Minkä maalaiseksi sinua luullaan ulkomailla?
Minua luullaan saksalaiseksi, myös saksalaiset itse ovat luulleet.
Kommentit (201)
Ihan pohjoismaalaiseksi usein arvaavat maata tarkemmin määrittelemättä.
Useimmiten venäläiseksi tai suomalaiseksi. Toisaalta Tsekeissä viimeksi luultiin paikalliseksi ja kysyttiin tietä, ja Roomassa sama juttu. Jälkimmäinen tapaus huvitti, ehkä aurinkolasit, tumma, pitkä ja suomalaisittain paksu tukka sekä vatikaania varten valitut siistimmät vaatteet hämäsivät.
Amsterdamissa luultiin usein paikalliseksi.
Venäläiseksi on joskus luultu, jopa Leningradissa aikanaan. Lontoon metrossa kerran kysyttiin, mistä olemme kotoisin, kun olemme eurooppalaisen näköisiä mutta puhumme japanilta kuulostavaa kieltä.
Jos olen lähiomaisten kanssa matkalla, puhumme ruotsia ja silloin meidät sijoitetaan johonkin pohjoismaahan tai Hollantiin.
Norja ja Ruotsi ovat tunnetuimpia maita maailmalla kuin Suomi, siitä varmaankin nuo monet "väärinarvaukset".
Olen asunut useassa maassa Euroopassa ja aina luultu puolalaiseksi tai ukrainalaiseksi, sikäli oikein että juureni ovat sieltäpäin, muutaman kerran ruotsalaiseksi eikä sekään oikeastaan ole väärin kun pieni osa suvusta on sieltä.
Suomalainen harvemmin tulee ihmisille mieleen, Suomi ei sillä tavalla ole ihmisten mielissä. Tästä on joskus ollut juttua kansainvälisemmässä porukassa. Samaan syssyyn on selvinnyt että moni on luullut suomalaista ensin britiksi, suomalaiset ja britit näyttävät kuulemma samanlaisilta:)
Saksassa minua on usein luultu hollantilaiseksi, mutta olen käynyt myös saksalaisesta sujuvan kielitaitoni vuoksi. On luultu myös ruotsalaiseksi tai ainakin suomenruotsalaiseksi, koska ruotsikin taittuu.
[quote author="Vierailija" time="23.02.2014 klo 17:30"]
Saksassa minua on usein luultu hollantilaiseksi, mutta olen käynyt myös saksalaisesta sujuvan kielitaitoni vuoksi. On luultu myös ruotsalaiseksi tai ainakin suomenruotsalaiseksi, koska ruotsikin taittuu.
[/quote]
Saksalaiset arvaavat uudet ihmiset useimmiten ensin hollantilaisiksi koska sieltä tulee suurin osa ulkomaalaisista Saksaan. Samoin kuin Hollannissa arvataan aina joko brittiä, saksalaista tai ranskalaista. Ranskassa taasen arvaus on usein myös että oletko jostakin naapurimaasta.
Keski-Euroopassa geenit ja samate ihmisten ulkonäkö ovat niin paljon miksaantuneet ettei oikeastaan voi sanoa että missään asuu ihan tyypillisiä sen maalaisia. Skandit ja suomalaiset niputetaan usein samaan porukkaan sen suhteen puhetyylin perusteella ja kaikki pohjoismaalaisia naisia pidetään hieman ei nyt miehekkäinä mutta jotakin sinne päin käytöksen ja pukeutumisen perusteella.
Saksalaiseksi joskus, mutta kun puhun englantia, on luultu ruotsalaiseksi (lienee se laulava nuotti!).
Puolalaiseksi kun olin käymässä englannissa..halusivat minut johonkin nuorten vaatekuvastoon malliksi.
Venäläiseksi kotinurkillani sekä Intiassa..kiitos sukujuurten.
Ruotsalaiseksi New Yorkissa.
Eteläeurooppalaiseksi, ihan joka paikassa. Johtuu ehkä tummanruskeista hiuksista ja silmistä... Miestäni pidetään aina suomalaisena (mitä hän onkin).
Unkarilaiseksi ja italialaiseksi.tumma tukka,vihreät silmät
Mua luullaan aina saksalaiseksi, niin Saksassa kuin muuallakin Euroopassa. Ehkä on jotenkin saksalaiset piirteet. Britiksi myös luultu pari kertaa, tämä Puolassa.
Suomalaiseksi,olen hyvin vaalea.
Ruotsalaiseksi, norjalaiseksi, hollantilaiseksi ja siihen loppuvat arvailut, jonka jälkeen paljastan olevani suomalainen.
Irlantilaiseksi, noin miljoona kertaa kuullut tuon ulkomailla, ja suomessakin monesti luullaan etten ole suomalainen.
Puhun kyllä englantia eri aksentilla kuin suomalaiset (en ole kasvanut suomessa), ja omaan tummat hiukset/vihreät silmät, mutta näytän kyllä muuten ihan suomalaiselta.
Espanjassa monet ovat kysyneet olenko puoliksi espanjalainen. Ja ihan Suomessa multa usein kysytään olenko alunperin muualta. Olen supisuomalainen molempien vanhempien puolelta ainakin isoisovanhempiin saakka. Silti todella tummat piirteet, mutta vaalea iho (ei tosin taita punaiseen kuten ymmärtääkseni monilla pohjoismaisilla, vaan enemmän kellertävä).
Toivottavasti suomalaiseksi, koska suomalainenhan minä olen.
-Mies 28v-
Sen kerran, kun jonkun luulo on tullut tietooni, eli on kysytty, olenko maasta x, se on ollut Norja kaksi kertaa. Luulijat saksalaisia, paikka lentokentällä. Niin ja kerran Turussa minua luultiin turkulaiseksi :|
luulen, että Norjaluuloon vaikutti fjällrävenvaatteeni ja meikittömyys. Äitiäni luullaan italialaiseksi tai espanjalaiseksi jos on Suomen ulkopuolella.
Ruotsalaiseksi useimmiten. Kerran sain eräällä lentokentällä tylyä palvelua kun luulivat venäläiseksi ja asenne muuttui kun kävi ilmi että olen Suomesta.
Espanjalaiseksi