Hyi yök näitä vl:ien kommentteja uutiseen
http://www.kaleva.fi/uutiset/kotimaa/vanhoillislestadiolainen-pappi-mar…
*barf*
Eipä mulla muuta. :)
Kommentit (12)
""Nimi riittää, muuten tulen omillani toimeen".
Raamattua lukeneena oli pappi tai maallikko tietää mitä edellinen "vapaa lainaus"
tarkoittaa. Mari Leppäsellä on enää jäjellä "nimi", ei muuta. Taivaan Isä antakoon
Hänelle synnintunnon. Jumalan Armossa on varaa, Kristuksen veressä voimaa.
Katuvalle syntiselle saarnataan kaikki synnit anteeksi."
Raamatunlauseilla rienaaminen on tosi taidokasta, sillä rienaus ei edes avaudu ainakaan koko laajuudessaan ja asiayhteyksissään Raamattua tuntemattomalle.
"Emme tekojemme kautta, ettei kukaan kerskaisi..." Mari Leppänen vaatii tekoja. Mari, teoillako autuus saavutetaankin? Missä on armo?
Jos vaadit pedofiiliä tilille, olet kerskaaja ja joudut helvettiin. :)
"Emme tekojemme kautta, ettei kukaan kerskaisi..." Mari Leppänen vaatii tekoja. Mari, teoillako autuus saavutetaankin? Missä on armo?
Jos vaadit pedofiiliä tilille, olet kerskaaja ja joudut helvettiin. :)
Leppänen on ainoastaan toivonut että pedofiilit saataisiin vastuuseen teoistaan. Miehet kommentoivat asiaan mm. näin
"Itse olen sinut asian kanssa eikä katkeruutta ole. "
Jos olisin lesta niin viimeistään tässä vaiheessa älyäisin erota kyseisestä sairaasta lahkosta.
"Joidenkin ihmisten mielipide on ilmeisen tärkeä kun pitää pääsivulla julkaista. Kyllä Marillekin pitäisi riittää ihan Juttutupa tai yleisönosastokirjoitus, eihän hän sentään kovin merkittävä henkilö ole ..."
Uskomattoman rohkeaa on nousta omilla kasvoillaan, omana itsenään ja julkisesti tuollaista vanhojen, kieroonkasvaneiden ukkojen keskittymää vastaan! Todella kunnioitettavaa.
Hänestä näyttäisi tulevan todellinen merkkihenkilö Lestadiolaisen liikkeen historiassa. Kunpa lestadiolaisnaiset ymmärtäisivät tukea häntä, ehkä räikeimpiä epäkohtia saataisiin siten kitkettyä liikkeestä.
Jos tämä juttu päättyy esim. Mari Leppäsen häätämiseen liikkeestä ja seurakuntalaisten vaikenemiseen, on pakko halveksua liikkeen jäseniä. Rikollisia suojellaan, mutta lapsia ei. Hyi hyi! Onneksi kuitenkaan kenenkään kristityn pelastus ei ole Rauhanyhdistyksestä tai Lestadiolaisuudesta riippuvainen. Hyvä Mari!
on kuitenkin kannustavia, eli ehkä emme nyt enempää leimaa koko liikettä. Muutama hullu tuolta löytyy, kuten myös lestadiolaisesta liikkeestä ja kaikista muistakin yhteisöistä.
Pakko on kyllä nostaa Leppäselle hattua. Helvetin rohkea nainen (ilmaisu sallittakoon, kun agnostikko olen), toivottavasti häntä ei potkita ulos liikkeestä vaan ymmärretään, että lestadiolaisuuden, niin kuin minkä tahansa muunkin liikkeen, on elettävä tässä ajassa.
Uskomattoman rohkeaa on nousta omilla kasvoillaan, omana itsenään ja julkisesti tuollaista vanhojen, kieroonkasvaneiden ukkojen keskittymää vastaan! Todella kunnioitettavaa.
Hänestä näyttäisi tulevan todellinen merkkihenkilö Lestadiolaisen liikkeen historiassa. Kunpa lestadiolaisnaiset ymmärtäisivät tukea häntä, ehkä räikeimpiä epäkohtia saataisiin siten kitkettyä liikkeestä.
Jos tämä juttu päättyy esim. Mari Leppäsen häätämiseen liikkeestä ja seurakuntalaisten vaikenemiseen, on pakko halveksua liikkeen jäseniä. Rikollisia suojellaan, mutta lapsia ei. Hyi hyi! Onneksi kuitenkaan kenenkään kristityn pelastus ei ole Rauhanyhdistyksestä tai Lestadiolaisuudesta riippuvainen. Hyvä Mari!
peesi
uskovaiset osaa kierolal tavalla lyödä suoraan vyön alle muka hurskaasti Raamatun lauseita ja uskonnollisia fraaseja levitellen.
Ei muka ole he itse vastuussa mitä Raamatussa sanotaan... ja he käyttää Raamattua kiusatakseen ja mustamaalatakseen muita ihmisiä.
Minulle on paljastunut vl liikkeestä kokonana uusia, mustia puolia,viime aikoina, sillä tähän saakka olen tuntemut vain muutamia malsillisia ja sävyisiä lestadiolaisia.
Uskomattoman rohkeaa on nousta omilla kasvoillaan, omana itsenään ja julkisesti tuollaista vanhojen, kieroonkasvaneiden ukkojen keskittymää vastaan! Todella kunnioitettavaa. Hänestä näyttäisi tulevan todellinen merkkihenkilö Lestadiolaisen liikkeen historiassa. Kunpa lestadiolaisnaiset ymmärtäisivät tukea häntä, ehkä räikeimpiä epäkohtia saataisiin siten kitkettyä liikkeestä. Jos tämä juttu päättyy esim. Mari Leppäsen häätämiseen liikkeestä ja seurakuntalaisten vaikenemiseen, on pakko halveksua liikkeen jäseniä. Rikollisia suojellaan, mutta lapsia ei. Hyi hyi! Onneksi kuitenkaan kenenkään kristityn pelastus ei ole Rauhanyhdistyksestä tai Lestadiolaisuudesta riippuvainen. Hyvä Mari!
Hyvä kirjoitus, ja HYVÄ MARI!
Tässä on lisää Mari Leppäsen ajatuksia:
sillä useimmat lestadioaliset ova tkumminkin ihan lainkuuliaista ja rauhallista väkeä.
Miten heidän johtajansa voivat sokeutua näin?
Ovat pitäneet insestiä "syntinä, joka ei kuitenkan ole sen pahempi kuin mihin jokainen meistä on sydämessään valmis"... Näin on Johanna Hurtig kertonut hänelle SRK:ssa sanotun.
http://freepathways.wordpress.com/2011/04/17/lasten-suojelija/
mitä tämä kertoo liikkeen johtomiesten ajattelusta ja arvoista? Ja suhteesta lastensuojeluun?
Leppänen on ainoastaan toivonut että pedofiilit saataisiin vastuuseen teoistaan. Miehet kommentoivat asiaan mm. näin
"Kylläpä tämä Leppänen jaksaa vaahdota asiasta. Suosittelisin Leppästä purkamaan pahaa oloansa henkilöiden kanssa kasvotusten ihmisten kanssa, joiden kanssa on hankaluuksia. Uskon ja luulen, että Srk:n johdossa ei enää ole henkilöitä, jotka ovat asioista vaienneet. Viranomaiset kyllä pitävät siitä huolen, että tekijät kaivetaan esin. Siihen keinot löytyvät. Jos et et Leppänen ole sinut uskosi kieltämisen jälkeen, mietipä asiaa uudelleen sit. Itse olen sinut asian kanssa eikä katkeruutta ole. Pikkuhiljaa alkaa Leppäsen puheet liittymään jo kunnianloukkauksen puolelle."