilla ja itse en pitäisi tatuoitua poliisia tai lääkäriä sen kummempana kuin tatuoimattomiakaan. Kunhan vain hoitaisivat työnsä hyvin.
Tatuoitu=WT
kuin tatuointi kantajastaan.
Millä vuosisadalla te elätte?
Ja tuolle lainauksen kirjoittajalle vinkki, kannattaisi hommata vähän yleissivistystä ja ottaa selvää mitä WT tarkoittaa. Teit itsestäsi täyden ääliön.
Ainakin sen ettei osaa ajatella 20 vuoden päähän kun kuva alkaa haalistumaan. Tai sitten ei välitä.
On kyllä ihan hölmöä ottaa tauointi vielä aikuisena.
Sen ymmärrän että jonkun 15 vuotiaan mielestä ne on mageita, mutta aikuiselle ei sovi yhtään.
Minulla on keski-iällä otettu tatuointi olkavarressa, lasteni nimikirjaimet pergamentissa. Sopii mainiosti.
Ainakin sen ettei osaa ajatella 20 vuoden päähän kun kuva alkaa haalistumaan. Tai sitten ei välitä.
Sen ymmärrän että jonkun 15 vuotiaan mielestä ne on mageita, mutta aikuiselle ei sovi yhtään.
Kyllähän jokainen tatuoitu ihminen tietää, että kuvat haalistuvat ajan saatossa. Tiesitkö, että niihin on mahdollista lisätä väriä vaikka sitten 20 vuoden päästäkin.
Mulla on kaksi aikuisiällä otettua tatuointia, jotka ovat itselleni tärkeitä ja merkityksellisiä. Suoraan sanottuna mulle on ihan yks hailee, mitä muut tatuoinneistani ajattelevat. Ja ihan tavallinen ihminen olen, ammatiltani uskonnonopettaja.
joka ei välitä ihonsa kauneudesta. Ihmisestä, joka hetken mielijohteesta tekee jotain peruuttamatonta. Tulee myös mieleen kouluttamaton ihminen. Miksi pitää ihonsa pilata tatuoinneilla? Joku 1-2 pientä voi ymmärtää, mutta ne tahtovat vain lisääntyä ihmisillä jotka niitä ottavat.
Lopuksi iho on kuin sarjakuva, ruma. Ja mitä se on vuosien päästä kun ihon elastisuus huononee. Kivan näköinen ryppypoimuväritys ihossa. Ei se väri sinne ihoon ole tarkoitettu, siitä ei ole mitään hyviä seurauksia.
Usein nämä tatuoidut haluavat vielä olla "erilaisia", kapinoivia, heidän aatteitaan pitäisi jotenkin kuulla, heidän hiukset ovat erikoiset. Yrittävät erota massasta niillä, enää se ei onnistu, tatuoinnit on niin nähty. Seuraava askel on alkaa lyömään lävistys milloin kieleen, nenään, alapäähän, nänneihin jnejne.
Mielestäni siis tatuoinnit ovat erittäin keskenkasvuisen ihmisen villitys, joka yrittää tuoda minäminäänsä esille jollakin johon ei kykene persoonallaan.
Lääkärilläkin voi olla, mutten haluaisi välttämättä nähdä niitä.
Voiko mielestäsi esim. poliisilla tai lääkärillä olla näkyviä tatuointeja?
Poliisit sopivat lajiin erittäin hyvin.
Tatuoitu lääkäri olisi todella nolo vaihtoehto.
kuvaa pystyy kyllä värittämään uudelleen jos on haalistunut, tai jopa tehdä aivan uuden kuvan päälle jos vallan alkaa kaduttaa. Lisäksi tatuointivärit ovat nykyään parempia kuin esim. 10 vuotta sitten eivätkä haalistu niin helposti.
joka ei välitä ihonsa kauneudesta. Ihmisestä, joka hetken mielijohteesta tekee jotain peruuttamatonta. Tulee myös mieleen kouluttamaton ihminen. Miksi pitää ihonsa pilata tatuoinneilla? Joku 1-2 pientä voi ymmärtää, mutta ne tahtovat vain lisääntyä ihmisillä jotka niitä ottavat. Lopuksi iho on kuin sarjakuva, ruma. Ja mitä se on vuosien päästä kun ihon elastisuus huononee. Kivan näköinen ryppypoimuväritys ihossa. Ei se väri sinne ihoon ole tarkoitettu, siitä ei ole mitään hyviä seurauksia. Usein nämä tatuoidut haluavat vielä olla "erilaisia", kapinoivia, heidän aatteitaan pitäisi jotenkin kuulla, heidän hiukset ovat erikoiset. Yrittävät erota massasta niillä, enää se ei onnistu, tatuoinnit on niin nähty. Seuraava askel on alkaa lyömään lävistys milloin kieleen, nenään, alapäähän, nänneihin jnejne. Mielestäni siis tatuoinnit ovat erittäin keskenkasvuisen ihmisen villitys, joka yrittää tuoda minäminäänsä esille jollakin johon ei kykene persoonallaan.
Joku sellainen kuulluksi ja nähdyksi tulemisen tarve on aivan ilmeinen. Keskenkasvuisuus, kouluttamattomuus ja liian usein epäterveelliset elämäntavat lyövät kättä tällaisessa ihmisessä.
Miten ihmeessä ihmiset edelleenkin liittävät kouluja käymättömyyden ja tatuoinnit toisiinsa? Itse olen koulutukseltani tohtori ja yliopistolla hommissa. Ja kyllä, minulla on monta tatuointia.
Ammattitatuoijien värivalikoima on laaja. Musta väri voi olla hiiltä, rautapigmenttiä tai keskiamerikkalaisesta Haematoxylon camphechisnum -puusta tehtyä uutetta. Ruskea väri, okra, on saveen sekoitettua rautaoksidia, punainen väri elohopea-, kadmium-, rauta- tai naftoliyhdisteitä, oranssi kadmiumseleenisulfaattia tai atsovärejä, keltainen kadmiumin, kromin, raudan tai lyijyn yhdisteitä tai kurkumajauhetta, vihreä kromin, kuparin, raudan, lyijyn tai alumiinin yhdisteitä tai atsoväriä, sininen kuparin, alumiinin tai kromin yhdisteitä, violetti magnesiumin tai alumiinin yhdisteitä ja valkoinen väri lyijykarbonaattia, titaanidioksidia, bariumsulfaattia tai sinkkioksidia. Useimmat neulatatuointivärit ovat kiinalaista alkuperää eikä niiden tarkkaa koostumusta saada useinkaan selville. EU:ssa on laadittu luettelo sallituista tatuointiväreistä, mutta sitä ei liene otettu käyttöön Suomessa. Sen määräykset ovat osittain epäselviä.
Allergia tatuointiväreille on mahdollista. Useat niistä ovat lisäksi myrkyllisiä, mutta varsinaisia myrkkyvaikutuksia ei ole kuitenkaan alan lehdissä julkaistu. Sen sijaan useille nelatatuointiväreille voi tulla allergiseksi. Reaktio kestää sellaisessa tapauksessa pitkään, tavallisesti kuukausia. Myös ihosyöpiä ja niiden esiasteita on kuvattu.
Lähde: Duodecim
t. lääkäri itsekin
Ennen tatuoinnit olivat harvinaisia, oli erikoista, jos edes tiesi jonkun jolla oli tatska :)
Nyt tuntuu että enemmistö on tatuoituja, mäkin alan olla jo harvinaisuus ikäluokassani, koska en ole tatskaa ottanut. Ja tuskinpa tulen ottamaankaan.
kaupallisella alalla,analyytikko pankissa. Tatuointeja kaksi ja ikää 50v. Mutta eiväthän ne työasun alta näy.Puku päällä aina.En usko että ottaa lävistyksiä tms lisäksi;)
Miten ihmeessä ihmiset edelleenkin liittävät kouluja käymättömyyden ja tatuoinnit toisiinsa? Itse olen koulutukseltani tohtori ja yliopistolla hommissa. Ja kyllä, minulla on monta tatuointia.
Heti meni tieteelliseltä tutkimukselta pohja, jos tuo pitää paikkansa! Ei ole mahdollista...
Kerro minkä alan ihmisiä olet? Veikkaanpa: ... en keksi, ei tatska sovellu oikein millekään.
Meneekö uskottavuus jos on tatuoinut käsivarret (tosin niitä ei näe kaavun alta)?
Heti meni tieteelliseltä tutkimukselta pohja, jos tuo pitää paikkansa! Ei ole mahdollista...
Kerro minkä alan ihmisiä olet? Veikkaanpa: ... en keksi, ei tatska sovellu oikein millekään.