Mitä järkeä on tuhlata yhteiskunnan vähiä rahoja julkiseen terveydenhuoltoon? Siis tosi moni saa täyden palvelun työnantajansa kautta. 😱😱!
Verotusta voitaisiin keventää ja näin rahaa jäisi terveytensä hoitamiseen. Tämä suosisi terveenä pysymistä eikä sairastamista enää tuettaisi niin kuin nykyään tehdään.
Jotenkin ihan sairasta, että yhteiskunnan rahoilla itsensä lihottaneet työttömät vaativat saada hoidattaa ylipainon ja liikkumattomuuden tuomia vaivoja yhteiskunnan varoilla.
Kommentit (29)
Työterveyslääkäri on aina sitä mieltä kuin maksajakin, että "hyvin voit mennä töihin 100 asteen kuumeessakin" vain lievästi karrikoiden.
Näin pääsevät taudit paremmin tarttumaan ja leviämään.
Tämäkö edistäisi kansan terveyttä?
Vierailija kirjoitti:
Ja sitten moni ei saa. Itse saan työnantajalta etuja 500 euron verran "hyvinvointirahaa" vuodessa liikuntaseteleinä. Ei niillä yksityisen puolen lääkärimaksuja hoideta.
TYÖTERVEYTTÄ EI LIIKUNTASETELEILLÄ KUITATA!
Ei se noin mene! Eikä sitä makseta itse!
TYÖTERVEYSHUOLTO ON LAKISÄÄTEINEN!
LUE!
Työterveyshuolto on työn ja terveyden välisen suhteen asiantuntija, joka huolehtii yhdessä työpaikkojen kanssa henkilöstön työ- ja toimintakyvyn ylläpitämisestä sekä työturvallisuudesta. Työterveyshuollon toimintaa ohjaa sitä koskeva lainsäädäntö, ja sen soveltamisala on sidottu työturvallisuuslakiin.
Työterveyshuolto | Työterveyslaitos
https://www.ttl.fi Teemat Työterveys
Työterveyshuolto
Työterveyshuolto
Työterveyshuolto kuuluu kaikille työssä käyville työntekijöille työsuhteen laadusta ja kestosta riippumatta. Työterveyshuolto on toimintaa, jonka järjestää ja kustantaa työnantaja. Työterveyshuolto edistää terveellistä työympäristöä ja turvallisia työoloja. Työterveyshuollon tavoitteena on tukea työntekijän työkykyä koko työuran ajan.
Joskus olis ehkä parempi vaan jättää kirjoittamatta yhtään mitään...
Muista tuo jos itse jäät työttömäksi. Etkä sä tarvitse sairaalahoitoa jos vaikka syöpään sairastut.
Työterveydessä tehdään vain määräaikaistarkastukset, ei edes reseptejä uusita tai saikkulappua anneta. Käsketään mennä sairauden kanssa julkiselle, julkiselta käsketään mennä työterveyshuoltoon. Missä sen hoidon saa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja sitten moni ei saa. Itse saan työnantajalta etuja 500 euron verran "hyvinvointirahaa" vuodessa liikuntaseteleinä. Ei niillä yksityisen puolen lääkärimaksuja hoideta.
LUE!
Työterveyshuolto on työn ja terveyden välisen suhteen asiantuntija, joka huolehtii yhdessä työpaikkojen kanssa henkilöstön työ- ja toimintakyvyn ylläpitämisestä sekä työturvallisuudesta. Työterveyshuollon toimintaa ohjaa sitä koskeva lainsäädäntö, ja sen soveltamisala on sidottu työturvallisuuslakiin.
Työterveyshuolto
Työterveyshuolto
Työterveyshuolto kuuluu kaikille työssä käyville työntekijöille työsuhteen laadusta ja kestosta riippumatta. Työterveyshuolto on toimintaa, jonka järjestää ja kustantaa työnantaja. Työterveyshuolto edistää terveellistä työympäristöä ja turvallisia työoloja. Työterveyshuollon tavoitteena on tukea työntekijän työkykyä koko työuran ajan.
Mutta usein se työterveyshuolto on juurikin se julkinen eikä mikään Mehiläinen.
Ei kaikki sairaudet johdu huonoista elintavoista ja lihavuudesta.
Ennen oli yksityinen ja julkinen. Sitten joku halusi kontrolloida työterveyden avulla ihmisiä ja poistaa julkista, tehostaa. Vaikka voihan se olla tehokas joillekin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
LUE!
Työterveyshuolto
Työterveyshuolto
Kyllä, mutta sen työterveyshuollon ei tarvitse sisältää lääkäripalveluita, esim. sairausvastaanottoa. Minimissään se pitää sisällään työpaikkaselvitykset ja pakolliset terveystarkastukset.
Nii, lapset, saa*ana! Nyt loppuu se sairastaminen veronmaksajien rahoilla! Töihin siitä! Kyllä voitte risuja kerätä vaikka sieltä hiekkalaatikolta ja olla hyödyksi yhteiskunnalle!
Onneksi ap on ikuisesti työterveyden piirissä ja ei sairastu vakavasti ja tarvitse erikoissairaanhoidon palveluita.
Julkinen terveydenhuolto voidaan kyllä säilyttää, mutta jokaisella suomalaisella pitäisi olla euromääräinen terveyteen varattu summa, jonka saavutettua terveydenhuoltoa annettaisiin vain täydestä maksusta. Nykyinen systeemi suosii sairaita ja terveydestään huolta pitävät ovat maksajia.
Tarkoitatko tilannetta, jossa henkilö A käy vaivan B takia työterveydessä ja samaan aikaan julkinen terveydenhuolto odottaa tyhjän panttina Hoitoajan C, jota henkilö A ei varannut? Vai miten tää säästö syntyikään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
LUE!
Työterveyshuolto
Työterveyshuolto
Työnantajalla on velvollisuus järjestää lakisääteinen, ehkäisevä työterveyshuolto, ei sairaudenhoitoa.
Työnantaja päättää, järjestääkö se työterveyshuollon terveyskeskuksessa, yksityisellä lääkäriasemalla vai omalla työterveysasemalla.
Työterveyshuolto pitää poistaa, ja siirtää kaikki ihmiset terveyskeskuksiin.
Työterveyshuomto on julkista terveydenhoitoa. Kala korvaa työnantajille kustannuksia. Eli osin kelan rahoittamaa.
Vierailija kirjoitti:
Ennen oli yksityinen ja julkinen. Sitten joku halusi kontrolloida työterveyden avulla ihmisiä ja poistaa julkista, tehostaa. Vaikka voihan se olla tehokas joillekin.
Työterveys on osa julkista terveydenhoitoa, kelan rahoittamaa
Vierailija kirjoitti:
Nii, lapset, saa*ana! Nyt loppuu se sairastaminen veronmaksajien rahoilla! Töihin siitä! Kyllä voitte risuja kerätä vaikka sieltä hiekkalaatikolta ja olla hyödyksi yhteiskunnalle!
👍
Vierailija kirjoitti:
Työterveyshuolto pitää poistaa, ja siirtää kaikki ihmiset terveyskeskuksiin.
Tämä olisi järkevintä. Paukut terveyskeskuksiin. Lääkärit töihin ja verosuunnittelu kuriin.