Minkä maalaiseksi sinua luullaan ulkomailla?
Minua luullaan saksalaiseksi, myös saksalaiset itse ovat luulleet.
Kommentit (201)
britiksi. Ei mitenkään imartelevaa.
Suomalaiseksi, paitsi Virossa on muutaman kerran luultu virolaiseksi, mikä minua kyllä ihmetyttää.
Venäläiseksi, lähes poikkeuksetta.
Puoliksi kiinalaiseksi... -_- olen osittain mongoli (isoäitini oli mongoli) mutta en sentään kiinalaista muistuta
Norjalaiseksi useamman kerran! Ja kerran saksalaiseksi. Vaaleat hiukset, siniset silmät.
Ruotsalaiseksi ruotsinlaivalla ja Ruotsissa. Olen 43-vuotias ja minulla on pitkät paksut luonnonkiharat hiukset. Se ei vissiin ole niin tavallista suomalaisilla tämänikäisillä naisilla. Meikkaan hillitusti ja pukeudun melko nuorekkaasti.
Venäläiseksi. Mulla on todella slaavilaiset piirteet, äidin suvulla kun on tod. näk. venäjällä juuret. Aspat katsoo kauhistellen kun saavun palveltavaksi :D kerran joku taisi ääneen päivitellä "noista saatanan venakoista" kun hyörin siinä vieressä, venäjääkin tultu useaan otteeseen rupattelemaan.
Asun Tsekissä ja suurin osa luulee paikalliseksi, muualla, varsinkin etelämmässä kyllä arvellaan pohjoismaalaiseksi mutta suomi ei koskaan ole ensimmäinen arvaus
Sveitsiläiseksi, täällä kun olen asunut jo monta vuotta :)
Jenkiksi viimeksi eilen. Olivat kanadalaisia.
Noniin, ja taas keskustelu jossa leuhkitaan miten ei olla "suomalaisen" näköisiä. Voi boredom sanonko minä. Mitä ihmeen väliä....
[quote author="Vierailija" time="23.02.2014 klo 16:49"]
Noniin, ja taas keskustelu jossa leuhkitaan miten ei olla "suomalaisen" näköisiä. Voi boredom sanonko minä. Mitä ihmeen väliä....
[/quote]
Suomalaisen näköinen.
Osittain korealaiseksi/japanilaiseksi. Eräs japanilainen vaihto-oppilaskin totesi, että olen ihan japanilaisen näköinen. Varsinkin niihin aikoihin, kun minulla oli vielä otsatukka ja olin värjännyt hiukseni aika tummiksi. Aika hauskaa minusta, kun itse en näe piirteissäni mitään aasialaista :D
Espanjalaiseksi/portugalilaiseksi/ranskalaiseksi. Ihan 100% suomalainen olen taustoiltani (sekä äidin että isän suvut ovat täysin suomalaisia), joten tämä on mielestäni todella mielenkiintoista.
Ruotsalaiseksi, norjalaiseksi tai venäläiseksi. Eniten ruotsalaiseksi, ei ikinä suomalaiseksi :o Olen sinisilmäinen hoikka tiimalasivartaloinen blondi, hymyilen ja nauran paljon mutta olen hiukan ujo ja hiljainenkin.
[quote author="Vierailija" time="23.02.2014 klo 16:49"]Noniin, ja taas keskustelu jossa leuhkitaan miten ei olla "suomalaisen" näköisiä. Voi boredom sanonko minä. Mitä ihmeen väliä....
[/quote]
Millä tavalla se on leuhkimista, että kertoo että ulkomailla luullaan jonkun isomman maan asukkaaksi? Suomi on pieni ja huomaamaton maa, harvempi edes tietää missäpäin karttaa Suomi sijaitsee.
Espanjalaiseksi, italialaiseksi ja venäläiseksi. Sitten kun aukaisen suuni niin tunnistaa suomalaiseksi.
Pohjoismaalaiseksi yleensä.
Kun muutimme USA:han, minua luultiin britiksi ja kun kävin Lontoossa, minua luultiin amerikkalaiseksi.
On luultu usein britiksi, johtuu varmaankin siitä, että on koulussa opetettu puhumaan tiukasti brittienglantia. En nyt ihan elovena-blondi ole, mutta tyypillisen haalean siniset suomalais-silmät ja hyvin vaalea iho kuitenkin. Lapsi on ihan blondi ja hänen kanssaan liikkuessa meidät tunnistetaan aina suomalaisiksi.
Venäläiseksi ja usein. Se on aina yhtä huvittavaa. Pidän venäläisnaisia näyttävinä ja naisellisina ja itse olen tavallinen "farkut ja T-paita" -tapaus. Kaipa itäsuomalaisissa juurissani sitten jotain samoja piirteitä on.