Minkä maalaiseksi sinua luullaan ulkomailla?
Minua luullaan saksalaiseksi, myös saksalaiset itse ovat luulleet.
Kommentit (201)
Yleensä hollantilaiseksi. Sitten ruotsalainen ennen suomalaista.
Ruotsalaiseksi, venäläiseksi tai joskus jopa puolalaiseksi, mutta myös suomalaiseksi - tämä Jenkeissä. Saksassa luultiin usein ruotsalaiseksi.
Italialaiseksi, itävaltalaiseksi tai bulgarialaiseksi.. En omista edes ruskeita silmiä, tummanruskeat hiukset sen sijaan löytyy ja kesäisin helposti ruskettuva iho.
Saksalaiseksi luullaan, kerran luultiin islantilaiseksi. Ihmettelivät meidän kieltä ja päättelivät, että Islannista ollaan :)
Ulkomaalaiseksi...
Jotkut mieltää aksentin jonnekin itäeurooppaan, ei vissiin koskaan tarkemmin määritelty.
Alussa saksalaiseksi luulivat, sittemmin vuosien myötä kai aksentti muuttunut. Saksalaisilla on kyllä ihan eri aksentti...
Ulkonäkö ei kyllä paljasta täällä mitään.
USA
[quote author="Vierailija" time="23.02.2014 klo 16:18"]
Norjalaiseksi, jostain syytä. Suomalaiseksi ei ole kukaan koskaan arvaillut. Johtuu ehkä siitä, että mulla on tummanruskeat, tosi paksut hiukset ja vihreät silmät. En näytä varmaan selkeesti minkäänmaalaiselta :)
[/quote]
venäläiseksi, hollantilaiseksi tai myös norjalaiseksi. Tummat hiukset ja vaaleanvihreänharmaat silmät ( näitä on usein ihasteltu :) ) joskus myös suomalaiseksi, mutta harvemmin.... vaikka piirteeni ovat suomalaisen pyöreät.
Minua on luultu saksalaiseksi ja venäläiseksi.
Puolalaiseksi tai saksalaiseksi.
Australialaiseksi. Luultu Isossa britanniassa, jenkeissä ja Irlannissa. En ole koskaan käynyt Australiassa, asuin lapsena kolme vuotta Afrikassa. Puhun englantia kuin äidinkieltäni, veikkaan että Australia tulee siitä, että kuulijoilla on vaikeaa sijoittaa minua kartalle, kun aksentti ei kuitenkaan ole britti- tai jenkkiaksentti.
Riippuu hiustenväristä. Kun oli tummat, epäiltiin Puola/Saksa, kun oli punertavat ruotsalaiseksi, kun vaaleat luultiin venäläiseksi usein (?!), Ruotsissa luullaan usein paikalliseksi ja sit ihmetellään miksi ruotsin on niin huonoa, eli ilmeisesti olen aika no-whereish. Myös Suomessa jotkut puhuu kaupassa mulle ensin englantia, en tiedä miksi.
Usein kuulen olevani aasialaistyyppinen, kuitenkaan erottelematta tarkemmin. Aika usein luullaan, että isovanhempani ovat aasialaisia ja vanhemmat Italialaisia. Tätä tapahtuu myös ihan Suomessa.
Olen kyllä kalmankalpea, hiukset on mustat ja silmät vaaleanruskeat, mutta kai se elekieli sitten osoittaa Italiaan.
On joku joskus sanonut intiaanin ja inuiitinkin näköiseksi :D
Aasialaiseksi, joskus joku tarkemmin maininnut Thaimaan. Mua aina jaksaa tämä ihmetyttää, kun olen 174/90 aito blondi. Mulla on ruskeat vinohkot pienet silmät, ja tukkakin kuulemma näyttää blondatulta kun muuten olen väreiltäni tummahko.
Minut ja mieheni tunnistettiin oitis suomalaisiksi kun Kreetalla kuljeksimme ostoksilla:)
suomalaiseksi, ranskalaiseksi ja liettualaiseksi on arvailtu (ja osuttu oikeaan )
Venäläiseksi tai puolalaiseksi...
Venäläiseksi turistikohteissa, joissa on paljon venäläisiä.
hollantilaiseksi tai ruotsalaiseksi