Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä maalaiseksi sinua luullaan ulkomailla?

Vierailija
23.02.2014 |

Minua luullaan saksalaiseksi, myös saksalaiset itse ovat luulleet.

Kommentit (201)

Vierailija
21/201 |
16.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Venäläiseksi. Italiassa ehdotettiin myös puolalaista. Virossa luultiin virolaiseksi.

Oon blondi, aivan supisuomalaisen näköinen, tosin vaarini isä oli venäläinen. Niitä kaukaisia juuria ei kukaan arvaisi täällä Suomessa, kun olen niin perussuominainen. En sitten tiiä, miksi ulkomailla nähdään jotain venäläistä. Ruotsalaiseksi mua ei ehdoteta koskaan.

Vierailija
22/201 |
16.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Venäläiseksi muakin on luultu ja Itä-Euroopassa mm. Tshekissä ja Bulgariassa menen paikallisesta.

En muista, että mua olisi koskaan arvattu suomalaiseksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/201 |
16.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei ole koskaan tullut kertomaan, että luulee minua jonkin maalaiseksi yhtä kertaa lukuunottamatta. Eräs eteläafrikkalainen luuli minua aksenttini perusteella eteläafrikkalaiseksi, mikä taas ei ollut mikään ihme, koska olin ollut Etelä-Afrikassa vaihdossa.

Vierailija
24/201 |
16.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdysvaltalaiseksi. Enkä provoile, vaan oikeasti näin. Lontoossa viimeksi. Olen aika ylpeä kielitaidostani ja epä-suomalaisesta olemuksestani. 

Vierailija
25/201 |
16.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Venäläiseksi.

Kun vaalensin hiukset niin ruotsalaiseksi.

Vierailija
26/201 |
16.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Britiksi tai irlantilaiseksi, minulla on punertavat hiukset ja paljon pisamia. En usko että oletusta tehdään ainakaan aksenttini perusteella. Laivalla ja Ruotsissa mulle aletaan puhua kassoilla heti ruotsia ja se johtunee siitä, että tervehdin iloisesti hei.

Vierailija
27/201 |
16.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Italialaiseksi! Ja olen siis vaaleahko/ristiverinen ja sinisilmäinen. Suu kyllä käy sitä nopeammin.

Vierailija
28/201 |
16.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ensin ruotsalaiseksi ja sitten vasta suomalaiseksi.

Vierailija
29/201 |
16.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ensin ruotsalaiseksi ja sitten vasta suomalaiseksi.

Vierailija
30/201 |
16.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saksassa ja Espanjassa venäläiseksi, hollantilaiseksi.

Thaimaassa suomalaiseksi.

Dubaissa venäläinen luuli venäläiseksi.

Yleisesti sitten kun kuulevat suomen kieltä niin osaavat arvata kysyä onko se suomea. Ihanin hienovarainen kohtelaisuus tuli Saksassa: puhutteko englantia vai mitä kieltä tuo on?

Meikä näyttää venäläiseltä ja siskoni näyttää ruotsalaiselta: ne geenit!

Vierailija
31/201 |
16.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkakohteesta riippumatta minua luullaan aina paikalliseksi, sillä ilmeisesti näytän siltä, että eksyneiden turistien kannattaa tulla kysymään juuri minulta tietä. Tämä tapahtuu lähes joka kerta. Tai sitten näytän yleisesti vaan ei-stereotyyppiseltä turistilta.

Vierailija
32/201 |
16.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Venäläiseksi on luultu.

Vierailija
33/201 |
16.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turkissa luultiin usein jenkiksi puheesta. Ulkonäöstä arvattiin ruotsalaiseksi. Silloin tajuttiin suomalaiseksi, kun sattui olemaan Nightwishin Imaginaerum Suomen kiertueen paita päällä.

Vierailija
34/201 |
16.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tanskalaiseksi, norjalaiseksi, ruotsalaiseksi.

Suoraan suomalaiseksi (kuulleet kieltä ja sitten esim. tarjoilija osannutkin muutaman sanan, tämä kolme kertaa eri seurassa).

Jenkiksi aksentin perusteella.

Amsterdamissa paikalliseksi monesti. Olen pitkä naiseksi ja siellä on monennäköistä tallaajaa. Sama Lontoossa, paljon kysellään tietä ja metrossa pysäkkineuvoja sun muuta, sielläkin paikalliset on niin monennäköisiä, että rentous ja tiedänminneoonmenossa-asenne vaikuttavat enemmän kuin ulkonäkö.

Suomen kieli herättää ihmisten huomion aina, metrossa juteltiin ihan hiljaa niin lontoolaiset vilkuili ja ravintoloissa sama. Suomi on vaikea kieli tunnistaa ja paikallistaa, kun suomalaiset kuitenkin näyttää ihan perustyypeiltä ja Euroopan metropoleissa menis ulkoisesti helposti paikallisistakin. 

Vierailija
35/201 |
16.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos en ole ehtinyt puhumaan mitään, usein luultu australialaiseksi. Muuten riippuen paikasta, joko itäeurooppalaiseksi tai ruotsalaiseksi. Tämä ei-euroopassa siis.

Vierailija
36/201 |
16.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallisimmin britiksi. Näytän ihan normaalilta Itä-Aasialaiselta mutta hyvin aikaisin minua hoitaneen Brittinannyn ja Hong Kongissa käydyn Englannin kielisen koulun vuoksi puhun Englantia ns. manufactured accent:illa ja sitä useimmiten ulkomailla puhun. Tämän ansiosta minua luullaan toisen tai useamman sukupolven Britti maahanmuuttajaksi. Oikea vastaus on ainakin passin mukaan Japanilainen.

Mielenkiintoista on miten sekä Kiinalaiset, Japanilaiset ja Korealaiset backpackerit ja turistit tunnistavat minut aina ulkomailla asuvaksi yleensä arvaten tietysti sen hetkisen maan, vaikka puhunkin ainakin Kiinaa ja Japania aivan sujuvasti. 

Vierailija
37/201 |
16.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luullaan Suomessakin ulkomaalaiseksi, koska vahvat mustat kulmat, paksu kahvinvärinen tukka ja helposti tummaksi ruskettuva iho. Ilmenee siten että baarimikot ja kassat yrittää puhua englantia vaikka oltaisiin Kuopiossa.

Ulkomailla luulevat useimmiten venäläiseksi ja joskus amerikkalaiseksi.

Vierailija
38/201 |
16.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ranskassa minulta on tultu kysymään tietä muutaman kerran kun ovat luulleet paikalliseksi. Muuallakin Euroopassa sulaudun joukkoon.

Vierailija
39/201 |
16.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkonäön perusteella Belgialaiseksi. Ranskassa suomen kieltä veikattiin norjaksi?! :D

Vierailija
40/201 |
16.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti paikalliseksi, sillä yleensä saan palveluni kohdemaan kielellä. Parasta on, että Jenkeissä latinoseuduilla minua puhutellaan espanjaksi. :D Aasiassa sentään niin ei ole käynyt, tosin pienenä vanhemmiltani kysyttiin, onko minut adoptoitu Japanista!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kuusi