Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsyttäviä sanoja, sanontoja, puhe-/kirjoitustyylejä

Vierailija
09.05.2012 |

Eli pistetään pinoon nyt mitkä kaikki sanat ja tyylit tänä keväänä meitä ärsyttää! :D

-TISSIMAITO!!: en osaa perustella. On niin ärsyttävä sana.

-tissitakiainen: tulee mieleen joku rintasairaus (takiaisen näköinen juttu rinnassa)

-"me ollaan jo alettu käyttää pottaa": AI IHANKO TOTTA! On se hyvä, että sinäkin äiti-ihmisenä osaisit ihan pottaa/vessaa käyttää!

-vuosikas, esikko: tulee mieleen vasikka.

-esim. "meillä kyllä _syödään rintaa_": siis te kaikkiko syötte sitä sinun tissiäsi, sinappihuntukin kenties? Vai syötte kananrintaa? Tuo "rinnan syöminen" tuo mieleen vaan vauvan haarukan ja veitsen kanssa raastamassa paloja äidin rinnasta. Ei ehkä ärsyttävä, mutta hauska mielikuva!

Keksikää lisää!

Kommentit (165)

Vierailija
161/165 |
09.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teeppari. T-paita siis. Törmäsin ilmiöön huutonetissä.

Vierailija
162/165 |
09.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain vasta viime vuonna tietää mikä sana se on tai siis mitä sanaa tarkoittaa, miten käytetään.

Esim. etelässä aurinkoista ja pohjoisessa niin ikään aurinkoista. Tai en tiedä. ÄH! En ole opiskellut sen käyttöä kun on niin idioottimaisen typerä!!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/165 |
13.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tietenkin voinut saada vaikutteita siitä murteesta, mutta uskoisin että se on silti ihan oma ilmiönsä.

Aivan, en minäkään usko että teinit ovat varsinaisesti sitä tyyliä ovat siitä murteesta napannut, ("hei toi o hienoo, kirjotetaa sillee") Se vaan on tosiaan joku teinijuttu. :)

-se Turun lähelle muuttanut

"tekstiviestikulttuurista" ja etenkin siitä ajasta kun viestejä pystyi lähettämään vain yhden kerrallaan. Siihen 160 merkkiin oli vaikeaa saada koko asiaa kirjoitettua ilman sanojen lyhentämistä. =)

Veikkaan, että myös ärsyttävä tyyli kirjoittaa numerot ja kirjaimet yhteen on lähtöisin tekstareista. Siis "3kertaa" ym.

Yksi asia mikä mua ärsyttää tai oikeastaan ihmetyttää on se, että sanojen perään tungetaan n-kirjainta mihin sattuu. Veikkaan, että se on kyllä jokin yleinen typo. On vaan niin pirun yleinen, että olen jo alkanut miettiä onko se sittenkin jokin muoti.

Vierailija
164/165 |
13.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi asia mikä mua ärsyttää tai oikeastaan ihmetyttää on se, että sanojen perään tungetaan n-kirjainta mihin sattuu. Veikkaan, että se on kyllä jokin yleinen typo. On vaan niin pirun yleinen, että olen jo alkanut miettiä onko se sittenkin jokin muoti.

Esim. "onko toi loppuottelu mikä pyöriin telkassa".

Vierailija
165/165 |
06.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hesa (Se on Helsinki, joillekin Stadi, mutta ei ikinä Hesa! Se joka käyttää sanaa Hesa, ei ole alunperin helsinkiläinen)

Mitä hvttiä alkuperäisten hesalaisten mielipide siinä painaa, kun joku ei-helsinkiläinen sanoo Hesa tarkoittaen Helsinkiä? Te sanotte niin, me sanomme noin.