Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ärsyttäviä sanoja, sanontoja, puhe-/kirjoitustyylejä

Vierailija
09.05.2012 |

Eli pistetään pinoon nyt mitkä kaikki sanat ja tyylit tänä keväänä meitä ärsyttää! :D

-TISSIMAITO!!: en osaa perustella. On niin ärsyttävä sana.

-tissitakiainen: tulee mieleen joku rintasairaus (takiaisen näköinen juttu rinnassa)

-"me ollaan jo alettu käyttää pottaa": AI IHANKO TOTTA! On se hyvä, että sinäkin äiti-ihmisenä osaisit ihan pottaa/vessaa käyttää!

-vuosikas, esikko: tulee mieleen vasikka.

-esim. "meillä kyllä _syödään rintaa_": siis te kaikkiko syötte sitä sinun tissiäsi, sinappihuntukin kenties? Vai syötte kananrintaa? Tuo "rinnan syöminen" tuo mieleen vaan vauvan haarukan ja veitsen kanssa raastamassa paloja äidin rinnasta. Ei ehkä ärsyttävä, mutta hauska mielikuva!

Keksikää lisää!

Kommentit (165)

Vierailija
81/165 |
10.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poistetaan suunnilleen joka toisesta sanasta kirjain/kirjaimia lopusta pois.

Esim. miten -> mite

täällä -> tääl

kyllä -> kyl

on -> o

mihin -> mihi

jne

Vierailija
82/165 |
19.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin nolo ysärisana, joka on nostettu uudelleen aktiiviseen käyttöön.

Mimmi on yhtä huvittava sana kuin gimma :D

Muija taas on jo niin teini että sitä ei tarvitsisi edes mainita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/165 |
10.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

taapero

aamiainen

lounas

kuukautiset

... nyt tuli black out enkä muista enempää

Vierailija
84/165 |
10.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun yksi kaveri kirjoittaa tekstareita... aina tähän samaan tyyliin... nii... että miksi hitossa... ei voi päättää lauseita normaalisti pilkkuun... joo :D

ARGH!

"Turtsa"? :D En ole ikinä ennen kuullut mutta siitä tuli kyllä välitön inhokki. Samoin nämä teepparit sun muut.

"Juurikin" on hirveä, mutta olen huomannut jopa itse käyttäväni sitä, koska mies käyttää sitä paljon ja se valitettavasti tarttuu.

Mikä sana olisi muuten hyvä "poikaystävän" sijaan? Jos ei olla naimisissa ei voi oikein sanoa mieheksikään, avokki kuulostaa karsealta (vrt. vajakki), poikaystävä ja poikkis kuulostavat liian nuorilta, ukko liian vanhalta, kumppani liian viralliselta. Muita vaihtoehtoja? :D

Vierailija
85/165 |
10.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun yksi kaveri kirjoittaa tekstareita... aina tähän samaan tyyliin... nii... että miksi hitossa... ei voi päättää lauseita normaalisti pilkkuun... joo :D

ARGH!

"Turtsa"? :D En ole ikinä ennen kuullut mutta siitä tuli kyllä välitön inhokki. Samoin nämä teepparit sun muut.

"Juurikin" on hirveä, mutta olen huomannut jopa itse käyttäväni sitä, koska mies käyttää sitä paljon ja se valitettavasti tarttuu.

Mikä sana olisi muuten hyvä "poikaystävän" sijaan? Jos ei olla naimisissa ei voi oikein sanoa mieheksikään, avokki kuulostaa karsealta (vrt. vajakki), poikaystävä ja poikkis kuulostavat liian nuorilta, ukko liian vanhalta, kumppani liian viralliselta. Muita vaihtoehtoja? :D

Vierailija
86/165 |
10.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taakke, kun tarkoitetaan taakse. Kiinne, kun tarkoitetaan kiinni.

Kaikki vaippailut, kestoilut, liinailut ja vaunuilut, yök!

"Käytän lapsella" esim. jotakin vaatetta. Ihan kuin itse olisi sen vaatteen käyttäjä ja lapsi jokin välikappale, joka on hankittu vain sitä varten että vaatetta voidaan käyttää.

Vierailija
87/165 |
10.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi asia mikä mua ärsyttää tai oikeastaan ihmetyttää on se, että sanojen perään tungetaan n-kirjainta mihin sattuu. Veikkaan, että se on kyllä jokin yleinen typo. On vaan niin pirun yleinen, että olen jo alkanut miettiä onko se sittenkin jokin muoti.

Esim. "onko toi loppuottelu mikä pyöriin telkassa".

Aivan RAJATTOMAN ärsyttävä ilmiö, eikä siinä näytä olevan edes mitään logiikkaa. Miksi, miksi, miksi sitä esiityy?? Haluan ymmärtää, koska muuten oikeasti pää räjähtää!

Vierailija
88/165 |
10.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskautua on ihan kauheaaaa sekä puheessa että tekstissä. Täällä av-palstallakin hyvin yleisesti käytössä.

Lopettakaa arvon mammat välittömästi tuon viljely!!

Vierailija
89/165 |
10.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parast ikin. Sielt. Täält. Tuolt...

Tietyn kulttuurin ( *3*" ) ihannoijien (Yattaa!! ?__? ) jatkuva monimutkaisten hymiöiden (=^w^=)" ja vierasperäisten sanojen (Kekeke, sugoi desu ne~) viljeleminen tekstin lomaan.

"Se tunne kun..."

Kaikkien internetmeemien viljely puheessa "Se oli niinku Dolan plz ja mä olin vaan trololollollo sprölölöö u mad bro? Haters gonna hate!"

Vierailija
90/165 |
10.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

särähtää heti korvaan jos joku puhuu lapsista pentuina, kakaroina, penikoina jne.

tai naisesta muijana, eukkona. Siis tyyliin naapurin muija osti pennuilleen vaatteita...

Vierailija
91/165 |
10.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai kauhee

Voi oksennus!!!

Voi ällötys

Reps kops

Pahempaa kuin teinikieli :D

Vierailija
92/165 |
10.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Vituttaa niin ettei veri kierrä"

Mun mielestä se on hauska ja saa vitutuksen aina vähenemään, mutta varmasti ärsyttää monia.

Tuo "ketä" on murretta. Jouduin Porissa asuessani tottumaan siihen. Aluksi ärsytti mutta ei enää (vaikka en enää asukkaan Porissa).

Vierailija
93/165 |
10.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väkevä ja elämänmyönteinen kasvutarina

Vierailija
94/165 |
10.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vieläkin karmeampi: KOTOONTA! Wtf??

Vierailija
95/165 |
10.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

"se tunne kun..."

Ja kaikki $%¥£:n Putous -hokemat. Haittaakse?

Vierailija
96/165 |
27.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Kun lapsen nimeen liitetään jotain, esin vaikka Annika on meidän annikapannika. Tai Noorapoona. Ninni on Ninskupinsku. Aarhg!

- Juurikin, innovatiivinen, masuasukki, tyyliin

- Jostain syystä taapero sanana tulee jo korvista

Tulihan noita jo tuossa aiemmin :)

Vierailija
97/165 |
27.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

-parhautta

-mahtavuutta

hyi helv..

Vierailija
98/165 |
27.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se joka sanoo tuon jaksuhalin minulle, on vaarassa saada antijaksuhalin!

Jaksuhaliin todella tulee antijaksuhali! Yäk.

Vierailija
99/165 |
27.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Massu

- Murteella puhuminen jollei muuten käytä kyseistä murretta. Miksi esim. Facebookissa päivitettäessä ei voi vaan sanoa sitä asiaa, vaan se pitää viäntää joksikin savoksi?? En oo keksinyt tohon vielä vastausta..

- Kaffi. Voi aarrg, se on kahvi, yökkään jos joku vielä pyytää kaffitteleen!

Vierailija
100/165 |
27.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ärsyttää suunnattomasti jos mun rintoja sanotaan tisuiksi. Tisu?

Mikä turn-off.